چگونه یک صفحه شبکه اجتماعی پرطرفدار در سال 2017 ایجاد کنیم؟
نوشته شده توسط : nima

 

برای ایجاد یک شبکه اجتماعی پرطرفدار کارهای زیادی باید انجام شود تا در این راه به موفقیت برسید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند موجب دست یافتن به مقدار زیادی از مشتریان جدید شوند. اگر واقعا بخواهید با کمک شبکه‌های اجتماعی میزان مشتریان و بازگشت سرمایه را افزایش دهید برای انجام آن باید اصولی را رعایت کنید.
در این مقاله درک اولیه و درست چگونگی ساخت یک صفحه شبکه اجتماعی پرطرفدار را بررسی می‌کنیم؛ اما موردی که باید قبل از شروع روشن شود این است که شبکه اجتماعی پرطرفدار تقریبا همیشه یک سنجه فریبنده (vanity metric) است؛ سنجه فریبنده عدد پر زرق و برقی است که صداها و ظواهر گیرایی دارد اما در نهایت هیچ چیزی را در مورد اساسی‌ترین و مهمترین فاکتور کسب و کار (به عنوان مثال سود، درآمد و غیره) به شما نمی‌گوید. در حالی که می‌تواند داشتن مقدار بسیار زیاد لایک‌ها در فیسبوک یا دیدن میلیونها مشاهده بر روی یک ویدئوی یوتیوب باعث ایجاد هیجان زیادی شود. در صورتی که هدف کسب و کار شما منحصرا ایجاد اگاهی از برند و یا شاید هدایت ترافیک نباشد یک شبکه اجتماعی پرطرفدار برای شما یک الویت مهم نمی باشد. 

1- شبکه اجتماعی خود را به طور آگاهانه انتخاب کنید

انتخاب شبکه اجتماعی

قبل از هر اقدامی، باید آنچه که یک شبکه اجتماعی واقعا انجام می‌دهد، همچنین چگونه افراد از آن استفاده می‌کنند را بدانید و سپس تعیین کنید که آیا این شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است یا نه. مشتریان شما از کدام پلتفرم‌های شبکه‌ اجتماعی به خوبی استفاده می‌کنند؟ برند شما باید در محلی که آنها زندگی می‌کنند زنده باشد تا اینکه شانس بهتری برای ارتباط و تعامل با آنها داشته باشید. داشتن یک محتوای معتبر بر روی توییتر و یک حضور با فعالیت بالا در صورتی که افراد خریدار هیچ جاذبه‌ای به آنجا ندارند بی معنی است. 

فیسبوک

فیسبوک هنوز به عنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند است چنانچه نزدیک به 80% از کاربران اینترنت (68% آن کاربران امریکایی هستند) با این پلتفرم درگیر شده‌اند. شرکت‌های B2B‌ برای بازار از فیسبوک استفاده نخواهند کرد به این دلیل که مخاطبان آنها در آنجا نیستند. اگر چه ممکن است مخاطبان شما از فیسبوک برای یک ظرفیت کاری استفاده نکنند اما آمارها اثبات می‌کنند که آنها هنوز هم بیشترین احتمال را دارد که از این پلتفرم استفاده کنند. ایجاد تبلیغی که به طور مستقیم با مخاطب هدف شما صحبت ‌کند چه B2B یا B2C باشید آنها را به کلیک تشویق خواهد کرد و موجب جذب شدن به شما می‌شود. 

یوتیوب

این واقعیت را در نظر بگیرید: یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ با بیش از 3 بیلیون جستجو کننده در ماه است. با استفاده از ویدئو به عنوان شکلی از محتوا در یوتیوب می‌توان فعالیت کرد، جای تعجب نیست که یوتیوب سومین سایت پربازدید در وب است. آیا می‌دانید چگونه اطلاعات یا آموزش‌هایی را بر روی آن می‌توانید نشان دهید؟ ویدئویی ایجاد کنید و بر روی یوتیوب به اشتراک بگذارید. محبوبیت یوتیوب با آمیخته شدن آن با جستجوی وب و ویدئوی گوگل افزایش یافته است.. داشتن یک کانال فعال بر روی این پلتفرم می‌تواند به شما برای بدست آوردن فالوور و هدایت ترافیک به سایت خود کمک کند. 

توییتر

با وجود مشکلات اخیر خود، توییتر هنوز دارای مخاطبان باارزشی است. یکی از چیزهای جالب در مورد توییتر درخواست به صورت لحظه‌ای (real-time) و دسترسی بین‌المللی است. این پلتفرم 40 زبان را پشتیبانی می‌کند و 79% از حساب‌ها خارج از ایالت متحده است. برندهای جهانی می‌تواند مزایایی را برای هیجان در مورد محصول آینده و راه‌اندازی خدمات ایجاد کنند. پلی استیشن انتشار یک بازی جدید را اعلام کرد و به سرعت 1800 بار این پیام دوباره پست گذاری یا فوروارد شد و 4200 لایک گرفت.

لینکدین

این شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌هاست (متخصص‌ها). 80% از بازاریابان لینکدین را برای اهداف حرفه‌ای استفاده می‌کنند. می‌توانید با افراد در حوزه‌های هدف خود ارتباط برقرار کنید (حتی می‌توانید به طور ویژه شرکت‌هایی که می‌خواهید با آنها کار کنید را مورد هدف قرار دهید) و با آنها به طور مستقیم تجارت کنید؛ یا چنانچه به دنبال رشد کسب و کار خود هستید می‌توانید از لینکدین برای استخدام نیروی بااستعداد برای شرکت خود استفاده کنید. 

هر چند که این چهار شبکه اجتماعی برجسته‌ترین شبکه‌ها هستند اما پلتفرم‌های بسیار دیگری از شبکه اجتماعی وجود دارد که می‌توانید برای بازاریابی و کسب و کار خود در نظر بگیرید از جمله اینستاگرام، تلگرام، پینترست (Pinterest)، اسنپ چت (Snapchat) و غیره. تنها تحقیقات خود را به درستی انجام دهید و انتخاب شبکه اجتماعی مناسب اولین گام برای ایجاد یک حضور قوی می‌باشد.

2- پروفایل خود را کامل کنید.

حالا که تعیین کرده‌اید در کدام شبکه اجتماعی پروفایل ایجاد کنید باید آن را به طور کامل وارد کنید. اینکار به نظر می‌رسد یک مرحله بیهوده‌ای باشد اما داشتن پروفایل کامل در زمانی که تلاش می‌کنید دنبال شونده‌های خوبی را جذب کنید لازم است. تقریبا بیشتر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی دارای یک بخش خلاصه، عکس پروفایل، و عکس کاور هستند که می‌توانید وارد کنید و اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود به نمایش بگذارید. کاربران برای آنچه که شرکت شما ارائه می‌دهد نگاه موشکافانه‌ای دارند و مطمئن شوید که ساخت برند شما سازگار با آنچه که هستید و ارائه می‌دهید باشد. 

بسته به شبکه اجتماعی مورد استفاده هر یک از کارکنان شما باید پروفایل تکمیل شده‌ای داشته باشند تا آنها هم بتوانند اخبار شرکت، دیدگاه‌های شرکت و غیره را به اشتراک بگذارند؛ چنانچه هر کارمند یک حامی برند برای شرکت شماست، به اشتراک گذاری محتوا در تمام پلتفرم‌های شخصی آنها پتانسیلی ایجاد می‌کند که بتوانید به همه فالوورهای آنها دست یابید و سپس با آنها ارتباط برقرار کنید.

3- رقبای خود را آنالیز (تجزیه و تحلیل) کنید. 

موردی که باید به طور مداوم در بازاریابی انجام دهید تجزیه و تحلیل رقبای خود است و اینکه به درستی بر روی شبکه اجتماعی نیز بمانید. چه شبکه‌هایی آنها (رقبا) فعالیت دارند؟ چه نوع محتوایی آنها به اشتراک می‌گذارند؟ چند وقت یکبار به اشتراک می‌گذارند؟

درک تعامل شبکه اجتماعی رقیب کمک خواهد کرد نقشه راه آنچه که باید انجام دهید را بیابید.

4- با رهبران متفکر و تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید

ارتباط با تأثیرگذاران حوزه کاری خود یک تاکتیک قدرتمند جهت حرکت رو به جلو در استراتژی شبکه اجتماعی می‌باشد. این شرکت‌ها یا افراد رهبران متفکر در حوزه شما هستند که مشتریان شما و مخاطبان هدف شما را می‌توانند شامل شوند. متخصصان مرتبط با حوزه خود را می‌توانید از محتوایی دنبال کنید که آن را می‌خوانید، می‌بینید و با مخاطب خود به اشتراک می‌گذارید. 

آیا شما در مراسم یا کنفرانس‌های سالانه حضور دارید؟ به سخنرانی آنها نگاه کنید و با آنها در لینکدین یا توییتر ارتباط برقرار کنید. یک مکالمه مجازی در مورد مراسم داشته باشید و یا یک پیام یا عکسی و ... را بر روی توییتر در مورد آنها پست کنید تا نشان دهید که از یادگیری توسط آنها بسیار هیجان زده می‌شوید. 

5- مطالب بسیار خوب به اشتراک بگذارید

این مرحله اساسی‌ترین و مفیدترین راه برای دنبال شدن شما می‌باشد. به اشتراک گذاری محتوای باکیفیت برای اعضای مخاطب خود به پایدار کردن شرکت، اعتبار برند شما به عنوان یک رهبر متفکر در حوزه کاری‌تان کمک خواهد کرد. 

آنچه که باید به اشتراک گذاشت:

بسیاری از شرکت‌‌ها عادت کرده‌اند تنها محتوای خودشان را به اشتراک بگذارند که می‌تواند در واقع در دراز مدت به شما آسیب بزند. هنگامی که مطلبی بر روی شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

1- به طور خلاقانه محتوا ایجاد کنید

اضافه کردن عکس، فایل‌های GIF، ویدئوها و غیره به پست خود باعث جذاب تر شدن آن می‌شود. افراد نمی‌خواهند تنها متن ببینند بلکه نیاز دارند از لحاظ بصری متنی گیرا را مشاهده کنند. تصاویر بر روی پلتفرم‌های زیر می‌تواند تعامل شما را افزایش دهد:

فیسبوک 39%

لینکدین 98%

توییتر 200%

با مخاطبان خود به صورت لحظه‌ای با استفاده از ویدئوی زنده ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان داده است که افراد 3 برابر زندگی خود را با تماشای ویدئو‌های زنده نسبت به ویدئهای از قبل ضبط شده می‌گذرانند. از این مزیت در حال ظهور استفاده کنید و به طور مستقیم با فالوورهای خود صحبت کنید. 

2- از محتوای خودپسندانه استفاده نکنید

اگر فقط محتوای خود را به اشتراک بگذارید اینکار درست نیست. بهترین کار چیست؟ از قانون 70-20-10 پیروی کنید. در این تمرین محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید ارزش و اهمیت و نیز ایجاد برند را 70%، باید پست‌های دیگران و عقاید 20% از آن و تنها شخص شما یا کسب و کار شما 10% از آن را شامل باشد. تنها 10% از محتوای شما بر روی شبکه اجتماعی باید مرتبط به تبلیغات از خود باشد. چرا؟ به این دلیل که ارائه محتوا و اطلاعات ارزشمند و صادقانه باعث اعتماد فالوورها نسبت به شما می‌شود. آیا خود شما شرکتی را فالو (دنبال) می‌کنید که منحصرا تبلیغات زیادی را تمام وقت به شما ارئه می‌کند؟ احتمالا نه.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

زمان به اشتراک گذاری:

دانستن اینکه متوجه شوید چه زمانی را باید بر روی شبکه اجتماعی پست بگذارید ممکن است مقداری زمان ببرد. با این حال، برخی قوانین کلی وجود دارد که می‌توانید از آن برای شروع اولین پست خود استفاده کنید. به عنوان مثال Buffer یافت که نرخ تعامل  18% در روزهای پنجشنبه و جمعه برای پست گذاری در فیسبوک بالاتر است. هر یک از پلتفرم‌هایی که بر روی آن کار می‌کنید با بینش و تجزیه و تحلیل آنها باید بهترین زمان پست گذاری را بسنجید. یک جدول زمانی اشتراک گذاری برای هر پلتفرم تهیه کنید و بیبنید چه زمانی پست شما بیشترین تعامل را دریافت می‌کند. می‌توانید روز، زمان و نوع پستی که به اشتراک می‌گذارید برای بیشترین دسترسی به مخاطب خود را شناسایی کنید. همچنین تعیین کنید چه زمانی آنها بیشتر با پست‌های شما تعامل می‌کنند، بیشتر محتوای شما در خبرخوان‌های (newsfeed) دیگر ظاهر خواهد شد تا منجر به بیشتر دیده شدن شما شود. 

6- از تبلیغات پولی استفاده کنید

تبلیغات پولی

حالا که شما بر روی شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید زمان آن رسیده که یک گام فراتر روید. بازدیدهای ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دسترسی به آنها مشکل شده است. چرا؟ به این دلیل که پلتفرم‌های هوشمند هستند و می‌خواهند شما برای نمایش پول دهید. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای تعامل با یک مخاطب جدید و مورد هدف است. 

تبلیغات فیسبوک

دلیلی وجود داد که چرا 92% از بازاریابان اجتماعی از تبلیغات فیسبوک استفاده می‌کنند؛ به این دلیل که تعداد گسترده‌ای از افراد از این شبکه استفاده می‌کنند و شما شانس خوبی برای رسیدن به کاربران زیاد چه به طور بین‌المللی و یا جوامع کوچکتر یا محلی دارید. علاوه بر این فاکتورهایی که می‌توانید به طور واضح هدف خود را شناسایی کنید جالب توجه است. تبلیغات فیسبوک تنها بر اساس مشخصات فیسبوک نیست بلکه فراتر از آن  فاکتورهایی مانند جنس، محل، سن و عناوین شغلی را مورد هدف قرار می‌دهد. شما می‌توانید مشخصات افراد مورد هدف را بر اساس وقایع زندگی آنها (مانند آنهایی که به تازگی نامزد کرده‌اند)، امور مالی، سیاسی، رفتارهای خرید و غیره بدست آورید. فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا قابلیت‌هایی را در بین جمعیت، علایق و رفتار کاربر بررسی کنید. علاوه بر این در حال حاضر که اینستاگرام برای فیسبوک است می‌توانید تبلیغات خود را همچنین بر روی این پلتفرم تعیین کنید.

تبلیغات لینکدین

همانطور که قبلا ذکر شد لینکدین پلتفرم شبکه اجتماعی برای بازارایابن B2B می‌باشد. اگر چه فاکتورهای زیادی را مانند فیسبوک ندارد اما تبلیغات لینکدین می‌تواند در ایجاد مخاطب هدف خوب باشد. یکی از ویژگی‌هایی که لینکدین اخیرا گسترش داده InMail اسپانسر (پیغام درون سایت لینکدین) می‌باشد. این علاوه بر تبلیغاتی است که می‌توانید در خبرخوان (newsfeed) صفحه خانگی یک کاربر نمایش دهید و تبلیغات متنی که بر روی بخش نوار کناری (sidebar) ظاهر می‌شوند. 

InMail اسپانسر (Sponsored InMail) به شما اجازه می‌دهد پیغام‌های شخصی را برای کمک به رسیدن به اعضا در زمان فعالیت بیشتر آنها ارسال کنید. پیغام شما به یک مخاطب هدف خاص تحویل داده می‌شود و تنها به اعضایی که به طور فعال بر روی لینکدین هستند ارسال می‌شود. پیغام آشنایی و معرفی در مورد کسب و کار خود را برای ارسال انتخاب کنید و یا یک آموزش رایگان را برای سرویس یا محصول خود ارائه کنید. 

7- با مخاطبان خود تعامل کنید

پس از مراحل بالا تعامل با مخاطبان قطعا به شما در ایجاد یک شبکه اجتماعی قوی کمک خواهد کرد. فراموش نکنید « فالوورها » تنها یک عدد فریبنده است. هنگامی که مخاطب جذب کردید باید با آنها تعامل داشته باشید. مثلا پستهایی که گذاشته می‌شود اگر در مورد آن سؤالی می‌شود جواب بدهید و نیز به نظرات پاسخ دهید. شبکه اجتماعی باید به معنای کامل اجتماعی بودن باشد. تعامل کردن را با کاربران ادامه دهید، تنها افزایش تعداد فالوورها مهم نیست بلکه باید آنها مشتری شما شوند. برخی برندها بسیار خوب  توانستند جهت تعامل با مشتریان و فالوورها به موفقیت برسند.

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان





:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: