از بین بردن اسپم های تلگرام
نوشته شده توسط : nima

 


در این مقاله میخواهیم در باره پربحث ترین نرم افزار که بسیار همه گیر شده است و همه تقریبا این نرم افزار را دارند و از این شبکه و کانال ارتباطی استفاده میکنند صحبت کنیم. با توجه به همه گیر شدن تلگرام و تعداد بالای مخاطبین آن شاهد تبلیغات و پیام هایی هستیم که برای ما بدون مجوز ارسال میشود و نوعی حریم شخصی ما را زیر سوال میبرد در اصطلاح به این گونه پیام ها اسپم میگوییم و اگر با اسپم ها مواجهه شده باشید در ایمیل ها در قسمت اسپم ایمیل یا هرزنامه قرار میگیرد و اگر در جعبه دریافت ایمیل خود اگر نامه ایی را دریافت کنید که احساس میکنید این ایمیل حاوی اسپم است و به درخواست شما ارسال نشده است میتوانید ایمیل را علامت بزنید و در قسمت اسپم های ایمیل قرار دهید و بعد از آن اگر از جانب فرستنده آن پیام برای شما ایمیلی ارسال شود در قسمت اسپم ها مینشیند و شما دیگر آن را نمی بینید.
در پیام رسان تلگرام این اتفاق می افتد که پیام هایی را ناخواسته دریافت میکنید و مایل هستید آن ها را مجدد دریافت نکنید در نرم افزار تلگرام روشی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند اسپم ها را نابود کنید. قبل از اینکه بخواهم در باره این روش با شما صحبت کنم مایل هستم یک تعریف جامع از انرم افزار تلگرام برای شما داشته باشم و اطلاعاتی از آن را بازگو کنم البته به طور خلاصه که مطمئنا همه ما با این نرم افزار آشناییت داریم و اکثرا روی موبایل هایمان از آن استفاده میکنیم.
این تعریف بر پایه تعریفی است که در انجمن ویکی پدیا منتشر شده است :
پیام‌رسان تلگرام (به انگلیسی: Telegram) یک سرویس پیام‌رسان است. کاربران تلگرام می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد (همه انواع پرونده‌ها پشتیبانی می‌شود) تبادل کنند. تلگرام رسماً برای اندروید، ویندوز فون و آی‌اواس (از جمله تبلت‌ها و دستگاه‌های بدون وای-فای) در دسترس است، کاربران نرم‌افزار امکان تبادل پیام، عکس، ویدیو و فایل تا حجم ۱٬۵ گیگابایت را دارند. تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است. تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس پاول دورف اداره می‌شود. تلگرام نسخه کامپیوتر خود را نیز ارائه داده که این امر سهولت دسترسی برنامه نویسان برای کد نویسی ربات‌ها را در تلگرام افزایش داده است.
و نکته جالب این است که بیش از ۸۰ درصد از کاربران تلگرام ایرانی هستند و آن ۲۰ درصد دیگر هم اکثراً ایرانیهای مقیم کشورهای دیگر هستند. البته این آمار هم منطبق بر منبع انجمن ویکی پدیا است اما چیزی که جالب است سهولت استفاده از این نرم افزار است که باعث شده همه اقشار از آن استفاده میکند و باز همین مورد که مخاطب زیادی پیش رو دارد همه کسب و کارها و فعالیت های مختلف تمایل دارند برای مخاطبان پیام های تبلیغاتی بفرستند.
در زیر میخواهیم اشاره کنیم چطور به راحتی  اسپم های تلگرام را مخدوش کنیم و از تکرار آن جلوگیری کنیم .قبلا این امکان بود که هر کسی شما را در گروهی اضافه کند و شما یک دفعه شاهد گروه و کانال بودید که روحتان از آن خبر نداشت.اما الان با قابلیت جدید میتوانید تنظیم کنید که کسی از پیش خود شما را اضافه نکند و حتما شماره شما باید در گوشی آن مخاطب ذخیره شده باشد تا مجوز آن داده شود.
اول تلگرام خود را به روزرسانی کنید سپس وارد صفحه تنظیمات تلگرام وارد بخش Privacy and Security بشوید.مانند تصویر زیر :
اسپم تلگرام
سپس برای تنظیمات صفحه گروه ها قسمت group  را مانند تصویر زیر انتخاب کنید:
اسپم تلگرام
حال از گزینه های منتخب یکی را به دلخواه انتخاب کنید مانند تصویر زیر:
اسپم تلگرام
حال برای پیام هایی که به سمت شما می آید و شما مایل به دریافت آن نیستید و آن را اسپم میدانید کافی است گزینه بلاک را انتخاب کنید مانند تصویر زیر:
بلاک در تلگرام
شما میتوانید با گزینه های جدید و تنظیمات آن به راحتی تلگرام خود را شخصی سازی کنید و تنظیمات دلخواه را اجرا کنید. بنابراین با اجرای این روش ها می توانید تا حد زیادی از اینکه در گروه های مختلف تلگرام به صورت ناخواسته اضافه شوید و همچنین پیام های اسپم ناخواسته برای شما ارسال شود جلوگیری نمایید. لطفا نظرات خود را در مورد تلگرام و روش های مختلف جلوگیری از اسپم در آن با ما در میان بگذارید.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 




:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: