حسگر رادار دوربین مداربسته
نوشته شده توسط : nima

 


حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگر رادار دوربین مداربسته : دوربین های مداربسته در ابتدای ورود آنها به بازار جهانی تنها برای نظارت تصویری اماکن حساس نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نظارتی شاهد تولید نسل های جدید از دوربین مدار بسته هستیم که مجهز به امکانات بسیار خارق العاده ای هستند و ازاین طریق قابلیت های نظارتی منحصر به فردی ایجاد کرده اند. موضوع مهم دیگر در نسل جدید دوربین های مداربسته این است که کیفیت تصاویر این دوربین ها نسبت به دوربین های قدیمی به شدت بهبود یافته است و در نتیجه با تعداد کمتری دوربین شما می توانید نظارت دقیق تری بر یک محیط داشته باشید.

یکی از قابلیت های جدید دوربین های مداربسته که مبتنی بر استفاه از هوش مصنوعی است را با نام قابلیت تحیل تصاویر دوربین مداربسته می شناسیم. برای مثال دوربین های مداربسته دارای حسگر شمارش افراد یا توانایی دوربین مداربسته در تشخیص چهره و یا قابلیت پلاک خوان در دوربین مداربسته این امکان را به ما می دهد که با دقت بیشتری محیط زندگی خود را مورد نظارت و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. ویژگی منحصر به فردی که در نسل جدید دوربین های مداربسته هایک ویژن مورد استفاده قرار گرفته است حسگر های را داری می باشند و در ادامه این مطلب به بررسی این قابلیت می پردازیم.

تحلیل گر تصاویر در دوربین مداربسته

طرز کار حسگرهای راداری به طور کلی به این شکل است که ابتدا این حسگرها تشخیص دهنده سیگنال های محیطی هستند که در صورت تشخیص سیگنال در محیط آلارمهای تعیین شده را به نرم افزار مدیریت ویدئو های سیستم مداربسته یا همان VMS ارسال می کنند.

تفاوت این حسگرها با سایر حسگرها دوربین مدار بسته در دقت تشخیص و آنالیز سیگنال های محیطی آنها می باشد. بطور واضح تر حسگرهای راداری دوربین مدار بسته برای استفاده در فضای آزاد کارایی دارند و همانطور که در مورد رادارها می دانید این حسگرها با ارسال فرکانس به محیط و باز خورد آن می توانند اجسام را تشخیص دهند.

حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگرهای راداری دوربین

حسگرهای راداری دوربین مدار بسته می توانند در آن واحد چندین هدف را شناسایی کرده و تحرکات را به خوبی و با دقت بسیار بالا تحت نظر خود داشته باشند. اما از یک حسگر راداری توقع نداشته باشید که بتواند تحرکات اجسام ریز و کوچک را نیز تحت نظر داشته باشد و آلارم های تحرکات آنها را ارسال کند. بنابراین واضح است که حسگر های راداری دوربین مداربسته بیشتر برای محیط های وسیعتر و برای آنالیز اجسام بزرگ مقیاس کارایی دارد.

این رادارها می توانند با توجه به طول موج و فرکانس ارسالی خود مسافتی بین ۴۰ الی ۶۰ متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند که البته در نسل های آینده ممکن است این میزان بسیار افزایش پیدا کند. زیرا اساسا محدودیت ساخت راداری وجود ندارد و این مسافت نیز بسته به نوع دوربین مدار بسته در خود رادار طراحی گردیده است.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که این دوربین ها در چه مکانهایی کاربرد دارند؟ به طور کلی می توان چنین گفت که این دوربین ها در هر مکانی که دارای درجه امنیتی بسیار بالا باشد و همچنین امنیت پیرامونی برای آن امری حیاتی محسوب شود می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این سنسور ها در اصل یک ابزار کمکی برای ارتقا سطح کیفی نظارت تصویری دوربین مداربسته به حساب می آیند.

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدیویی

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدئویی می تواند در افزایش کارایی تجهیزات نظارتی بسیار موثر باشد. به عبارت دیگر این دو تکنولوژی توسط ترکیب با یکدیگر می توانند نقص های یکدیگر را پوشش دهند. دوربین های مدار بسته دارای حسگر راداری ارائه شده تا کنون، دارای ویژگی ارتباط مستقیما بین دوربین مدار بسته و رادار نمی با شند اما بدون شک در نسل آینده دوربین های دارای این تکنولوژی عملکرد دوربین مدار بسته می تواند به صورت ترکیبی از پردازش تصویر وآلارم های ارسال شده از رادار باشد. بعنوان مثال د ر یک دوربین مدار بسته PTZ که از سیستم target tracking را با دقت بالایی صورت داد.

از دیگر محاسن این تکنولوژی این است که تحلیل گرهای ویدئویی در شرایط جوی نا مناسب مانند برف، مه و باران دچار خطای عملکرد می شوند اما رادار در تمام شرایط جوی می تواند به خوبی موانع وحرکات آنها را تشخیص دهد. در کلام نهایی باید گفت که رادار برای تشخیص و دوربین مدار بسته برای شناسایی سوژه بکار گرفته می شوند واستفاده از توابع VCA (تحلیل گرهای تصاویر) به تنهایی نمی توانند کار تشخیص رابا دقت بالایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: پکیج دوربین مداربسته    نصب دوربین مدار بسته





:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: