نوشته شده توسط : nima

 

برای ایجاد یک شبکه اجتماعی پرطرفدار کارهای زیادی باید انجام شود تا در این راه به موفقیت برسید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند موجب دست یافتن به مقدار زیادی از مشتریان جدید شوند. اگر واقعا بخواهید با کمک شبکه‌های اجتماعی میزان مشتریان و بازگشت سرمایه را افزایش دهید برای انجام آن باید اصولی را رعایت کنید.
در این مقاله درک اولیه و درست چگونگی ساخت یک صفحه شبکه اجتماعی پرطرفدار را بررسی می‌کنیم؛ اما موردی که باید قبل از شروع روشن شود این است که شبکه اجتماعی پرطرفدار تقریبا همیشه یک سنجه فریبنده (vanity metric) است؛ سنجه فریبنده عدد پر زرق و برقی است که صداها و ظواهر گیرایی دارد اما در نهایت هیچ چیزی را در مورد اساسی‌ترین و مهمترین فاکتور کسب و کار (به عنوان مثال سود، درآمد و غیره) به شما نمی‌گوید. در حالی که می‌تواند داشتن مقدار بسیار زیاد لایک‌ها در فیسبوک یا دیدن میلیونها مشاهده بر روی یک ویدئوی یوتیوب باعث ایجاد هیجان زیادی شود. در صورتی که هدف کسب و کار شما منحصرا ایجاد اگاهی از برند و یا شاید هدایت ترافیک نباشد یک شبکه اجتماعی پرطرفدار برای شما یک الویت مهم نمی باشد. 

1- شبکه اجتماعی خود را به طور آگاهانه انتخاب کنید

انتخاب شبکه اجتماعی

قبل از هر اقدامی، باید آنچه که یک شبکه اجتماعی واقعا انجام می‌دهد، همچنین چگونه افراد از آن استفاده می‌کنند را بدانید و سپس تعیین کنید که آیا این شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است یا نه. مشتریان شما از کدام پلتفرم‌های شبکه‌ اجتماعی به خوبی استفاده می‌کنند؟ برند شما باید در محلی که آنها زندگی می‌کنند زنده باشد تا اینکه شانس بهتری برای ارتباط و تعامل با آنها داشته باشید. داشتن یک محتوای معتبر بر روی توییتر و یک حضور با فعالیت بالا در صورتی که افراد خریدار هیچ جاذبه‌ای به آنجا ندارند بی معنی است. 

فیسبوک

فیسبوک هنوز به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند است چنانچه نزدیک به 80% از کاربران اینترنت (68% آن کاربران امریکایی هستند) با این پلتفرم درگیر شده‌اند. شرکت‌های B2B‌ برای بازار از فیسبوک استفاده نخواهند کرد به این دلیل که مخاطبان آنها در آنجا نیستند. اگر چه ممکن است مخاطبان شما از فیسبوک برای یک ظرفیت کاری استفاده نکنند اما آمارها اثبات می‌کنند که آنها هنوز هم بیشترین احتمال را دارد که از این پلتفرم استفاده کنند. ایجاد تبلیغی که به طور مستقیم با مخاطب هدف شما صحبت ‌کند چه B2B یا B2C باشید آنها را به کلیک تشویق خواهد کرد و موجب جذب شدن به شما می‌شود. 

یوتیوب

این واقعیت را در نظر بگیرید: یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ با بیش از 3 بیلیون جستجو کننده در ماه است. با استفاده از ویدئو به عنوان شکلی از محتوا در یوتیوب می‌توان فعالیت کرد، جای تعجب نیست که یوتیوب سومین سایت پربازدید در وب است. آیا می‌دانید چگونه اطلاعات یا آموزش‌هایی را بر روی آن می‌توانید نشان دهید؟ ویدئویی ایجاد کنید و بر روی یوتیوب به اشتراک بگذارید. محبوبیت یوتیوب با آمیخته شدن آن با جستجوی وب و ویدئوی گوگل افزایش یافته است.. داشتن یک کانال فعال بر روی این پلتفرم می‌تواند به شما برای بدست آوردن فالوور و هدایت ترافیک به سایت خود کمک کند. 

توییتر

با وجود مشکلات اخیر خود، توییتر هنوز دارای مخاطبان باارزشی است. یکی از چیزهای جالب در مورد توییتر درخواست به صورت لحظه‌ای (real-time) و دسترسی بین‌المللی است. این پلتفرم 40 زبان را پشتیبانی می‌کند و 79% از حساب‌ها خارج از ایالت متحده است. برندهای جهانی می‌تواند مزایایی را برای هیجان در مورد محصول آینده و راه‌اندازی خدمات ایجاد کنند. پلی استیشن انتشار یک بازی جدید را اعلام کرد و به سرعت 1800 بار این پیام دوباره پست گذاری یا فوروارد شد و 4200 لایک گرفت.

لینکدین

این شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌هاست (متخصص‌ها). 80% از بازاریابان لینکدین را برای اهداف حرفه‌ای استفاده می‌کنند. می‌توانید با افراد در حوزه‌های هدف خود ارتباط برقرار کنید (حتی می‌توانید به طور ویژه شرکت‌هایی که می‌خواهید با آنها کار کنید را مورد هدف قرار دهید) و با آنها به طور مستقیم تجارت کنید؛ یا چنانچه به دنبال رشد کسب و کار خود هستید می‌توانید از لینکدین برای استخدام نیروی بااستعداد برای شرکت خود استفاده کنید. 

هر چند که این چهار شبکه اجتماعی برجسته‌ترین شبکه‌ها هستند اما پلتفرم‌های بسیار دیگری از شبکه اجتماعی وجود دارد که می‌توانید برای بازاریابی و کسب و کار خود در نظر بگیرید از جمله اینستاگرام، تلگرام، پینترست (Pinterest)، اسنپ چت (Snapchat) و غیره. تنها تحقیقات خود را به درستی انجام دهید و انتخاب شبکه اجتماعی مناسب اولین گام برای ایجاد یک حضور قوی می‌باشد.

2- پروفایل خود را کامل کنید.

حالا که تعیین کرده‌اید در کدام شبکه اجتماعی پروفایل ایجاد کنید باید آن را به طور کامل وارد کنید. اینکار به نظر می‌رسد یک مرحله بیهوده‌ای باشد اما داشتن پروفایل کامل در زمانی که تلاش می‌کنید دنبال شونده‌های خوبی را جذب کنید لازم است. تقریبا بیشتر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی دارای یک بخش خلاصه، عکس پروفایل، و عکس کاور هستند که می‌توانید وارد کنید و اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود به نمایش بگذارید. کاربران برای آنچه که شرکت شما ارائه می‌دهد نگاه موشکافانه‌ای دارند و مطمئن شوید که ساخت برند شما سازگار با آنچه که هستید و ارائه می‌دهید باشد. 

بسته به شبکه اجتماعی مورد استفاده هر یک از کارکنان شما باید پروفایل تکمیل شده‌ای داشته باشند تا آنها هم بتوانند اخبار شرکت، دیدگاه‌های شرکت و غیره را به اشتراک بگذارند؛ چنانچه هر کارمند یک حامی برند برای شرکت شماست، به اشتراک گذاری محتوا در تمام پلتفرم‌های شخصی آنها پتانسیلی ایجاد می‌کند که بتوانید به همه فالوورهای آنها دست یابید و سپس با آنها ارتباط برقرار کنید.

3- رقبای خود را آنالیز (تجزیه و تحلیل) کنید. 

موردی که باید به طور مداوم در بازاریابی انجام دهید تجزیه و تحلیل رقبای خود است و اینکه به درستی بر روی شبکه اجتماعی نیز بمانید. چه شبکه‌هایی آنها (رقبا) فعالیت دارند؟ چه نوع محتوایی آنها به اشتراک می‌گذارند؟ چند وقت یکبار به اشتراک می‌گذارند؟

درک تعامل شبکه اجتماعی رقیب کمک خواهد کرد نقشه راه آنچه که باید انجام دهید را بیابید.

4- با رهبران متفکر و تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید

ارتباط با تأثیرگذاران حوزه کاری خود یک تاکتیک قدرتمند جهت حرکت رو به جلو در استراتژی شبکه اجتماعی می‌باشد. این شرکت‌ها یا افراد رهبران متفکر در حوزه شما هستند که مشتریان شما و مخاطبان هدف شما را می‌توانند شامل شوند. متخصصان مرتبط با حوزه خود را می‌توانید از محتوایی دنبال کنید که آن را می‌خوانید، می‌بینید و با مخاطب خود به اشتراک می‌گذارید. 

آیا شما در مراسم یا کنفرانس‌های سالانه حضور دارید؟ به سخنرانی آنها نگاه کنید و با آنها در لینکدین یا توییتر ارتباط برقرار کنید. یک مکالمه مجازی در مورد مراسم داشته باشید و یا یک پیام یا عکسی و ... را بر روی توییتر در مورد آنها پست کنید تا نشان دهید که از یادگیری توسط آنها بسیار هیجان زده می‌شوید. 

5- مطالب بسیار خوب به اشتراک بگذارید

این مرحله اساسی‌ترین و مفیدترین راه برای دنبال شدن شما می‌باشد. به اشتراک گذاری محتوای باکیفیت برای اعضای مخاطب خود به پایدار کردن شرکت، اعتبار برند شما به عنوان یک رهبر متفکر در حوزه کاری‌تان کمک خواهد کرد. 

آنچه که باید به اشتراک گذاشت:

بسیاری از شرکت‌‌ها عادت کرده‌اند تنها محتوای خودشان را به اشتراک بگذارند که می‌تواند در واقع در دراز مدت به شما آسیب بزند. هنگامی که مطلبی بر روی شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

1- به طور خلاقانه محتوا ایجاد کنید

اضافه کردن عکس، فایل‌های GIF، ویدئوها و غیره به پست خود باعث جذاب تر شدن آن می‌شود. افراد نمی‌خواهند تنها متن ببینند بلکه نیاز دارند از لحاظ بصری متنی گیرا را مشاهده کنند. تصاویر بر روی پلتفرم‌های زیر می‌تواند تعامل شما را افزایش دهد:

فیسبوک 39%

لینکدین 98%

توییتر 200%

با مخاطبان خود به صورت لحظه‌ای با استفاده از ویدئوی زنده ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان داده است که افراد 3 برابر زندگی خود را با تماشای ویدئو‌های زنده نسبت به ویدئهای از قبل ضبط شده می‌گذرانند. از این مزیت در حال ظهور استفاده کنید و به طور مستقیم با فالوورهای خود صحبت کنید. 

2- از محتوای خودپسندانه استفاده نکنید

اگر فقط محتوای خود را به اشتراک بگذارید اینکار درست نیست. بهترین کار چیست؟ از قانون 70-20-10 پیروی کنید. در این تمرین محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید ارزش و اهمیت و نیز ایجاد برند را 70%، باید پست‌های دیگران و عقاید 20% از آن و تنها شخص شما یا کسب و کار شما 10% از آن را شامل باشد. تنها 10% از محتوای شما بر روی شبکه اجتماعی باید مرتبط به تبلیغات از خود باشد. چرا؟ به این دلیل که ارائه محتوا و اطلاعات ارزشمند و صادقانه باعث اعتماد فالوورها نسبت به شما می‌شود. آیا خود شما شرکتی را فالو (دنبال) می‌کنید که منحصرا تبلیغات زیادی را تمام وقت به شما ارئه می‌کند؟ احتمالا نه.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

زمان به اشتراک گذاری:

دانستن اینکه متوجه شوید چه زمانی را باید بر روی شبکه اجتماعی پست بگذارید ممکن است مقداری زمان ببرد. با این حال، برخی قوانین کلی وجود دارد که می‌توانید از آن برای شروع اولین پست خود استفاده کنید. به عنوان مثال Buffer یافت که نرخ تعامل  18% در روزهای پنجشنبه و جمعه برای پست گذاری در فیسبوک بالاتر است. هر یک از پلتفرم‌هایی که بر روی آن کار می‌کنید با بینش و تجزیه و تحلیل آنها باید بهترین زمان پست گذاری را بسنجید. یک جدول زمانی اشتراک گذاری برای هر پلتفرم تهیه کنید و بیبنید چه زمانی پست شما بیشترین تعامل را دریافت می‌کند. می‌توانید روز، زمان و نوع پستی که به اشتراک می‌گذارید برای بیشترین دسترسی به مخاطب خود را شناسایی کنید. همچنین تعیین کنید چه زمانی آنها بیشتر با پست‌های شما تعامل می‌کنند، بیشتر محتوای شما در خبرخوان‌های (newsfeed) دیگر ظاهر خواهد شد تا منجر به بیشتر دیده شدن شما شود. 

6- از تبلیغات پولی استفاده کنید

تبلیغات پولی

حالا که شما بر روی شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید زمان آن رسیده که یک گام فراتر روید. بازدیدهای ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دسترسی به آنها مشکل شده است. چرا؟ به این دلیل که پلتفرم‌های هوشمند هستند و می‌خواهند شما برای نمایش پول دهید. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای تعامل با یک مخاطب جدید و مورد هدف است. 

تبلیغات فیسبوک

دلیلی وجود داد که چرا 92% از بازاریابان اجتماعی از تبلیغات فیسبوک استفاده می‌کنند؛ به این دلیل که تعداد گسترده‌ای از افراد از این شبکه استفاده می‌کنند و شما شانس خوبی برای رسیدن به کاربران زیاد چه به طور بین‌المللی و یا جوامع کوچکتر یا محلی دارید. علاوه بر این فاکتورهایی که می‌توانید به طور واضح هدف خود را شناسایی کنید جالب توجه است. تبلیغات فیسبوک تنها بر اساس مشخصات فیسبوک نیست بلکه فراتر از آن  فاکتورهایی مانند جنس، محل، سن و عناوین شغلی را مورد هدف قرار می‌دهد. شما می‌توانید مشخصات افراد مورد هدف را بر اساس وقایع زندگی آنها (مانند آنهایی که به تازگی نامزد کرده‌اند)، امور مالی، سیاسی، رفتارهای خرید و غیره بدست آورید. فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا قابلیت‌هایی را در بین جمعیت، علایق و رفتار کاربر بررسی کنید. علاوه بر این در حال حاضر که اینستاگرام برای فیسبوک است می‌توانید تبلیغات خود را همچنین بر روی این پلتفرم تعیین کنید.

تبلیغات لینکدین

همانطور که قبلا ذکر شد لینکدین پلتفرم شبکه اجتماعی برای بازارایابن B2B می‌باشد. اگر چه فاکتورهای زیادی را مانند فیسبوک ندارد اما تبلیغات لینکدین می‌تواند در ایجاد مخاطب هدف خوب باشد. یکی از ویژگی‌هایی که لینکدین اخیرا گسترش داده InMail اسپانسر (پیغام درون سایت لینکدین) می‌باشد. این علاوه بر تبلیغاتی است که می‌توانید در خبرخوان (newsfeed) صفحه خانگی یک کاربر نمایش دهید و تبلیغات متنی که بر روی بخش نوار کناری (sidebar) ظاهر می‌شوند. 

InMail اسپانسر (Sponsored InMail) به شما اجازه می‌دهد پیغام‌های شخصی را برای کمک به رسیدن به اعضا در زمان فعالیت بیشتر آنها ارسال کنید. پیغام شما به یک مخاطب هدف خاص تحویل داده می‌شود و تنها به اعضایی که به طور فعال بر روی لینکدین هستند ارسال می‌شود. پیغام آشنایی و معرفی در مورد کسب و کار خود را برای ارسال انتخاب کنید و یا یک آموزش رایگان را برای سرویس یا محصول خود ارائه کنید. 

7- با مخاطبان خود تعامل کنید

پس از مراحل بالا تعامل با مخاطبان قطعا به شما در ایجاد یک شبکه اجتماعی قوی کمک خواهد کرد. فراموش نکنید « فالوورها » تنها یک عدد فریبنده است. هنگامی که مخاطب جذب کردید باید با آنها تعامل داشته باشید. مثلا پستهایی که گذاشته می‌شود اگر در مورد آن سؤالی می‌شود جواب بدهید و نیز به نظرات پاسخ دهید. شبکه اجتماعی باید به معنای کامل اجتماعی بودن باشد. تعامل کردن را با کاربران ادامه دهید، تنها افزایش تعداد فالوورها مهم نیست بلکه باید آنها مشتری شما شوند. برخی برندها بسیار خوب  توانستند جهت تعامل با مشتریان و فالوورها به موفقیت برسند.

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

وبسایت شرکت در صورتی که درست اجرا شود می‌تواند به عنوان بزرگترین ابزار فروش و بازاریابی شما باشد. بسیاری از افراد و سازمان‌ها بر این باورند که با راه‌اندازی یکباره سایت جدید کار آنها کامل شده و سایت باید برای آنها صدها مشتری راغب و سفارش را به ارمغان بیاورد؛ در صورتیکه راه‌اندازی یک وبسایت تنها آغاز راه است. راه‌اندازی یک وب سایت جدید معادل استخدام یک فروشنده جدید است. در مورد استخدام جدید، سازمان شما باید به احتمال زیاد آموزشی ارائه دهد و پس از آن عملکرد را در طول زمان برای اطمینان از حداکثر بازده سرمایه‌گذاری اندازه‌گیری کند. به طور مشابه یک وبسایت با عملکرد بالا نیاز به توجه منظم، پرورش و اندازه‌گیری عملکرد دارد.

چگونگی تبدیل بازدیدکننده به مشتری

با توجه به آنچه که گفته شد، تکنیک‌های متعدد زیادی وجود دارد تا کسب و کار شما بتواند عملکرد خوبی را برای اعمال بر روی وبسایت خود تضمین کند. هدف از این تکنیک ها باید بهبود این سه چیز باشد:

  • نرخ تبدیل وبسایت
  • رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل
  • حفظ مشتری

یافتن مشتری برای وبسایت خود یک کار سخت و وقت گیر است؛ اما اگر تکنیک‌های مناسب آن را بدانید براحتی می‌توانید بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید. در این مقاله ما بهترین تکنیک‌ها را برای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر برای یک وبسایت بیان می‌کنیم. 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

چت زنده (live chat) ایجاد کنید

مشتریان دوست دارند به سؤالات آنها بلافاصله پاسخ داده شود و هیچ چیز بهتر از ویژگی چت زنده برای تسهیل این امر نیست. مشتریانی که در مورد محصول خیلی مطمئن نیستند، هنگامی که با فردی از شرکت ارتباط برقرار می‌کنند، ایده بسیار خوبی از کسب و کار نوپای شما می‌گیرند. آنها احتمالا تمایل بیشتری به چت زنده نسبت برقراری تماس تلفنی دارند. به این ترتیب می‌توانید بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان خود تبدیل کنید.

اعتمادسازی در مشتریان جدید با استفاده از دیدگاه مشتریان قبلی (Testimonials)

دیدگاه مشتریان می‌تواند بسیار مؤثر برای وبسایت باشد به این دلیل که کاربرانی که قبلا محصولات شما را امتحان کرده‌اند بازخورد واقعی برای دیگران می‌تواند داشته باشد. افراد برای اطمینان یافتن از خرید محصول نیاز به تلنگر خاصی دارند و این تلنگر می‌تواند نظرات مثبت مشتریان قبلی در استفاده از این محصول باشد که خواننده را باید درگیر کند و او را به طور کامل شیفته کند. دیدگاه مشتریان شامل نام کامل، عکس و نظرات کاربر است. بنابراین خوانندگان اغلب با یک بررسی (دیدگاه مشتریان قبلی) معتبر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و احتمال بیشتری دارد محصول شما را خریداری کنند. 

اثر لوگو

چگونه ممکن است یک لوگو (آرم) بر روی نرخ تبدیل اثر بگذارد. لوگوها ممکن است ضروری به نظر نرسد اما نقش بسیار مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارند. برای مثال زمانی که یک شرکت معروف لوگوی وبسایت خود را حذف کرد نرخ تبدیل آن به 9.9% کاهش یافت. می‌توانید همه وبسایت‌های مهم را که از لوگوی بزرگ برای جذب بازدیدکنندگان استفاده کرده‌اند بیابید. لوگو نه تنها ترافیک را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش کسب درآمد نیز می‌شود.

سرعت وبسایت

سرعت وبسایت شما تأثیر بسیار زیادی بر روی بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل دارد. شما وبسایت‌های محبوبی مانند آمازون و Ebay را پیدا خواهید کرد که سریعا بارگذاری می‌شوند. این امر باعث می‌شود گردش بازدیدکنندگان افزایش یابد و نرخ تبدیل در کسب درآمد وبسایت بهبود می‌یابد.

آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از مهمترین راه‌های تبدیل بازدید کننده به مشتری در نظر گرفته می‌شود. آدرس‌های ایمیل بازدیدکنندگان را با استفاده از پیشنهاداتی مانند کتاب الکترونیک رایگان، مشاوره رایگان یا هر چیز دیگری که بازدیدکنندگان را وادار به اشتراک گذاری شناسه ایمیل خود می‌کند جمع آوری کنید. حالا با این افراد از طریق کمپین‌های بازارایابی ایمیلی که در آن محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی بیشتری به آنها ارائه می‌دهید تعامل کنید. به آنها دلایلی ارائه دهید که تا آنها را متقاعد سازید که محصول شما را خریداری کنند.

از صفحه مقایسه استفاده کنید

اگر شما در بازاری هستید که تقاضای زیادی دارد، شانس یافتن تعداد زیادی رقبا در بازار مشابه وجود دارد؛ این بدان معناست که مشتریان محصولات شما را قبل از خرید با رقیب‌تان بررسی می‌کنند. چرا به مشتریان بالقوه خود با یک صفحه فرود که این مقایسه‌ها را داشته باشید کمک نمی‌کنید؟ به آنها دلایلی ارائه دهید که چرا آنها باید محصول شما را از میان رقبا انتخاب کنند. می‌توانید این کار را در قالب یک نمودار مقایسه شده با تصاویر، اعداد و نمادها انجام دهید.

 

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

UX مخفف User Experience به معنای تجربه کاربری و UI مخفف User Interface به معنای رابط کاربری است. این دو اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم هر کدام را توضیح دهیم و بیبینم چگونه از آنها برای اهداف خود استفاده کنیم. 

طراحی تجربه کاربری (UX) و نیز طراحی رابط کاربری (UI) هر دو باید با هم همکاری کنند تا به محصول نهایی مورد نظر برسیم. طراحی تجربه کاربری موضوعی تحلیلی و تکنیکالی است اما طراحی رابط کاربری بیشتر شبیه به طراحی گرافیک اما با وظایف پیچیده‌تری است. در طراحی اپلیکیشن، تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) با همکاری هم زمان خود را برای حذف موانع راه جهت یک تجربه خوب متمرکز می‌کنند. طراحان تجربه کاربری به طور فعالانه بر روی جنبه‌های تعامل کاربر با شرکت، خدمات و محصولات تمرکز می‌کنند؛ در حالیکه رابط کاربری این تجربه را می‌گیرد و آن را برای فهم آسان‌تر می‌کند. بنابراین هر دو مکمل همدیگر هستند و برای ایجاد تجربه‌ای دلنشین برای کاربر ضروری هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری مقدم دانست. 

تفاوت تجربه کاربر و رابط کاربر

تجربه کاربری و رابط کاربری دو روش متفاوت هستند اما با هم کمک می‌کنند تا یک محصول بسیار موفق داشته باشیم. آیا آماده‌اید که به طور دقیق‌تر به آنها بپردازیم. پس به ادامه مطلب توجه کنید.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

طراحی تجربه کاربری (UX Design) چیست؟

گمان کنید که شما یک نجار هستید که آماده‌اید یک پروژه جدیدی را شروع کنید. قبل از اینکه مصالحی را بخرید و تصمیم بگیرید چه ابزارهایی نیاز دارید باید بدانید که چه چیزی می‌خواهید بسازید. بالاتر از آن باید بدانید برای چه کسی می‌خواهید بسازید، چرا می‌خواهید آن را بسازید و اینکه چقدر زمان دارید تا آن را به طور کامل آماده کنید.
بگذارید بگوییم که شما می‌خواهید یک میز سفارشی را برای یک مدیر اجرایی خاص بسازید. ابتدا باید دانست که اندازه دفتر او چقدر است تا مطمئن شویم میزی که می‌سازیم زیاد بزرگ و یا زیاد کوچک نباشد. مرحله بعد ما باید خودمان را در جای مدیر قرار دهیم و از خود سؤالاتی را بپرسیم. پس از آن با جمع‌آوری این اطلاعات می‌توانیم یک محصول بهتر بسازیم. 
در طی فرایند ایجاد، آزمایشاتی را انجام خواهیم داد. آیا ارتفاع میز برای مدیر ما راحت است؟ آیا کشوها به نرمی باز و بسته می‌شوند؟ آیا آنها بیش از حد عمیق و یا خیلی کم عمق نیستند؟ آیا آنها دسترسی سریعی را برای آنچه که مدیر اجرایی نیاز دارد فراهم می‌کنند؟ ما مدیر اجرایی مشابهی را برای نشستن روی میز می‌آوریم و از او می‌خواهیم نظر خود را به ما بگوید. با داشتن تست قابلیت استفاده محصولات توسط دیگران می‌توانیم دیدگاه‌های مختلف را که برای یک محصول موفق ضروری هستند را جمع آوری کنیم. 
اما حالا وبسایت و یا اپلیکیشنی را در نظر بگیرید که در آن بهترین شیوه‌ها دنبال شده است. اما به جای اندازه میز و مکان کشو، تجربه‌های دیجیتال با استفاده از عناصری مانند زیر طراحی شده است:

  • دکمه‌های Call-to-action
  • نوار پیمایش (Navigation bars)
  • انیمیشن
  • مصورسازی داده (Data visualization)
  • پیکربندی سیستم مدیریت محتوا (CMS configuration)
  • و غیره

یک طراحی تجربه کاربری مؤثر اهداف کسب و کار را با نیازهای کاربر به طور مستمر هم راستا می‌کند. برای مثال یک نیازمندی مشترک برای یک وبسایت تبدیل کردن بازدیدکنندگان به مشتریان راغب است. این امر اغلب با ارائه اطلاعاتی انجام می‌شود که بازدیدکنندگان بدان علاقه‌مند هستند و بیشتر به دنبال آن هستند. اما آنچه که مهم است ارائه گزینه‌های آسان و قابل تغییر برای بازدیدکنندگان است تا بتوانند با کسب و کار تماس برقرار کنند. با اینکار آنها احتمالا راغب به خرید می‌شوند و این امر کسب و کار را در معرض ایجاد مشتریان راغب بیشتری قرار می‌دهد.
اگر طراحی تجربه کاربری از دانش تعامل انسان استفاده می‌کند، طراحی رابط کاربری چه کاری انجام می‌دهد؟

طراحی رابط کاربری (UI Design) چیست؟

میز را به یاد بیاورید. رنگی که به میز می‌زنیم باید با وسایل دیگر اداره هماهنگی داشته باشد. دستگیره‌های کشو باید دارای جنس خوب با دسته راحت باشند. 
از آنجا که تجربه کاربر شامل وظایفی برای بهینه‌سازی استفاده از یک محصول همراه با لذت کاربر و افزایش کارایی است؛ طراحی رابط کاربر مکمل آن است و شامل شکل و ظاهر، حس و جذابیت محصول می‌باشد. بنابراین مسئولیت طراح رابط کاربری این است که محتوا، طرح و ظاهر یک محصول را به یک تجربه‌ای گیرا برای کاربر تبدیل ‌کند. طراحان رابط کاربری تجربه کاربر را می‌گیرند و آن را برای درک کردن آسان می‌کنند. در پروژه‌های تکنولوژی مانند اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها پیکرنگاری (iconography)، نوار پیمایش (navigation bars) و انیمیشن‌ها مسئولیت‌های طراح رابط کاربری هستند. یک کالا می‌تواند یک رابط کاربری عالی داشته باشد و یک تجربه کاربری بسیار بد داشته باشد. برای مثال یک وبسایت می‌تواند زیبا به نظر برسد اما در صورتی که فرم تماس به خوبی در معرض نمایش نباشد یک طراح رابط کاربری آن هدفی را که دارد قادر نخواهد بود انجام دهد. 

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربر مکمل یکدیگرند

کارشناسی در مورد UI و UX اینگونه می‌گوید: «نرم‌افزار یا وبسایتی که ظاهری عالی و کاربرپسند دارد اما کار کردن و تعامل با آن از جانب کاربر دشوار است نشان‌دهنده رابط کاربری خوب (UI) و تجربه کاربری (UX) ضعیف است و وبسایت یا نرم‌افزاری که کار کردن با آن ساده و قابل تعامل است ولی ظاهری بد دارد نشان دهنده تجربه کاربری خوب و رابط کاربری بد است».
بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت: تجربه کاربری و رابط کاربری دارای رابطه‌ای موازی با هم هستند و وبسایتی را می‌توان عالی دانست که یکجا تجربه کاربری و رابط کاربری را داشته باشد.

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

یکی از وظایف اصلی در بهینه‌ سازی سایت برای موتور جستجو، کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای وبسایت می‌باشد؛ به طوریکه بتوانند بهترین نتیجه را برای عبارت مورد جستجوی کاربر (Query) ارائه دهند. یکی از ویژگی های سایت های خوب از نظر سئو، این است که درک مطالب آنها باید برای گوگل ساده باشد، اما متاسفانه برخی وبسایت‌ها در اجرای این وظیفه ناموفق هستند؛ در راستای این امر یکی از رایج‌ترین مسائلی که اتفاق می‌افتد زمانی است که سایت دارای بیش از یک صفحه متمرکز بر روی کلمات کلیدی مشابه باشد.
هنگامی‌که این اتفاق می افتد، گوگل را مجبور می شود که تعیین کند چه صفحه‌ای بیشترین ارتباط را به کلمه کلیدی مورد جستجوی کاربر دارد. بنابراین گوگل یکی از این صفحات را برای نشان دادن در نتایج جستجو انتخاب خواهد کرد و ممکن است صفحه مورد نظر، آن موردی نباشد که شما بخواهید. به این آشفتگی موضوعی اصطلاحا «ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization)» در حوزه سئو گفته می‌شود و به دلایل مختلف وضعیت ایده‌آلی نمی‌باشد. در این مقاله به چرایی آن می‌پردازیم و سپس نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد.

چرا ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization) برای سئو خوب نیست؟

یکی از دلایل انجام روش‌های سئو داشتن کنترل بیشتر بر روی تجربه کاربری و بهتر آماده کردن وبسایت است. هنگامی که ما در جهت کمک به موتورهای جستجو برای انجام بهتر وظایف‌شان کار نمی‌کنیم (درک صفحات وب)؛ آنها کار بیشتری برای انجام دارند و نتیجه ارائه شده توسط آنها ممکن است ارجح نباشد.
دیاگرام زیر از کتابی به نام «هنر سئو» است که کمک می‌کند تا موضوع مرتبط با Keyword Cannibalization نشان داده شود:

ناکارامدی کلمات کلیدی
 

داشتن کلمه کلیدی مشابه مورد نظر بر روی صفحات متعدد وبسایت باعث نمی‌شود که یک موتور جستجو فکر کند که سایت شما مرتبط‌تر برای آن واژه است. هنگامی که صفحات وب متعدد به نظر برسند بیش از حد شبیه هم شده‌اند و بنابراین می‌تواند در واقع سیگنال‌های منفی ارسال کند.

طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت

نتایج بهینه شدن صفحات متعدد برای کلمه کلیدی مشابه

کیفیت محتوای ضعیف: تصور کنید نوشتار کتاب به گونه‌ای باشد که به خوبی سازماندهی نشده و صفحات متعدد محتوای تکراری داشته باشد. این کتاب بدون شک یک کتاب هیجان انگیز نخواهد شد. شما می‌خواهید محتوای مفید و گیرا به کاربران وبسایت خود ارائه دهید، و برای انجام این کار لینک‌هایی جذب می‌کنید و به آن ارجاع می‌دهید. بهتر از همه گوگل به وبسایت‌هایی با محتوای باکیفیت و سازمان یافته پاداش می‌دهد.
ضعیف شدن لینک‌های خارجی: بیایید بگوییم که شما صفحات متعدد بر روی سایت خود در مورد موضوع کلی اسنوبردها (تخته پهن برای ورزش اسکی) دارید و همچنین سایت‌های خارجی متعدد دارید که به این صفحات مختلف در مورد اسنوبردها لینک شده‌اند. سایت شما در صورتی بهتر خواهد شد که همه این سایت‌ها به یک صفحه بر روی موضوع عمومی اسنوبردها لینک شوند تا با یکی شدن لینک به این موضوع ارزش آن بالا رود نه اینکه لینک میان صفحات متعدد وبسایت تقسیم شود.
ضعیف شدن لینک‌های داخلی و انکر تکست‌ها: هنگامی که صفحات متعدد موضوع یا کلمه کلیدی مشابه را هدف قرار می‌دهند، قادر نیستید حداکثر استفاده را از ارزش لینک‌های داخلی و انکر تکست‌‌ها برای اشاره به مرتبط‌ترین صفحه به موضوع (بهترین صفحه) بکنید.
پایین آمدن نرخ تبدیل: این احتمال هست که از صفحات متعدد در مورد موضوع مشابه، یک یا چندتا از این صفحات بهتر نسبت به دیگری تبدیل شوند (چنانچه به شما کمک کنند تا وبسایت‌تان به اهداف مورد نظر کسب و کار برسد). می‌توانید این تئوری را با نگاه بر داده خود در گوگل آنالیتیکز از جمله اهداف ردیابی (Tracking goals) یا ردیابی نرخ‌های تجارت الکترونیک (Ecommerce Conversions Tracking) یا با استفاده از ابزار Optimizely  امتحان کنید. بنابراین داشتن صفحات متعدد به دلیل نرخ تبدیل پایین‌تر با هدف قرار دادن ترافیک مشابه تلاش شما را به هدر می‌دهد. 

چگونه می‌توانیم ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization) را بر طرف کنیم؟

راه‌حل این مشکل در تئوری ساده است، اما در عمل می‌تواند کار دشواری باشد. تمام کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید به ساختاربندی سایت شما مربوط می شود.

1- تگ‌های موضوع تکراری را بررسی کنید
اولین تشخیص محتوا روی سایت شما شناسایی محل ناکارآمدی کلمات کلیدی (Keyword Cannibalization) روی داده است؛ سپس موضوعات ارجح سایت را بررسی کنید، چنانچه هر صفحه، یک موضوع (کلمه کلیدی) منحصر به فرد را مورد هدف قرار داده باشند.
ممکن است اولین شروع خود را با آسان‌ترین روش کشف یک مشکل، یعنی شناسایی تگ‌های عنوان تکراری یا مشکل‌دار در سراسر سایت شروع کنید. می‌توانید از یک خزشگر (crawler) وب از جمله Screaming Frog برای کمک به خودتان برای انجام کار استفاده کنید. این نوع ابزار سایت را کراول می‌کند و فایلی خروجی آن است که می‌توانید navigate کنید و با داشتن یک نگاه کلی از بالا بر روی همه اطلاعات متای صفحات از جمله تگ‌های عنوان را طبقه‌بندی کنید. 

ابزار برای ناکارامدی کلمات کلیدی

فقط در فایل خروجی، ستون «تگ عنوان» طبقه‌بندی کنید و این ستون دیدن تگ‌های موضوع تکراری را آسان می‌کند. در صورتی که خروجی خزشگر را به صورت اکسل بارگذاری کردید می‌توانید از فیلترینگ برای دیدن چگونگی بسیاری از صفحات که در مورد موضوع خاص صحبت می‌کنند، استفاده کنید. هنگامی که مشکل هر بخش را شناسایی کردید می‌توانید بروزرسانی محتوای سایت را شروع کنید. 

 طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت

2- ساختار طراحی شده سایت خود را سازماندهی مجدد کنید
در حالی که این کار ممکن است به اندازه سادگی برطرف کردن تگ‌های تکراری موضوع باشد ممکن است نیازمند یک بازسازی قوی‌تر در محتوای سایت باشد. بخصوص زمانی که بیشتر از یک صفحه در مورد یک موضوع دارید، احتمال دارد که لازم باشد متن صفحات مختلف را با هم ادغام کنید. یکی از روش‌هایی که می‌توانیم ساختار طراحی اطلاعات وبسایت را مجددا سازماندهی کنیم، در درجه اول توسط تصور کردن آنچه است که ساختار طراحی سازمان یافته شبیه خواهد بود، صفحاتی را در نظر بگیرید و کلمات کلیدی هدفی را که در حال حاضر دارید مشخص کنید. چنانچه مورد نیاز است دوباره آنها را گروه بندی کنید و ساختار جدید سایت خود را مجددا ترسیم کنید. برای اینکار ممکن است نیاز داشته باشید چند موضوع جدید بنویسید و به سایت اضافه کنید.

مثال های ناکارامدی کلمات کلیدی

می‌توانید از ابزارهای بصری مختلف برای انجام اینکار یا حتی از یک spreadsheet ساده (نرم‌افزارهایی برای تبدیل داده کاربر به فرم جدولی و سپس آنها قادر به آنالیز و سازماندهی و انجام محاسبات روی این داده‌ها هستند) استفاده کنید.
در مثال نشان داده شده در تصویر بالا در صورتی که سایت شما اعتبار (authority) زیادی دارد گوگل ممکن است نشان دادن بیش از یک صفحه برای عبارت مورد جستجوی کاربر (Query) مانند اسنوبردها انتخاب کند. این یک مورد ناکارامدی (cannibalization) نیست. شما به وضوح عناوین را تفاوت قائل شدید (و همچنین به طور موفقیت آمیز محتوا را) چنانچه دیگر مشکلی نیست. 

دیاگرام چگونگی ساختار محتوای سایت

در تصویر بالا، می‌توانید ساختار اطلاعاتی را که به خوبی سازماندهی شده را ببینید. یک صفحه اصلی با موضوع کلی وجود دارد و سپس صفحات حمایت کننده در مورد موضوعات مختلف فرعی در مورد آن موضوع اصلی نوشته می‌شود. این امر به گوگل کمک می‌کند بهترین صفحه را برای عبارت مورد جستجوی کاربر (Query) انتخاب کند و به کاربران کمک می‌کند تا سایت را به آسانی برای یافتن آنچه که به دنبال آن هستند navigate کنند.

نتیجه‌گیری

آیا وبسایت شما در مورد کلمات کلیدی مورد هدف ناکارامد (cannibalizing) شده است؟ برخی اوقات ممکن است با یک ابزار مناسب این کار اصلاح شود و با تلاش کمی این ناکارامدی کلمات کلیدی رفع شود؛ اما در مواقع دیگر، پروژه سازماندهی مجدد کلمات کلیدی و محتوا باید انجام شود. با این حال مهم نیست که سایت شما در کدام یک از این موقعیت‌هاست، زمانی ممکن است برای اصلاح این مشکل صرف شود و رفع آن می‌تواند برای استراتژی سئو سودمند باشد، کمک به موتور جستجو برای درک بهتر موضوع منحصر به فرد هر صفحه وب کند، بنابراین باعث افزایش توانایی شما در بیشتر نشان داده شدن در نتایج جستجو و نیز برای جستجو بیشتر می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

همانطور که در مقالات قبل راجع به اهمیت و کاربردهای سایت gtmetrix توضیح دادیم (مقاله GTMetrix چیست؟ را مطالعه نمایید)، حال به آموزش GTmetrix به صورت جزء به جزء می پردازیم، چرا که GTMetrix یکی از ابزارهای مهم برای افزایش سرعت لود سایت شما است و بهبود سرعت لود سایت به سئو سایت کمک خواهد کرد.

آموزش کامل جی تی متریکس و رفع خطاهای gtmetrix

اولین بخش از GTMetrix بخش مربوط به PageSpeed است:

الف- آموزش بخش PageSpeed در جی تی متریکس

1. Optimize Images :
این بخش به شما کمک می کند تا تصاویری که باعث افزایش زمان لود سایتتان می شود را شناسایی کنید و هم چنین با در اختیار گذاشتن فایل کم حجم تصاویر سایتتان، امکان تعویض تصاویر از حجم بالا به حجم پایین را برای شما آسان تر می کند.

آموزش gtmetrix

2. Defer parsing of JavaScript :
برای لود شدن یک صفحه، مرورگر باید تمام متن ها و تگ های <script> را تجزیه و بررسی کند، که همین امر باعث اضافه شدن زمان لود یک صفحه می شود. شما با استفاده از این بخش به راحتی می توانید این فایل ها را کوچک (minimize) کنید. مانند قسمت قبل، سایت جی تی متریکس در صورتی که مشکل داشته باشید در این بخش فایل های minimize شده را در اختیارتان می گذارد، تا آنها را جایگزین فایل های قبلی سایت خود کنید و مشکل سایت خود را برطرف نمایید.

3. Leverage browser caching :
شما به راحتی می توانید زمان لود سایتتان را کاهش دهید. استفاده از کش اهمیست بسیار زیادی دارد و به میزان قابل توجهی کارایی سایت شما را افزایش می دهد. شما می توانید با کمک فایل هایی که GTMetrix در این بخش برای شما قرار می دهد، زمان لود سایت خود را برای کسانی که بار دوم صفحه وب سایتتان را مشاهده می کنند، کاهش دهید.

4. Minify JavaScript
همان طور که از اسم این بخش مشخص است، این قسمت فایل های minify شده ی JavaScript را در اختیار شما می گذارد، و به راحتی می توانید با جایگزین کردن این فایل ها با فایل های قبلی JavaScript ساییتان، زمان سرعت لود صفحه ی سایتتان را کاهش دهید.

5. Minify HTML
با استقاده از فایل های فشرده شده ی HTML در این بخش که شامل کدهای inline JavaScript و CSS می شوند، می توانید کمک زیادی به سرعت لود صفحه های سایت خود داشته باشید.

6. Specify image dimenisons
مشخص کردن طول و عرض برای همه ی تصاویرباعث سریع رندر شدن (faster rendering) می شود. در واقع با استفاده از مشخص کردن ابعاد تصاویر در کدهای css می توانید از پیغام های پیشنهادی (recommendation) این بخش جلوگیری کنید.
7. Specify a character set early
این بخش مربوط به تنظیمات کاراکترها در HTTP header و شناسایی آنها است. تنظیمات کاراکترها در سرورها باعث کاهش پردازش مرورگرها می شود.
از ویژگی های sepecify a character set early می توان به موارد زیر اشاره کرد :
تنظیمات کاراکتر برای همه ی صفحات سایتتان در سرور تعریف میشود.
از تنظیمات تگ های meta http-equiv جلوگیری می کند.
باعث کاهش زمان لود صفحه می شود.

8. Remove query strings from static resources
خیلی از پراکسی ها (proxies) به ویژه مواردی که ازنوع ورژن 3 هستند، حتی در زمانی که علامت سوال (؟) در URL است کش نمی کنند. برای فعال سازی کش پراکسی برای اینگونه منابع، رشته های کوئری را از منابع مرجع به منابع استاتیک حذف کنید و به جای آن پارامترها را به نام فایل خود encode کنید.

gtmetrix

9. Avoid bad requests
با استفاده از این بخش می توانید لینک های شکسته (broken links) و یا ارورهای 404 و یا 410 را شناسایی کنید و از اتلاف وقت و درخواست های اضافی جلوگیری کنید.

10. Avoid landing page redirects
ریدایرکت به landing pages باعث اضافه شدن delay (تاخیر) در لود صفحه می شود. درخیلی از بخش ها ریدایرکت ها بدون اینکه تغییری در توابع آن صفحه داشته باشد، می توانند حذف شوند.
حال این سوال برایتان پیش می آید که چه کاری باید انجام دهید؟ اگر سرویس شما درخواست ریدایرکت داشت، به منظور کاهش درخواست های رفت و برگشتی از سمت سرویس گیرنده (client-side)، تغییرات را از مسیر سرور (server-side) به جای سمت سرویس گیرنده (client-side) داشته باشید.

11. Enable gzip compression
کاهش حجم فایل های فرستاده شده از سمت سرور خود که با افزایش سرعتی که آنها به مرورگر منتقل می کنند. با استفاده از این بخش می توانید باعث کاهش سایز هر صفحه ای از سایت تاحدود 70 درصد شوید که این امر به افزایش سرعت صفحه ی سایت شما کمک خواهد کرد.

12. Enable keep-Alive
فعال کردن حفظ اتصالات HTTP یا اتصالات بادوام HTTP  به اتصالات یکسان TCP (Transmission Control Protocol) برای فرستادن و دریافت درخواست های متعدد HTTP اجازه می دهد. بدین ترتیب، برای درخواست های بعدی زمان تاخیر کاهش می یابد.

13. Inline small CSS
یک جایگزین خوب برای inline CSS (CSS  درون خطی) ترکیب فایل های CSS خارجی (external CSS) است.

page speed در gtmetrix


14. Inline small JavaScript
همانند مورد قبلی یک جایگزین خوب برای جاوا اسکریپت درون خطی (inline JavaScript) ترکیب فایل های جاوا اسکریپت خارجی (external JavaScript) است.

15. Minify CSS
فشرده سازی فایل های css می تواند کمک زیادی به ذخیره ی تعداد زیادی از بایت ها و افزایش سرعت دانلود و زمان اجرا داشته باشد. پس از این بخش حتما برای جایگزینی فایل های فشرده ی css با فایل های قبلی css سایت خود استفاده کنید.

16. Minimize redirects
گاهی اوقات لازم است که از ریدایرکت یک مرورگر به مرورگر دیگر برای اپلیکشن خود استفاده کنید. دلایلی که نسخه های وب اپلیکیشن از ریدایرکت استفاده می کنند به شرح زیر است:

  • برای نشان دادن موقعیت جدیدی از منبع و اطلاعاتی که جابجا شده است.
  • مسیر کلیک ها وimpression (تعداد نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو) و مراجعه به صفحات ورودی
  • رزو و ذخیره سازی دامین های مختلف، اجازه برای user-friendly یا دامنه هایی با URL بی ارزش و کش غلط املایی و یا spell اشتباهی URL ها.
  • برای ارتباط بین بخش های مختلفی از سایت و یا اپلیکیشن ها، پروتکل های مختلف (HTTP - HTTPS)

می توان گفت که این بخش کمک می کند تا ریدایرکت های HTTP را از یک URL به URL دیگری برای کاهش از RTTs (Real-Time Technology Solutions) اضافی و صرف زمان را برای کاربران به حداقل برسانید.

Minimize request size .17
نگه داشتن کوکی ها و درخواست (Header) عنوان کوچکی که امکان پذیر است، می تواند درخواست HTTP که متناسب با یک بسته واحد است، را تضمین کند.
در حالت ایده آل، یک  درخواست HTTP نباید فراتر از 1 بسته برود.
درخواست عنوان 
HTTP شامل موارد زیر می شود:

  • کوکی ها
  • شاخه های تنظیم مروگر
  • منبع درخواست URL (شاخه های HOST)
  • مرجع URL

18. Optimize the order of styles and scripts
به دلیل اینکه کد جاوا اسکریپت می تواند محتوا و طرح صفحه ی وب را تغییر دهد، تاخیر مرورگر برای رندر هر محتوایی که تگ های اسکریپت را تا زمانی که آن اسکریپت دانلود شود، تجزیه و اجرا و دنبال می کند. این بخش نشان دهنده ی : (دستور شیوه ی درست اسکریپت های داخلی و خارجی موازی بهتری از دانلود ها و سرعت زمان رندر مرورگر را قادر می سازد) است.

19. Put CSS in the document head
حرکت بلوک های درون خطی استایل و متغیرهای (link) از بخش body که بخش head برای اجرای عملکرد آن را بهبود می بخشد.

20. Serve resources from a consistent URL
برای استفاده و به کارگیری منابع URL منحصر به فرد، از بین بردن بایت های دانلود های تکراری و RTTs اضافی بسیار مهم است.

21. Serve scaled images
به کارگیری و استفاده از اندازه مناسب تصاویر می تواند بایت بسیاری از داده ها را ذخیره کند و باعث بهبود عملکرد صفحه وب، مخصوصا آن دسته از دستگاه های کم قدرت مثل (موبایل) شود.

22. Specify a cache validator
همه ی منابع استاتیک باید آخرین تغییرات  یا ETag header داشته باشند، که این امر به مرورگرها اجازه ی دسترسی کامل به cach را می دهد.

23. Combine images using CSS sprites
ترکیب تصاویر به چندین فایل کوچک تاجایی که استفاده از CSS spirites برای کاهش تعداد گردش و تاخیر در دانلود دیگر منابع ممکن است، منجر به کاهش درخواست بالا و کاهش تعداد کل بایت های توسط صفحه ی دانلو وب می شود.

24. Avoid CSS @import
استفاده از CSS@import در CSS خارجی می تواند تاخیر در حین زمان لود یک صفحه را افزایش دهد.

25. Prefer asynchronous resources
fetch کردن منابع ناهمگام (غیر همزمان) مانع از مسدود شدن لود صفحه می شود.

26. Avoid a character set in the meta tag 
این بخش، تنظیمات کاراکتر مشخص شده درمتا تگ را نشان می دهد. مشخص شدن تنظیمات کاراکتر در متاتگ، پیش بینی دانلود در IE8 را غیر فعال می کند. برای بهبود دانلود برابر منابع، حرکت تنظیمات کاراکتر به تنظیمات محتوای HTTP - یک نوعی ازپاسخگویی Header است.

27.Specify a Vary: Accept-Encoding header
خطاها (Bugs) در بعضی پراکسی های عمومی ممکن است به نسخه های فشرده ای از منابع خود به خدمت کاربرانی که فشرده سازی را پشتیبانی نمی کنند، منجر شود.
پذیرش کدگذاری (encoding)، header را برای ذخیره پراکسی برای هر دو (فشرده و غیر فشرده) نسخه ای از منبع راهنمایی می کند.

فواید استفاده از GTMetrix


همان طور که سایت GTMetrix ویا (شکل بالا) مشاهده می نمایید 3 گزینه ی GRADE , TYPE, PRIORITY برای هر بخش نشان داده شده است و به راحتی می توانید تشخیص رتبه، نوع و حتی برتری هر بخش را تشخیص دهید.

ب- آموزش بخش YSlow در جی تی متریکس

این بخش همانند بخش page speed به شما دلیل اینکه چرا سایتتان slow است را نشان می دهد و به شما پیشنهادهایی برای افزایش اجرا و سرعت سایتتان می دهد. اگر مقدار YSlow با بخش page speed تفاوت داشت، شگفت زده و متعجب نشوید، چرا که YSlow معیارهای دیگری را برای سرعت سایت شما مورد بررسی قرار می دهد.

YSlow-Gtmetrix

Use a Content Delivery Network (CDN) .1
CDN می تواند یک تجربه وب به همان اندازه که کاربران شما در سراسر جهان هستند بدهد. با استفاده از CDN فایلهای استاتیک سایت شما به حالت کش استفاده می شوند و در سرورهای مختلف در دنیا ذخیره می شوند، پس از فراخوانی کاربر، فایلهای استاتیک از نزدیکترین مکان به کاربر دانلود و نمایش داده می شود. به همین جهت سرعت لود سایت به شدت افزایش خواهد یافت. استفاده از CDN بخصوص زمانی که فاصله مکانی سرور شما با مخاطبینی که دارید زیاد است، بشدت توصیه می شود.

2. Add Expires headers
هدرهای منقضی شده به مرورگرها اجازه می دهند تا یک نسخه cache از صفحه را به خدمت بگیرند.
کاهش لود سرور
افزایش زمان لود صفحه
ممکن است که این سوال برایتان پیش بیاید که expire header چیست؟
expire header و یا (هدر های منقضی شده) به مرورگر می گویند که باید درخواست مشخصی از فایل ها از سرور بگیرند یا اینکه باید از کش (cache)  مرورگر بگیرند.
و نکته ی بعدی که می خواهیم به اهمیت expire header اشاره کنیم این است که  : باعث کاهش HTTP reuest می شود (برای آشنایی بیشتر با HTTP Request مقاله ای که قبلا در سایت وب 24 قرار داده بودیم مراجعه نمائید) . هم چنین به کاربران شما اجازه می دهد تا از فایل های کش (cache) که در مرورگرذخیره شده بود برای کاهش فایل هایی که نیاز به دانلود داشت، شود.

3. Make fewer HTTP requests
کاهش HTTP requests از طریق ترکیب فایل ها و CSS Spirits

4. Reduce DNS lookups
جستجوی (Domain Name System) DNS، تأخیر در درخواست های اولیه به هاست را اضافه می کند. درست شدن درخواست ها برای تعداد زیادی از هاست های مختلف می تواند به کارایی آسیب برساند.

5. Use cookie-free domains
محتوای ایستا (static) از دامنه های مختلف برای جلوگیری از ترافیک کوکی های غیرضروری به کار گرفته می شود. وقتی که مرورگر درخواست تصویر استاتیک می کند و کوکی ها را با درخواست می فرستد، سرور کوکی ها را رد می کند. این کوکی ها برای ترافیک شبکه غیر ضروری هستند.

6. Compress components with gzip
ذخیره کردن زمان و پهنای باند به وسیله ی فشرده سازی منابع در این بخش امکان پذیر است. استفاده از gzip در سمت سرور، حجم صفحات سایت شما به طرز قابل توجهی کاهش می دهد و باعث میشود سرعت لود آنها افزایش قابل توجهی داشته باشد. فعالسازی gzip در سمت سرور کار بسیار ساده است و به راحتی می توانید با تنظیمات سمت سرور آن را فعال نمایید.

7. Minify JavaScript and CSS
ازبین رفتن کاراکترهای غیرضروری از جاوا اسکریپت و CSS برای سرعت بخشیدن به زمان دانلود.
 

آموزش بخش YSlow در جی تی متریکس

8. Avoid URL redirects
ریدایرکت URL با استفاده از کدهای وضعیت HTTP (301 و 302) ساخته شده است و به مرورگر می گوید که به مکان دیگر بروند. از به کار بردن ریدایرکت URL به عنوان تاخیر اضافی در لود صفحه، دوری کنید.

9. Make AJAX cacheable
به وسیله ی درخواست Ajax به کش، از تاخیر های غیرضروری می توان جلوگیری کرد. بهینه سازی پاسخ های AJAX برای بهبود اجرا مهم است، و بهترین روش برای بهینه سازی آن، درست شدن و ساخت پاسخ کش ها است.

10. Remove duplicate JavaScript and CSS
فایل های تکراری جاوا اسکریپت و CSS به وسیله ی استفاده از HTTP requests های غیرضروری (فقط IE) و اجرای جاوا اسکریپت های هدر رفته (در IE و Firefox) به عملکرد و اجرا آسیب می رساند. در IE اگر شامل دوبار اسکریپت های خارجی شوند و کش نباشند، دوبار HTTP requests را در طول لود صفحه تولید می کند.

11. Avoid AlphaImageLoader filter
بلوک AlphalmageLoader اینترنت اکسپلورر رندر و زمان لود صفحه را افزایش می دهد.

12. Avoid HTTP 404 (Not Found) error
زمانی که لینک به یک جاوا اسکریپت خارجی است، اشتباه است که نتیجه ی آن 404 می باشد. بعضی از سایت ها دارای پیغام های 404 (به عنوان مثال، آیا منظورتان ...؟) هستند، که به کاربر کمک خواهند کرد اما منابع سرور همچنان به هدر رفته اند. پس هر ارور 404 برای جلوگیری از fetch محتوای کاربران خود که خروجی ای ندارد، باید ثابت شود.

13. Reduce the number of DOM elements
یک صفحه ی پیچیده به معنی بایت های زیاد برای دانلود، و هم چنین به معنی کم کردن پردازش DOM آرام تر در جاوا اسکریپت است. کاهش مولفه های DOM باعث بهبود اجرا می شود.

14. Use GET for AJAX requests
بهتر است که از GET به جای POST استفاده کنید زمانیکه Get هدر و داده ها را باهم می فرستد (مگر اینکه خیلی کوکی وجود داشته باشد).

15. Avoid CSS expressions
عبارات می تواند هزاران ارزیابی CSS غیر ضروری را تولید کند. می توان گفت که این عبارات اغلب زمانی مورد بررسی قرار میگیرد که : زمانی که صفحه کوچک و رندر شده، زمانی که صفحه اسکرول شده، و حتی زمانی که کاربر موس خودر را در صفحه به حرکت در می آورد.

16. Reduce cookie size
نگهداری کوکی ها به کوچک ترین اندازه که امکان پذیر باشد برای به حداقل رساندن اندازه هدر HTTP و در زمان پاسخ کاربر مهم و تأثیرگذار است. در واقع اطلاعات در مورد کوکی ها در HTTP headers بین وب سرور و مرورگر رد و بدل می شود.

17. Make favicon small and cacheable
favicon را کوچک نگه دارید و کاهش اندازه کوکی باعث بهبود عملکرد کوکی های root سرور برای بازیابی favicon می شود.

18. Configure entity tags (ETags)
اجرای سرورهای مختلف با تنظیمات پیش فرض ETag می تواند از پاسخ های 304 جلوگیری کند.

19. Make JavaScript and CSS external
 جاوا اسکریپت و CSS خارجی برای استفاده از کش مرورگر درست کنید. به عبارت دیگر، اگر جاوا اسکریپت و CSS در فایل های خارجی توسط مرورگر ذخیره سازی می شوند، اندازه فایل HTML بدون افزایش تعداد HTTP requests کاهش می یابد.

ج- آموزش بخش Waterfall، Timings ،Video، History در جی تی متریکس

1. Waterfall :

سومین قسمت از سایت GTMetrix بخش Waterfall است. همانطور که در این بخش مشاهده می نمایید قسمت های بنفش رنگی را به شما نشان می دهد، که این قسمت های بنفش رنگ، یک ایده از زمان انتظار برای به پایان رساندن یک درخواست را نشان می دهند. هم چنین زمان در ثانیه، در کنار نوار بنفش رنگ نیز ذکر شده است. زمانی که موس خود را روی آن hover کنید، می توانید لینک های مشخص شده و خاص از سایتتان که ممکن است بیش از حد معمول، زمانی را برای لود شدن سپری کنند را ببینید. از این رو، به شما کمک می کند که سایت خود را دقیق تر مورد بررسی قرار دهید و با دراختیار گذاشتن این منابع، ایده ی واضح و روشنی را به شما میدهد.

waterfall in GTMetrix - جی تی متریکس

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

2. Timings :

این بخش از سایت جی تی متریکس، نتیجه های پیشرفته ای از جمله مدت زمان لود صفحه به شما می دهد. که می تواند به صورت جزئی تر و دقیق تری به مواردی چون زمان ریدایرکت، زمان اتصال، TTFB، DOM و ... بپردازد. با بررسی این بخش می توانید تاخیر زمانی قسمت های مختلف صفحات سایت خود را شناسایی کنید و اگر زمان لودشدن قسمت خاصی طول می کشد، آن را شناسایی کنید و برطرف نمایید.

timing in gtmetrix

3. Video :

این بخش تصویر بیشتری از فرآیند آزمایش طیف را نشان می دهد. برای مثال، شما ویدیویی از گزارش صفحه ای درست می کنید و پس از آن بررسی کرده و متوجه اختلالات در روند پردازش، می شوید. به منظور، داشتن آنالیز کامل، سرعت پخش می تواند 4 بار ارزش اصلی را کاهش دهد.

video in gtmetrix

4. History :

همانطور که از اسم این بخش مشخص است، این بخش نموداری از اطلاعات مربوط به سرعت لود صفحه، شمارش درخواست ها، امتیاز YSlow و ... در اختیار شما می گذارد. اگر شما اکانت GTMetrix نداشته باشید، امکان دسترسی به این بخش را فقط برای 30 روز دارید.

history in gtmetrix

امیدواریم که مجموعه آموزش های gtmetrix برای شما مفید واقع شده باشد و با استفاده از گزارشات این سایت بتوانید مشکلات سایت خود را برطرف نموده و سرعت آن را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که افزایش سرعت صفحات سایت شما نه تنها باعث خواهد شد که کاربران از سایت شما استفاده بیشتری ببرند و نرخ پرش شما کاهش یابد، بلکه رتبه سایت شما در گوگل نیز افزایش پیدا کند.

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

در عصر امروز دیگر رسانه های قدیمی بازاریابی کارآمد نیستند و باید از شیوه جدیدی برای تبلیغات استفاده کرد.

در سال ۱۹۶۰تبلیغات تلویزیونی بسیار پررونق بود و به دلیل استقبال خوب مردم تبلیغات در این فضا مورد توجه بسیاری قرار می گرفت. 

  • محوریت اکثر تبلیغات بر نیازهای عمومی و روزمره افراد تکیه داشت.
  • در آن زمان به دلیل هزینه پایین تبلیغات تلویزیونی و همچنین محدود بودن روش های تبلیغاتی، تبلیغات شما در تلویزیون به سرعت مورد توجه همگان قرار میگرفت.
  • تنوع در رسانه های اجتماعی بسیار کم بود و ابزارهایی مانند اینترنت، موبایل و یا موتورهای جستجو وجود نداشتند.
  • تنوع در شبکه های تلویزیونی وجود نداشت و هنگامی که تلویزیون برنامه ای را نشان میداد نمی توانستید آن شبکه را عوض کنید و شبکه ای دیگر را نگاه کنید.
  • محوریت تبلیغات بر روی تکرار متمرکز شده بود و  با استفاده از تکرار چند صدباره تبلیغات محصولات و خدمات این تبلیغات در بین افراد جامعه جای خود را باز میکرد.
  • تبلیغات بر روی تاثیر گذاری بر تفکر افراد متمرکز بود و سعی در ایجاد جهت دهی افکار عمومی درجهت  انتخاب محصولات خود بودند.
  • تبلیغات به صورت دهان به دهان نادیده گرفته می شد و  اینکه هر مشتری تبلیغ کننده ای برای اعضای خانواده و دوستان خود باشد توجهی نمی شد.
  • در آن زمان مارک تجاری به صورت عمومی و بدون در نظر گرفتن  گروه بندی افراد جامعه و تمرکز تبلیغات بر روی این خوشه ها تبلیغات می کردند. 

اما در جامعه امروز می توان به صورت دقیق تر و بهینه تری به تبلیغات پرداخت و با شناسایی مخاطبان هدف هم به کاهش هزینه های تبلیغات پرداخت و هم اینکه به تعداد حداکثری از مشتریان محصولاتمان برسیم:

عصر تبلیغات 

تمام قوانین و اصولی که در تبلیغات محصولات در دهه ۱۹۶۰ بکار گرفته می شدند، امروز دچار تحولاتی شده اند:

  • رسانه امروزی دیگر تلویزیون نیست
  • افراد قدرت خرید بالاتری دارند
  • افزایش امکان انتخاب و مقایسه با استفاده از اینترنت 
  • افزایش سرعت اطلاع رسانی به وسیله شبکه های اجتماعی  و با بهره گرفتن از قابلیت های اینترنت
  • انعطاف پذیری در تبلیغات با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی
  • به خدمت گرفتن رسانه های دیجیتال در جهت همسویی با علم بازاریابی

در انتها می توان نتیجه گرفت که با بروز ابزارهای مختلف بازاریابی در این زمینه و افول قدرت تلویزیون اگر شرکت ها تنها تبلیغات خود را بر روی تلویزیون متمرکز کنند به دلیل مورد توجه قرار نگرفتن تبلیغات برای کثیری از افراد جامعه سرمایه خود را به هدر خواهند داد.

مسئله گذار از دنیای دیجیتالی به دنیای بازاریابی نوین با بررسی مشکلات انسان ها و تغییر شیوه زندگی و نگرش انسان ها می توان به شیوه بهتری برای تبلیغات پرداخت.

طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت

بازاریابی دهه ۱۹۵۰

سوالی که بازاریابان سنتی در این دهه مطح کردند این است که چرا باید برای تبلیغات ۱۲۰ کلمه را در ۶۰ ثانیه بگنجانیم در حالیکه که می توان در هر صفحه روزنامه ۳۰۰۰ کلمه با رونوشت های زیاد تبلیغ کنند؟ و در مرحله گذار به دنیای دیجیتالی این موضوع را مطرح کردند که چرا باید برای تبلیغات مخاطبان را دسته بندی کنیم و پیامی خاص را برای گروهی خاص نمایش دهیم؟

تحول سنت های گذشته همواره به نیروی عظیمی نیاز داشته است که صنعت تبلیغات از این سختی مستثنی نبوده است.

تبلیغات در تلویزیون دیگر تبلیغاتی ارزان محسوب نمی شود.

تبلیغات در تلویزیون به عنوان بی اثر ترین ابزار بازاریابی محسوب می شود.

حال این سوال پیش می آید که چرا با وجود پر هزینه بودن و تأثیر گذاری کم تبلیغات در تلویزیون باز هم بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها از تلویزیون برای تبلیغات محصولات خود استفاده می کنند:

شاید دلیل اصلی این مشکل از آنجا ناشی شود که تلویزیون به عنوان اولین ابزار تبلیغاتی مطرح شده است و تبلیغات در تلویزیون به عنوان یک اصل تبدیل شده است. بنابراین برای سنت شکنی در این موضوع باید تلاش های بسیاری صورت بگیرد. 

تفاوت بازاریابی نوین با بازاریابی سنتی

هزینه

یکی از بارزترین تفاوت های بازاریابی سنتی و نوین شیوه قیمت گذاری می باشد. تبلیغات در روزنامه، بیلبورد، تلویزیون هزینه های ثابتی را دارا می باشند. اما در تبلیغات نوین هزینه تبلیغات ایمیلی و شبکه های اجتماعی با هزینه بسیار کم صورت میگیرد.

فوریت

در بازاریابی سنتی نیاز به زمان برای تنظیم تبلیغات و بررسی و تایید تبلیغات و سپس عرضه به مخاطبان وجود دارد. در حالیکه شما در بازاریابی نوین نیاز به زمان برای تهیه محتوای تبلیغاتی دارید اما با یک کلیک به سرعت تبلیغات شما منتشر خواهد شد. 

آنالیز مشتریان

شما در بازاریابی اینترنتی براحتی می توانید از مشتریان خود بازخورد بگیرید و  رفتار بعدی آنها را تحلیل کنید اما در بازاریابی سنتی حصول چنین امکانی بسختی امکانپذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

تحقیقات بازاریابی در این زمینه درصدد است که تا ابزارهای نوین بازاریابی را به افراد مختلف معرفی کرده و این ثبات فکری در تبلیغات تلویزیونی را از بین ببرند و افراد را با شیوه های نوین بازاریابی آشنا کنند. با استفاده از تکنولوژی های نوین هزینه بازاریابی نسبت به گذشته می تواند به مراتب کمتر باشد و بخصوص شبکه های اجتماعی این امکان را در اختیار افراد قرار داده است تا بتوانند با استفاده تکنیکهای نوین بازاریابی مانند بازاریابی ویروسی با هزینه ای بسیار اندک محصولات خود را معرفی کنند.

طراحی سایت  طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت عنوان صفحه از نظر موتورهای جستجو و هم طراحان سایت صحبت کنیم و تاثیری که انتخاب عنوان مناسب در رتبه بندی و جذب کاربران دارد را بیان خواهیم نمود. دلایل اهمیت عنوان:

- کاربران در موقع خواندن صفحه سایت ابتدا عنوان در مرورگر خودشون میبینند.

- موتورهای جستجو عنوان صفحه سایت را به کاربران نمایش می دهند.

- وقتی که صفحه ای را ذخیره میکنید به صورت پیش فرض از عنوان استفاده می شود.

- در هنگام اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی عنوان صفحه نمایش داده خواهد شد.

سئو عنوان صفحه

موتورهای جستجو به عنوان سایت اهمیت ویژه ای را می دهند و نتایجی را که به کاربر نمایش می دهند براساس عنوان است. بنابراین عنوان سایت خود را باید به گونه ای تنظیم کنید که کاربران را نیز به کلیک بر روی عنوان سایت شما ترغیب کند.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

1- استفاده از نام شرکت در عنوان

نام شرکت خود را در عنوان اصلی سایت خود قرار دهید و برای صفحات داخلی بهتر است اطلاعات مهم در ابتدا و سپس نام شرکت را در ادامه قرار دهید. در فرمت در استفاده از نام برند در سایت وجود دارد که در ذیل آورده شده است:

عنوان صفحه 1: برند | کلمات کلیدی اولیه – کلمه کلید ثانویه

عنوان صفحه 2: کلمات کلیدی اولیه – کلمه کلید ثانویه | برند

توصیه ما برای شما این است که اگر برند شمامعروف است از فرمت عنوان صفحه 1 اما اگر برند ناشناخته ای دارید از فرمت 2 استفاده کنید. البته کاربرد نام برند به هدف شما مربوط می شود و حتی می توانید از نام برند خود در عنوان صفحه سایت استفاده نکنید.

2. استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان

به منظور بهبود وضعیت سئو بهتر است مهمترین کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان صفحه نمایش دهیم. به دلیل:

  • موتورهای جستجو براساس کلمات کلیدی جستجو را انجام می دهند و عناوینی که دارای کلمات کلیدی باشند را بیشتر به کاربران نمایش می دهند.
  • کلمه کلیدی در عنوان صفحه باعث جلب توجه بیشتری در کاربر خواهد شد.
  • جلب توجه کابران به عنوان صفحه شما نرخ کلیک خوری سایت شما را بالا می برد و سایت شما رتبه بالاتری را در نتایج جستجو خواهید یافت.

در ضمن توجه داشته باشید که کاربران توجه بسیاری به دو کلمه اول عنوان سایت شما دارند.

3. استفاده از خط عمودی در عنوان

برای جدا کردن عبارات در سایت و مرتب کردن ظاهری می توانید از خط عمودی استفاده کنید. کاربران اینگونه متن ها را سریعتر تشخیص می دهند و شانس کلیک بالا میرود.

4. استفاده از اعداد

استفاده از اعداد در عنوان صفحه به کاربران در این زمینه که چه چیزی را در صفحه سایت شما خواهند خواند ترغیب می کند.

 5. اجتناب از عنوان تکراری

این امر بسیار مهم می باشد و گوگل با صفحاتی که عنوان یکسانی دارند برخورد کرده و به آنها تذکر خواهد داد. اگر تعداد صفحات شما زیاد می باشد برای صفحه اصلی و صفحات مهم سایت نکات سئو را رعایت نمائید.

6. از کلمات کوتاه و قوی استفاده کنید

ضمن اینکه عنوان صفحه بین 65 تا 70 کاراکتر باشد در عین حال باید بیان کننده کلیت کار و اهداف سایت نیز باشد. بنابراین توجه داشته باشید در عین رعایت این نکات عنوانی جذاب تر بنویسیم تا نرخ کلیک بالاتر برود.

7. هماهنگی عنوان با مطالب

اگر کاربران محتوایی را بخوانند که با عنوان بی ارتباط بوده به سایت شما بی اعتماد خواهند شد. بنابراین در عنوان هر چقدر هم که اصول سئو رعایت شده باشد اما ارتباط با محتوا نداشته باشد بی ارزش خواهد بود.

 

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

رازهای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

تا حالا به این فکر کردید که حجم زیادی از افراد و کسب و کارهایی که به سمت فضای مجازی کشیده می شوند تا چه حد میزان رضایت از درآمد و سود دهی خود دارند؟
ممکن است عده ایی راضی باشند و عده ایی ناراضی . در این بین حد وسط هم وجود دارد یعنی فقط حضور برایشان اهمیت دارد اینکه فقط گویی باید این کار را انجام میدادند و در دنیای مجازی وب سایتی را به عنوان ویترین کاری خود به نمایش میگذاشتند .
اما واقعا با توجه به دانش و تجربه و مطالعه ایی که کسب کردم به این نتیجه رسیدم که انسان نباد در هدفی که دارد حد وسط قائل شود یا باید نباشد منظور این است که بدون کیفیت نباشد و یا اینکه واقعا حضور پررنگی را از خود ارائه دهد .
وقتی ما فروشگاه اینترنتی را راه اندازی میکنیم باید مواردی را لحاظ کنیم و رعایت کنیم . لطفا و فقط لطفا صبوری کنید
این پروژه ایی نیست که یک شبه به شما جواب بدهد . شما باید اصول راه اندازی و اداره کردن یک فروشگاه و کسب و کار اینترنتی خوب را بدانید و آن را عملی کنید اما اگر در این راه مائوس شوید و کم طاقت باشید به سرمنزل هدف نمیرسید .
بهترین راز نهفته در هر هدفی فقط جسارت انجام و صبوری و بردباری و حرکت به سمت آن است . مابقی فرآیند ها به خوبی انجتم میگیرد .
در این مقاله سعی میکنیم راز های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را برای شما بازگو کنیم تا علت شکست و موفقیت این نوع کسب و کار برای شما هویدا شود .

1-    به مشتریان خود حس اطمینان دهید:

همیشه در فضای واقعی شما از مرکزی خرید میکنید که از خدمات آن از هر لحاظ  اطمینان کسب کرده اید ، این اطمینان به واسطه پرسیدن از رضایت مشتریان سابق است ، از راهنمایی یک دوست و همچنین از یک آگهی معتبر و غیره ..
اما در فضای مجازی واقعا دنیا تعریف دیگری دارد ، مخاطبان بسیار هوشمند شده اند و به راحتی اعتماد نمی کنند . ضمانت تعویض کالا ، نماد اعتماد الکترونیکی ، گواهی نامه های حسن انجام کار ، نظر مشتریان ، نمونه کارها و قراردادن رزومه خودتان و سابقه کاری ، اطلاعات دقیق تماس و ... همه  و همه درایجاد یک اعتماد فی ما بین شما و مشتری بسیار حائز اهمیت میباشد .

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

2-    اطلاعات کامل محصول :

دقت کنید ویترین نمایش محصول وخدمت شما بسیار مهم است . در یک فضایی قرار دارید که اطلاعات تکمیلی محصولتان در درجه اول مهم ترین پارامترخرید یک مشتری از شماست . وقتی لباس کودک می فروشید فقط سایز آن را نزنید بلکه تصاویری با اشل مناسب و جدول اندازه بندی هم از تصویر قرار دهید.

3-    نظریات مشتریان :

موفق ترین وب سایت های فروش ، صفحاتی هستند که مشتریان به راحتی نظریات خود را اعمال میکنند و تجربه خود را از بد یا خوب بودن محصولات اعلام میکنند و این یعنی شفاف سازی در فروش .

4-    سیستم مقایسه :

وقتی شما محصولات متفاوتی دارید از سیستم مقایسه استفاده کنید . انتخاب برای مشتری بسیار راحت تر خواهد بود زمانی که در تصمیم خود تردید دارد .

5-    تخفیف و جایزه :

در نظر داشته باشید دادن تخفیف به مشتری حس خوبی میدهد .این تخفیفات میتواند در قالب فستیوال خرید یا حراجی های فصلی صورت بگیرد .

6-    اطلاع رسانی درست :

از مشتریان و مخاطبانی که به سایت شما مراجعه میکنند اطلاعات تکمیلی درخواست کنید مانند ایمیل یا شماره تماس که  اطلاع رسانی های فروشگاهتان را از آن طریق انجام دهید .

7-    کالاهای خاص :

در فضای مجازی کالاهایی که کمیاب هستند بیشترین فروش را دارند به دلیل اینکه ممکن است در نقاط دوردست این کالا ها وجود نداشته باشد .

8-    پیگیری مرسوله:

همیشه به مشتری اطمینان دهید که پیگیر امور فروش هستید. فضایی را در قالب پنل کاربر یا پیامک به مشتری  اختصاص دهید تا او بداند خریدش کی به دستش میرسد.

9-    اصل سادگی و کاربرپسند:

در طراحی وب سایت فروشگاهی خود دقت فرمایید تا مشتری به راحتی محصول خود را انتخاب کند و بتواند خرید کند او را سردرگم نکنید. دسته بندی های محصولات را مرتب کنید، قابلیت جستجو را قرار دهید.

10-    مشتریان وفادار :

دنیای محازی فضای سختی برای رقابت است و هر مشتری برای شما نعمت بزرگی است سعی کنید مشتریان وفادار پیدا کنید و حواستان به مشتریان وفادارتان باشد قسمتی برای خدمات به آن ها قرار دهید مانند کلوپ مشریان یا باشگاه مشتریان وفادار.

11-    تبلیغات را فراموش نکنید.

پیشنهاد من به شما این است که در فضای مجازی دارید فعالیت میکنید و در همان فضا به دنبال مشتری باشید . یعنی هدف بندی کنید و تبلیغات بنری ، بازاریابی اینترنتی، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و ... را در برنامه های فروش خود قرار دهید.

 

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

دراین مقاله به شما نشان داده می شود چطور صفحه لندینگی بسازید که همزمان با کسب مشتری زیاد رتبه عالی در موتور های جست و جو داشته باشد. پس از این مقاله نتیجه طراحی صفحه لندینگی موثر با رتبه های عالی در صفحات جست و جو خواهد بود. شما به صفحه لندینگی نیاز دارید که آمار کسب مشتری آن سر به آسمان می گذارد .همین طور شما صفحه لندینگی می خواهید که در زمان جست و جو همیشه در رتبه های بالا قرار داشته باشد.

 

دستورالعمل حرفه ای ودرعین حال ساده طراحی صفحات لندینگ با رعایت اصول سئو و نرخ تبدیل بالای بازدید کننده به کسب مشتری

چطور به آمار کسب مشتری دست پیدا کنیم؟
مطمئنا با بعضی از رازهای ساختن صفحه لندینگ موفق آشنا شده اید. بعد از خواندن تعدادی مقاله پی می برید که نکات بیان شده در اکثر مقالات تفاوتی با هم ندارند: متن کم، تصویرهای جذاب و گیرا، دستورالعمل ثبت نام آسان و راحت و غیره.
این نکته ها ارزشمند هستند اما باعث تمایز یافتن شما نمی شوند. هر کسی می داند که عکس های گیرا نظر افراد را به خودشان جلب کرده یا اینکه متن بیش از حد ذهن افراد را خسته کرده و یا اینکه دستورالعمل ثبت نام پیچیده باعث دلزدگی بازدیدکنندگان می شود. مسئله اینجاست که حتی بعد از رعایت کردن این نکات نیز احتمال شکست خوردن صفحه لندینگ شما وجود دارد. شکست بدین معناست که شما به میزان کافی مشتری کسب نکرده و رتبه پایینی در موتورهای جست و جو پیدا کنید.

چرا؟
اولین قدم برای بالا بردن آمار کسب مشتری جذب افراد به صفحه لندینگ است. اگر افراد صفحه شما را پیدا نکنند، چطور می توانند به مشتری شما تبدیل شوند؟ طراحی عناصر زیبا و دستورالعمل ثبت نام ساده تنها دلایل موفقیت صفحه لندینگ محسوب نمی شوند. راز طراحی صفحات لندینگ واقعی صفحات لندینگ موفق، ترافیک داشتن است و بهترین راه برای کسب ترافیک قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جست و جو است.
موفقیت صفحه لندینگ رابطه ای “پیچیده” با سئو دارد. محتوای زیاد و کیفیت بالا باعث بالا رفتن رتبه شما در موتورهای جست و جو می شود، اما متن بیش از حد برای صفحات لندینگ یک نکته منفی محسوب شده و باعث خسته شدن بازدیدکنندگان می شود. متن بیش از حد باعث مهار رسیدن به هدف نهایی یعنی تبدیل شدن بازدید کننده به مشتری می شود. اما چطور بدون وجود محتوای عالی افراد از سایت شما خبردار شوند؟
وقتی شما بتوانید بین بهینه سازی موتورهای جست و جو و بهینه سازی آمار کسب مشتری تعادل ایجاد کنید، همیشه صفحه لندینگی موفق خواهید داشت.

article_image_one_152.jpg

در این مقاله سه روش برای ایجاد تعادل بین این دو مسئله بیان خواهد شد.

1. استفاده کردن از تگ های Div(بخش های قابل پنهان شدن در صفحه)

متون خود را از دید بازدید کننده پنهان کنید ولی در صفحه بگذارید. گوگل ایرادی در این نوع کد نمی گیرد.
بدین روش شما می توانید محتوای بیشتر و عالی تر در سایت خود قرار داده و در همین بین ذهن مشتریان را با نمایش دادن تمام آنها خسته نکرده و آنها را دور نکنید. اضافه کردن محتوا باعث می شود سئوی شما قوی تر شود و همین طور شما می توانید با پنهان کردن متن از دید مشتریان آنها را به مشتری خود تبدیل کنید. پس یکی از کلیدهای موفقیت استفاده از تگ دیو است.
تگ های دیو تکه های کوچک HTML هستند که عناصر مختلف را در یک گروه جای می دهند. استفاده از جاوا اسکریپت در صفحه به شما این امکان را می دهد که متن را به حالت آکاردئون نمایش دهد. این گزینه این امکان را به کاربران می دهد که یک تکه از سایت را باز یا بسته کنند. زمانی که شما برای یک تگ دیو یک ID تعریف می کنید و با استفاده از کد های جاوا اسکریپت به آن دستورات CSS اعمال می کنید، این پروسه کامل می شود.

کد CSS چنین شکلی خواهد داشت:

<div id=”MyDiv” class=”divVisible”>
<p> Div text</p>
</div>
<input id=”Button1″ type=”button” value=”Collapse/Expand” onclick=”return CollapseExpand()” />

<style type=”text/css”>
.divVisible {display:block;}
.divHidden {display:none;}
</style>
<script language=”javascript” type=”text/javascript”>
var divID = “MyDiv”;
function CollapseExpand() {
var divObject = document.getElementById(divID);
var currentCssClass = divObject.className;
if (divObject.className == “divVisible”)
divObject.className = “divHidden”;
else
divObject.className = “divVisible”;
}
</script>

حال سوال بعدی پیش می آید: چه محتوایی باید در تگ های دیو قرار داده شوند؟
شما می توانید از محتواهای زیر استفاده کنید:

  • FAQ (سوالهای متداول)
  • نشان ها
  • محتوای آموزشی مرتبط با موضوع سایت
  • اطلاعات خاص یا محتوایی که به کسب مشتری کمک می کند.
  • اینفوگرافیک

2. افراد را طوری کنترل کنید که به لینک کردن صفحه شما تمایل پیدا کنند

تمام سایت های رتبه بالا با تعداد زیادی سایت لینک رد و بدل کرده و افراد زیادی خواهان لینک کردن آنها هستند. اگر لینک های زیادی در سایت خود داشته باشید، احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می کند. البته لازم نیست که شما حتما از کمپین های لینک بیلدینگ استفاده کنید، اما چنین کاری فواید زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

کلید این کار تبدیل کردن صفحه فرود به منبعی ارزشمند است .

اول اینکه مخاطب خاص خود را درک کنید. مشخص کنید مخاطب هدف شما دقیقا چه کسی است و چه چیزی می خواهد. این هسته فعالیت های بازاریابی موفق محسوب می شود اما اهمیت ویژه ای نیز در محیط بازاریابی الکترونیکی دارد زیرا کسب مشتری و رد و بدل کردن در این محیط از الزامات محسوب می شود.
دوم اینکه باید دقیقا چیزی را به مخاطبین خاص خود ارائه کنید که به آن نیاز دارند. این مسئله می تواند اطلاعات ارزشمند یا دانلود مجانی باشد. اگر مسئله اطلاعات در میان باشد، بهتر است اطلاعات خود را به دقت بررسی کرده و اطلاعاتی که در همه جای اینترنت پیدا می شوند را کپی نکنید. اگر مسئله دانلود مجانی است، کاری نکنید که کاربران برای رسیدن به آن سختی زیادی بکشند. بهتر است از روش های کسب مشتری راحت استفاده کنید. ا زهمه مهم تر چیزی را به آنها پیشنهاد کنید که برای آنها ارزشمند بوده و بسیار به آن نیاز دارند.
این فرآیند دو مرحله ای آنقدر ساده و قابل اجراست که هر وبسایتی توانایی اجرای آن را داشته و می تواند بدین ترتیب صفحه لندینگ خود را به یک تله بزرگ برای لینک ها تبدیل کنید.
بخشی از فرآیند ارائه خدمات و محصولات مورد نیاز مخاطبین به آنها دانستن این موضوع است که کسب مشتری و تبدیل کردن بازدید کننده به مشتری دقیقا چه نتیجه ای دارد. کسب مشتری یا کانورژن ( از این به بعد در وب برندینگ این لغت را زیاد خواهید شنید) رابطه رد و بدل کردن اطلاعات بین شما و مشتری احتمالی شماست. هدف شما تبدیل کردن مشتری احتمالی(مثلا بازدید کننده) به مشتری واقعی است.
شما باید چیزی را به کاربران خود بدهید که برای آنها ارزشمند است – مثلا کتاب الکترونیک، محصول یا اطلاعات ارزشمند و غیره. همین طور شما باید چیزی را در پاسخ از آنها دریافت کنید – مانند آدرس ایمیل، اطلاعات از طریق پر کردن فرم، پول و غیره.
برای اینکه مشخص کنید چه چیزی باید به آنها ارائه کنید باید اول آنها را بشناسید. مشخص کنید که فرآیند کانورژن شما دقیقا چه مراحلی دارد. آیا باید پر کردن فرم انجام می شود؟ آیا کاربر ثبت نام می کند؟ آیا کاربر به صورت موقتی عضو می شوند؟ بعد از انجام این کار، شما می توانید ارزشی که خدمات و محصولات شما برای دیگران دارد را درک کنید. اگر شما ارزش خود را به درستی انتخاب کرده باشید، صفحه شما به راحتی به یک صفحه با قابلیت لینک پذیری تبدیل می شود.
اگر افراد بر این باور باشند که شما ارزشمند هستید حتما شما را لینک می کنند. صفحه لندینگ شما باید دارای ارزش باشد. وقتی شما مکان خود را پیدا کردید، میتوانید انتظار داشته باشید که لینک های شما روز به روز افزایش پیدا کنند.

3. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

یکی دیگر از جنبه های صفحه لندینگ شما ارزش اجتماعی آن است. همان طور که قبلا گفته شد برای موفقیت سایت شما باید دارای قابلیت لینک آسان باشد. یکی دیگر از رازهای موفقیت قابلیت اشتراک گذاری آسان است.
استفاده کردن از رسانه های اجتماعی فواید زیادی به همراه دارد. دو نکته زیر از بارزترین فواید شبکه های اجتماعی هستند.

  • سیگنال های اجتماعی رتبه شما در موتورهای جست و جو را افزایش می دهد.

از هزاران عاملی که در رتبه سایت شما در جست و جو تأثیر گذارند، سیگنال های اجتماعی یکی از مهم ترین عامل ها محسوب شده و با گذشت زمان نیز به مهم ترین عامل تبدیل شده اند. با گذشت زمان وب هر چه بیشتر به مکانی اجتماعی تبدیل می شود. برای مثال گوگل + یکی از عوامل اصلی جست و جو است که که نتایج جست و جوی شخصی را نیز نشان می دهد. تحقیقات دیگر نیز تأیید کرده اند که هر چه بیشتر در مورد سایت تویت شود، رنک آن بالاتر می رود. به زبان ساده هر چه سایت بیشتر اجتماعی باشد رتبه آن در موتورهای جست و جو بالاتر می رود.

  • اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی حضور شما در بین مخاطبین را متمایز تر می کند.

هر فردی که سایت شما را به اشتراک می گذارد شبکه دوستان و ارتباطات خاص خود را دارد. با توجه به قوانین علوم اجتماعی این افراد از نظر سن، وضعیت اقتصادی اجتماعی، وضعیت آموزشی، و سایر خصوصیات دموگرافیک با هم اشتراک دارند. به عبارت دیگر دوستان و ارتباطات آنها نیز از مخاطبین شما محسوب می شوند. هر چه بیشتر شما به اشتراک گذاشته شوید، مخاطبین هدف شما بیشتر وسعت پیدا خواهد کرد.اشتراک گذاشته شدن هر چه بیشتر در شبکه های اجتماعی باعث بهبود سئو و کسب مشتری بیشتر می شود. برای افزایش تعاملات و قدرت اجتماعی شما باید از عوامل اساسی در فعالیت های خود بهره برید:

 در تمام شبکه های اجتماعی اصلی حضور داشته باشید.مطمئن شوید که در تمامی شبکه های اجتماعی معروف اکانت فعال دارید. برای مثال شما باید در گوگل +، تویتر، فیس بوک، لینکداین، پین ترست، یوتیوب، و ویمئو عضو باشید.
• مشخص کنید مخاطبین خاص شما چه شبکه های اجتماعی را ترجیح داده و از کدام آنها بیشتر استفاده می کنند. تمام شبکه های اجتماعی ارزش یکسانی برای تمام افراد ندارند. گوگل +، تویتر و فیس بوک سه شبکه اجتماعی هستند که بیشترین کاربر را دارند. تقریبا هرکسی که از اینترنت استفاده می کند در این سایت ها عضو شده است. اگر خدمات عکاسی ارائه می کنید، احتمالا بهتر است در سایت تامبلر فعالیتتان را گسترش دهید. اگر شما تجارت محلی هستید که به دنبال ترافیک و بهینه سازی محلی است، باید به سایت هایی توجه داشته باشید که افراد را به حضور پیدا کردن در محل و حضور فیزیکی تشویق می کنند و اگر مخاطبین شما در فیس بوک هستند آنجا بیشتر حضور پیدا کنید.

 در آخر و شاید مهم ترین ، همیشه کلیدهایی در صفحه لندینگ قرار دهید که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد سایت شما را به صورت اجتماعی اشتراک بگذارند.

به اشتراک گذاشتن معمولا خودبخود انجام نمی شود و شما باید برای آن کاری انجام دهید. این کار تنها زمانی رخ می دهد که شما به افراد ارزش ارائه کرده و به آنها کمک کنید. برای این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

- تعداد کلیدهای اشتراک گذاری خود را محدود کنید. سایت های اجتماعی زیادی وجود دارند که می توانید کلیدهای اشتراک گذاری آنها را در سایت خود قرار دهید. نیازی به استفاده از تمام سایت ها نیست. بهتر است شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که مخاطبین شما بیشتر در آن فعالیت درند.

- کلیدها را به صورت هدفمند قرار دهید. محل قرار دادن کلیدهای اشتراک گذاری عاملی مهم برای کلیک خوردن آنهاست. بعضی از سایت ها همیشه کلیدهای اشتراک را در کنار صفحه قرار می دهند. بعضی دیگر ترجیح می دهند لینک ها را در پایین صفحه قرار داده تا کاربر بتواند بعد از خواندن محتوا و درک ارزشمندی آن بر روی کلید کلیک کند.

- اشتراک گذاشتن را از الزامات عضو شدن و مشتری شدن تعیین نکنید. در اکثر سایت ها دستورالعمل عضویتی وجود دارد که کاملا از اشتراک گذاشتن فاصله دارد. سعی نکنید افراد را مجبور به تبلیغ کردن شما بکنید. بگذارید کلیدهای اشتراک خودشان افراد را جلب کند. اگر افراد خودشان بخواهند سایت شما را به اشتراک بگذارند، این کار را داوطلبانه انجام می دهد. به جای آن شما باید بر فضا، طراحی، کپی و عناصر تصویری اصلی تمرکز کنید تا آمار کسب مشتری شما افزایش پیدا کند تا میزان اشتراک گذاشتن شما.

همین امروز شروع کنید و فکری برای صفحات خود بکنید تا مثل وب برندینگ پتانسیل های عظیم را از دست ندهید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

شاید لازم نباشد که بار دیگر متذکر شوم که بهینه سازی تصاویر فقط چند فرآیند ساده است که می تواند بازدید بسیار بالایی را از طرف موتورهای جست وجو برای شما ایجاد کند. تا به امروز مقالات زیادی در مورد بهینه سازی تصاویر وبلاگ و تاثیر آن بر سئو منتشر شده . اما خیلی از ما سهوا در انجام همین چند فرآیند ساده دچار اشتباهاتی می شویم. در این مقاله می خواهم ۵ اشتباه رایج اکثر وبلاگ نویسان هنگام بهینه کردن تصاویر و البته راه حل هایی برای رفع این اشتباهات را با شما به اشتراک بگذارم.

 

اشتباه اول: تصاویری با سایز های بسیار بزرگ آپلود می کنید
سایز و حجم تصاویر موجود در وبلاگ تاثیر بسیار زیادی بر سرعت لود وبلاگ شما دارد که البته اغلب این مورد توسط وبلاگ نویسان نادیده گرفته می شود. برای یک لحظه خود را جای کاربری بگذارید که برای اولین بار به وبلاگ شما آمده و می خواهد تصویری را مشاهده کند؛ حال بیایید فکر کنیم این تصویر سایزی معادل با ۲ مگابایت دارد، اگر خودتان باشید حاضرید مدت طولانی ای را برای بارگذاری این تصویر صبر کنید؟ احتمالا وبلاگ را خواهید بست. پس همیشه سعی کنید حجم تصاویر ارسالی به وبلاگ چندان بالا نباشد.خوشبختانه برای حل این مشکل وردپرس دارای تنظیمات پیش فرضی است که کار شما را ساده تر می کند. کافی است بعد از آپلود عکس، به کتابخانه بروید و سایز تصویر بارگذاری شده را به دلخواه تغییر دهید. اگر مایل به استفاده از افزونه هستید، Smush.it می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

 

تبلیغات درون متنی/

 

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

 

تبلیغات درون متنی

 

طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت کرج

 

article_image_one_125.jpg

اشتباه دوم: از عکس هایی با اندازه نامناسب برای تصاویر بند انگشتی استفاده می کنید
استفاده از عکس هایی با سایز کوچک تر از حد معمول برای تصاویر بند انگشتی یکی از اشتباهات بسیار رایج در میان وبلاگ نویسان تازه کار است. شاید در نگاه اول استفاده از این گونه تصاویر به ظاهر مشکلی نداشته باشد اما مشکل اساسی اینجاست که تصاویری از این دست قابل به اشتراک گذاری نیستند و نخواهند بود و در شبکه های اجتماعی نیز به طرز نامانوسی دیده می شوند. مخصوصا اگر کار شما بازاریابی است باید بیش از پیش به این موارد توجه داشته باشید.معمولا سایز مناسب برای تصاویر بند انگشتی ۱۰۲۰ پیکسل عرض و ۵۱۲ پیکسل طول در نظر گرفته می شود. به اشتراک گذاری تصاویری با این سایز در شبکه های اجتماعی علاوه بر خوانا جلوه دادن مطلب، می تواند در معرفی برند شما نیز موثر باشد.

اشتباه سوم: به عکس هایتان نام های طولانی و بی معنی می دهید
اگر به تصاویر بعضی از وبلاگ ها توجه کنید، خواهید دید که بعضا نام های نامناسب و نامربوط به تصاویر مطالب خود می دهند که متاسفانه در بین وبلاگ های ایرانی نیز این مورد به وفور دیده می شود. به عنوان مثال به آدرس زیر توجه کنید:Yourblog.com/jkdvdvdnvdnvdn.jpgاین نمونه ای از نام هایی که برای تصاویر وبلاگ استفاده می شود. انتخاب چنین نام هایی نه تنها غیر توصیفی هستند، بلکه از نظر سئو نیز هیچ ارزشی ندارند. برای حل این مشکل کافی است که برای تصاویر خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. این نمونه ای از یک آدرس مناسب است:Yourblog.com/optimize-blog-images.jpg

اشتباه چهارم: به تصاویر Alt و Title نمی دهید
شاید بد نباشد مجددا یادآور شوم که تصویر بدون Alt و Title مانند علم بی عمل است. یعنی تصویر در وبلاگ شما وجود دارد، اما هیچ تاثیری بر وبلاگ شما نخواهد داشت. اما واقعا Alt و Title چیست و چرا اینقدر مهم است؟ Alt یک جایگزین متنی برای تصویر است و وقتی که مروگر تصویر را بارگذاری نمی کند، متن Alt ظاهر می شود. برچسب های Title نیز همان کاربرد مشابه Alt را دارند اما با این تفاوت که برای توصیف یک لینک بجای تصویر استفاده می شوند.موتورهای جست وجو با استفاده از این دو مشخصه محتوا و ارتباط تصاویر را می سنجند و آن را در نتایج جست وجوی تصویری نمایش می دهند. البته نباید به این خاطر کلمات کلیدی نامربوطی را در این مشخصه ها بگنجانیم و زیاده روی کنیم.

اشتباه پنجم: تصاویرتان سایز بندی مناسبی ندارند
اگر به بعضی از وبلاگ ها نگاه کنید، خواهید دید که تصاویر موجود در وبلاگ با یک دیگر مطابقت اندازه ای ندارند و هر کدام از تصاویر نوشته ها اندازه های بسیار متفاوتی دارند. استفاده از تصاویر با سایز های مختلف باعث ایجاد ناهماهنگی در نوشته می شود. پس سعی کنید تصاویر متناسبی را انتخاب کنید؛ مثلا در یک ادمین بیشتر تصاویر کاور پست ها در اندازه عرض ۸۰۰ پیکسل است.مواردی که خواندید نمونه هایی از اشتباهات رایج وبلاگنویسان در بهینه سازی تصاویر بود که من علاوه بر متذکر شدن آنها، راه حل هایی نیز برای رفع شان ارائه کردم.
 

 

 

 

تبلیغات میان متنی

 

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

 

تبلیغات میان متنی

 

طراحی سایت مشهد  ، طراحی سایت اصفهان 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()