طراحی سایت صنعتی
نوشته شده توسط : nima

 

طراحی سایت صنعتی بر مبنای استراتژی و اهداف پیش روی واحد صنعتی و کارخانه شما بنا نهاده شده است. به گونه ای که همراستا با فعالیت شما، در عرصه پهناور اینترنت نیز وب سایتتان در جهت ارائه خدمات افزون تر و بهتر به مشتریان و نیز معرفی همه جانبه محصولات تولیدی به کسانی که هنوز شما را نمی شناسند و در نهایت فروش بیشتر رخ می گشاید.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که طراحی سایت صنعتی ، معیارهای موفقیت در بازار از جمله سرعت افزایش مشتریان، بالا رفتن درصد انتخاب کالای تولیدی شما از میان کالای تولیدی مشابه دیگر شرکت ها، افزایش میزان شهرت و وسعت جغرافیایی توزیع کالا را به صورت یکجا نصیبتان خواهد نمود. قبل از ورود به بحث در خصوص شاخصه های طراحی سایت صنعتی تاکید بر این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در دنیای مدرن نیاز به تخصص های خاص خود دارد. بنابراین فکر کنم اگر اول شاخصه های طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

یکی از راههای خارج کردن صنعت وتجارت از حالت سنتی وقدم به سمت پیشرفت ،حضور موثر و قوی در محیط اینترنت می باشد.پیشنهاد می شود صاحبان صنعت و تجارت هرچه سریعتر به منظور استفاده از سهم اینترنت درتجارت وارد این حوزه شوند.
امروزه با ورود اینترنت در کسب و کار ها ، نحوه ی بازاریابی , جذب مشتری , معرفی کالا ها، ارتباط موثر با مشتری و غیره تحت تاثیر قرار گرفته است .
حضور در فضاهای بین المللی و معرفی محصولات در کشورهای مختلف از دلایلی میباشد که صاحبان صنعت را برای داشتن سایت صنعتی اختصاصی تشویق می کند.

طراحی سایت صنعتی:آیا یک شرکت صنعتی یا یک کارخانه ی تولیدی اصلا نیازی به سایت دارد؟

آیا وجود یک سایت صنعتی تاثیری در روند کسب و کار شرکت یا کارخانه ی صنعتی – تولیدی خواهد داشت؟

سایت صنعتی چه ویژگی ها و خصوصیاتی می تواند داشته باشد؟

صاحبان صنعت از یک سایت صنعتی چه انتظاراتی دارند؟

شاید این سوالات و سوالات دیگری در ذهن شما باشد که در این مقاله سعی خواهیم کرد به آن ها پاسخ دهیم. با طراحی سایت رایان همراه باشید.

هدف طراحی سایت صنعتی چه چیز هایی می تواند باشد؟

از آنجایی که امروزه با اینترنتی شدن کسب و کار ها و ورود اینترنت در این حوزه، نحوه ی بازاریابی , جذب مشتری , معرفی محصولات ، تعاملات با مشتری و سایر عوامل مربوطه را تحت شعاع قرار داده و شکل تازه ای به آن بخشیده است.

حضور در بازار های بین المللی و معرفی محصولات در کشور های مختلف یکی از دلایلی است که صاحبان صنعت را برای داشتن سایت صنعتی اختصاصی ترغیب می کند.

ویژگی های سایت صنعتی:

یک سایت صنعتی باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد. از آنجایی که این نوع سایت ها ممکن است علاوه بر داخل کشور برای معرفی شرکت یا کارخانه و کسب وکار در کشور های دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد لزا نسبت به خواست صاحبان صنعت و بازار هدف باید دارای قابلیت چند زبانه بوده و از چندین زبان پشتیبانی کنند (نحوه ی نگارش مطالب در این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است )

مدیریت سایت های صنعتی باید بسیار ساده ، روان و در عین حال کاربردی و کاربر پسند نیز باشد. پنل های مدیریتی اختصاصی بهترین روش برای ساخت مدیریت کاربردی سایت در این زمیه می باشد.

سایت های صنعتی با بهره گیری از طرح ها و قالب های اختصاصی باید این قابلیت را داشته باشند تا تجارت و کسب وکار مربوطه را از حالت سنتی درآورده , امروزی تر کرده و در بازار های جهانی معرفی کنند.

یک سایت صنعتی با قابلیت معرفی کار،کارخانه ومرکز صنعتی باید منزلت و قدرت بالایی داشته باشد و طراحی سایت اختصاصی صنعتی باید به صورت حرفه ای باشد تا افزایش بازدیدکنندگان و در نهایت افزایش فروش را به همراه داشته باشد.یک سایت صنعتی باید توانایی چند زبانه بودن را داشته باشد زیرا ممکن است برای معرفی کسب وکار در کشور های دیگر نیز مورد استفاده واقع شود ازاین رو نسبت به درخواست صاحبان صنعت و بازار هدف باید از چندین زبان پشتیبانی کنند .مدیریت سایت های صنعتی باید بسیار آسان و کاربردی و مورد پسند کاربران باشد. پنل های مدیریتی اختصاصی روش بسیار خوبی برای ساخت مدیریت کاربردی سایت می باشد.سایت های صنعتی با بهره گیری از طرح ها و قالب های اختصاصی باید این قابلیت را دارا باشد تا تجارت و کسب وکار را از حالت سنتی خارج کرده و در بازار های جهانی معرفی کند.

 

· بیشتر بخوانید طراحی سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت صنعتی و شیوه های نوین فروش

در گذشته به دلیل کم بودن تعداد تولیدکنندگان و فروشندگان یک محصول، مقوله فروش به راحتی انجام می گرفت چرا که مشتریان در میان انبوه محصولات مشابه و برندهای مختلف سر در گم نبودند و گاه به زعم خود و گاه در مواردی از طریق تبلیغات شفاهی، کالایی را برگزیده و می خریدند. برای توضیح فرآیند طراحی سایت صنعتی یک مقایسه کوچک کفایت می کند. فرایند طراحی چنین سایتی به وضوح با فرآیند طراحی سایت فروشگاهی متفاوت است و اقتضاعات خاص خود را می طلبد.

رفته رفته با پیشرفت تجهیزات صنعتی و افزوده شدن تعداد تولیدکنندگان ، رقابت بین آنها بوجود آمده و کار خریداران نیز مشکل شد چرا که بایستی از بین انبوه برندهای یک کالای مشابه، یکی را برگزینند از اینرو امر تبلیغات و بازاریابی نیز شکل های متنوعی به خود گرفت.

بازاریابی از طریق رسانه های مکتوب و صوتی و تصویری، بازاریابی حضوری، بازاریابی مویرگی همه و همه تاکتیک هایی بودند که در امر تجارت بکار گرفته شدند تا میزان فروش را بالا ببرند.

هم اینک در قرن حاضر تار و پودهای تجارت و بازاریابی به شکل سنتی از هم گسیخته و تجارت و کسب و کار از حصار زمان و مکان در آمده و این با فناوری اطلاعات و صنعت آی تی میسر شده است.

طراحی وب سایت صنعتی ، حضور همیشگی واحد تولیدی را در بین مشتریان فراهم می سازد و ارائه آگاهی در مورد محصولات پیشین و معرفی محصولات جدید را به سرعت تسرّی می بخشد و بازاریابی اینترنتی را به منصه ظهور می نشاند.

طراحی سایت های صنعتی وابستگی زیادی به صنعت خاصی که در آن فعالیت می کند دارد. برای مثال طراحی سایت صنعتی برای صنایع چوب شرایط خاص خود را دارد و طراحی سایت صنایع چوب کمی با طراحی سایت صنعتی برای صنایع داروسازی متفاوت خواهد بود.

اجزای ساختار طراحی سایت صنعتی

از قسمت های مختلف که در طراحی سایت صنعتی لحاظ و در سایت پیاده سازی می گردد می توان موارد ذیل را برشمرد، البته ناگفته نماند که این موارد به صورت کلی بوده و با توجه به زمینه فعالیت هر شرکت یا کارخانه صنعتی، اجزای دیگری نیز قابل افزوده شدن می باشد :

۱ ) تاریخچه و معرفی کارخانه یا واحد صنعتی

۲ ) معرفی خدمات

۳ ) استانداردها و گواهینانمه و سرتیفکت های کسب شده

۴ ) بخش محصولات به همراه تصاویر و مشخصات فنی و ویژگی های آنها

۵ ) طبقه بندی کالاها و زیرشاخه بندی آنها

۶ ) نمایش محصولات مشابه و مقایسه آنها

۷ ) اطلاعات تماس و آدرس شرکت

۸ ) مقالات و اخبار مرتبط با فعالیت شرکت

۹ ) لیست نمایندگی ها و خدمات پس از فروش محصولات

۱۰) گالری تصاویر و ویدئو برای نمایش بخش های مختلف کارخانه و خطوط تولید

۱۱) معرفی پروژه های در دست اجرا و معرفی پروژه ها و محصولات آینده

۱۲) سیستم باشگاه مشتریان و هواداران

۱۳) بخش ارتباط با مشتریان و نظر سنجی از مشتریان

۱۴) ارائه سرویس پشتیبانی آنلاین به خریداران

طراحی سایت صنعتی و صادرات

وجود مزیت ها و پتانسیل های صنعتی و تولیدی کشورمان اعم از وجود گروه های صنعتی بزرگ و کوچک، صنایع نفت و گاز، معادن، صنایع غذایی و آشامیدنی، قطعه و مجموعه سازی خودرو، صنعت کشاورزی و شیلات، چرم ، صنایع دستی و … همه موجب شده اند تا ایران از نظر صنعتی رتبه سی و پنجم جهان را به خود اختصاص دهد.

برای بهره گیری از از این ظرفیت های موجود و همچنین راهیابی بیشتر به بازرهای جهانی و رونق صادرات، بایستی همگام با شیوه های جدید فروش و صادرات دیگر کشورها گام برداشت. از اینرو سایت صنعتی چند زبانه برای معرفی کالاها و محصولات به بازار کشورهای همسایه و اروپایی و ایجاد بستر فروش آنلاین برای آنها امری لازم و اجتناب ناپذیر است چرا که با داشتن پایگاهی منسجم در جهان اینترنت، علاوه بر بالا رفتن وجهه صنعتی کشورمان گام های رشد و شکوفایی و توسعه کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

همچنین این روزها بحث بر سر مفهوم بهینه سازی سایت زیاد شده است. شرکت طراحی رایان نیز به صورت تخصصی به این موضوع توجه ویژه دارد. سئو سایت ها با کاربری های مختلف بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است چرا که از این طریق آمار بازدید و ترافیک سایت بالا رفته و خواسته های مدیران سایت تامین می گردد که رایان در طراحی سایت صنعتی به این اصل مهم توجه ویژه دارد





:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: