نوشته شده توسط : nima

 


معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با تلگرام

 

در پروژه های نصب دوربین مدار بسته، بحث انتقال تصویر یکی از بخش های مهم به حساب می آید. در اصل انتقال تصویر در دوربین مدار بسته به معنای ایجاد امکان را ایجاد می کند که در شرایط مختلف به تصاویر سیستم نظارتی خود دسترسی داشته باشید. این کار عموما توسط اپلیکیشن هایی انجام می شود که مخصوص این کار کدنویسی شده اند و شما کافی است این اپلیکیشن ها را بر روی گوشی خود نصب کنید و در هر زمان و مکانی به راحتی تصاویر سیستم مداربسته خود را مشاهده کنید.

در این مقاله به معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با تلگرام می پردازیم.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته با اپلیکیشن

همانطور که اشاره کردیم برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل نیاز به اپلیکیشن هایی است که این بستر را برای شما فراهم می کنند. نکته مهم این است که باید از اپلیکیشن هایی استفاده شود که امنیت شما به مخاطره نیفتد و همچنین در شرایط خاص دچار اختلاف عملکردی نشوند.

اپلیکیشن تلگرام در کنار اپلیکیشن های پیام رسان دیگر مانند واتساپ محبوب ترین اپلیکیشن در میان ایرانی ها به حساب می آید و با وجود اینکه این اپلیکیشن در سالهای اخیر فیلتر شده است اما هنوز شمار بسیاری از شهروندان از این اپلیکیشن به صورت روزانه استفاده می کنند. امکانات فوق العاده این اپلیکیشن به همراه تجربه کاربری بسیار عالی از دلایل اقبال عمومی مردم به این اپلیکیشن است و در این میان برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته هم می توان از این اپلیکیشن استفاده کرد.

 

 

روش انتقال تصویر دوربین با موبایل

در مرحله اول برای دریافت تصاویر بر روی موبایل باید دستگاه ضبط تصاویر سیستم مداربسته خود را به شبکه و سپس به مودم متصل کنید. در مرحله بعد اقدام به نصب اپلیکیشن خدمات دهنده تصاویر دوربین مداربسته بر روی تلفن همراه یا تبلت خود می کند. تنظیمات هر اپلیکیشن متفاوت است اما پروسه انجام شده برای انتقال تصاویر در تمام این اپلیکیشن ها مشابه خواهد بود. به طور کلی تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته به شکل کدگذاری شده و به شکل فایل های فشرده شده به سروره های اپلیکیشن مورد نظر شما ارسال می شود و سپس این اطلاعات توسط اپلیکیشن نصب شده ترجمه شده و شما می توانید تصاویر را به شکل آنلاین مشاهده کنید. این کار تنها در عرض چند ثانیه انجام می شود.

در این پروسه مقداری از حجم و ترافیک اینترنتی ما نیز که بسیار ناچیز خواهد بود (به دلیل آنکه فایل ها پس از کدگذاری به فایل های نوشتاری تبدیل می گردند) مصرف می گردد و اغلب اطلاعات تصاویر در این فرآیند به صورت بسته های چند کیلوبایتی متنی منتقل خواهد شد.

 

کدگذاری اطلاعات

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است چرا اطلاعات برای انتقال به اپلیکیشن کد گذاری می شود . کدگذاری اطلاعات در اصل به دول دلیل عمده انجام می شود:

دلیل اصلی کدگذاری اطلاعات پیش از ارسال، تامین امنیت دیتاها و تصاویر ضبط شده دوربین است. این کدگذاری ها دسترسی هکر ها به اطلاعات شما را سخت می کند و مانع هک شدن دوربین مداربسته در هنگام انتقال دیتا می شوند.

دلیل دوم کدگذاری های انجام شده کاهش حجم فایل ها برای انتقال سریع تر است. اطلاعات تصویری عموما حجم بالایی دارند و در نتیجه انتقال آنها با تاخیر روبرو می شود و حتی ممکن است ساعت ها طول بکشد. با کدگذاری فایل ها حجم تصاویر به فایل های چند کیلوبایتی تبدیل می شود و  در نتیجه هم در زمان انتقال و هم حجم اینترنت مصرفی شما صرفه جویی می شود.

 

معایب انتقال تصویر با تلگرام

]چرا برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته نباید از تلگرام استفاده کرد؟ اگر بخواهیم هم از مزیت ها و هم معایب استفاده از تلگرام برای انتقال تصاویر صحبت کنیم شاید بتوان گفت که تنها مزیت استفاده از تلگرام به عنوان اپلیکیشن دریافت کننده تصاویر بر روی موبایل این است که کاربران زیادی داشته و در 90 درصد گوشی های موبایل وجود دارد.اما در مقابل معایب متعددی در استفاده از این اپلیکیشن به عنوان انتقال دهنده تصاویر وجود دارد که در ادامه به چند مورد مهم از معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با تلگرام اشاره می کنیم.

1. با استفاده از تلگرام امنیت اطلاعات تصاویر به خطر می افتد.

2. استفاده از تلگرام باعث می شود تا حجم زیادی از ترافیک اینترنت مصرف شده و سرعت آن نیز به شدت کاهش یابد

3. صرف نظر از دو مورد فوق با استفاده مکرر از تلگرام برای دریافت تصاویر حافظه آن در  مدت زمان بسیار کوتاهی پر شده و گوشی شما را بسیار کند نموده و منجر به هنگ کردن آن می شود.

در پایان باید عنوان کنیم که با توجه به معایب استفاده از تلگرام برای دریافت تصاویر بهتر است که از اپلیکیشن های مخصوص دریافت تصاویر بر روی گوشی خود که اختصاصا برای انجام همین کار طراحی شده اند استفاده نمایید، تا هم امنیت اطلاعات تان به خطر نیفتد و هم در مصرف پهنای باند خود صرفه جویی نمایید.

 

مقالاتی برای مطالعه بیشتر:

قابلیت تشخیص دستکاری (Tamper Detection) در دوربین مداربسته

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) در دوربین مدار بسته

 

دوربین های مداربسته نسل جدید به حدی پیشرفته شده اند که علاوه بر ضبط تصاویر با کیفیت انتظار تجزیه و تحلیل ویدئویی تصاویر در محل به قابلیت های این دوربین های مدار بسته به شکل گسترده ای اضافه شده است. قابلیت هایی مانند تشخیص عبور از خط یا همان (line crossing) ، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص پلاک اتوموبیل ها و … از جمله مواردی است که به راحتی از عهده این دوربین ها بر می آید. قاعدتا در سیستم های امنیتی که در یک مکان مورد استفاده قرار می گیرند ابتدا باید نیاز های مجموعه بررسی شود و بر اساس آنالیز این نیاز ها اقدام به خریداری و نصب دوربین مدار بسته و دیگر تجهیزات نظارتی بر اساس آن نیاز ها اقدام کرد. در این مطلب می خواهیم توضیحاتی مختصر در خصوص قابلیت تشخیص عبور از خط در دوربین های مداربسته یا قابلیت (line crossing) این دوربین ها به شما ارائه دهیم.

 

 

قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) یکی از امکانات نرم افزارهای تجزیه و تحلیل ویدئویی استفاده شده در سیستم های نظارتی است. تمام قابلیت های این نرم افزارها به عنوان یک ابزار پیشگیرانه می تواند مدیریت سیستم های امنیتی را تا حد قابل قبولی ارتقا دهد. قابلیت هایی مانند تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص نفوذ به یک مکان و عبور از خط به شکل گسترده در تمام فضاهای عمومی و سازمان های دولتی و خصوصی در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. به طول کلی تمام این قابلیت ها را با عنوان ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدئویی در سیستم های های پردازش تصویر (Video Content Analytics) می شناسیم که به طور اختصار به عنوان سیستم های VCA نیز معرفی می شوند.

 

 

قابلیت تشخیص عبور اشیا و اشخاص از خط که با عبارت line crossing شناخته می شود برای نظارت دقیق تر بر ورود و خروج افراد در مناطق کم ترافیک از جمله درب های ورودی ساختمان یا بخش های خاصی از ساختمان های اداری که با محدودیت عبور و مرور روبرو هستند، استفاده می شود. این نرم افزار هوشمند به وسیله دوربین های نظارتی مداربسته می تواند ورود انواع سوژه های متحرک انسانی و غیر انسانی را به یک محدوده از پیش تعیین شده تشخیص دهد. همچنین می توان جهت عبور را در این سیستم ها تعریف کرد و دقت سیستم را افزایش داد. برای استفاده از این قابلیت کافی است دوربین های دارای این تکنولوژی را به دستگاه ضبط NVR متصل کنید و تنظیمات پردازش را از طریق این دستگاه فعال کنید.

کاربرد Line Crossing دوربین مدار بسته

بگذارید موارد استفاده از قابلیت line crossing در دوربین های مداربسته را با یک مثال بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید یک اتاق در یک ساختمان باید حفاظت شود و تنها افرادی خاص مجوز ورود به این اتاق را دارند. با استفاده از این قابلیت، یک خط فرضی در ابتدا ورودی این اتاق رسم می شود و محدوده ورود را این اتاق تعریف می کنیم.  در این شرایط با عبور اشخاص از این خط فرضی و وارد شدن آنها به اتاق آلارم ها و اخطارهای لازم به مدیریت سیستم نظارتی ارسال می شود.

دوربین های اسمارت دارای قابلیت line crossing در حال حاضر امکان پشتیبانی تا 4 خط فرضی را دارند و همچنین می توان میزان حساسیت این دوربین ها را به شکل دلخواه تنظیم کنید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته

در مکانیزم دوربین های مداربسته سنسورهایی قرار گرفته است که وظیفه تبدیل نور دریافتی از محیط به سیگنال الکتریکی را بر عهده دارند. ایتن سیگنال های الکتریکی در نهایت به صورت تصاویر ویدئویی در حافظه متصل به دوربین ها ضبط می شود. یکی از سنسورهای شناخته شده در دوربین های مدار بسته به چیپ تصویر DIS معروف است. این چیپ تصویر اولین بار توسط شرکت هایک ویژن در سال 2012 مورد استفاده قرار گرفت و این شرکت در سری دوربین های جدید آنالوگ خود در آن سال از این چیپ تصویر استفاده کرد.

 

از نظر عملکردی می توان چنین گفت که سنسور های DIS در حقیقت نسخه ارتقا یافته سنسور های قدیمی CMOS هستند که مشکلات این سنسور ها را برطرف کرده است. در سنسورهای CMOS مهمترین مشکل عدم امکان تصویر برداری با کیفیت در فضاهای کم نور بود که هایک ویژن سعی کرد این مشکل را توسط چیپ تصویر DIS برطرف کند.

چیپ تصویر DIS و نحوه عملکرد آن

چیپ تصویر DIS در دوربین مداربسته مخفف عبارت (Digital Image Stabilization) بوده و به معنی تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است. یکی از مشکلات عمده نصب دوربین های مداربسته در فضاهای باز مانند کنار جاده ها و ایستگاه قطار و فرودگاه این است که تصاویر دوربین ها بر اثر تکان های بیرونی تار می شود. تکنولوژی بکار رفته در سنسورهای DIS به شکلی توسعه یافته است که میزان نویز ایجاد شده چنین لرزش هایی را کاهش می دهد و از این طریق تصاویر با کیفیت بهتری توسط دوربین ضبط می شود.

روش کار چیپ تصویر DIS بصورت پیکسلی و فریم به فریم است. این سنسورها تکان های محیطی وارد شده به بدنه دوربین مداربسته که بیشتر ناشی از وزش باد است را تشخیص می دهد. در مرحله بعد دوربین تصاویری پیکسلی از تصویر خارج از این فریم را ایجاد می کند و یک حائل پیکسلی برای آنالیز خود ایجاد می کند تا درنهایت یک تصویر بدون نویز ایجاد کند. هنگامی که دوربین دچار ارتعاش می شود این مکانیزم عمل می کند و دوربین فریم قابل مشاهده را با فریم های تار بدون کاربرد تعویض می کند.

بعد از ارائه سنسور DIS توسط شرکت هایک ویژن، کمپانی داهوا نیز ورژن دیگری از سنسور DIS را عرضه نمود که با نام HDIS خوانده می شود. لازم به ذکر است که این دو سنسور ساخت دو شرکت از لحاظ کیفیتی هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

قابلیت تشخیص دستکاری (Tamper Detection) در دوربین مداربسته

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

لوکس واحد SI برای تشخیص میزان نور در محیط یا در تعریف دقیق تر میزان تششعات نور مرئی بر واحد سطح است. هر لوکس برابر با یک لومن بر متر مربع است. در نور سنجی از این واحد برای نمایش میزان نور یک محیط که توسط چشم انسان دیده می شود استفاده می شود.

بیشتر در مورد لوکس

درک مفهوم تششعات نوری برای ذهن انسان تا حدی سخت است چرا که ما تنها در صورتی می توانیم نور را ببینیم که بر روی سطحی مشخص انعکاس پیدا کند. بنابر این میزان نور تابیده شده بر روی سطح واحدی است که در علوم عملی بیشتر با آن سروکار داریم. واحد لومن مشخص کننده حجم تششعات نوری در یک محیط است. این تششعات تا زمانی که به سطحی برخورد نکنند قابل تشخیص نخواهد بود و اینجاست که واحد لوکس اهمیت پیدا می کند. فرمول ساخت این واحد بسیار ساده است. یک لوکس برابر است با هزار لومن بر روی یک سطح یک متر مربعی.

گرچه رنگ و میزان انعکاس نور از سطح نیز بر روی میزان نور محیط تاثیر گذار است اما میزان نوری که از نظر چشم انسان در یک محیط دیده می شود رابطه مستقیمی با میزان لوکس سطوح در آن محیط دارد.

[table id=12 /]

چطور میتوان نور موجود در یک محیط را اندازگیری کرد؟

اندازگیری نور موجود در یک محیط از طریق دستگاهی به نام لوکس متر صورت می گیرد. لوکس متر دارای یک صفحه اندازگیری است که به دستگاه وصل شده و از طریق اندازگیری میزان شدت نوری که به صفحه برخودر می کند میتواند لوکس را در یک سطح اندازگیری کند.

  1. https://hiktejarat.com/product/ds-1ln6-uu/
  2. https://hiktejarat.com/product/dvr-204q-f1/
  3. https://hiktejarat.com/downloads/
  4. https://hiktejarat.com/gps/
  5. https://hiktejarat.com/product/nx-dvr216-t4/
  6. https://hiktejarat.com/product/dvr-208q-f2/
  7. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-6/
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

در یک سیستم مداربسته یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده، دستگاه ضبط کننده است. تصاویر ابتدا توسط دوربین های مداربسته ثبت شده و سپس برای ذخیره سازی به این دستگاه ها ارسال می شوند. دستگاه ضبط دوربین مداربسته عنصر اصلی یک سیستم مداربسته است. ذخیره سازی صحیح و امن اطلاعات وظیفه اصلی دستگاه ضبط دوربین مدار بسته است. وجود این دستگاه تضمین می کند که تمامی دوربین ها با رزولوشن و نرخ فریم صحیحی کار می کنند. همچنین کنترل و مدیریت تصاویر نیز بر عهده این بخش است.

انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته:

  • Video Cassette recorder-VCR
  •  Digital video recorder with analogue (BNC) camera inputs-DVR
  •  Network video recorder with IP network camera inputs-NVR
  • Video recorder with analogue and IP camera inputs-Hybrid
  • Server

VCR

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربستهاولین دستگاه ضبط کننده که در ابتدای ظهور دوربین های مداربسته جهت ذخیره سازی تصاویر استفاده می شد، دستگاه VCR است که قبلا در مطلبی جداگانه به شرح آن پرداختیم. در قدیم اکثر سیستم های نظارتی از VCR برای ضبط تصاویر ویدئویی استفاده می کردند. تصاویر بر روی نوارهای کاست معمولا با نرخ 25 فریم در ثانیه ضبط می شدند. استفاده از این دستگاه ها در آن زمان راه حل مناسبی محسوب می شد اما رفته رفته با افزایش نیازهای نظارتی این دستگاه ها دیگر پاسخگوی نیاز کاربران نبودند. از جمله محدویت های آن این بود که فضای ذخیره سازی کاست ها بسیار محدود بودند و نمی توانستند اطلاعات زیادی را ذخیره کنند. همچنین ساختار خود کاست ها به نحوی بود که فضای زیادی را اشغال می کردند. امروزه استفاده از این دستگاه ها به طور کلی منسوخ شده است.

 

 

 

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته

 

 

DVR

با بروی کار آمدن دستگاه های ضبط DVR بسیاری از محدودیت های قبلی از میان برداشته شد. DVR ها تصاویر آنالوگ دوربین مدار بسته را به دیجیتال تبدیل می کنند. همچنین از دیگر مزایای این دستگاه ها می توان به امکان نظارت از راه دور، ظرفیت ذخیره سازی بالا، جستجوی سریع و آسان در تصاویر و …اشاره نمود. از DVR می توان به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه برای افرادی که از پس هزینه های سیستم های نظارتی تحت شبکه بر نمی آیند، استفاده نمود.

 

 

 

 

مزایای DVR

نظارت از راه دور

در گذشته، سیستم های مداربسته قدیمی تنها می توانستند تصاویر ویدئویی را به یک ایستگاه نظارتی واحد برای مثال مانیتور یا نمایشگر انتقال دهند، اما در مورد DVR ها اینطور نیست. اکثر دستگاه های ضبط دیجیتال در حال حاضر امکان دسترسی به تصاویر را در هر نقطه ای خارج از مکان مورد نظر فرآهم می کنند. و شما می توانید از طریق تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و …خود به تصاویر دسترسی داشته باشید.

ضبط دیجیتال

همانطور که گفتیم در گذشته تصاویر بر روی نوار کاست ضبط می گردید  که این امر کاستی های فراوانی داشت. برای مثال جستجوی رویدادها با جلو و عقب کردن فیلم ها بر روی نوار آنالوگ یک کابوس ترسناک بود. با آمدن دستگاه های DVR این مشکل برطرف گردید، زیرا تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شوند، بنابراین شما می توانید به راحتی در تصاویر به جستجو بپردازید.

فشرده سازی تصاویر

برای استفاده بهینه از ظرفیت ذخیره سازی موجود، انواع فرمت های فشرده سازی در نرم افزار دستگاه های DVR تعبیه شده است. این فرمت های فشرده سازی معمول عبارتند از MPEG-4، H.264، H.264+، H.265+، H.265 و… . با استفاده از این فرمت های فشرده سازی ، اندازه فایل های شما تا حد ممکن کاهش می یابد بدون اینکه به کاهش کیفیت تصویر منجر شود.

امنیت بالا

اکثر ضبط کننده های ویدئویی دیجیتالی امروزی دارای سیستم پسورد هستند بنابراین فقط کاربران مجاز قادر به دسترسی به تصاویر ویدئویی هستند.

NVR

ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) یک برنامه نرم افزاری است که تصاویر را در یک فرمت دیجیتال بر روی یک دیسک درایو ، فلش درایو USB، کارت حافظه SD یا … ذخیره می کند. یک NVR شامل هیچ سخت افزاری ضبط ویدئو اختصاصی نیست. دستگاه ضبط NVR در سیستم های نظارت تصویری IP مورد استفاده قرار می گیرد. NVR تصاویر را مستقیما از طریق شبکه و با استفاده از کابل های Cat5 یا Cat6 Ethernet و ورودی های RJ45  دریافت و ضبط می کنند. به طور کلی دو نوع دستگاه NVR وجود دارد:دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته

  • ان وی آر POE: دارای پورت های اترنت برای اتصال به دوربین های PoE هستند.
  • NVR های WIFI: که با استفاده از وای فای به دوربین ها متصل می شوند.

مزایای NVR

  • امکان استفاده از انواع ویژگی های پردازش تصویر VCA مانند ردیابی هوشمند، تشخیص چهره، شمارش افراد و …
  • امکان پشتیبانی از تعداد زیادی دوربین دیجیتال در پروژه های بزرگ
  • دسترسی به تصاویر به صورت زنده و یا PLAYBACK
  • امکان جستجو در تصاویر
  • مجهز به سیستم های آلارم
  • و …

دستگاه HVR یا HD-DVR

دستگاه ضبط HVR می تواند تصاویر ویدئویی را از هر دو دوربین آنالوگ و IP دریافت و ضبط کند. اصطلاحا به این دستگاه ها هیبرید گفته می شود. تفاوت اصلی آن ها با سیستم های مداربسته آنالوگ در این است که در سیستم های آنالوگ تنها امکان استفاده از دوربین آنالوگ وجود دارد. اما در دستگاه های هیبرید امکان استفاده از هر دو دوربین آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. کاربرد اصلی این دستگاه ها زمانی است که قصد دارید سیستم قدیمی آنالوگ خود را ارتقا دهید. که منجر به صرفه جویی در هزینه ها هم می شود.

دستگاه سرور

ذخیره و مدیریت اطلاعات در سیستم های نظارت تصویری می تواند به عنوان چالش برانگیز ترین فاکتور برای هر سیستم مداربسته در نظر گرفته شود. هنگامی که همه متغیرها در نظر گرفته می شوند مانند تعداد دوربین ها، فرمت های فشرده سازی، نرخ فریم، انواع حالت ضبط در شب و روز، مقدار داده ها می تواند بسیار افزایش یابد. از سرور ها می توان به عنوان جایگزینی برای دستگاه های ضبط NVR در نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته استفاده نمود. به طور کلی انتخاب میان سرور و دستگاه ضبط NVR به عواملی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر ویژگی های نرم افزاری هر کدام بستگی دارد.

https://tiamcctv.com/development-of-artificial-intelligence-in-hikvision-cctv-cameras/28.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2543g0-is/45.5

https://tiamcctv.com/calculate-ups-for-cctv/93.5

https://tiamcctv.com/shop/4.7

https://tiamcctv.com/product/td-3108b1-8p/5

https://tiamcctv.com/product/td-7551ae1d-sw-ir1/5.3

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr116-h1/6.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2643g0-izs/6.7

https://tiamcctv.com/product/td-7482aed-sw-ir2/7.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2185fwd-is/8

https://tiamcctv.com/product/dvr-216g-f1/8.3



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

همانطور که می دانید دوربین های Turbo HD با فناوری HD-TVI توسط شرکت هایک ویژن ابداع شده اند. HD-TVI مخفف رابط گرافیکی انتقال تصاویر با وضوح بالا است. این تکنولوژی انقلابی این امکان را به وجود می آورد تا بتوان تصاویر مداربسته را با وضوح و کیفیت بسیار بالا از طریق کابل کواکسیال انتقال داد. خانواده محصولات Turbo HD شامل دوربین های Full HD و دستگاه HD-DVR (دستگاه دی وی آر اچ دی) است. دستگاه HD-DVR از فرمت های ویدیویی زیادی از جمله تصاویر آنالوگ، HD-TVI و IP پشتیبانی می کند. از مزایای دیگر دستگاه HD-DVR می توان به عدم تأخیر در پخش زنده، سیگنال دو طرفه و ذخیره سازی بسیار کارآمد و … اشاره نمود.

کاربردهای دستگاه HD-DVR

در حالیکه دی وی آر های قدیمی محدودیت های زیادی از نظر نوع کابل و مسافت مورد نظر، عدم ارتباطات دو طرفه برای ارسال تصاویر داشتند و هزینه های زیادی را به سیستم تحمیل می کردند، دستگاه HD-DVR به راحتی این چالش ها را پشت سر می گذارد. DVR های توربو می توانند رزولوشن 1080p را در مسافت های بیش از 500 متر را تضمین کنند. به این ترتیب، سیگنال های HD-TVI نسبت به تداخل امواج الکترومغناطیسی ایمن می مانند. با استفاده از دستگاه HD-DVR پخش زنده را می توان با وضوح بالا و با تاخیر صفر مشاهده کرد. سیگنال دو طرفه برای کنترل دوربین PTZ و تنظیم عملکرد آن از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری Turbo HD به صرفه ترین راه برای تبدیل سیستم های قدیمی آنالوگ به سیستم های جدید تر با کیفیت HD است. این کار حداکثر بازده را از نظر هزینه دارد، زیرا زیرساخت های موجود نیازی به جایگزینی نخواهند داشت. برای مثال دوربین های Turbo HD مانند:

  • دام، مجهز به DS-2CE56D5T-VFIT3 ، 1080p، EXIR، لنز Varifocal
  • بولت، مجهز به DS-2CE16C5T-IT1، 720p، EXIR، لنز Fix

تصاویر ویدئویی را با کیفیت بالایی ارائه می دهند و نصب آنها نیز به آسانی دوربین های مدار بسته آنالوگ قدیمی است. علاوه بر تکنولوژی نوآورانه، پلت فرم باز دستگاه HD-DVR یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آنها است. این بدین معنی است که کاربران و کارشناسان نصب دوربین های مداربسته دیگر در هنگام ادغام محصولات از برندهای مختلف دچار مشکل نمی گردند.

  1. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-16-کانال-هایک/
  2. https://hiktejarat.com/product/lhg-5/
  3. https://hiktejarat.com/cctv-night-vision-color/
  4. https://hiktejarat.com/product/dh-hac-hfw1209tlmp-led/
  5. https://hiktejarat.com/product/ipc-t220h/
  6. https://hiktejarat.com/product/ds-2ce56h0t-it1f/
  7. https://hiktejarat.com/faq/tvt-faq/
  8. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-32-کانال-هایک-2/
 
 
 
 
 
 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مقایسه امنیت سایبری 10 شرکت سازنده دوربین مدار بسته

 

با افزایش حملات سایبری و نفوذ به شبکه های دوربینهای مداربسته و افزایش فضای آگاهیهای سایبری در سیستمهای نظارت تصویری، به بررسی 10 شرکت تولیدکننده مختلف دوربین مداربسته پرداختیم تا کاربران وضعیت را بهتر از قبل برانداز کنند. روند کاووش و بررسیهای ما در این سوال و جوابها نهفته بود:

  • مثبت : آیا نیاز به ایجاد یک رمز عبور دارید؟
  • مثبت : آیا اکانت کاربران پس از تلاشهای متعدد برای ورود نا موفق بصورت خودکار بسته می شود؟
  • منفی : آیا اکانتهای Hardcoded یا رمز شده ویژه ای وجود دارد؟
  • مثبت : آیا دوربین مدار بسته از HTTPS پشتیبانی می کند؟
  • منفی : آیا پورتهای پیش فرض تلنت (Telnet) باز هستند؟
  • منفی : آیا پورتهای SSH بصورت پیش فرض باز هستند؟
  • مثبت : آیا UPnP دوربین مدار بسته بصورت پیش فرض باز است؟
  • آیا دوربین مداربسته بصورت پیشفرض یا بوسیله تغییرات کاربر با خط تلفن ارتباط می گیرد؟
  • چه پورتهای دیگری باز هستند؟

شرکتهای تولیدکننده دوربین مداربسته که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم عبارتند از :

  • Arecont Vision
  • Avigilon
  • Axis
  • Bosch
  • Dahua
  • Hikvision
  • Panasonic
  • Pelco
  • Samsung/Hanwha
  • Vivotek

در ادامه مقاله به نوع کارکرد دوربین مداربسته این 10 برند در بحث امنیت سایبری می پردازیم:

بعضی از نکاتی که بطور کلی دریافتیم :

  • حالا دیگر هیچ یک از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته در دوربینهای مداربسته پورت SSH یا Telnet را باز نگذاشته اند. این مسیر بنیادینی بود که در حملات میرای بوسیله تلنت شبکه دوربینهای مدار بسته را تهدید کردند.
  • شرکت Arecont مدیریت امنیتی بسیار بدی بر روی رمزهای عبور داشت که در حالت پیشفرض اصلا نیاز به رمز برای ورود نبود! ضمن اینکه اصلا هیچ محدودیتی هم برای استفاده از رمز عبور قوی یا بسته شدن اکانت بر اثر تلاش مکرر با رمز عبور ناصحیح وجود نداشت و تنها شرکتی است که از HTTPS پشتیبانی نمی کند.
  • هایک ویژن سعی کرد بهترین مدیریت امنیتی را با رمزهای عبور قوی داشته باشد و در ایجاد رمز عبور قوی، پشتیانی از قفل خودکار اکانتها با تلاش ورود نا موفق و داشتن اکانتهای Hardcoded محدودیتهایی ایجاد نماید.
  • هایک ویژن تنها شرکتی است که در این گروه از دسترسی پیش فرض شبکه دوربین مداربسته به خط تلفن استفاده می کند که موضوع رایجی است اما ریسک امنیتی بسیار بزرگی محسوب می شود.
  • قفل شدن خودکار اکانتها هنوز خیلی رایج نشده است و از بین 10 شرکت تولیدکننده دوربین مداربسته 3 شرکت این قابلیت را به محصولاتشان اضافه کردند(داهوا، هایک ویژن و سامسونگ). بدون وجود این قابلیت راحت با استفاده از دیکشنری هک می توان به شبکه نفوذ کرد.

رمزنگاری یا امنیت رمز عبور (Encryption/Password Security)

جدول زیر قابلیتها و ویژگی رمز عبور هریک از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته را نشان می دهد. در بین 10 شرکت سازنده دوربین مداربست 4 شرکت در هیچ یک از موارد از رمز استفاده نکردند!(ارکانت ویژن، اویجیلون، بوش و ویووتک). دوربینهای مداربسته اکسیز به رمز عبور نیاز دارند اما با یک کاراکتر هم می شود از آن گذشت و حتی رمز عبورهای پیش فرض قدیمی "pass" هم پذیرفته می شود و این قوانین اصلا جالب نیست و هنوز تغییر نکرده است. درعوض هایک ویژن، پاناسونیک و سامسونگ تنها رمز عبورهای قوی را در طی مراحل نصب اولیه قبول می کنند. در جدول زیر وضعیت اکانتهای Hardcoded که اکانتهای کاربری غیر قابل تغییری هستند را می بینید. داهوا از کاربری با نام Admin استفاده کرده  که حتی اگر اکانتی در سطح Administrator بسازید هم نمی توانید آن را تغییر دهید.

رمز عبور دوربین مدار بسته

پورتهای باز (آزاد)

ما با استفاده از NMAP بررسی کردیم که چه پورتهایی بصورت پیش فرض بر روی دوربینهای مداربسته باز است(بخصوص Telnet، SSH و FTP). این پورتها عامل نفوذ و حملات اغلب بدافزارهایی مثل بات نتهای میرای بودند.

در این مورد به محصولات هر شرکت تولیدکننده ای نگاهی انداختیم و در این بین تنها اکسیز و ویووتک پورت FTP را بسته بودند. هم شرکت بوش و هم شرکت هایک ویژن (EZVIZ) تمام 7 پورت رایج را برای سرویسها و پورتهای کنترلی باز گذاشته اند! در صورتی که دیگر شرکتها حداکثر 4 پورت را فعال نگه داشته اند و تنها پورتهای HTTP و HTTPS در همگی یکسان هستند. شرکتهای پاناسونیک و پلکو هم تنها پورتهای HTTP و RTSP را باز گذاشتند.

پورت باز دوربین مدار بسته

می توانید برای اطلاعات بیشتر به مطالعه مقاله آموزشی پورتهای پرکاربرد دوربینهای مداربسته در سی سی تی وی آنلاین بپردازید.

ارتباط خط تلفن خانه/UPnP

دوربینهای مداربسته را با استفاده از Wireshark چک کردیم تا ببینیم آیا از قابلیت ارتباط خط تلفن در سرویس ابری با یا بدون فعالسازی توسط کاربران بهره می برند یا خیر. از بین 10 شرکت سازنده دوربین مداربسته تنها شرکت هایک ویژن است که بصورت پیش فرض از قابلیت افزوده تماس تلفنی بصورت پیش فرض استفاده می کنند(اما نه بوسیله خطوط تلفن هوشمند). دیگر شرکتها هم از این قابلیتها بصورت فعال بهره می برند(سرویس AVHS Axis، Dahua Easy4IP و Panasonic Viewnetcam).

بعلاوه بررسی کردیم که دوربینهای مداربسته با قابلیت UPnP و باز بودن پیش فرض پورت روترها برای چه برند دوربین مداربسته هستند که به سه شرکت اکسیز، بوش و هایک ویژن رسیدیم.

UPnP دوربین مدار بسته

 

 دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

 

 

شرکت یونی ویو در نیمه دوم سال 2022 : رشد خزنده یونی ویو در مقابل نمایش قدرت رقبا

ابتدا این سریال با اجلاس G20 در چین استارت خورد. در گزارشی که از سرویس دهی دوربینهای مداربسته، NVR ها و VMS های شرکت یونی ویو داشتیم بخوبی مشخص بود که یونی ویو تقریبا داهوا را پشت سر گذاشته و در بخش منطقه ای فراتر از هایک ویژن به بحث تکنولوژی و اعتماد سازی پرداخته است و توانسته به موفقیت خوبی دست یابد. ضمن اینکه همانند شرکتهای هایک ویژن و داهوا داستان سیاسی یا شائبه های کنترل دولتی را همراه نداشت. قطعا اینکه در چین 10 برند مختلف تحت پوشش راهکارهای نرم افزاری یونی ویو قرار گیرند میتوانست پیام بزرگی برای رقبای منطقه ای باشد.

NVR304 یونی ویو

در سری محصولات جدید یونی ویو مثل NVR 301 (بعد از آن NVR 304 تصویر بالا) استاندارد جدید بین المللی UL (شرکت علوم امنیتی) خود نمایی می کند. این استاندارد شامل بررسی امنیتی استانداردهای ارتباطی، صوتی و تصویری بوده و شرکت یونی ویو هم اولین شرکت سازنده سیستم نظارت تصویری چینی است که توانسته این استاندارد را کسب نماید. در ماههای اخیر که مدام اخبار کشف Backdoor دوربینهای مداربسته سونی، مشکلات امنیتی دوربینهای مداربسته هایک ویژن و حملات بات نتهای میرای به دوربینهای مداربسته داهوا را دیدیم این نکته می توانست مهم باشد.

در نمایشگاه CPSE هم که در چین برگزار شد با اخبار نمایشگاه دوربین مدار بسته و تجهیزات امنیتی چین 2016 سی سی تی وی سری به غرفه شرکت یونی ویو و نکست چیپ هم سری زده بود که حال و هوای فضای فکری بازار چین در مورد برند یونی ویو بسیار فراتر از قبل مستعد پیشرفت شده بود.


 


در هفته های اخیر هم خبر از بروزرسانی پلتفرم محصولات StarView از شرکت یونی ویو به همراه معرفی 3 دوربین مداربسته و 2 دستگاه NVR سازگار با این قابلیت فضای تبلیغاتی این شرکت را تغییر داد. داستان این موضوع از نمایشگاه Securuity China 2016 شروع شد. البته داستان محصولات StarView شرکت یونی ویو را می توانید در سایت گارانتی یونی ویو در ایران مطالعه نمایید.

سری محصولات StarView یونی ویو

تبلیغ شرکت یونی ویو درباره بهبود پلتفرم Starlight قبلی و شناساندن پلتفرم StarView جدید :

 موضوع این سری محصولات با عنوان سری جدید StarView به تراشه های قدرتمند تر و دوربینهای مداربسته با قابلیت دید در شب بهتر بر می گردد. در سری جدید محصولات یونی ویو ساختار چیپستها به نوعی پیشرفت کرده و می توانند با پردازش قویتری توسط DSP در کنار کدکهای تصویری H.265 و تکنولوژی اختصاصی یونی ویو U-CODE،  نویز سیگنالهای تصویر در شرایط نوری با 0.01 لوکس را کاهش داده و رنگ تصاویر را تا 25 درصد بهبود بخشد.دوربینهای مداربسته یونی ویو برای کار در نور فوق العاده کم همگی 2 مگاپیکسلی بوده و قادرند در شدت نور حداقلی 0.002 لوکس تصاویری رنگی ارائه دهند. البته در دو مدل مینی و دام از نور داخلی IR با برد 30 متر و در مدل بولت از نور IR با برد 50 متر استفاده شده است. شرکت یونی ویو بعد از مشخصات، روی ساده تر شدن روند استفاده و تنظیمات ساده این ویژگی تاکید دارد که کاربر پسندتر است. قیمت دوربینهای مداربسته StarView یونی ویو قرار است مناسب تر از قبل باشد.

  1. EOC در دوربین مدار بسته
  2. فناوری های EIS و OIS
  3. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

پیش بینی سال 2022 برای دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری

سال 2017 اگر چه سالی مملو از موفقیتها به شمار نمی آید اما سالی پر از تلاشهای خوب برای صنعت امنیتی بود. در نظرسنجی ویژه ای که IPVM در این باره انجام داده است، شرکت کنندگان(تولید کنندگان و فروشندگان دوربینهای مدار بسته) در مقابل سوالی با عنوان "پیش بینی چه تغییر بزرگی را در سال 2017 برای سیستمهای نظارت تصویری خواهید داشت؟ چرا؟" پاسخهایی داده اند که نشان می دهد امیدهای بسیاری بر روی تکنولوژیهای جدیدتر وجود دارد اما برخی از آنها سال جدید را سالی پر فراز و نشیب تر می دانند.

عناوین اصلی این مقاله عبارتند از :

  1. تحلیلگر ویدئویی
  2. فضای ابری (Cloud)
  3. تهدیدات امنیتی
  4. اتحاد شرکتها در قالب یک شرکت
  5. رقابت بر سر کاهش قیمت دوربین مداربسته

تحلیلگر ویدئویی دوربین مدار بسته (Camera Analytics)

بهبود و رشد تحلیلگرهای ویدئویی دوربین مدار بسته بیشترین پیش بینیها را در بین نظرات فروشندگان سیستمهای نظارت تصویری به خود اختصاص می داد. شرکتهایی مثل Movidiusدر سال 2017 بیشترین توجه ها را به خود جلب می کنند. ضمن اینکه در چین گرایش به استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی روز به روز بیشتر می شود.

  • تحلیلهای ویدئویی هوشمندانه تر و بهتر می شوند. همچنین نگاهها بیشتر به سمت دوربین مدار بسته حرارتی می رود. زیرا بسیاری از کاربران به چنین ابزارهای کمکی بیشتر نیاز خواهند داشت.
  • تحلیلگر ویدئوی و خصوصا جستجوی هوشمند در تصاویر ضبط شده با قابلیتها تحلیل عکسها با هوش مصنوعی در فضای محلی یا فضای ابری در نرم افزارهای VMS. این موارد می تواند قابلیتهای مهم آینده باشند که باعث افزایش کارایی و تجربه بهتر کاربران از سیستمهای نظارت تصویری شوند.
  • افزایش استفاده از تحلیلگر ویدئویی در دوربینهای مداربسته با قیمتهای مناسب تر و کمتر. زمانی که شرکت اکسیز از شرکتهای تحلیلگر ویدئویی سرویس خریداری کرد دلیلش را فهمیدم. شرکتهایی مثل پاناسونیک هم گزینه های خوبی در بین دوربینهای مداربسته دارند که به تحلیلگر ویدئویی مجهزند.
  • تحلیلگر ویدئویی تبدیل به جریان اصلی پولساز این صنعت می شوند. آنها می توانند به یک VMD مهم در سالهای آینده تبدیل شوند.
  • یکپارچگی بهتر در کنار تحلیلگر ارزانتر
  • جذب گروههای بازاریابی به استفاده از داده های تحلیلگر سیستمهای نظارت تصویر برای اتخاذ تصمیمات بهتر کسب و کار
  • تحلیلگر ویدئویی و سنسورهای جدید سیستمها مثل تشخیص عکس برداری.
  • امیدوارم که در فضای تحلیلگرهای ویدئویی دوربین مداربسته در آینده بهبودهای تکنیکی بهتری ببینم اما اصلا منتظر دیدن معجزه نیستم.
  • من می بینیم که شرکتها بدنبال استفاده از تحلیلگر ویدئویی بعنوان دست برتر در جنگ تبلیغاتی و اجناس هستند.
  • استفاده بیشتر از تحلیلگر ویدئویی برای بهبود پروسه ضبط تصاویر با تکیه کمتر بر روی قابلیت تشخیص حرکت و بیشتر بر اساس تشحیص چهره، عبور از خط، ورود به محوطه معین و ... . پیش بینی من این است که بیش از پیش تحلیلگرهای ویدئویی در دوربینهای مداربسته ارزان قیمت تر هم پیاده سازی شده اند.
  • در شرکتهایی مثل خودمان که کسب و کاری متوسط تا بزرگ داریم فکر می کنم برنامه نویسی پیشرفته تر و بهره برداری بهتری از تحلیلگرهای ویدئویی خواهیم داشت. این یکی از راههایی است که ما را در رقابت کاهش قیمتها موفق خواهد کرد.
  • تحلیلگرهای ویدئویی پیشرفته تر بر روی دوربینهای مدار بسته ارزانتر و دروبینهای مداربسته چند سنسوره (180 و 360 درجه و غیر پانورامیک)
  • تحلیلگر ویدئویی نسبت به گذشته قویتر و با قیمتی مناسب تر در دوربینهای مداربسته ارزان قیمت بازار

فضای ابری

برخی شرکتها مثل اکسیز سرویسهای ابری را برای سالها به مشتریان پیشنهاد می دادند اما فضای ابری خیلی در صنعت امنیتی طرفدار نداشت و تقریبا به عنوان مزیت رقابتی بحساب نمی آمد. همکاریهای ترکیبی در سال 2017 به این موضوع شکل دیگری می دهد و با کاهش هزینه های کاری، سرویسها فضای ابری را به جایگاه خودش بر می گرداند.

  • سیستمهای ابری و امکانات و سرویسهای این سیستمها مهد توجهات خواهند بود. محصولات ساده تر از قبل قابل استفاده باشند.
  • در رقابت کاهش قیمتها پیشنهاد راه حل های دوره ای با توجه به نوع درآمدها بطور غیر مستقیمی افزایش می یابند. نمونه ای از این راه حلها فضای ابری خواهد بود.
  • تغییر اصلی بیشتر و بیشتر مربوط به فضای ابری و یکپارچگی با راهکارهایی متمایز با روشهای رایج کنونی است تا نتنها به صرفه جویی مالی بینجامد بلکه کاربران بتوانند در طولانی مدت براحتی از راهکارهای متنوعتر و آزادانه تری بهره ببرند.
  • فکر می کنم گزینه فضای ابری در سال 2017 تبدیل به نقطه عطفی کاربردی شود.
  • پیش بینی می کنم گرایش به فضای ابری افزایش می یابد. البته اعتقاد دارم هنوز فضای ابری برای کار در فضای امنیتی بزرگ کمی  نوپاست ( بدلیل هزینه های بالای ISP ها و تامین پهنای باند آپلود ) اما نمی توانیم جلوی قدرت گرفتن بسیاری از شرکتها را در ارائه سرویسهای فضای ابری یگیریم.
  • گزینه های بیشتر فضای ابری برای سیستمهای نظارت تصویری و سیستمهای کنترل ورودی. بنظر می آید با کاهش هزینه ها و اتخاذ استراتژی سازمانها برای استفاده از فضای ابری بسیاری از تجهیزات مثل سرورهای متعدد از شرکتها رخت بر می بندند! حافظه های ویدئویی در فضای ابری هنوز هم با مسئله تامین پهنای باند در پروژه های بزرگ نظارت تصویری مشکل دارند.
  • شرکتهای بیشتری به تکنولوژیهای فضای ابری برای سیستمهای نظارت تصویری و کنترل دسترسی علاقمند می شوند. این رقابت به کاهش هزینه ها و افزایش پذیرش کاربران منجر خواهد شد.

 

دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

 

پهنای باند دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری

تمام رنگی یا تک رنگ (Monochrome)

در تجربه عملی بدون افزایش یا کاهش افکت Saturation یا اشباع رنگ، رنگها حداقل ترین تاثیر ممکن را روی پهنای باند دوربین مداربسته داشتند. در مثال زیر،با تغییر تنظیمات پیش فرض رنگ به حالت تصاویر تک رنگ، پهنای باند تقریبا 20 کیلوبیت بر ثانیه کاهش پیدا کرد که یعنی 8% کاهش داشته است.

اما با اشباع یا Oversaturation با افزایش شدید پهنای باند روبرو شدیم. در این مثال تغییر تنظیمات رنگ از حالت پیش فرض به بیشترین میزان ممکن همراه با تاثیراتی مثل قرمز شدگی تصاویر (صندلی در تصویر)، باعث افزایش 200 درصدی مصرف پهنای باند شد.

نمونه تصویر دوربین مداربسته

تفاوتها در دوربینهای مدار بسته مختلف هر شرکت سازنده

با توجه به ویژگیهای هر محصولی در خط تولید دوربین مدار بسته، تفاوتهایی در میزان نرخ انتقال بیتها یا Bitrate رخ می دهد که خیلی هم ربطی به رزولوشن و سرعت فریم ضبط تصاویر ندارد. خیلی موارد دو مدل دوربین مداربسته متفاوت از یک برند با دو سری متفاوت  با مشخصات تقریبا یکسان بازهم میزان مصرف پهنای باند متفاوت می شود. این تمایز می تواند بخاطر تفاوتها در سنسور تصویر برداری یا پردازشگر بکار رفته در آن دوربینهای مداربسته در مدلهای مختلف، یا استفاده از تنظیمات پیش فرض مختلف در هر مدل، کارایی بالاتر یا ضعیفتر در نور کم یا هر یک از عوامل دیگری از این دست باشد.

برای مثال در تصویر زیر می بینید که دو دوربین مداربسته که یکی Axis Q1604 و دیگری Axis M3004 هستند با رزولوشن 720P با سرعت 10 فریم بر ثانیه و میدان دید افقی 20 درجه ای و فشرده سازی تقریبی Q28 نتایجی متفاوت می دهند. با توجه به عوامل استاندارد یاد شده در تصویر صحنه داخل اتاق میزان نرخ انتقال بیتها در Q1604 عدد 488 کیلوبیت درثانیه است درحالی که M3004 مصرفی برابر 1.32 مگابیت در ثانیه داشته که سه برابر پهنای باند Q1604 بحساب می آید.

نمونه تصویر دوربین مداربسته

البته باید دقت کنید که تفاوتها در بسیاری از مدلها خیلی بیشتر از چیزی است که در صحنه تصویر بالا دیدید و بعضی دوربینهای مداربسته بخاطر بهره مندی از کدکهای هوشمند تصویری نتایجی بسیار متفاوت تر و بهینه تری نسبت به رقبا دارند.

میزان پهنای باند دوربین مداربسته را حدودی تخمین بزنید

در این سری مقالات آموزش دوربین مداربسته تقریبا فهمیدیم که چه پارامترهایی می تواند بر روی پهنای باند دوربین مدار بسته تاثیر بسزایی داشته باشد و برای تخمین یا محاسبه میزان پهنای باند و مصرف حافظه هم قوانینی را یاد گرفتیم. اگرچه این قوانین تقریبا مجازی است و همیشه صادق نیست اما ساختار و دید خوبی برای تخمین در ذهن شما شکل می دهد. با توجه به پارامترهای فراوانی که بر روی پهنای باند دوربین مداربسته تاثیر می گذارد و بسیاری از همین عوامل هم توسط فاکتورها و پارامترها قابل تعیین یا اندازه گیری نیستند، بنابراین بهترین حالت این است که محدوده ای از حداقلها و حداکثرها را برای هر پارامتر محاسبه کنید و حاشیه امنی هم برای شرایط خاص به آن بیفزایید تا نتیجه کار معقول باشد.

جمع بندی و توصیه های مهم در بهینه سازی پهنای باند دوربین مداربسته :

  • اگر پروژه ویژه ای دارید حتما دوربین مداربسته مورد نظر را در محل و با میدان دید مورد نظر تست کنید. این حرکت مهم ترین کاری است که می شود انجام داد زیرا تفاوتها در میدان دید می تواند تفاوتهای بسیار بیشتری نسبت به بقیه عوامل در پهنای باند دوربین مداربسته بهمراه داشته باشد که اتفاقا اغلب قابل پیش بینی هم نیستند.
  • حتما میزان Sharpness را کنترل کنید تا با پیک عجیب در مصرف پهنای باند روبرو نشوید.
  • دقت کنید که افت Sharpness هم می تواند در اشغال یکباره تمام پهنای باند موثر باشد.
  • اگر با کاهش Sharpness بدنبال کاهش مصرف پهنای باند هستید، حتما این تجربه را با دوربین مداربسته مورد نظر در محل و میدان دید مورد نظر تست کنید تا بین کیفیت و مصرف منابع شبکه تعادل برقرار کنید.
  • امروزه دیگر استفاده از پروژکتورهای نور اضافی برای داشتن تصویر بهتر بسیار بصرفه تر از استفاده ویژگیهای خاص دوربین مداربسته است و چون نور کم شدت مصرف پهنای باند دوربین مداربسته را بالا می برد خیلی مهم است که این نقیصه را با نور بیشتر جبران کنید.
  • تنظیم کنتراست می تواند بین 30 تا 50 درصد نیاز پهنای باند دوربین مداربسته را کاهش دهد. افزایش کنتراست اغلب با افزایش پهنای باند همراه است در صورتی که تغییر کمی در کیفیت و جزئیات تصویر بوجود می آود. در صورت نبود نیاز به تفکیک ویژه می توانید آنرا مناسب با شرایط تنظیم و بالانس نمایید.
  • در آخر اینکه حواستان به تنظیم بودن فکوس دوربین مدار بسته باشد. تغییرات فکوس هم مثل Sharpness روی مصرف پهنای باند دوربین مداربسته تاثیر شدید دارد.

تیاندی  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته

smart ir دوربین مداربسته : یکی از مشکلات عمده دوربین های مداربسته نسل قدیم این است که در شرایط مختلف تصاویر با وضوح کافی ایجاد نمی کنند. برای مثال در دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نزدیکی بیش از حد شخص به لنز دوربین تصویر سفید می شود. در این مطلب به معرفی فناوری (smart ir) و بهبود کیفیت تصویر در چنین شرایطی می پردازیم.تکنولوژی اسمارت آی آر یا مادون قرمز هوشمند به یک فناوری در دوربین مداربسته اشاره دارد که میزان تابش نور مادون قرمز به اجسام نزدیک به دوربین مداربسته را تنظیم می کند. به عبارتی دقیق تر وقتی یک شخص یا شی خیلی به دوربین مداربسته نزدیک می شود لنزهای دوربین عملا از کار می افتد و تصویر شخص سفید می شود. در دوربین های مجهز به فناوری (smart ir) دوربین ها به شکل اتوماتیک شدن نور LED مادون قرمز را کاهش می دهند و بدین وسیله تصویر شخص واضح دیده می شود.

 

قابلیت های تکنولوژیSmart IR دوربین مداربسته

  • تنظیم مشکلات نوردهی بیش از حد
  • تشخیص پلاک وسایل نقلیه در شرایط ضعیف نوری
  • شناسایی افراد در نورهای کم
  • تنظیم دینامیک شدت نورهای مادون قرمز توسط منبع LED دوربین
  • تبدیل انرژی مادون قرمز به سیگنال های الکترونیکی
  • دید در شب هوشمند مادون قرمز 
  • جلوگیری از تابش بیش از اندازه نور مادون قرمز به اشیا

مختصری درباره تکنولوژی smart ir

بگذارید کمی بیشتر در خصوص تکنولوژی (smart ir) در دوربین های مداربسته صحبت کنیم، اگر به مکانیزم چشم انسان دقت کنید کاملا واضح است که چشم انسان برای تشخیص امواج نور مرئی و تمایز گذاشتن این طیف از امواج با دیگر امواج الکترومغناطیس طراحی شده است. البته که ما تنها بخش کوچکی از امواجی که در اطراف ما وجود دارند را تشخیص می دهیم. از نظر فیزیک نور، امواج مادون قرمز طیفی میان امواج مرئی و امواج مایکرو را شامل می شوند که از دید چشم انسانی پنهان است. همچنین امواج مادون قرمز با استفاده از ابزار خاص می تواند اندازه گیری دقیق شود.

بر اساس فیزیک انرژی و ماده می دانیم که هر شی به هر اندازه ای که باشد، سطحی از انرژی را از خود ساطع می کند. اینجا همان جایی است که تکنولوژی (smart ir) در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. تصویر ساز داخلی دوربین مداربسته به شما این اجازه را می دهد که گرمای منتشر شده از شی را دریافت کند و این تکنولوژی را به نام (smart ir) می شناسیم. دوربین های مداربسته دارای این قابلیت می توانند امواج مادون قرمز را به سیگنال های الکترونیکی  و سپس به تصاویر پیکسلی تبدیل کنند.

همانطور که گفته شد (smart ir) مشکلات نوردهی بیش از حد را توسط تنظیم دینامیک شدت نورهای مادون قرمز منتشر شده توسط منبع led دوربین، در حالتیکه شئی مورد نظر در میدان دید دورتر یا نزدیک تر میشود بر طرف میسازد. این امر تضمین میکند که تصویر گرفته شده از شئی توسط دوربین در سطح نوردهی مناسبی قرار دارد و جزئیات تصویر حفظ شده اند. نتیجه این امر اثر بخشی بسیار بیشتری برای کاربردهای مورد نیاز مانند شناسایی افراد یا تشخیص چلاک وسایل نقیله در شرایط ضعیف نوری فراهم میکند.

یکی از بهترین برندهای معتبر تولید کننده دوربین های مداربسته با قابلیت smart ir شرکت  هایک ویژن است. برای اطلاع بیشتر از قیمت و مدل های مختلف دوربین های مداربسته هایک ویژن (hikvision) شما می توانید با شماره 02167958 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان مهر تجارت بهره مند شوید.

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


دلایل نصب دوربین مداربسته

دلایل نصب دوربین مداربسته: در دنیای امروز مفهوم حفاظت از اموال و امنیت به طور کلی با گذشته تفاوت های زیادی دارد و برای بالا بردن امنیت اماکن تجاری و فروشگاه ها مجبور به استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا هستیم.به همین دلیل پیشنهاد ما به مدیران فروشگاه ها و واحدهای تجاری استفاده از راهکارهای امنیتی یکپارچه است چرا که با استفاده کامل از این راهکارها هم امنیت خود را به میزان بالایی تامین می کنند و هم در هزینه های مال و زمانی خود صرفه جویی خواهند داشت. در همین راستا قرار دادن دوربین ها در مناطق کلیدی در یک محیط اداری یا خرده فروشی، جزئی جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته است.

اگر چه سیستم های مداربسته و تجهیزات هوشمند امنیتی اولین وظیفه خود را مقابله با جرم و جنایت و سرقت های احتمالی قرار می دهند اما از این فناوری ها در جهت رسیدن به اهداف دیگری مانند نظارت بر عملکرد پرسنل، بالا بردن بهره وری محیط کار و ایجاد حس امنیت نیز استفاده های گسترده ای می شود. همچنین استفاده از دوربین های مداربسته خود به خود می تواند منجر به انصراف سارقان برای اقدام سرقت شود و در محیط هایی که دوربین های مداربسته متعدد نصب شده است شاهد کاهش چشم گیری آمار سرقت نیز بوده ایم.

حضور دوربین مدار بسته به عنوان راه حل های امنیتی یکپارچه همچنین می تواند برای اخلاق کاری و کارایی کار کنان مهم باشد.  از آنجا که ایمنی و سلامتی آنها توسط شخصی که مرتکب خشونت یا یک عمل جنایتکارانه می شود مورد تهدید قرار می گیرد، یکپارچه سازی حفاظت کافی ضروری است. با انجام این کار، می تواند نقش اساسی را در ابتلا به هر مجرمی که محصولات یا ماشین آلات با ارزش را دزدیده و یا به آنها آسیب می رساند، ایفا کند و کارمندان را در معرض خطر قرار دهد.

 

در زیر  دلایل اصلی برای نصب دوربین مداربسته را با هم مرور می کنیم.

جلوگیری از جرم و جنایت

همانطور که اشاره کردیم مهمترین ماموریت نصب دوربین های مداربسته جلوگیری از جرم و جنایت به حساب می آید. نصب دوربین های مداربسته در یک مکان در مرحله اول می تواند سارقان و دیگر مجرمین را از عمل خود منصرف کند و در مرحله بعد در صورت وقوع جرم می توانید از تصاویر دوربین ها برای شناسایی و استفاده از این تصاویر در محاکم قضایی استفاده کنید.

دلایل نصب دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:  پکیج کامل دوربین مداربسته      پشتیبانی هایک ویژن

کمک به اجرای قانون

گفتیم که یکی از اهداف مهم در نصب دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت است اما گاهی با وجود نصب دوربین ها باز هم سرقت صورت می گیرد. در چنین شرایطی بازبینی تصاویر دوربین مداربسته به ماموران کمک می کنند که سارق را شناسایی کنند و تحت تعقیب قرار دهند. همچنین این تصاویر سند محکمی در محاکم قضایی به حساب می آید.

مراقبت از کودکان و افراد مسن

با داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته در خانه، می توانید ایمنی کودکان و افراد سالخورده خود را هنگام دور بودن کنترل کنید. گاهی به دلیل آنکه کودک خود یا پدر و مادر پیر خود را در خانه تنها گذاشته اید احساس استرس و اضطراب به سراغتان می آید. با نصب دوربین می توانید به صورت آنلاین در هر مکان و در هر زمان محل سکونت خود را نظارت کنید و خیالتان از سلامتی عزیزانتان راحت شود.

مرافبت از همه چیز

اگر نمی توانید تمام وقت در مطب باشید اما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می افتد، یک دوربین امنیتی می تواند درست به این کار کمک کند. شما می توانید با چند کلیک سریع از موس خود به مواردی از رایانه منزل خود توجه کنید و مطمئن شوید که تجارت شما به راحتی پیش می رود و هیچ چیز غیر معمولی در جریان نیست.

نظارت بر عملکرد کارمندان

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته بحث نظارت بر عملکرد کارمندان است. مدیریت منابع انسانی امروز به یک علم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است و بحث نظارت بر عملکرد کارکنان یک شرکت یا فروشگاه در جهت افزایش میزان بهره وری موضوعی است که مورد توجه همه مدیران واقع شده است. با استفاده از دوربین های مداربسته می توانید علاوه بر نظارت بر شیوه عمل کارکنان از اقدامات ناشایست آنها مانند دزدی یا فحاشی و بد رفتاری با ارباب رجوع نیز جلوگیری کنید.

 

دلایل نصب دوربین مداربسته

تشویق رفتار خوب

داشتن دوربین مدار بسته در داخل دفاتر ممکن است به ایجاد نظم و انضباط در بین کارمندان کمک کند. برای کارفرمایانی که حضور آنها احساس می شود تا بهینه سازی کارآیی در محل کار باشد، یک دوربین معلق در کارمندان همین اثر را خواهد داد.

دیده بانی مناطق پر خطر

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته نظارت دقیق بر مکان های پر خطر است. دوربین ها ممکن است در مناطق پر خطر در داخل یک کارخانه قرار گیرند و برای مثال چنین مناطقی ممکن است شامل مناطقی باشند که در آن مناطق احتمال آتش سوزی بالا است. همچنین دوربین های مداربسته را به شکل گسترده در مناطق ترافیکی پر خطر مورد استفاده قرار می دهند و از این طریق در صورت وقوع تصادف اقدامات کمک رسانی فوری صورت می گیرد.

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


تست هارد دوربین مداربسته

تست هارد دوربین مداربسته : در هنگام نصب دوربین مدار بسته در برند ها مختلف گاهی هارد وصل شده به دستگاه DVR نمایش داده نمی شود. این موضوع می تواند به دو دلیل اتفاق افتاده باشد، یا هارد متصل شده به دستگاه خطای عدم وجود هارد را اعلام می کند و هارد توسط دستگاه DVR تشیخص داده نمی شود یا هارد شما سوخته است و باید تعویض شود. در این مقاله ابتدا به بررسی رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR می پردازیم و  در صورت حل نشدن مشکل، علائم سوختن هارد را برای شما بیان می کنیم.

رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR

برای اینکه دستگاه DVR‌ ، هارد متصل شده را تشخیص دهد، مراحل زیر را انجام دهید:

 

گام اول) ابتدا باید دستگاه DVR را خاموش کنید و بعد از باز کردن دستگاه، مطمئن شوید که اتصالات سوکت و منبع تغذیه هارد به درستی عمل می کند.

گام دوم) اگر در مرحله اول مطمئن شدید که اتصال سوکت به هارد به درستی عمل می کند، پس مشکل از عدم اتصال نیست. بنابراین هارد را از دستگاه خارج کنید.

گام سوم) دستگاه DVR‌ را روشن نمایید ( از جدا بودن هارد مطمئن شوید )

گام چهارم) وارد منوی دستگاه شده و به دنبال گزینه ریست فکتوری ( Factory reset ) بگردید. سپس دستگاه را ریست نمایید.

گام پنجم ) دستگاه را خاموش نموده و سپس هارد را به دستگاه وصل نمایید.

گام ششم) حال دستگاه را روشن نمایید و به بخش تنظیمات رفته و از تشخیص هارد توسط دستگاه مطمئن شوید.

نکته:

اگر دستگاه شما همچنان هارد را تشخیص نمیدهد احتمالا هارد شما سوخته است و باید از طریق تست های مختلف این موضوع را بررسی کنید.

قبل از هر چیز ابتدا آداپتور دستگاه را تغییر داده و آداپتوری با جریان بالاتر استفاده نمایید. اگر این موضوع نیز مشکل شما را برطرف نکرد باید مراحل زیر را برای تست هارد دوربین مداربسته خود انجام دهید.

دلایل صدای ناهنجار هارد دوربین

  • خرابی برد هارد دیسک
  • ضربه خوردن هارد یا افتادن از ارتفاع: از آنجا که هارد ها قابل حمل و نقل هستند ممکن است گاها دچار ضربه فیزیکی شوند که بسیار برای هارد خطرناک است و ممکن است باعث بروز صدا در آن شود.
  • نوسانات برق: زمانی که برق دچار نوسان می شود هد هارد توقف می کند و دوباره شروع به حرکت می کند. تکرار شدن این مساله باعث می شود به مرور زمان هد هارد دچار مشکل شود و صدای ریزی را ایجاد کند. همچنین نوسان برق ممکن است باعث شود برد هارد بسوزد. بنابراین توصیه می شود نوسان برق را از طریق یک رابط استاندارد کنترل نمایید.

 

علائم سوختن هارد دوربین مدار بسته

در قسمت قبل بررسی کردیم که مشکل عدم تشخیص هارد از مواردی مانند عدم اتصال یا برق DVR نباشد. در ادامه تست هارد دوربین مداربسته با هم بررسی می کنیم که اگر هارد ما سوخته باشد چه علائمی دارد.

  • هیچگونه تصویری دیده نمی شود و سیستم نمی تواند هارد مورد نظر را شناسایی کند.
  • محتویات هارد بالا نمی آید
  • وجود برخی پیغام ها بر روی صفحه دوربین
  • روشن نشدن دوربین

مراحل تست هارد دوربین مداربسته به صورت دستی

در ابتدا باید وارد منوی دستگاه DVR شده و سپس وارد قسمت Maintenance شوید.

در قسمت  Maintenance زیر منوی  Detect HDD را انتخاب کنید.

سپس گزینه Bad Sector Detection را انتخاب نمایید.

پس از آن در بخش Key Area Detection گزینه Full Detection را فعال نمایید و بر روی گزینه Detect  کلیک نمایید تا وضعیت سکتورهای هارددیسک مشخص شود.

تست هارد دوربین مداربسته

در بخش بررسی های انجام شده توسط دستگاه، اگر این بخش با رنگ قرمز نمایش داده شده باشد هارد دوربین مدار بسته شما مشکل دارد و اگر این بخش با رنگ سبز نمایش داده شده باشد هارد شما سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

نکته:

  1. موضوعی که در هنگام بررسی هارد دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید این است که انجام تمام مراحل بررسی هارد کمی زمان بر است و بستگی به ظرفیت هارد شما دارد. بنابراین کمی صبور باشید تا این مسیر تا انتها طی شود.
  2. در قسمت status می توانید روند پیشرفت این مسیر را مشاهده نمایید. بعد از اتمام مراحل این گزینه به حالت complete در می آید. در این لحظه است که شما از طریق رنگ نمایش داده شده می توانید پی ببرید که هارد سالم است یا خیر.

عوامل موثر بر از کارافتادگی هارد دوربین مداربسته

یکی از رایج ترین علل عدم کارکرد صحیح هارد مشکلات در ضعف پاور منبع تغذیه است. در برخی موارد پاور دستگاه DVR شما ضعیف است و نمی تواند بیش از یک هارد را پشتیبانی کند. بنابراین این موضوع را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاور منبع تغذیه شما می تواند سیستم DVR شما را پشتیبانی کند.

در این مورد متخصصان نصب دوربین مداربسته توصیه می کنند از منبع تغذیه با ولتاژ 3 آمپر استفاده کنید تا توان الکتریکی کافی و لازم برای هارد دیسک را فراهم کند.

نکته دیگر این است که بعضی از دستگاه های dvr ارزان از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که قادر به پشتیبانی از 3 هارددیسک نیستند. لذا باید در هنگام خرید سیستم نظارتی به این مساله توجه خاص داشته باشید. به طور کلی DVR های ارزان توانایی پشتیبانی از تصاویر با نرخ فریم های بالا را ندارند و به همین دلیل در صورت استفاده از دستگاه DVR ارزان با مشکل ضبط مواجه خواهید شد.

دلیل دیگر از کارافتادگی هارد دوبین، افزایش الکتریسیته ساکن و یا زنگ زدگی دستگاه است. لذا توصیه می شود سالانه dvr را بازکنید و با فرچه گرد و غبارها را پاک نمایید تا سیستم خنک تر شود.

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

EIS در دوربین مدار بسته

EIS-در-دوربین-مدار-بسته-چه-کاربردی-دارد-؟,,

بسیار پیش می آید که دوربین های مداربسته در مکان های عمومی، شلوغ و روباز نصب شوند. این امر باعث می شود تا همواره در معرض عوامل طبیعی و مکانیکی همچون باد، باران، رفت و آمد افراد و ... باشند. این مسئله ممکن است منجر به وارد آمدن ضربه و ارتعاش به دوربین ها شده و از کیفیت و وضوح تصاویر آنها کاسته و یا ایجاد تاری کند.
بعلاوه در دوربین های مداربسته پیشرفته تر با افزایش کیفیت تصاویر و افزایش قدرت زوم در دوربین میزان تاری و نویز نیز افزایش یافته و بیشتر نظر بیننده را جلب می کند. همچنین با افزایش زوم دوربین نسبت به لرزش و ارتعاش حساس تر می شود.
به منظور برطرف کردن این مشکلات، تولیدکنندگان دوربین های مداربسته همواره در تلاشند تا با ابداع روش های گوناگون و نوین در صدد رفع این مشکلات برآمده و نقائص مربوط به کیفیت تصاویر را که فاکتور اصلی یک سیستم مدار بسته است برطرف نمایند. یکی از این روش های ابداعی، چیپ های تثبیت کننده دیجیتالی یا الکترونیکی هستند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

تثبیت کننده تصویر دیجیتالی (EIS)

تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) به منظور ارتقا کیفیت تصویر ابداع شد. در این روش با استفاده از پردازشگر الکترونیکی EIS تاری و عدم وضوح تصاویر که اغلب بر اثر لرزش دوربین ایجاد می گردد، کاسته می شود.
در این روش با استفاده از الگوریتم های خاص، دوربین خارج از مرز دید استاندارد (که به دلیل حرکت دوربین گرفته شده) می تواند پیکسل های تصویر را تشخیص دهد. سپس با استفاده از اطلاعات موجود در این پیکسل ها تصویر الکترونیکی از فریمی به فریم دیگر تعویض می گردد تا یک تعادل حرکتی در تصاویر دوربین ایجاد گردد.
بدین ترتیب این روش تضمین می کند که تصاویر بدون تاری و نویز خواهند بود. البته لازم به ذکر است که با این وجود، در حین این عملیات تصویر نهایی به صورت خیلی کم، کوچکتر می گردد، زیرا برخی از نقاط مرزی در تصویر حذف می گردند. این امر می تواند تا حدودی منجر به کاهش کیفیت تصاویر گردد، اما چشمگیر نیست.
چیپ تصویر EIS یک قطعه سخت افزاری است و معادل نرم افزاری آن تکنولوژی DIS مخفف عبارت Digital Image Stabilization به معنای تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است. در مقام مقایسه قاعدتا عملکرد EIS نسبت به DIS به مراتب بهتر است.

تفاوت EIS و OIS

یکی دیگر از روش های اصلاح نقائص تصاویر در هنگام ارتعاش یا لرزه تثبیت کننده تصویر نوری یا OIS است.
در این روش رفع اثرات تاری حاصل از لرزش دوربین مدار بسته از طریق اجزای سازنده داخلی دوربین انجام می شود و به این ترتیب از اثرات مخرب لرزش هایی که به کل بدنه دوربین وارد می گردد، جلوگیری می کند. دوربین ارتعاشات را از طریق سنسورهای حرکتی خود تشخیص داده و سپس به صورت مکانیکی موقعیت لنز یا در برخی موارد حسگر نور را تغییر می دهد و بدین ترتیب باعث می شود تا نور همواره به سنسور دوربین اصابت کند.
اما در مقایسه، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی یا دیجیتالی EIS روشی است که بر پایه تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده در هنگام لرزش دوربین عمل می کند. بنابراین می تواند به عنوان یک راه حل واکنش پذیر و نه به عنوان پیشگیرانه در نظر گرفته شود.

 

http://webmaster.sitearia.ir/

http://seo-webdesign..com/

http://seo1-ir.blogfa.com/

http://seo55.irancnblog.com/

http://www.chatblog.ir/

http://seoweb.blage.ir/



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

چیپ تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته چیست؟

چیپ-تصویر-CCD-EFFIO-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
حسگر تصویر بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است وظیفه این جزء رساندن نور به لنز دوربین از طریق تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. در ساختار دوربین های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD استفاده می گردد.
چیپ های تصویر EFFIO از دسته سنسورهای CCD هستند که توسط شرکت سونی تولید می شوند این سنسورها دارای قابلیت های ویژه ای بوده، نسبت به نور حساسیت بالایی داشته و کیفیت رنگ ها در تصاویر حاصل از آنها نیز مناسب است. این چیپ ها دارای چندین نوع مختلف هستند.
دوربین هایی که از تکنولوژی Effio سونی بهره می برند قادرند تصاویری با وضوح و کیفیت بالاتر، با رنگ های زنده و نسبت سیگنال به نویز بیشتری ارائه دهند.

نحوه عملکرد سنسور Effio

سنسور Effio که مخفف عبارت (Enhanced Features and Fine Image Processor)است دارای ویژگی های خاصی است که آن را از هم ردیفان خود متمایز می سازد. از جمله این ویژگی ها این است که از لحاظ فرکانس خروجی، سنسور Effio فرکانس خروجی به مراتب بالاتری دارد. همچنین رزولوشنی که این چیپ تصویر ارائه می کند بسیار پیشرفته تر بوده و فارغ از تکنولوژی مگا پیکسلی در دوربین های تحت شبکه است. با توجه به نحوه پردازش تصاویر در این تكنولوژی، امكان دستیابی به تصاویر با وضوح بالاتر میسر می باشد.
در دوربین هایی که مجهز به سنسور Effio هستند سیستم پیشرفته تصحیح و ارتقا رنگ ها در تصاویر وجود دارد که رنگ هایی زنده و واقعی را به نمایش می گذارند. در مورد وجود نویز در تصاویر نیز از هر دو تکنولوژی 2D-DNR و 3D-DNR برای کاهش نویز تصاویر استفاده می کند.
لازم به ذکر است که با استفاده از این تكنولوژی امكان دستيابي به كیفیت بالاي تصویر در حالت زوم الكترونیكی (E-ZOOM) نیز امکان پذیر است . زیرا در حالتی که لنز دوربین را بر روی نقطه خاصی متمرکز می کنید از کیفیت تصویر کاسته می شود اما با وجود این سنسور این مشکل تا حد زیادی برطرف گردیده است. به نحوی که برای مثال در دوربینی با قابلیت زوم بالا بدون افت كیفیت تصویر این كار انجام می شود.
 

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن    قیمت دوربین مدار بسته خانگی     نصب دوربین مدار بسته تهران     لیست قیمت هایک ویژن

واژه Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

دید در شب IR:

مهمترین قابلیت مرتبط با Day & Night دید در شب IR یا مادون قرمز است. دید در شب

مادون قرمز کمک میکند دوربین در طول شب و در محیط هایی با نور صفر هم به گرفتن

تصویر مناسب ادامه دهد. از آنجا که در طول روز دوربین معمولا نور کافی برای گرفتن

تصویر دارد در این مدت برای صرفه جویی در انرژی LED های مادون قرمز دوربین خاموش

هستند. با کاهش نور محیط از سطحی استاندارد سنسور نور دوربین فرمان روشن شدن

LED های مادون قرمز دوربین را می دهد. سیاه و سفید شدن تصویر: نور مادون قرمز فاقد

رنگ است. (در واقع بازه رنگ هایی مرئی را نشان نمی دهد) پس در صورتی که دوربین با

روشن چراغ های IR همچنان سعی کند تصویر رنگی بسازد، تصویر اصلا رنگ مناسبی

نخواهد داشت. از طرف دیگر دوربین های مدار بسته معمولا عملکرد بهتری از نظر کاهش

نویز در تصویر سیاه و سفید دارند، پس با سیاه و سفید شدن تصویر میزان نویز تصویر

هم (که به علت تقویت الکترونیکی یا AGC ایجاد شده ) کاهش می یابد.

فیلتر IR :

فیلتر IR یا مادون قرمز نوعی فیلتر نوری است که از عبور نور مادون قرمز جلو گیری می

کند.در دوربین های مدار بسته معمولا چیپ تصویر را به گونه ای می سازند که حساسیت

خوبی به نور IR داشته باشد، از این طریق در طول شب و با فعال شدن چراغ های IR

(مادون قرمز) دوربین تصویر خوبی ایجاد کند. این موضوع البته مشکلاتی را در طول روز

ایجاد می کند. از آنجا که در طول روز هم نور مادون قرمز زیادی در محیط وجود دارد

دوربین با جذب آن، دچار اختلال در رنگ می شود. برای رفع این مشکل در طول روز از یک

فیلتر IR بر روی لنز دوربین استفاده می شود. با رسیدن شب، سنسور نور به طور همزمان

فیلتر IR را برداشته و چراغهای IR را روشن می کند.

دوربین تحت شبکه از کدام روش در عملکرد Day & Night استفاده می کنند؟

بیشتر دوربین های تحت شبکه از هر سه روش گفته شده به صورت همزمان استفاده می

کنند. دوربین های پیشرفته تر تدابیر پیشرفته تری هم برای مبارزه با کاهش کیفیت

تصویر در طول شب دارند.



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

واژه Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

دید در شب IR:

مهمترین قابلیت مرتبط با Day & Night دید در شب IR یا مادون قرمز است. دید در شب

مادون قرمز کمک میکند دوربین در طول شب و در محیط هایی با نور صفر هم به گرفتن

تصویر مناسب ادامه دهد. از آنجا که در طول روز دوربین معمولا نور کافی برای گرفتن

تصویر دارد در این مدت برای صرفه جویی در انرژی LED های مادون قرمز دوربین خاموش

هستند. با کاهش نور محیط از سطحی استاندارد سنسور نور دوربین فرمان روشن شدن

LED های مادون قرمز دوربین را می دهد. سیاه و سفید شدن تصویر: نور مادون قرمز فاقد

رنگ است. (در واقع بازه رنگ هایی مرئی را نشان نمی دهد) پس در صورتی که دوربین با

روشن چراغ های IR همچنان سعی کند تصویر رنگی بسازد، تصویر اصلا رنگ مناسبی

نخواهد داشت. از طرف دیگر دوربین های مدار بسته معمولا عملکرد بهتری از نظر کاهش

نویز در تصویر سیاه و سفید دارند، پس با سیاه و سفید شدن تصویر میزان نویز تصویر

هم (که به علت تقویت الکترونیکی یا AGC ایجاد شده ) کاهش می یابد.

فیلتر IR :

فیلتر IR یا مادون قرمز نوعی فیلتر نوری است که از عبور نور مادون قرمز جلو گیری می

کند.در دوربین های مدار بسته معمولا چیپ تصویر را به گونه ای می سازند که حساسیت

خوبی به نور IR داشته باشد، از این طریق در طول شب و با فعال شدن چراغ های IR

(مادون قرمز) دوربین تصویر خوبی ایجاد کند. این موضوع البته مشکلاتی را در طول روز

ایجاد می کند. از آنجا که در طول روز هم نور مادون قرمز زیادی در محیط وجود دارد

دوربین با جذب آن، دچار اختلال در رنگ می شود. برای رفع این مشکل در طول روز از یک

فیلتر IR بر روی لنز دوربین استفاده می شود. با رسیدن شب، سنسور نور به طور همزمان

فیلتر IR را برداشته و چراغهای IR را روشن می کند.

دوربین تحت شبکه از کدام روش در عملکرد Day & Night استفاده می کنند؟

بیشتر دوربین های تحت شبکه از هر سه روش گفته شده به صورت همزمان استفاده می

کنند. دوربین های پیشرفته تر تدابیر پیشرفته تری هم برای مبارزه با کاهش کیفیت

تصویر در طول شب دارند.

پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

قابلیت ضبط Edge Recording دوربین مداربسته

قابلیت-ضبط-Edge-Recording-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته همواره یکی از چالش های پیشروی سیستم های امنیتی به شمار می رود. تجهیز و جمع آوری یک سیستم با کارایی بالا که در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد، نیازمند دقت در انتخاب نوع سیستم مدار بسته است.
برای مثال گاهی بودجه شما این اجازه را نمی دهد که هزینه زیادی را صرف خرید <ilink|article|217>هارد دیسک های متعدد و یا دستگاه های ضبط بزرگ کنید. همچنین شاید گستره کاری تان نیز آنطور ها هم وسیع نباشد و تنها نیازمند ثبت و ضبط اطلاعات کمی باشید. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم ضبط Edge recording است.

قابلیت Edge recording


Edge recording که ذخیره سازی محلی(local) یا ضبط (on-board) نیز نامیده می شود، حالتی است که تصاویر ارسالی از یک دوربین مدار بسته به جای دستگاه ضبط NVR، مستقیما بر روی SD کارت یا کارت حافظه ذخیره می گردد. Edge recording دارای انعطاف پذیری و قابلیت های بیشتری در ضبط تصاویر است.
قابلیت و حجم ذخیره سازی در دوربین های مداربسته رم خور یا مجهز به SD کارت در مقایسه با هارد های با فضای ذخیره سازی بالا و یا دستگاه های ضبط NVR ها بسیار محدود است، و به همین دلیل می توانند یک گزینه مناسب برای زمانی باشند که می خواهید اطلاعات کم و محدودی را ذخیره نمایید. برای مثال در هنگام استفاده از قابلیت تشخیص حرکت(motion detection) که تنها زمانی ضبط تصاویر انجام می شود که دوربین حرکتی را در محیط تشخیص دهد برای Edge recording مناسب است.

مزایای Edge recording

  • در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط NVR اطلاعات را می توان بر روی کارت حافظه ذخیره نمود.
  • صرفه جویی در استفاده از پهنای باند زیرا دیگر فایل های پر حجم از تصاویر ویدئویی برای ذخیره در دستگاه ضبط NVR بر روی شبکه ارسال نمی گردند.

کاربرد ها

در برخی از مکان ها نیز می توان از Edge recording به عنوان روش اصلی ذخیره سازی برای اطلاعات کم حجم و یا به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ تر برای ذخیره سازی و بازیابی فایل های ویدیویی استفاده نمود. در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:
  • در مواقع استفاده از قابلیت ضبط تشخیص حرکت، ضبط در هنگام شب و یا در مواقع تعطیلی دفتر کار می توان از Edge recording استفاده نمود.
  • برای استفاده در منازل شخصی هنگامی که ضبط تنها در صورتی انجام می شود که فرد داخل منزل نیست.
  • برای استفاده در سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و یا واگن های قطار که در هنگام حرکت به یک NVR مرکزی دسترسی ندارند.
</ilink|article|217>


:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


فناوری BLC در دوربین مداربسته

BLC در دوربین مداربسته : یکی از مشکلاتی که برای تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نوری مختلف پیش می آید، عدم توانایی دوربین مداربسته در تطبیق سریع خود با نور ورودی به دوربین بوده است. در مدل های جدید تر دوربین های مداربسته با فناوری های پیش رفته این مشکلات برطرف شده است و برای مثال قابلیت هایی مانند BLC، WDR  و HLC برای بهبود کیفیت نوری تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته ایجاد شده است. در این مطلب به معرفی قابلیت BLC در دوربین های مداربسته و تفاوت آن با WDR و HLC پرداخته ایم.

BLC چه کاربردی در دوربین مداربسته دارد

از نظر ترجمه تحت الفظی، قابلیت BLC در دوربین مداربسته (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است.  وقتی که اختلاف میزان نور در نقاط مختلف یک فضا به شدت زیاد باشد دوربین مداربسته نمی تواند دو سطح نوری شدید و فاقد نور را به صورت همزمان با کیفیت بالا نشان دهد. برای مثال اگر شخصی در مقابل یک پنجره پر نور قرار گرفته باشد دوربین تصویر شخص را به شکلی تیره نمایش می دهد و عملا چنین تصویری هیچ کاربرد نظارتی برای ما نخواهد داشت چرا که داخل فضای اتاق کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود.

یکی از روش هایی که در جهت رفع مشکل تیره شدن فضای یک اتاق به دلیل شدت نور پس زمینه ایجاد می شود، بالا بردن بازه داینامیک دوربین است اما این روش بسیار پر هزینه است و در نتیجه مورد استقبال تولید کنندگان قرار نمی گیرد. در مقابل روش های ساده تری در جهت بهبود کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است که یکی از این روش ها فناوری BLC نام دارد.

 

BLC در دوربین مداربستهبیشتر بدانید: پک دوربین مدار بسته      نصب دوربین مدار بسته

مکانیزم BLC

اگر بخواهیم خیلی ساده مکانیزم BLC را توضیح دهیم باید گفت که این مکانیزم نور محیط بیرونی را در نظر نمی گیرد و با بازتر کردن دیافراگم لنز دوربین توانایی تصویر برداری از محیط تاریک تر داخلی را افزایش می دهد. با این کار محیط پر نور خارجی کاملا به شکل یک تصویر سفید در می آید اما تصاویر فضای داخلی به درجه قابل قبولی بهبود می یابد.

کاملا واضح است که مکانیزم BLC در دوربین های مداربسته در شرایطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که تصاویر محیط بیرونی برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد و تمرکز تصاویر دوربین شما بر روی اتفاقات فضای داخلی باشد. برای آنکه شما بتوانید هم تصاویر با کیفیتی از فضای داخلی داشته باشید و هم تصاویر فضای بیرونی را ضبط کنید از مکانیزم دیگری به نام WDR باید استفاده کنید. در حال حاضر در میان برند های مختلف تولید کننده دوربین مداربسته، محصولات تحت شبکه شرکت هایک ویژن و تمام دوربین های آنالوگی که منوی OSD دارند، از مکانیزم BLC پشتیبانی می کنند.

تفاوت BLC با HLC

همانطور که قبلا اشاره شد قابلیت های مختلفی در دوربین های مداربسته نسل جدید ایجاد شده است تا با تنظیم میزان نور تصاویر ضبط شده کیفیت این تصاویر افزایش یابد. قابلیت HLC نیز مانند قابلیت BLC مسئول جبران و تنظیم نور زیاد در تصاویر محیط است اما در قابلیت HLC نقاط بسیار نورانی مانند چراغ اتوموبیل ها پوشانده می شود تا دیگر نقاط تصویر با کیفیت بهتری مشاهده شود.
در تفاوت BLC و HLC باید این نکته گفته شود که در BLC بجای پوشانده نقاط پر نور، سعی در جبران نور پس زمینه و ایجاد تعادل نوری در کل تصویر است تا از این طریق اجسام نزدیک تر سیاه دیده نشوند.
BLC در دوربین مداربسته

تفاوت مکانیزم BLC و WDR

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

بنابراین کاملا مشخص است که تصاویر ایجاد شده توسط فناوری WDR به مراتب واضح تر و شفاف تر از فناوری های BLC و HLC هستند. اما از طرف دیگر قابلیت WDR نیاز به سخت افزارهای مجزا در سیستم مداربسته دارد و در نتیجه دوربین های مداربسته مجهز به فناوری WDR قیمت بالاتری در بازار دارند.

مقالات مرتبط:

  1. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  2. Dual Stream در دوربین مداربسته
  3. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  4. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگر رادار دوربین مداربسته : دوربین های مداربسته در ابتدای ورود آنها به بازار جهانی تنها برای نظارت تصویری اماکن حساس نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نظارتی شاهد تولید نسل های جدید از دوربین مدار بسته هستیم که مجهز به امکانات بسیار خارق العاده ای هستند و ازاین طریق قابلیت های نظارتی منحصر به فردی ایجاد کرده اند. موضوع مهم دیگر در نسل جدید دوربین های مداربسته این است که کیفیت تصاویر این دوربین ها نسبت به دوربین های قدیمی به شدت بهبود یافته است و در نتیجه با تعداد کمتری دوربین شما می توانید نظارت دقیق تری بر یک محیط داشته باشید.

یکی از قابلیت های جدید دوربین های مداربسته که مبتنی بر استفاه از هوش مصنوعی است را با نام قابلیت تحیل تصاویر دوربین مداربسته می شناسیم. برای مثال دوربین های مداربسته دارای حسگر شمارش افراد یا توانایی دوربین مداربسته در تشخیص چهره و یا قابلیت پلاک خوان در دوربین مداربسته این امکان را به ما می دهد که با دقت بیشتری محیط زندگی خود را مورد نظارت و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. ویژگی منحصر به فردی که در نسل جدید دوربین های مداربسته هایک ویژن مورد استفاده قرار گرفته است حسگر های را داری می باشند و در ادامه این مطلب به بررسی این قابلیت می پردازیم.

تحلیل گر تصاویر در دوربین مداربسته

طرز کار حسگرهای راداری به طور کلی به این شکل است که ابتدا این حسگرها تشخیص دهنده سیگنال های محیطی هستند که در صورت تشخیص سیگنال در محیط آلارمهای تعیین شده را به نرم افزار مدیریت ویدئو های سیستم مداربسته یا همان VMS ارسال می کنند.

تفاوت این حسگرها با سایر حسگرها دوربین مدار بسته در دقت تشخیص و آنالیز سیگنال های محیطی آنها می باشد. بطور واضح تر حسگرهای راداری دوربین مدار بسته برای استفاده در فضای آزاد کارایی دارند و همانطور که در مورد رادارها می دانید این حسگرها با ارسال فرکانس به محیط و باز خورد آن می توانند اجسام را تشخیص دهند.

حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگرهای راداری دوربین

حسگرهای راداری دوربین مدار بسته می توانند در آن واحد چندین هدف را شناسایی کرده و تحرکات را به خوبی و با دقت بسیار بالا تحت نظر خود داشته باشند. اما از یک حسگر راداری توقع نداشته باشید که بتواند تحرکات اجسام ریز و کوچک را نیز تحت نظر داشته باشد و آلارم های تحرکات آنها را ارسال کند. بنابراین واضح است که حسگر های راداری دوربین مداربسته بیشتر برای محیط های وسیعتر و برای آنالیز اجسام بزرگ مقیاس کارایی دارد.

این رادارها می توانند با توجه به طول موج و فرکانس ارسالی خود مسافتی بین ۴۰ الی ۶۰ متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند که البته در نسل های آینده ممکن است این میزان بسیار افزایش پیدا کند. زیرا اساسا محدودیت ساخت راداری وجود ندارد و این مسافت نیز بسته به نوع دوربین مدار بسته در خود رادار طراحی گردیده است.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که این دوربین ها در چه مکانهایی کاربرد دارند؟ به طور کلی می توان چنین گفت که این دوربین ها در هر مکانی که دارای درجه امنیتی بسیار بالا باشد و همچنین امنیت پیرامونی برای آن امری حیاتی محسوب شود می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این سنسور ها در اصل یک ابزار کمکی برای ارتقا سطح کیفی نظارت تصویری دوربین مداربسته به حساب می آیند.

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدیویی

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدئویی می تواند در افزایش کارایی تجهیزات نظارتی بسیار موثر باشد. به عبارت دیگر این دو تکنولوژی توسط ترکیب با یکدیگر می توانند نقص های یکدیگر را پوشش دهند. دوربین های مدار بسته دارای حسگر راداری ارائه شده تا کنون، دارای ویژگی ارتباط مستقیما بین دوربین مدار بسته و رادار نمی با شند اما بدون شک در نسل آینده دوربین های دارای این تکنولوژی عملکرد دوربین مدار بسته می تواند به صورت ترکیبی از پردازش تصویر وآلارم های ارسال شده از رادار باشد. بعنوان مثال د ر یک دوربین مدار بسته PTZ که از سیستم target tracking را با دقت بالایی صورت داد.

از دیگر محاسن این تکنولوژی این است که تحلیل گرهای ویدئویی در شرایط جوی نا مناسب مانند برف، مه و باران دچار خطای عملکرد می شوند اما رادار در تمام شرایط جوی می تواند به خوبی موانع وحرکات آنها را تشخیص دهد. در کلام نهایی باید گفت که رادار برای تشخیص و دوربین مدار بسته برای شناسایی سوژه بکار گرفته می شوند واستفاده از توابع VCA (تحلیل گرهای تصاویر) به تنهایی نمی توانند کار تشخیص رابا دقت بالایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: پکیج دوربین مداربسته    نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته : در دنیای محصولات الکترونیکی که تولید کنندگان بیشماری در سرتاسر دنیا اقدام به طراحی و تولیدات محصولات متنوع می کنند نیاز به تعریف استانداردهای مختلف در جهت اطلاع رسانی به مصرف کننده بیش از گذشته اهمیت یافته است. دوربین های مداربسته نیز با طرح ها و قابلیت های متفاوتی توسط کشورها و شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند و در نتیجه همه این شرکت ها ملزم به اطلاع رسانی استاندارد در خصوص محصول تولید خود هستند. از استانداردهای بین المللی در تولید دوربین های مداربسته استانداردهای IP و IK است. به عبارتی دقیق تر این دو استاندارد شرکت ها را ملزم می کند که مقاومت ساختار فیزیکی محصولات خود را بر اساس این معیار ها بسازند.

استانداردهای IP و IK دارای یکسری درجه بندی های پیش فرض هستند که با اعدادی نوشته شده در کنار حروف IP و IK بر روی محصولات منتشر می شود. با این اطلاعات شما می توانید مقاومت دوربین ها را در مقابل ضربه فیزیکی، رطوبت و دیگر عوامل محیطی بسنجید و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته کنید.  در ادامه این مطلب به بررسی اعداد درج شده بر اساس این دو استاندارد بین المللی می پردازیم.

 

استاندارد IP در دوربین مداربسته

همانطور که توضیح داده شد استاندارد IP و IK برای بررسی میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ گرد و غبار و ضربات احتمالی تدوین شده است. استاندارد IP مخفف عبارت( Ingress Protection ) به معنی مقاومت در برابر نفوذ است. به عبارتی دقیق تر سیستم IP  یک استاندارد بین‌المللی است که سطح حفاظت را در برابر نفوذ به محوطه‌های مختلف از قبیل گرد و غبار، جامدات و مایعات تعریف می‌کند. زمانی که در اطلاعات محصول  به IP  رسیدید ، باید دنبال دو شماره از ۰۰ تا ۶۸ باشید. هر عددی در نمودار درجه‌بندی   IP سطح حفاظت دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد.

هر عدد، نشاندهنده ی سطح حفاظتی است که در طول فرآیند تست دوربین کنترل شده است تا سازگاری دوربین راتضمین کنند. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند به دنبال رتبه‌بندی مورد نظر براساس نیازهای خاص خود باشند و آن‌ها می‌توانند دوربین‌های خودرامطابق با سطح حفاظت مشخص‌شده انتخاب کنند.

 

همان طور که گفتیم در کنار حروف IP اعدادی به عنوان درجه بندی قرار می گیرند. هر کدام از این اعداد نشان دهنده سطح مقاومت معینی در دوربین مداربسته است. عدد اول نشان دهنده میزان مقاومت دستگاه نسبت به ورود اشیا جامد است و اعداد  بالاتر نشانگر مقاومت بیشتر دستگاه نسبت به ورود گرد و غبار است. یادتان باشد که بررسی مقاومت دوربین مداربسته در مقابل نفوذ گرد و غبار بسیار مهم است، زیرا ذرات ریز می توانند به راحتی  در دستگاه نفوذ کرده و منجربه نقص های داخلی در طولانی مدت شوند.

رقم دوم از شماره IP نشانگر مقاومت دوربین در برابر نفوذ مایعات است. هرچه عدد این درجه بیشتر باشد دستگاه مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب و مایعات دارد. این معیار برای دوربین هایی که در فضاهای روباز نصب می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

استاندارد IP و IK در دوربین مداربستهبیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

 

 درجه بندی استاندارد IP

(عدد صفر نشان دهنده عدم مقاومت دستگاه است.)

عدد یک

دستگاه در برابر نفوذ ذرات تا سایز ۵۰ میلیمتر مقاوم است

عدد دو

دستگاه دربرابر ذرات جامد با قطر ۱۲٫۵mm مقاوم است

عدد سه

دوربین برابر ذرات جامد با حداقل قطر ۲٫۵mm مقاوم است.

عدد چهار

مقاوم دربرابر سیم،پیچ‌گوشتی،حشرات و ذرات جامد با قطر 1mm

عدد پنج

دوربین در برابر نفوذ خاک مقاومت قابل قبولی دارد.

عدد شش

مقاومت کامل دربرابر نفوذ گرد و غبار

 

 

استاندارد IK در دوربین مداربسته

استاندارد IK یک استاندارد بین المللی است که سطح مقاومت محفظه های تهیه شده برای تجهیزات الکترونیکی در برابر ضربه های مکانیکی را تعیین می کند. این رتبه بندی می تواند یک عامل مهم در هنگام انتخاب دوربین برای فضای باز و محیط های بیرونی باشد. زیرا دوربین ها در فضای باز ممکن است در معرض ضربات فیزیکی یا خرابکاری های عمدی بیشتری باشند.

 

عدد صفر

دستگاه در برابر ضربات مقاوم نیست.

عدد یک

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۵٫۶ سانتی متری بر روی آن در حال سقوط است مقاوم است.

عدد دو

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد سه

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۱۴ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد چهار

دستگاه در برابر سقوط یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۲۰ سانتیمتری برروی آن سقوط کند، مقاوم است.

عدد پنج

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۲۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد شش

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هفت

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هشت

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد نه

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد ده

دستگاه در برابر یک شی ۵ کیلوگرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

 

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته : یکی از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربین مدار بسته توجه به طول کابل کشی سیستم های مداربسته است. در صورتی که نحوه کابل کشی و میزان طول کابل ها مناسب نباشد تاثیر بسیار منفی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته خواهد گذاشت. از طرف دیگر کابل هایی با کیفیت های مختلف و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیاز پروژه ها از انواع مختلف آن استفاده کرد. نکته مهم در خصوص کیفیت کابل ها این است که هر چه فلزهای بکار رفته در کابلها خالص تر و از رسانایی مناسب تری برخوردار باشند تاثیر بهتری بر روی کیفیت تصاویر دارد. در ادامه این مطلب به موضوع طول کابل کشی در هنگام نصب دوربین مداربسته و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر صحبت خواهیم کرد.

برخی از کارشناسان نصب دوربین مداربسته به اعدادی خاص به عنوان استاندارد کابل کشی اعتقاد دارند اما این موضوع از نظر فنی صحت ندارد و فاکتور های مختلفی در این موضوع تاثیر گذار است. برای مثال کیفیت های مختلفی از جنس کابل ها در بازار وجود دارد و از سوی دیگر اتصالات و دستگاه های ضبط نیز از نظر کیفیت متفاوت هستند و در نتیجه بلندی طول کابل در تلفیق این سیستم ها متفاوت خواهد بود. با این وجود اگر بخواهیم یک استاندارد عددی به عنوان طول کابل دوربین مداربسته تعریف کنیم می توان چنین گفت که برای سیستم های مداربسته آنالوگ حداکثر مسافت کابل باید بین 250 تا 270 متر باشد.

عدد ذکر شده به عنوان سقف کابل کشی در سیستم های آنالوگ در سیستم های دیگر کاربرد ندارد و برای مثال در روش های مختلف دیگر متراژ کابل ها باید بسیار کمتر باشد تا از کیفیت تصاویر کاسته نشود. برای مثال در سیستم کابل های UTP حداکثر میزان مسافت کابل کشی حدود 100 متر تعریف می شود که البته با استفاده از تقویت کننده های موجود در بازار این عدد تا دو برابر نیز می تواند افزایش یابد.

 

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر

تاثیر جنس کابل ها بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته

دو نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که مغذی آلومینیم از کیفیت بسیار پایین تری نسبت به مغذی مس برخوردار است و متاسفانه در بازار کابل هایی با نام کابل مسی فروخته می شود اما وقتی بر روی شعله قرار می گیرند مشخص می شود که از جنس آلومینیوم هستند. نکته دوم این است که هر چقدر طول کابل افزایش پیدا می کند افت ولتاژ در طول مسیر کابل اتفاق خواهد افتاد و در نهایت منجر به قطع شدن تصاویر می شود.

همانطور که اشاره شد نمی توان عدد دقیقی برای استاندارد طول کابل کشی دوربین مداربسته مطرح کرد ولی به شکل استاندارد برای سیستم آنالوگی که کابل آن از مس تهیه شده باشد، این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و هر چقدر از در صد مس بکار رفته در کابل ها کاسته شود این متراژ هم به همان نسبت کمتر خواهد شد. برای سیستم های تحت شبکه هم برای کابل های CAT 5 UTP از ۱۴۰ تا ۱۸۰ متر می باشد که با استفاده از تقویت کننده ها میتوان این مقدار را افزایش داد.

کابل کواکسیال و دوربین مداربسته در بستر آنالوگ به صورت تئوری قابلیت انتقال تصاویر را به طول 300 متر را خواهد داشت اما در عمل این طول کاهش پیدا می کند. چنانچه دوربین های شما در فواصل دور از دستگاه مدیریت تصویر یا DVR قرار دارند باید به موضوعاتی مانند جنس مغزی کابل، تعداد شیلد کابل، روکش کابل، ضخامت مغزی کابل و تکنولوژی کابل توجه ویژه داشته باشید.

نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل بر روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که اگر منبع تغذیه شما در نزدیکی دوربین مداربسته قرار دارد، نباید قطر کابل برق شما کمتر از ۵٫۱ میلی متر باشد تا ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شما خیلی دچار افت نشود. اما اگر از منبع تغذیه مرکزی برای دوربین های خود استفاده می کنید ( این کار در پروژه های دارای طول کابل زیاد توصیه نمی گردد) باید در نظر داشته باشید که افت ولتاژ سر خط را با توجه به قطر و طول کابل بصورت دقیق محاسبه کنید تا تجهیزات شما با توجه به افت ولتاژ آسیب نبینند.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

انتقال تصویر روی موبایل

انتقال تصویر روی موبایل

انتقال تصویر روی موبایل: پیش از شروع انتقال تصویر باید پورتهای دستگاه DVR که

معمولا ۲ یا ۳ پورت است بر روی مودم خود فور وارد کرده باشید در مورد آموزش اینکار به

مطلب انتقال تصویر دوربین مداربسته با ای پی استاتیک مراجعه کنید.

مراحل کار

۱- نرم افزار انتقال تصویر را از وب دانلود کرده یا از روی سی دی دستگاه بر روی موبال یا

تبلت خود بریزید.

۲- پس از نصب نرم افزار به منوی اصلی وارد شوید.

۳- درمنوی اصلی برای اضافه کردن دستگاه DVR یا NVR خود روی گزینه Device و یا

Device Manager کلیک کنید تا پنجره آن باز شود.

منوی اصلی نرم افزار

منوی اصلی نرم افزار

۱-Alia یا نام مستعار بنامی گفته میشود که شما میخواهید به این دستگاه بدهید. در این

بخش هر نامی که دلخواه شما است میتوانید وارد کنید.

۲- قسمت بعدی Register mode است. از آنجایی که در این بخش نحوه انتقال تصویر با

آی پی استاتیک بر روی موبایل را اموزش میدهیم گزینه IP/Domain انتخاب میکنیم اما

در صورتی که بخواهید بدون IP Static انتقال تصویر داشته باشیم گزینه DDNS را انتخاب

میکنیم (انتقال تصویر بدون ای پی استاتیک).

قسمت آدرس

۳-قسمت آدرس مربوط به آدرس IP دستگاه شماست. در صورتی که میخواهید دستگاه را

روی شبکه داخلی ببینید. میتوانید آدرس شبکه داخلی خود را اینجا وارد کنید و در صورتی

که نیاز است دستگاه را روی اینترنت ببینید باید ای پی استاتیک خود را در این قسمت

وارد کنید.

۴-قسمت پورت مربوط به Server Port پورت شماست. این پورت بر روی دستگاه DVR

شما مشخص میشود و در تنظیمات شبکه دستگاه میتوانید آنرا پیدا کنید.این پورت حتما

باید قبلا بر روی مودم شما فوروارد شده باشد در این صورت پورت را در این قسمت وارد

میکنید.

۵-قسمت بعدی user name یا نام کاربری دستگاه DVR یا NVR شماست. در بیشتر

دستگاهها با کاربری admin انتقال تصویر صورت میگیرد اما در صورتی که میخواهید

محدودیتی روی دیدن تصاویر ایجاد کنید یک کاربری جدید ایجاد کنید و آنرا محدود کنید

در این صورت روی نرم افزار موبایل کاربر دیگر نخواهد توانست برخی تصاویر را ببینید یا

فیلمهای ضبط شده را ببیند.

۶-قسمت password نیز کلمه عبور همان کاربری است که بر روی DVR از آن استفاده می کردید.

۷-قسمت آخر تعداد دوربین های متصل شده به دستگاه باست که صورت خودکار نمایش میدهد.

۸- پس از وارد کردن این اطلاعات کار شما تمام شده و با بر گشتن به صفحه نمایش میتوانید تصویر دوربین های خود را ببینید.

 

پک دوربین مدار بسته  قیمت دوربین مداربسته ارزان   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی برند هایک ویژن

 

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته: مخفف عبارت Automatic Number Plate Recorgnition و به معنی تشخیص خودکار پلاک توسط دوربین مدار بسته میباشد.

سیستمهای نظارتی ANPR قابلیت اسکن بیش از ۳۰۰۰ پلاک خودرو در ساعت را توسط دوربین مدار بسته دارا میباشد،

دقت سیستم ANPR به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی در بالا بردن دقت سیستم های ANPR تاثیر دارند که از جمله آنها میتوان به مواردی مانند زیر اشاره کرد:

  1. کیفیت لنزو دوربین مدار بسته مورد استفاده……
  2. تنظیم دقیق لنز، میزان نور و روشنایی دوربین
  3. تنظیم زاویه دید دوربین مدار بسته محل قرار گیری دوربین…..

سیستم ANPR قلبلیت ضبط پلاک کشورهای مختلف از جمله ایران را دارا میباشند و نرم

افزارهای مختلفی توسط شرکت ها با قابلیت های گوناگون به بازار عرضه شده است ازجمله

قابلیت های این نرم افزارها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ثبت و ضبط پلاک خودروها
  • قابلیت باز شدن اتوماتیک درب راهبند برای افراد مجاز یا مهمانها…
  • محاسبه هزینه پارک بر اساس زمان توقف خودرو
  • ارائه گزارشات مختلف بر اساس زمان، تاریخ، پلاک و …..

موتور ANPR

  • تشخیص چند زبانه از قبیل انگلیسی، عربی، روسی، تایلندی و بقیه زبانهای رایج دنیا
  • نرخ تشخیص بالا تا ۹۸-۹۵ درصد با پلاک های شماره ای الفبایی
  • شناخت سریع فرآیند خواندن کامل ۱۰۰ میلی ثانیه طول میکشد.
  • فناوری مقرون به صرفه و قیمت عالی نسبت به عملکرد
برنامه های کاربردی نمونه

ANPR یک راه حل ارزشمند برای کاربردهای متعدد است نظیر برای ایمنی جاده ها، اتوبان ها، خیابانها و تشخیص اتوماتیک سرعت بالا و تخطی از چراغ قرمز.

اجرای قانون، تایید مجوز خودرو و ثبت آنها زمانی که یک خودرو با پلاک نامعتبر در حال عبور است، یک هشدار ارسال میکند.

جمع آوری عوارض الکترونیکی فعال کردن مسیر آزاد و تشخیص شماره پلاک خودروها و اخذ عوارض.

راهنمای پارکینگ، تشخیص اتوماتیک جای پارک موجود در پارکینگ و راهنمایی خودروها با بهترین دسترسی برای پارک.

کنترل ورود و خروج، تایید ورود و خروج با بالا بردن راه بند برای خودروهای مجاز.

توصیه های نصب برای دوربین مدار بسته ANPR

برای ضمانت تشخیص پلاک با حداقل خطا در هنگام نصب، میبایست دید تصویر دوربین مدار بسته از ۵ درجه بیشتر نباشد. در جانمایی نصب از روبروف زاویه افقی باید کمتر از ۳۰ درجه باشد، به این صورت اگر ارتفاع نصب ۶ متر است، حداقل مسافت عکس برداری باید ۱۰٫۲ متر باشد. مسافت افقی ۲۵ متری توصیه میشود.

در جانمایی نصب زاویه دار دوربین مدار بسته نسبت به خودرو، زاویه بین دوربین و مسیر خودرو باید کمتر از ۳۰ درجه باشد، به این صورت که اگر فاصله این زاویه بیشتر از ۲ متر باشد، حداقل مسافت عکس برداری باید کمتر از ۷ متر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت: Motion detection در دوربین های مدار

بسته این مکانیزم از طریق بررسی تغییرات در تصویر حرکت را تشخیص داده واز آن برای

بخشهای مختلف دستگاه DVR یا NVR کمک میگیرد.

نحوه کار کرد موشن دتکشن چگونه است؟

این مکانیزم با برسی فریم های تصویر تغییرات در بین فریم ها را تشخیص میدهد وآنها

را به عنوان حرکت در تصویر شناسایی میکند میزان حساسیت و ناحیه حساس به تغییرات

را میتواندر بیشتر دستگاه های ضبط کننده سیستم مدار بسته شناسایی کرد.

نقاط قوت وضعف موشن دتکشن

نقاط قوت

سادگی: امکان استفاده ازآن بر روی انواع دستگاه های DVR را برای سالهای زیادی ایجاد

کرده.

عدم نیاز به پردازش بالا: در کنار سادگی این مکانیزم از نظر نوع پردازش تصاویر نیز کار

ساده ای انجام میدهد و هزینه های سخت افزاری دستگاه هی ضبط کننده را بالا نمیبرد.

کارایی معقول در شرایط عادی: استفاده از مکانیزم پردازش تصویر در نوع خود برای کاربری

های عادی و ساده بسیار موثر است و از حجم تصاویر ضبط شده در دستگاه به شدت می

کاهد.

نقاط ضعف

عدم امکان تشخیص حرکت فیزیکی: همانطور که گفته شد مکانیزم موشن دتکتور بر

خلاف نامش تنها تغییرات در تصویر راشناسایی میکند نه حرکت اجسام را به همین دلیل

ممکن است موشن دتکتور حتی با تغییرات نوری در محیط هم فعال شود.

عدم امکان استفاده به عنوان دزدگیر: محدودیت تشخیص در مکانیزم موشن دتکشن

امکان استفاده از آن به عنوان دزدگیر را از بین میبرد. در صورت استفاده با این کاربری هم

میزان خطا بیش از حد بالا خواهد بود. برای چنین کارهایی بهتر است از سنسورهای PIR

استفاده کنید.

کاربردهای موشن دتکشن:

اصلی ترین کار برد مکانیزم موشن دتکتور در هوشمند سازی روند ضبط تصاویر در سیستم

های مدار بسته است. با استفاده از این مکانیزم شما میتوانید زمانی که تصویر فاقد

حرکت است ضبط را متوقف کنید وتنها زمانی که تغییراتی در تصویر اتفاق می افتد

تصاویر را ضبط کنید، این کار ظرفیت ضبط تصاویر و هارد دیسک مورد نیاز برای سیستم

مدار بسته را بصورت جدی کاهش میدهد.

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته چیست   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی دوربین هایک ویژن

مدت ضبط دوربین مدار بسته

مدت ضبط دوربین مدار بسته: اولین نکته ای که باید در نظر داشت این است که

نوع ضبط تصاویر دوربین مدار بسته توسط هاردی که در داخل دستگاه ذخیره کننده

میباشد، شامل:

ضبط دائمی

۱- ضبط دائمی: که بیست و چهار ساعته عمل ضبط صورت میگیرد.

ضبط دستی

۲- ضبط دستی: که فقط در زمانهای مشخصی عمل ضبط صورت میگیرد.

ضبط با حرکت

۳- ضبط با حرکت: که فقط در هنگام حرکت در جلوی دوربین ضبط صورت میگیرد. با توجه

به تعاریف بالا مدت زمان ضبط تصاویر دوربینهای مدار بسته متفاوت خواهد بود. بدیهی

است که ظرفیت هارد در حالت ضبط دائمی سریعتر از حالت ضبط با حرکت پر خواهد شد.

اما نکته بعدی این است که شما از چه ظرفیت هاردی میخواهید استفاده کنید.

ظرفیت هارد شامل:

۲۵۰ گیگ و یا ۵۰۰ گیگ یا ۱۰۰۰ و یا ۲۰۰۰ گیگا بایت و….خواهد بود اما مهمترین نکته

این است که کیفیت دوربین های شما در چه حدی میباشد. کیفیت دوربین مداربسته  به ترتیب کمترین به بیشترین Analog , H.D , Full HD , 4K میباشد. بدیهی است

که زمان ضبط تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ بیشتر از دوربینهای نسل جدید ۴K

میباشد. و اما تجربه نشان داده تعداد ۴ عدد دوربین مدار بسته انالوگ با کیفیت (حدود

۰٫۴ مگا پیکسل) با هاردی ۱ ترا بایت، برای مدت زمان ۳۰ روز قابلیت ضبط کردن بطور

دائمی را دارد. شما میتوانید از این نسبت برای کارهای خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

دوربین مداربسته رکن اساسی تامین امنیت شماست. در این مطلب می خواهیم مقالات مفید درباره دوربین های مداربسته و صنعت امنیت را به شما معرفی کنیم.

  1. مطالب مهم و بسیار مفید در صنعت دوربین مداربسته
  2. سه دوربین مداربسته جدید در سری M10 وارد چرخه فروش محصولات Axis می شوند
  3. انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!
  4. روی عدد لوکس دوربین مداربسته حساب نکنید!
  5. دوربین اسپیددام هایک ویژن، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد!
  6. چه دوربینی برای پوشش فضای پارکینگ مناسب است ؟
  7. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  8. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  9. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  10. سیستم کنترل تردد هوشمند
  11. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  12. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  13. بهینه‌سازی امنیتی رویدادهای بزرگ با نظارت ویدئویی هوشمند
  14. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه
  15. حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی
  16. آینده سیستم نظارت تصویری در املاک
  17. چگونه ابداعات امنیتی آزادی را ارتقا داده و از جان افراد جامعه حفاظت می‌کند؟
  18. دوربین مداربسته شناسایی چهره
  19. نصب دوربین مداربسته / مشکلات نصب دوربین مداربسته
  20. دوربین مداربسته
  21. بهترین دوربین مدار بسته ؛ برترین‌های سال 2020
  22. دوربین حرارتی و تشخیص تب ناشی از ابتلا به ویروس کرونا
  23. درباره دوربین های مداربسته بیشتر بخوانید!
  24. شرکت Hanwha Techwin محصولات جدید DVR را تحت پلتفرم WiseNet HD به بازار ارائه کرد.

دوربین مداربسته 12 مگاپیکسلی جدید از شرکت VIVOTEK



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

یکی از انواع دوربین های نظارت تصویری ، دوربین مدار بسته دیجیتال است . این نوع دوربین به دوربین HD نیز مروف است . HD به معنی High definition می باشد . اما این نوع دوربین چرا به این نام معروف است . در این محتوا شما با دوربین مدار بسته دیجیتال آشنا می شوید . با ما همراه باشید .

در دوربین مدار بسته دیجیتال ، تصاویر از همان ابتدا به صورت دیجیتال کد گذاری شده و بر روی بستر کابلی ( کابل کواکسیال ) به مرکز کنترل ( DVR ) انتقال پیدا می کنند . این مهم باعث می شود تا امکان مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته دیجیتال در میانه راه بین دوربین و دستگاه DVR دیجیتال توسط افراد سود جو قابل مشاهده  و سوء استفاده نباشد . به عبارت ساده تر ، چنانچه کابل RG59 دوربین دیجیتال در بین بریده شده و توسط کانکتور دوربین مدار بسته دیجیتال به یک مانیتور متصل شود ، کاربران نمی توانند تصاویر دوربین های HD را بر روی نمایشگر مورد نظر خود مشاهده کنند .

hikvision

 دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟

سیسم مدار بسته دیجیال شامل اجزای زیر می باشد :

  • دوربین مدار بسته دیجتال
  • دستگاه DVR دیجیتال
  • هارد دیسک
  • کابل کواکسیال با کیفیت
  • کابل برق مناسب و با کیفیت
  • کانکتور BNC
  • فیش نری و مادگی برق
  • منبع تغذیه مرکزی یا آداپتور به ازای هر دوربین
  • مانیتور نمایش تصاویر

دوربین مدار بسته دیجیتال بصورت Plug & Play بر روی DVR دیجیتال ثبت و ذخیره می شود و از این حیث کار کردن با سیستم های HD بسیار ساده است . به زبان ساده تر زمانی که دوربین مدار بسته دیجیتال توسط کابل کواکسیال به دستگاه ضبط دیجیتال متصل می شود ، تصویر دوربین بر روی دستگاه فورا قابل مشاهده است .

 

 

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن    

 

سیستم مدار بسته اچ دی دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سیستم مدار بسته HD-SDI
  • سیستم مدار بسته HD-CVI
  • سیستم مدار بسته HD-TVI
  • سیستم مدار بسته AHD

برای مشاهده  و ثبت تصویر در سیستم مدار بسته باید نوع سیستم دوربین و دستگاه ضبط یکی باشد .

تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

 

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

کمپانی هایک ویژن به عنوان پیشرو در جهان در زمینه تولید محصول و راهکار های نوآورانه میزان درآمد عملیاتی نیمه نخست سال 2019 را اعلام کرد . به موجب این گزارش هایک ویژن ، 23.92 میلیارد یوان درآمد کسب کرده است که نشان دهنده رشد سالانه 14.6 درصدی است .

از این مبلغ 4.22 میلیارد یوان سود خالص سهامداران هایک ویژن اعلام شده که رشد 1.67 درصدی را نشان می دهد . همچنین گزارش عملکرد مالی خوب این شرکت در سه ماهه دوم 2019 نشان دهنده رشد 21.46 درصدی درآمد می باشد همچنین سود خالص این شرکت 14.98 درصد رشد داشته است .

همچنین با توجه به اینکه سبد محصولات هایک ویژن بزرگ تر شده و طیف وسیع تری از مشتریان را پوشش می دهد به نظر می رسد که این رشد در نیمه دوم سال 2019 نیز همچنان ادامه داشته باشد . همچنین طبق گزارشات مالی ، هایک ویژن سرمایه گذاری عظیمی در واحد تحقیق و توسعه در زمینه تکنولوژی های نوین مانند هوش مصنوعی ، داده های بزرگ ( Big Data ) ، فناوری های هوشمند و مواردی شبیه به این انجام داده است که از این حیث توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

 


هایک ویژن گزارش مالی 6 ماهه نخست سال 2019 خود را اعلام کرد

فروش به مشتری و همکار ، بازاریابی و ارائه خدمات پس از فروش بیشترین حجم کار کمپانی هایک ویژن را در نیمه نخست سال 2019 تشکیل داده است و هایک ویژن عمده تمرکز خود را بر روی  تقویت این واحد ها قرار داده است .

به علاوه توسعه و شروع کسب و کار های جدید هایک ویژن نیز بخش قابل توجهی از تولید و بازار این تولید کننده مطرح دنیای مدار بسته را به خود اختصاص داده است . تجهیزات EZVIZ ، روبات های هایک ویژن ، خودرو های الکترونیک ، سیستم های هوشمند ذخیره اطلاعات و بسیاری تجهیزات نوآورانه و جدید دیگر در سبد محصول هایک ویژن قرار گرفته است که می تواند به مرور و در مسیر توسعه بلند مدت هایک ویژن روانه بازار شده و سود سالانه این شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد .

 

  1. انواع دوربین مدار بسته
  2. بهترین دوربین مدار بسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. قیمت دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. نصب دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

یکی از انواع دوربین های نظارت تصویری ، دوربین مدار بسته دیجیتال است . این نوع دوربین به دوربین HD نیز مروف است . HD به معنی High definition می باشد . اما این نوع دوربین چرا به این نام معروف است . در این محتوا شما با دوربین مدار بسته دیجیتال آشنا می شوید . با ما همراه باشید .

hikvision

در دوربین مدار بسته دیجیتال ، تصاویر از همان ابتدا به صورت دیجیتال کد گذاری شده و بر روی بستر کابلی ( کابل کواکسیال ) به مرکز کنترل ( DVR ) انتقال پیدا می کنند . این مهم باعث می شود تا امکان مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته دیجیتال در میانه راه بین دوربین و دستگاه DVR دیجیتال توسط افراد سود جو قابل مشاهده  و سوء استفاده نباشد . به عبارت ساده تر ، چنانچه کابل RG59 دوربین دیجیتال در بین بریده شده و توسط کانکتور دوربین مدار بسته دیجیتال به یک مانیتور متصل شود ، کاربران نمی توانند تصاویر دوربین های HD را بر روی نمایشگر مورد نظر خود مشاهده کنند .

نمایندگی هایک ویژن    دوربین مدار بسته    پکیج دوربین مداربسته  


دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟

سیسم مدار بسته دیجیال شامل اجزای زیر می باشد :

  • دوربین مدار بسته دیجتال
  • دستگاه DVR دیجیتال
  • هارد دیسک
  • کابل کواکسیال با کیفیت
  • کابل برق مناسب و با کیفیت
  • کانکتور BNC
  • فیش نری و مادگی برق
  • منبع تغذیه مرکزی یا آداپتور به ازای هر دوربین
  • مانیتور نمایش تصاویر

دوربین مدار بسته دیجیتال بصورت Plug & Play بر روی DVR دیجیتال ثبت و ذخیره می شود و از این حیث کار کردن با سیستم های HD بسیار ساده است . به زبان ساده تر زمانی که دوربین مدار بسته دیجیتال توسط کابل کواکسیال به دستگاه ضبط دیجیتال متصل می شود ، تصویر دوربین بر روی دستگاه فورا قابل مشاهده است .

انتقال تصویر هایک ویژن    قیمت دوربین مداربسته تی وی تی

سیستم مدار بسته اچ دی دارای انواع مختلفی می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سیستم مدار بسته HD-SDI
  • سیستم مدار بسته HD-CVI
  • سیستم مدار بسته HD-TVI
  • سیستم مدار بسته AHD

برای مشاهده  و ثبت تصویر در سیستم مدار بسته باید نوع سیستم دوربین و دستگاه ضبط یکی باشد .



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

ناگفته پیداست که سیستم نظارت تصویری نقش حیاتی در شهر هوشمند ایفا می کند . امروزه با استفاده از سنسور های اینترنت اشیا – IOT
در کنار دوربین ها ، شهر ها هوشمند تر و ایمن تر شده اند و تمایل شهروندان برای زندگی در این شهر ها افزایش یافته است . نقش دوربین
های مدار بسته در ایمن سازی شهر ها پر رنگ تر شده است ، مدیران شهری به راحتی می توانند با تعریف لیست سیاه شماره پلاک وسایل
نقلیه مشکل ساز و مدیریت ترافیک و همچنین قابلیت آنالیز تصویر دوربین های IP می توانند بسیاری از مشکلات را تشخیص بدهند .

با رایج شدن اینترنت اشیاء ، مدیران می توانند از انواع سنسور ها مانند سنسور صدا ، سنسور هوا ، سنسور آب و سنسور موقعیت یاب
بهمراه دوربین مدار بسته برای تشخیص هر بحرانی در مراحل اولیه استفاده کنند .


چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟

به عنوان مثال می توان از سنسور ها برای نظارت بر محیط زیست و فرایند هایی مانند بازیافت زباله استفاده کرد . استفاده همزمان سنسور
و دوربین مدار بسته ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مدیران قرار می دهد که نشان می دهد ترکیب IOT و سیستم نظارت تصویری می تواند
مشکلات شهری را حل کند .

دوربین های نظارتی پیش از این جهت پشتیبانی و حفاظت مورد استفاده قرار می گرفت ، سنسور های IOT می توانند عملکرد این دوربین ها
را بهینه سازی نماید . سنسور های IOT قادرند تا اطلاعاتی که دوربین ها قادر به تشخیص آن نیستند را شناسایی کند ( آنها می توانند مواردی
مانند سر و صدا ، لرزش و … را تشخیص دهند ) . استفاده توامان از این دو ، می تواند آلارم های اشتباه سیستم امنیتی را به حداقل برساند .

سنسور های محیطی با تجزیه و تحلیل آب و هوا و میزان شدت و ارتفاع جریان آن در کنار دوربین مدار بسته می تواند هر گونه تغییر ناگهانی
که می تواند منجر به سیل شود را پیش بینی نماید . این سیستم هنگامی که مقدار آب از حد معینی فراتر می رود ، با اطلاع رسانی و تصویر
برداری توسط سیستم نظارت تصویری ، نقاط درگیر را مشخص کند تا از بروز فاجعه جلوگیری شود .

یکی از خطرات شایع در شهر های بزرگ ، آلودگی هواست. دود ناشی از ترافیک و فعالیت های صنعتی ، گلوی شهروندان را می سوزاند و می تواند
به چشم ، قلب و ریه افراد صدمه جدی وارد نماید . استفاده توامان سنسور IOT و سیستم نظارت تصویری می تواند از بروز مشکلاتی شبیه به
این جلوگیری نماید .

سنسور های محیط زیستی می توانند تغییر کیفیت هوای محیط را به سرعت تشخیص بدهد و به مرکز مانیتورینگ اطلاع رسانی نمایند . مدیران
شهری با استفاده از اطلاعات این سنسور ها ، همچنین تصاویر سیستم نظارت تصویری می توانند ، اقدامات پیشگیرانه مناسب را انجام بدهند .

  1. افزایش امنیت اینترنت اشیا
  2. تکنولوژی EXIR هایک ویژن
  3. معرفی سیستم اعلام سرقت
  4. شهر هوشمند
  5. امنیت سایبری هایک ویژن
  6. دوربین زیر آب هایک ویژن
  7. تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته
  8. دوربین حرارتی هایک ویژن
  9. نویز دوربین مداربسته
  10. روندهای صنعت امنیت
  11. تست هارد دوربین مداربسته
  12. فناوری ابری در صنعت امنیت
  13. اصطلاحات هایک ویژن


:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

سیستم کنترل دسترسی مانند سیستم های نظارت تصویری برای ارتقای سطح امنیتی مورد نیاز است . چنانچه موارد لازم جهت عملکرد درست یک سیستم اکسس کنترل را رعایت نکنیم ، داشتن یک سیستم مدیریت ورود و خروج هیچ اهمیتی نخواهد داشت . آتین چابه را مدیر دیجیتال مارکتینگ اشنایدر الکتریک اخیرا 5 قدمی را که برای استفاده بهینه تر از سیستم های کنترل دسترسی باید به آن توجه کنیم را بیان کرده که در ادامه مشاهده می کنید .


عملکرد سیستم اکسس کنترل

کاربران اغلب فکر می کنند که سیستم های اکسس کنترل یک سیستم ساده است که پیش از نصب نیاز به هیچ طراحی ندارند ، برای اطمینان از امنیت سرنشینان یک مجتمع تجاری یا مسکونی باید به نکات زیر توجه شود .

یک سیستم جامع امنیتی باید بتواند از همه تجهیزات خود محافظت نماید . هدف از نصب یک سامانه اکسس کنترل در محل خاص ، می تواند به شما کمک کند که از چه فناوری برای ارتقای سطح امنیتی استفاده کنید . آیا سیستم فعلی هدف حفظ امنیت را به خوبی تامین می کند یا نیاز به ارتقا است .

یک وظیفه مدیران حفاظت فیزیکی در هر اداره ای ، بررسی مداوم حق ورود و سطح دسترسی افراد می باشد . در غیر اینصورت امکان اینکه افراد غیر مجاز به محل های ممنوعه وارد شده و ایمنی مجموعه را دچار اختلال کند بالا خواهد رفت . برای دسترسی افراد تاریخ انقضا در نظر بگیرید و در پایان تاریخ این سطوح را مجددا بررسی نمایید .در بعضی از ادارات ، تعداد کارت های فعال اکسس کنترل از تعداد کارمندان یا ساکنان آن محل بیشتر است ، با استفاده از راهکار های زیر می توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد .

این نکته ی مهم معمولا توسط بسیاری از مشتریان نادیده گرفته می شود . اغلب محدودیت منابع مالی یا اصرار به استفاده از سیستم های قدیمی ، راه را برای سو استفاده افراد سودجو باز می کند و متجاوزین با خیال آسوده وارد سیستم می شوند . بطور کلی هر سیستم اکسس کنترل باید هر ده سال یکبار بروز رسانی شود و هزینه ی بروز رسانی آن به عنوان یک سرمایه گذاری جهت ارتقای سطح امنیت مجموعه مورد توجه قرار بگیرد .

بطور مرتب باید سیستم کنترل دسترسی مورد تست قرار بگیرد تا در مواقع اضطراری بتوان به عملکرد صحیح سیستم اعتماد کرد . عملکرد سیستم مدیریت دسترسی ساختمان باید بطور ماهانه آزمایش شود ، عملکرد مناسب سیستم در این تست ها به مدیران ایمنی امکان می دهد تا تغییرات احتمالی مورد نیاز را به خوبی برنامه ریزی نمایند .

یک نکته ی مهم توجه به افرادی است که درها را برای افراد دیگر باز می کنند ، این افراد با استفاده از کارت خود ، مجوز را برای عبور افراد غیر مجاز فراهم می کنند . این شیوه از دسترسی ، بزرگترین خطری است که می تواند امنیت یک سیستم اکسس کنترل را دچار مشکل کند و مدیران ایمنی باید نسبت به آن هوشیار باشند .

با توجه به تعارفات کاری ، باز کردن درب برای افراد دیگر توسط کارمندان در یک اداره شاید یک امر عادی باشد از این رو کلیه کارمندان باید نسبت به اهمیت این موضوع توجیه شوند ، چرا که عدم رعایت این مهم می تواند خطرات بزرگی را برای مجموعه به وجود بیاورد .

  1. بهترین دوربین مدار بسته
  2. دوربین مدار بسته
  3. قیمت دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مدار بسته
  5. نصب دوربین مداربسته
  6. هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  9. دوربین مدار بسته
  10. قیمت دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

توسعه شهرنشینی و شمار زیاد وسایل نقلیه در جاده ها باعث ترافیک و ازدحام بزرگراه ها شده است تا جایی که روز به روز شاهد شلوغ تر بزرگراه ها هستیم . در این میان استفاده از سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک – ATMS (advanced traffic management systems ) می تواند ترافیک را تا میزان زیادی کاهش دهد .

سیستم هوشمند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین های مدار بسته می توانند ترافیک را تخمین زده و بطور هوشمند مسیر های جایگزین را به مسئولان ترافیکی شهر پیشنهاد بدهند . این مهم باعث می شود تا مقدار ترافیک به میزان چشمگیری کاهش بیابد .

توسعه راهکار های یکپارچه سازی شبکه ، استفاده از سرویس های مبتنی بر فیبر نوری و رادیو وایرلس ها ، سرویس های مبتنی بر ابر الکترونیک ( Cloud ) ، نرم افزار های بهینه سازی هوشمند و سیستم های هوشمند یکپارچه سازی مدیریت ترافیک با استفاده از اطلاعات مختلف می تواند از میزان ترافیک بکاهد و شلوغی بزرگراه ها را کاهش دهد .


چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

در سال 2018 رانندگان در شهر های پر جمعیت به طور متوسط 272 ساعت را در ترافیک سپری کرده اند . که منجر به هدر رفت میلیارد ها دلار شده است . به علاوه ترافیک و شلوغی می تواند باعث بروز حوادث و همچنین افزایش آلودگی شهر های پرجمعیت بشود .

رشد شهرنشینی ، توجه آژانس های حمل و نقل را به بهبود روان بودن ترافیک معطوف کرده است این توجه نه تنها به منظور بهبود زمان مسافرت و کیفیت سفر ، بلکه به منظور کاهش خطر تصادفات و در نتیجه افزایش میزان رضایت مندی مسافران مورد توجه قرار گرفته است . با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزار های مدیریت ترافیکی که قادر به مدیریت و ارائه اطلاعات مهم در زمینه کنترل ترافیک هستند ، این آژانس ها قادرند تا حمل و نقل های خود را در ساعت های خلوت تر برنامه ریزی کنند .

کشور های مختلف همواره به دنبال یافتن راهکار مناسب جهت ترافیک در بزرگراه ها و شهرها هستند اما به دلیل هزینه های بالای طرح های کنترل و مدیریت ترافیک و بعضا عدم مشارکت بخش خصوصی گاهی با مشکل تامین بودجه روبرو هستند .

کارشناسان بر این باورند که با رشد و توسعه شهر نشینی و افزایش نیاز ها جهت حل مشکل ترافیک ، نیاز به استفاده از سیستم های هوشمند مدیریت کنترل ترافیک در سالهای اخیر با تقاضای بیشتری روبرو خواهد شد .

ترافیک نه تنها منجر به ضرر اقتصادی و هدر رفت زمان می شود بلکه آلودگی هوا و تغییرات جهانی آب و هوا را نیز در بر خواهد داشت ، از این رو کشور های در حال توسعه و پر جمعیت جهان هر کدام به دنبال راهکار مناسبی جهت رفع این مشکل هستند .

طبق اعلام مرکز مطالعات اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل ، تا سال 2030 شمار افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به حدود 2.2 میلیارد نفر خواهد رسید . این رشد به ویژه در کشور های در حال توسعه مانند هند و نیجریه ملموس تر است که درصد بالایی از آنها را جمعیت جوان تشکیل می دهند . از این رو منطقه نیاز ه یک تحول اساسی در حوزه حمل و نقل و مدیریت هوشمند ترافیک دارد .

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته  



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

تکنولوژی پردازش تصویر VCA یا Video Content Analytics و به معنای آنالیز تصویر دوربین های مدار بسته است . به زبان ساده تر سیستم با تجزیه و تحلیل محتوای ویدیو ، رویداد های مختلف را شناسایی و در صورت نیاز به کاربر اطلاع رسانی می کند . اگر بخواهیم کمی ساده تر موضوع را مطرح کنیم باید بگوییم ، که در بسیاری از مکان ها از اپراتور ها جهت مشاهده و یا کنترل تصاویر استفاده می شود ، به لطف استفاده از VCA ، سیستم نظارت تصویری بصورت هوشمند تمامی حرکات را تحت نظر داشته و در صورت تشخیص هر موضوعی فورا به کاربر اطلاع رسانی می نماید . در ادامه برخی از مهمترین تکنولوژی های استفاده شده در آنالیز تصویر VCA می پرازیم :


تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

با آنالیز تصویر دوربین ها ، حرکت افراد را تشخیص می دهد .

استفاده از تجزیه و تحلیل ویدیویی جهت شمارش افراد در فضاهای شلوغ و پر تردد ، با اهداف مختلف انجام می شود.

سیستم نظارت تصویری بطور خودکار افراد و سوژه ها را تحت نظر گرفته و رهگیری می کند .

از این ویژگی VCA جهت شناسایی عبور و تردد غیر مجاز از فضاهایی که ممنوعه است استفاده می شود .

دوربین های تشخیص چهره با آنالیز تصویر چهره افراد را تشخیص داده و ذخیره می کنند .

دوربین با قابلیت VCA ، چهره فرد یا افراد مختلف را شناسایی و بر اساس فاکتور های مختلف تجزیه و تحلیل می کند. همچنین امکان جستجو بر اساس عکس در بین تصاویر ذخیره شده وجود دارد . همچنین قابلیت تعریف لیست سفید و لیست سیاه در این قابلیت برای کابران فراهم شده است .

با استفاده از این قابلیت VCA ، مدیران کسب و کار می توانند ، اطلاعات مدیریتی ارزشمندی را در مورد میزان ، کیفیت و کمیت تردد افراد به قسمت های مختلف محل کار خود را در اختیار داشته باشند و بر اساس نیاز مشتریان اقدامات مناسب را انجام بدهند .

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته
  11. قیمت دوربین مداربسته
  12. دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

بیش از یک سال از شیوع ویروس مرگبار کرونا در سرتاسر دنیا می گذرد. بیش از دو سوم مردم جهان در این یک سال فقیر تر شده اند و البته بر اساس آمار بر ثروت عده محدودی نیز افزوده شده است. با شیوع کرونا بسیاری از مشاغل به شکل زنجیره ای بسته شدند و البته به دلایل امنیتی بسیاری از مرزها نیز با محدودیت های عبور و مرور شدید روبرو شدند تا سفر و تجارت نیز با اختلال جدی روبرو شود. چنین محدودیت هایی در بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است و در نتیجه این موضوع نیاز به  یک سیستم یکپارچه نظارتی برای بررسی عبور و مرور از مرز ها و بهتر است بگوییم حفاظت از مرزها را در تمام کشور ها به میان آورده است.

چالش های جدید کنترل مرز ها

همانطور که گفتیم دولت ها در سال گذشته ناگهان با فشار شدید وقایع ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شدند؛ چرا که باید زیرساخت های مرزی را بازبینی می کردند؛ زیرساخت هایی که ده ها سال است در جایی مانند اتحادیه اروپا عملا وجود ندارد.

البته این مشکل تنها مختص اتحادیه اروپا نیست. این موقعیت برای تمام جهان، جدید و غیر عادی بوده و بسیاری از کشورها نیز با نبود اطلاعات، منابع و هماهنگی کافی بین مسئولین و سازمان های مربوطه دست و پنجه نرم می کنند.

این مشکلات اجرایی، سؤالاتی را در سطح جهانی به وجود آورد مبنی بر اینکه آیا کنترل مرزها و حفاظت از مرزها در هنگام وقوع حوادثی مشابه کرونا اثربخشی کافی را دارد؟ مرزهای امروزی کشورها تا چه حد برای شرایط اضطراری آماده هستند و مدیریت مرزها در جهان پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

توجه به مسئله حفاظت مرزها

کاملا مشهود است که بیماری کرونا و فراگیر شدن آن در سرتاسر جهان یک تلنگر بزرگ برای سلامت عمومی بود و این موضوع را به عنوان یک چالش جهانی در پیش روی سیستم های بهداشتی قرار داد که آیا توان مقابله با بیماری های همه گیر را دارند یا نه. اما با وجود تمام تلاش هایی که در جهت متوقف ساختن شیوع ویروس کرونا صورت گرفت، بسیاری از کشورها توجه و تمرکز خود را علاوه بر سیستم های بهداشتی بر مشکلات حفاظتی این ویروس نیز معطوف کردند؛ موضوعاتی مانند تروریسم داخلی، قاچاق مواد مخدر و البته جنگ ها و مهاجرت هایی که از پس این بحران ها شکل می گیرد موضوعاتی بود که در کنار شیوع ویروس کرونا به شدت مورد توجه باید قرار می گرفت.

به دلیل مشکلات کاهش بودجه، پرسنل و زمان، بسیاری از تسهیلات پر خطر و حساس نظیر فرودگاه ها، نیروگاه های هسته ای و مراکز نظامی، نصب سیستم های حفاظتی ضروری را متوقف ساخته اند. همه ما می دانیم که بدون وجود سیستم های مناسب، این تسهیلات حساس نسبت به حملات و قاچاق کالا، آسیب پذیر می شوند.

افزایش قاچاق مواد مخدر

شاید نگران کننده ترین موضوع آن باشد که مجرمین سازماندهی شده در دوران پاندمی، فعال باقی ماندند و حتی میزان فعالیتشان را گسترش داده اند. اگرچه کرونا، رشد اقتصادی را تقریباً در تمامی صنایع کاهش داد، اما در قاچاق مواد مخدر سراسر جهان افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین همین موضوع لزوم توجه ویژه برای حفاظت از مرزها را بیش از گذشته نشان می دهد.  در واقع، در طی شش ماه اول سال 2020، ورود غیر قانونی مواد مخدر در برخی کشورهای اتحادیه اروپا به بیش از دو برابر میانگین ده سال گذشته آن رسیده است.

با توجه به اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی و افزایش محدودیت در ترددها، قاچاقچیان مواد مخدر، به روش های جدیدی مانند شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های برقراری ارتباط روی آوردند.

با این حال، اگرچه قوانین تغییر کرده است، اما هنوز جلوی حمل و نقل مقادیر عظیم مواد مخدر گرفته نشده است. با وجود کنترل مرزها، حمل و نقل تجاری مداوم کالاها بدان معنا است که تجارت مواد مخدر همچنان ادامه دارد.حفاظت از مرزها

بیشتر بخوانید:   تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

 افزایش سرعت واکنش دهی

نگاه کارشناسانه به موضوع حفاطت از مرزها ایجاب می کند که بحث حفاظت از مرزها را بعد از پایان یافتن پاندمی باید با سرعت بیشتر به تکنولوژی های جدید مجهز کرد تا بتوان از سو استفاده مجرمین و تروریست ها از ضعف های بنیادین و زیرساختی در این حوزه جلوگیری کرد. بنابراین بهبودی شرایط پاندمی باید با حفاظت کارآمد و قدرتمند در تمامی بخش ها همراه باشد. پاندمی کرونا خلاء بین مدیریت کنونی و سیستم های حفاظتی که هم اکنون راه اندازی شده است را برجسته تر ساخت؛ که نیاز به قابلیت نصب سریع تجهیزات حفاظتی در شرایط اضطراری را نشان می دهد.

یکی از موضوعات دیگر در بحث حفاظت از مرزها این است که باید هماهنگی دقیقی بین موسسات و مراکز کنترل مرز ایجاد شود، شیوع کرونا باعث شد که تمام این فرآیند های همکاری به چالش کشیده شود و عدم هماهنگی آنها بر همه عیان شده است. به عبارتی دقیق تر اگر قدم های مهم و هماهنگ برای این موضوع برداشته نشود صرف تقویت بازرسی افراد، وسایل نقلیه و کالاها چندان اثر بخش نخواهد بود. این موضوع بیش از پیش لزوم استفاده از سیستم های امنیتی یکپارچه را نشان می دهد.

اهمیت سیستم های بازرسی در مرز ها

سیستم های حفاظت مانند تجهیزات بازرسی اشعه ایکس یا x-ray می توانند در ایجاد این هماهنگی و افزایش حفاظت بسیار مؤثر باشند؛ چرا که به مراکز مرزی پشتوانه اطلاعاتی مورد نیازشان را ارائه می کند، به ویژه زمانی که منابع کم هستند و زمان از حساسیت بالایی برخوردار است. برای مثال، این تجهیزات بازرسی می توانند کالاهای قاچاقی نظیر مواد مخدر، مواد منفجره یا اسلحه را به آسانی و به سرعت تشخیص دهند. راهکارهای موبایلی نیز می توانند به سرعت راه اندازی شوند تا لایه اضافه تری از حفاظت فیزیکی را در هر جا و هر زمانی که نیاز داشته باشید، در اختیارتان قرار دهد.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته  



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

بي تفاوتي کارکنان نسبت به مسائل و مشكلات سازمان، مشكلي است كه در ايران گريبانگير اكثر سازمانهاي دولتي و بعضي سازمانهاي غير دولتي است. مديران در برخورد با اين موضوع عكس العمل هاي متفاوت از خود نشان مي دهند، بعضي فقط حرص مي خورند، بعضي چون چاره اي نمي يابند بي تفاوت مي گذرند، بعضي چاره كار را آموزش كاركنان مي دانند، بعضي (مديران بي تجربه) اصلاً متوجه آن نمي شوند. در ادامه به بررسی 7 نکته مهم مدیریت کارکنان می پردازیم.

 

1.قدرت دادن به دیگران

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بیاموزید، قدرت بخشیدن به دیگران است. با این کار، آن ها را با اعتمادبه نفس، پر انرژی و بانفوذتر خواهید کرد. علاوه بر آن، آزادی بیشتری در زندگی به دست می آورید و رشد و سلامتی سازمان را تضمین می کنید. در دنیای امروز، کارمندان مسئول تصمیم های مربوط به خودشان هستند و مدیران فقط آن ها را راهنمایی می کنند.

2. هرکس را متفاوت از دیگران رهبری کنید

یکی از اشتباهاتی که رهبران تازه کار مرتکب می شوند این است که می خواهند همه را به یک شکل هدایت کنند. باید نسبت به همه مهربان باشید و با احترام رفتار کنید اما نمی توانید انتظار داشته باشید روش مدیریتی یکسان برای همه جواب دهد. مثلاً یکی می خواهد با چالش های جدید روبه رو شود؛ یکی می خواهد طبق دستورالعمل ها کار کند و بعضی ها هم می خواهند خودشان برنامه کاری را طرح کنند. برای اینکه رهبر مؤثری باشید، شیوه های مدیریتی خود را با دیگران تطبیق دهید، نه اینکه از آن ها انتظار داشته باشید خودشان را با شما هماهنگ کنند.

3. ارزش دیگران را حفظ کنید

اگر تیمی را مدیریت می کنید، باید مطمئن شوید کسانی که به تیم ملحق می شوند بهتر از آن هایی هستند که تیم را ترک می کنند. هر تیم سه دسته بازیکن دارد: اولین دسته آن هایی هستند که مستقیماً به سازمان فایده می رسانند و تأثیرگذارند. دسته ی دوم نیمکت نشین ها هستند که به طور غیرمستقیم برای سازمان کار می کنند و یا دسته ی اول را حمایت می کنند. دسته ی سوم هسته ی مرکزی تیم را تشکیل می دهند که معمولاً درون دسته اول جای می گیرند. بدون وجود آن ها تیم از هم می پاشد. وظیفه ی شما این است که هر دسته به طور پیوسته رشد کند و ارتقا یابد. برای اینکه تشخیص دهید وجود چه کسانی ضروری است ببینید اگر تیم را ترک کنند، چه آسیبی به آن وارد می شود. با این نوع افراد، مناسب با آن ها رفتار کرده و ارزش های آن ها را حفظ کنید.

4. اعتمادسازی

اعتماد، مهم ترین عامل در شکل گیری روابط فردی و تجاری است. وارن بنیس و برت نانوس اعتماد را مانند چسبی می دانند که رهبران و پیروانشان را به هم متصل می کنند. مردم بیش از هر چیز دیگر می خواهند به رهبران خود اعتماد کنند و آن ها را باور داشته باشند. آن ها باید بتوانند بگویند: روزی می خواهم مانند او شوم. اعتماد باید به تدریج به وجود آید و پایدار باشد. راه هایی که یک رهبر می تواند اعتماد را از بین ببرد عبارتند از: عمل نکردن به قول ها، شایعه پراکنی، نگه داشتن اطلاعات فقط برای خود و دورو بودن. هرگاه اعتمادی از بین برود، باید دو برابر دفعه ی قبل تلاش کنید تا آن را بازیابید. می توانید به روش های زیر اعتماد ایجاد کنید: برای گوش دادن به دیگران و بازخورد دادن به آن ها زمان کافی اختصاص دهید، به دیگران احترام بگذارید و مطمئن باشید آن ها هم با اعتماد جبران خواهند کرد. هر کس را همان طور که هست بپذیرید، احساسات و نیازهای آن ها را پیش بینی کرده و همیشه آن ها را تشویق کنید.

5. الگوی فداکاری باشید

اگر تیمی را رهبری می کنید، هم تیمی های خود را قانع کنید به خاطر مصلحت تیم بعضی از منافع خود را قربانی کنند. هرچه اعضای تیم با استعدادتر باشند، ترغیب آن ها به فداکاری دشوارتر است. خودتان اول از همه شروع کنید و به آن ها نشان دهید که به خاطر تیم حاضرید فداکاری کنید، به رشد و توسعه ی دیگران کمک کرده و در تصمیم گیری ها خطر کنید.
وقتی تمایل خود را به اولویت دانستن منافع تیم نشان دادید، آن گاه می توانید از دیگران بخواهید همین کار را انجام دهند. راه و روش آن را توضیح دهید و از فداکاری های آن ها تشکر و قدردانی کنید.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین  فروشگاه ساز  در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان      فروشگاه ساز آنلاینبرای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

6. قدردانی از دیگران

یکی از اشتباهات رایج میان رهبران، به رسمیت نشناختن و قدردانی نکردن از دیگران است. تحقیقات نشان می دهد علت اصلی نارضایتی کارمندان این است که مافوق شان از آن ها به خاطر کاری که انجام می دهند، قدردانی نمی کند. رابرت مک نامارا می گوید: «ذهن ها همانند قلب ها هستند؛ جایی می روند که به آن ها ارزش داده شود». در روابط روزانه با دیگران، نام اشخاص را به ذهن بسپارید و نشان دهید که به احساسات و روحیاتشان اهمیت می دهید. در برنامه ی کاری خود توجه به دیگران را اولویت اول قرار دهید. هر فرصتی که به دست می آورید از آن ها قدردانی کنید؛ زیرا با این کار به آن ها انگیزه می دهید و در زندگی شان به انسانی تأثیرگذار تبدیل می شوید.

7. مردم باید بدانند مفید و مؤثرند

افراد باید بدانند وجودشان مفید است. کارشناس رهبری، وارن بنیس، می گوید: «همه باید احساس کنند که در موفقیت سازمان نقش دارند؛ زیرا در این صورت می فهمند کارشان معنی دارد». والتر شیپلی می گوید: «ما ۶۸ هزار کارمند داریم. با این وسعت سازمان، کار من مدیریت کردن نیست بلکه محیطی را به وجود می آورم که همه به یکدیگر کمک کنند تا فراتر از توانایی های شان حرکت کنند. من به عنوان رهبر، مسئولیت دارم و به خاطر موفقیت ها تحسین می شوم اما در واقع این کارمندان هستند که ما را به جایی که هستیم رسانده اند».



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

وب سایت جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است.

 

وبلاگ محلی است در وب که می توان یادداشت های خود را در آنجا جهت نمایش به عموم ثبت کرد. مهمترین مسئله این است که، تنها یادداشت را می توان در وبلاگ ذخیره کرد و در حقیقت تنها متن را.امروزه اینترنت راه دسترسی به دنیای مجازی است. برخی افراد از این دنیا برای معرفی خود یا خدمات خود استفاده می کنند. حال برای دسترسی به فضای برخی دارای وب سایت و برخی دارای وبلاگ هستند.

article_image_one_321.jpg

در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از تفاوت ها، معایب و مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ آشنا کنیم:

تفاوت وبلاگ با وب سایت

وبلاگ ها فعال تر از وب سایت ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ ها و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم، در حالی که برای روزآمد کردن وب سایت ها تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ ها با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب سایت ها به روز می شوند .
واحدی که برای وبلاگ ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهان گستر در دسترس قرار می گیرد. وبلاگ مجموعه ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل های قدیمی تر به تدریج پایین تر قرار می گیرند.   طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی
تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ ها دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام تاریخ هستند که به پست ها چسبیده اند. در وبلاگ ها پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می شوند. برای جستجو در وبلاگ ها می توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد.
در وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می توان به دست آورد.  
طراحی سایت شرکتی

 

 

 

معایب وبلاگ

1. وبلاگ ها نسبت به سایت غیررسمی و شخصی هستند.
2. ارتباط مستقیم با خوانندگان وبلاگ شما می تواند سخت و وقت گیر باشد.
3. ارسال مطالب به وبلاگ در زمان های مشخص.
4. وبلاگ ها دارای ترافیک بالاهستند.
5. سرویس وبلاگ ها با کندی مواجه است.
6. امکان آپلود وجود ندارد.
7. تعداد صفحات وبلاگ محدود است.
8. از نظر امنیت دارای ضریب پایینی می باشد.
9. در صفحات وبلاگ شاهد تبلیغات رایج هستیم.
10. مطالب وبلاگ ها آمیخته به عقاید و نظرهای شخصی است. 
 ساخت سایت        

 

مزایای وب سایت

1. در دسترس بودن مشخصات کالا یا خدمات شما در اختیار بازدیدکنندگان.
2. وب سایت موجب افزایش اعتبار شما می شود.
3. امکان تبلیغ حرفه ای در سطح دنیا.
4. تبلیغ در وب سایت با محدودیت زمان و مکان نمی باشد.
5. تبلیغ در وب سایت دارای هزینه ی کم تری است.
6. گرفتن نظرات و انتقادات از سراسر دنیا جهت بهبود فعالیت ها.
7. سریع تر انجام دادن فعالیت ها.
8. هدایت مشتریان به سایت شما از طریق موتورهای جستجو در اینترنت.
9. بازدیدکنندگان و مشتریان شما، منحصر به یک منطقه یا شهر نخواهند بود.
10. کسب در آمد از تبلیغ برای دیگران.
11. آموزش تخصصی افراد در زمینه های مختلف.  
شرکت طراحی سایت      



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

سیستم های امنیتی و خصوصا دوربین های مداربسته که امروز کاربردهای فراوانی در زندگی ما پیدا کرده اند در صورت عدم حفاظت درست از آنها خودشان می توانند به یک معضل امنیتی تبدیل شوند. هک شدن سیستم های امنیتی و دوربین های مداربسته نه تنها به حفظ امنیت یک مکان کمک نمی کند بلکه اطلاعاتی تحت اختیار سواستفاده کنندگان قرار می دهد که ممکن است هزینه های مالی زیادی به یک سازمان یا دولت تحمیل کند. بنابراین حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته یک اصل ضروری و بدیهی به حساب می آید.

به طور کلی رایج ترین مسیر ها برای ایجاد محدودیت دسترسی در دوربین های مداربسته عبارتند از محدود کردن دسترسی شبکه به اینترنت با استفاده از کنترل دسترسی شبکه، فایروال ها و دسته بندی شبکه ها. به عبارتی وقتی می دانیم هکرها برای دسترسی به سیستم های امنیتی ما از طریق اینترنت حملات خود را انجام می دهند برای خنثی سازی حملات آنها با این اقدامات ساده می توان تا حدودی امنیت دوربین ها را حفظ کرد. با این حال در حملات سایبری پیشرفته چنین اقداماتی کافی نیست و ممکن است هکر ها برای دسترسی به اطلاعات شرکتی که بسیار استراتژیک و حساس هست از ترفندهای دیگری استفاده کنند.

حملات سایبری پیشرفته

گفتیم که در حالت طبیعی و عادی یکسری اقدامات اولیه می تواند حفاظت سیستم های دوربین مداربسته را تا حدی تامین کند اما در حملات سایبری پیشرفته ما به سطح بالا تری از امنیت نیاز داریم. برای مثال تصور کنید که شرکتی خارجی که رقیب شرکت شما به حساب می آید می خواهد سیستم های شما را با نصب بدافزار، مورد حمله قرار دهد. این بدافزارها ممکن است برای جاسوسی استفاده شوند و می تواند یک باج افزار، یک سیستم بک دور یا تعدادی ربات باشد که منتظر دستورالعمل هستند. در چنین حالتی وقتی دسترسی ها به سیستم خود را بسته باشید، هکر ها از روش های دیگری برای نصب بدافزار اقدام می کنند. برای مثال فیشینگ (بدافزار مربوط به ایمیل یا فایل های word و اکسل) یکی از ابزارهای رایج حمله به شمار می رود. به دام انداختن فردی برای نصب یک نرم افزار یا سفت افزار آلوده نیز شیوه ای دیگر است.

چگونه می توان خطرات حملات سایبری پیشرفته را محدود کرد؟

اگر صاحب کسب و کاری هستید که بیم حملات سایبری در شرکتتان وجود دارد یکسری اقدامات پیشگیرانه را باید در دستور کار خو قرار دهید. برای مثال کارکنان را از قرار دادن فلش USB در سیستم های مجموعه منع کنید و به آنها یادآور شوید که اجازه ندارند که پیوست های ایمیل های ناشناس را باز کنند. در چنین شرایطی کاهش دسترسی شبکه، به نصب کننده و صاحب سیستم بستگی دارد. مدیریت چیدمان سیستم، حساب های کاربری و پچینگ نیز به مالک سیستم مربوط می شود. حفاظت در برابر نرم افزارها یا سفت افزارهای در معرض خطر را می توان توسط این قانون مدیریت کرد: هیچ نرم افزاری نباید از سایت های غیر مطمئن بر روی سیستم های شما نصب شود.

به همین دلیل است که در سازمان های بزرگ عموما مسئول آی تی برای این موضوع استخدام می شود تا مسئولیت نصب نرم افزارها و دیگر کارهای مربوط به سیستم های سازمان را آنها انجام دهند. مسئول آی تی در چنین شرکت هایی دسترسی ها را به طور معمول با امضاهای دیجیتالی توسط نرم افزارهای فروشنده محصولات امنیتی مدیریت می کند. برای مثال دستگاههای Axis به سرعت می توانند تشخیص دهند که شخصی در حال نصب یک سفت افزار آلوده بر روی سیستم شما هست و در صورت تشخیص اجازه نصب را نمی دهند. همچنین در برخی از ورژن های این دستگاه ها قابلیتی به نام Secure Boot وجود دارد که وقتی دستگاه در معرض خطر قرار می گیرد پیش از انجام آن را تشخیص می دهد.

الزام دیگر، رمزگذاری شبکه است که اغلب متأثر از سیاست ها و مقررات IT می باشند. به ویژه در مورد ترافیک روی شبکه ناامن مانند شبکه های شهری یا کشوری و اینترنت. تمامی ترافیک های شبکه که روی شبکه های ناامن هستند باید رمزگذاری شوند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بیشتر دوربین های مداربسته  از نظر فیزیکی در معرض خطر جدی هستند و کابل اترنت آنها آسیب پذیری بالایی دارد. بنابراین استفاده از سیستم های حفاظت دسترسی شبکه برای متوقف کردن افرادی که سعی می کنند کابل ها را به سرقت ببرند تا به شبکه دسترسی پیدا کنند نیز ضروری است. نکته نهایی اینکه افزودن فیلتر IP روی دستگاه ها، باعث می شود که تنها به آدرس های IP در لیست مجاز امکان دسترسی به دستگاه وجود داشته باشد. این کار خطرات و احتمال حملات سایبری پیشرفته را کاهش خواهد داد.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

تکنولوژی در سیستم های حفاظتی هر روز در حال گسترش به جوانب جدیدی از زندگی روزمره ما هستند. برای مثال تکنولوژی پردازش مالی توسط دوربین مداربسته می تواند در سال های آتی به شکل گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه با گسترش چنین فناوری هایی توجه مجرمین سایبری به سمت هک این سیستم ها را افزایش می دهد. موضوع مهم بعدی این است که حملات سایبری بزرگ توسط دولت ها بر علیه شرکت های کشوری دیگر سازماندهی می شود که قدرت این حملات به شدت بالا هست.

بنابراین محتمل ترین قربانیان این حملات سایبری پیشرفته ، سازمان های دارای زیرساخت های حساس هستند. اگر یک حمله موفق روی بخش های عمومی تر نیز اثر بگذارد، مجموعه های بزرگ نیز در این دسته قرار می گیرند. همه چیز به مزایای مالی ناشی از یک حمله موفق بستگی دارد هر چه یک سازمان قدرت مالی و سرمایه بیشتری داشته باشد قطعا احتمال حملات سایبری در آنها نیز افزایش پیدا می کند.

حفاظت سایبری در دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

کاربرنهایی برای حفاظت سایبری چه کارهایی باید انجام دهد؟

در بسیاری از موارد کاربران نهایی ممکن است اشخاص باشند یا شرکت هایی باشند که مقیاس کوچکی دارند و در نتیجه تخصص لازم برای حفاظت سایبری از دوربین های و سیستم های حفاظتی خود را ندارند. نکات زیر برای کاربران نهایی تدوین شده است تا بتوانند با یکسری اقدامات امنیت سیستم نظارت تصویری خود را افزایش دهند.

خرید دوربین مناسب از منبعی معتبر

اولین اقدام شما به عنوان مصرف کننده نهایی باید این باشد که دوربین مداربسته را از نمایندگی های معتبر و برندهای مطمئن تهیه کنید. همچنین قبل از انتخاب برند مناسب برای دوربین مداربسته بررسی کنید که تولید کننده چه اقداماتی برای حفاظت از اطلاعات ذخیره شده توسط دوربین انجام می دهد. آیا آپدیت های به روز برای به روز نگاه داشتن دستگاه ارائه می شود یا خیر.

تا حد امکان از اتصال اینترنت استفاده نکنید

بعد از خرید دوربین از نمانیندگی های معتبر بهتر است که دوربین ها با سیم به شبکه متصل شوند تا به طور کل امکان هک دستگاه ها از راه دور وجود نداشته باشد.  کاربران بهتر است دوربین IP خود را به جای Wi-Fi یا 5G، به وسیله اترنت به شبکه متصل سازند.  قطعا اتصال دوربین مداربسته به وای فای یا اینترنت 5G به معنای نا امن بودن آنها نیست بلکه تنها به این معنا خواهد بود که برای امنیت سیستم حفاظتی خود باید اقدامات بیشتری انجام دهید.

تغییر پسورد پیش فرض دستگاهها

شاید بدیهی ترین موضوع در استفاده از دستگاه های الکترونیک این باشد که بعد از نصب دستگاه ها باید پسورد پیش فرض آنها را تغییر دهید. پسوردهای پیش فرض را به رمزهایی تغییر دهید که بیش از 14 کاراکتر داشته و از پیچیدگی بالای برخوردار باشند.

بروز رسانی سفت افزار دستگاه

اگر به عنوان کاربر نهایی به دنبال بهبود امنیت سیستم حفاظتی خود هستید باید ابتدا درگاه ها، پروتکل ها و خدمات غیر ضروری را غیر فعال کنید. همچنین مطمئن شوید که آخرین نسخه سفت افزار سیستم را نصب کرده اید. لازم به ذکر است که شرکت های معتبر جهانی تولید کننده سیستم های حفاظتی به صورت دوره ای و منظم خلا های امنیتی خود را برطرف می کنند و قابلیت های جدیدی را به شکل زمان بندی شده در آپدیت های خود به مشتریان عرضه می کنند. بنابراین لازم است این آپدیت های سفت افزاری به روز نگاه داشته شود تا دستگاه کاربر تا حد امکان در امنیت باشد و حفاظت سایبری دوربین مداربسته تضمین شود.

بیشتر بخوانید:    دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته     دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

 

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

 

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

در اقدامی درست هر کسی ممکن است، شغل مناسبی برای خود پیدا کند اما همیشه تصویری از یک شغل رؤیایی در سر داشته باشد که همیشه چشمش به دنبال آن بوده است. شاید هنوز برای به دست آوردن آن آمادگی کامل نداشته اید. شاید هم هدفتان این بوده که این شغل را به دست بگیرید، تا سر فرصت شغلی که همیشه می خواسته اید را به دست بیاورید. اما پیش از آنکه به جستجوی خود ادامه دهید، از خودتان بپرسید آیا شغل فعلی تان قابلیت تغییر و تحول را دارد یا خیر. شاید بتوانید با اندکی تلاش، شغل فعلی تان را به شغل رؤیایی تان بدل کنید.

 

شارلیز هرست، استادیار رشته ی مدیریت کالج کسب و کار مندوزا، اعتقاد دارد مردم اغلب اوقات میزان کنترلی که روی شغل خود دارند را دست کم می گیرند. او در این باره می گوید: «پژوهش ها نشان داده اند نگاهی متفاوت به کار، بازتعریف وظایف شخص در قالبی تازه، و یا تغییر نحوه ی تعامل با دیگران، همه و همه کارهایی هستند که افراد از طریق آنها می توانند معنای تازه ای از دل شغل خود بیرون بکشند».

شغل رؤیایی شغلی است که شما را راضی کند و نقاط قوتتان را به نحو احسن به کار بگیرد. اگر در حوزه ای فعال هستید که از آن لذت می برید، اما هنوز شغلی که می خواهید را در آن حوزه به دست نیاورده اید، انجام هفت کار زیر به شما کمک می کند شغل فعلی تان را به شغلی که همیشه می خواسته اید بدل کنید.

1- ایده پرور باشید

پیشنهاد هرست این است که مسئولیت های خود را با ارائه ی پیشنهاد های خلاق و سازنده به بالادستی های خود دستخوش تغییر و تحول کنید. او در این باره می گوید: «اگر ایده های شما به کار گرفته شوند، شاید بتوانید در اجرای آنها نیز مشارکت داشته باشید». دیوید نور، مدیرعامل شرکت مشاوره ی استراتژی نور گروپ توصیه می کند فرا تر از نقش و حوزه ی مسئولیت های خود فکر کنید تا بتوانید از نیاز های بعدی تیم یا شرکتتان پیش بینی بهتری داشته باشید. او می گوید: «آیا مهارت ها، دانش، یا رفتار مورد نیاز را در خود دارید؟ اگر خیر، به این فکر کنید که چگونه می توانید به سرعت آنها را کسب کنید و به کار بگیرید».

2- کارهایی خارج از بازه ی همیشگی خود انجام دهید

نور توصیه می کند کاری کنید مدیرتان در کنار نقش فعلی تان، شما را در نقشی که دوست دارید نیز ببیند. او می گوید «برای پروژه های بزرگ و طرح های مهم داوطلب شوید و به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید فرا تر از تعریف شغلتان تأثیرگذار باشید».

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

3- روابط خود را توسعه دهید

نور توصیه می کند با برقراری روابط قدرتمند با تصمیم گیران، کاری کنید هر کسی برای امور مختلف به شما مراجعه کند. اطمینان حاصل کنید دیگران می توانند اولویت های مورد نظر شما برای مسئولیت های تازه را تشخیص دهند. او ادامه می دهد: «دیگران همیشه می توانند کسانی را پیدا کنند که بتوانند از پس انجام جنبه های فنی کار شما بر بیایند. اما شما باید کاری کنید به خاطر برقراری و حفظ ارتباطات مهم در تیم و سازمان، به شما مراجعه کنند یا شما را پیشنهاد دهند».

4- در موقعیت خود نوآور باشید

توصیه ی نور این است که سعی کنید مدام در حال رشد باشید و ریزه کاری های حوزه ی فعالیت خود را کشف کنید. در رویداد ها و کنفرانس های آن حوزه شرکت کنید، در انجمن های آن فعال باشید و خود را در موقعیت هایی قرار دهید که بتوانید با افراد اثرگذار روبرو شوید. سپس بینش، ایده ها و روابط حاصله را به محل کار خود بیاورید. او می گوید: «برای زندگی شخصی و شغلی خود نقشه ی راه درست کنید».

5- وظایف مورد علاقه ی خود را فهرست کنید

میشل ماوی، مدیر جذب نیروی شرکت نیروی انسانی اتریوم توصیه می کند تمام کار هایی که در موقعیت شغلی فعلی تان دوست دارید انجام دهید را فهرست کنید و بیشتر به آنها بپردازید.
او می گوید: «پروژه های هوشمندی تعریف کنید که در آنها لازم باشد از این مهارت ها بیشتر استفاده کنید. به این ترتیب از انجام شغل خود رضایت بیشتری خواهید داشت».

6- لحظات اوج خود را پیدا کنید

ماوی اعتقاد دارد مشاغل مختلف به خاطر پتانسیل هایی که دارند جذابیت پیدا می کنند؛ مثل اینکه می توانیم در آنها خیلی چیز ها یاد بگیریم، دستاورد هایی داشته باشیم و از آنها درآمد کسب کنیم. او ادامه می دهد: «در ادامه کشش پیدا می کنیم و تا حدی شناخته می شویم، تا اینکه در نهایت به اوج می رسیم. این لحظه حس فوق العاده ای دارد: لحظه ای که در رأس بازی خود قرار می گیرید و از انجام آن لذت می برید». ماوی توصیه می کند به دنبال آن لحظه ی بعدی باشید. او می گوید «لحظه ای که به خاطر ترفیع، افزایش حقوق، و یا مدیریت یک تیم در پوست خود نمی گنجید. این لحظه هر چه که می خواهد باشد، اما به دنبالش باشید».

7- نیاز هایتان را از مدیر خود بخواهید

آنیشا وینجاموری، مدیرعامل شرکت مشاوره ی اینوویشنز آیکیو اعتقاد دارد هیچ کارفرمایی دوست ندارد کارمند ارزشمندی که به پیشرفت سازمانش کمک می کند را از دست بدهد. او در این باره توضیح می دهد: «اگر از لحاظ فرهنگی و کاری عضو مؤثری باشید، مدیر شما از فراهم کردن شرایط کاری دلخواهتان، درک نقاط قوتتان و توانمندسازی شما در جهت رسیدن به اهداف حرفه ای شما و شرکت خود، بی نهایت خوشحال خواهد شد.





:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

حفاظت سایبری در زمان دورکاری یکی از مهمترین موضوعاتی است که این روزها تمام شرکت ها در سرتاسر جهان به آن توجه ویژه دارند. تا قبل از شیوع کرونا در سال 2020 انتظار تمام کارشناسان حوزه امنیت سایبری این بود که تا سال 2022 با روند رو به کاهش حملات سایبری و کاهش چشمگیر نفوذ و نشت داده های کاربران اینترنتی روبرو باشیم اما آمارهای ثبت شده در یک سال اخیر نشان می دهد که پاندمی کووید 19 این محاسبات و انتظارات را کاملا معکوس کرده است. افزایش میزان دورکاری در سازمانهای مختلف مشکلاتی در زمینه حفاظت سایبری شرکت ها بوجود آورده است که هکر ها از این فرصت برای افزایش میزان حملات خود استفاده کرده اند. علاوه بر این موضوع یک خطر بالقوه در سالهای گذشته وجود داشت که امروز سرعت گسترش آن افزایش یافته است، خطر قرار گیری نا محسوس داده های حساس در معرض خطر حمله به دلیل گسترش فناوری های ابری که هنوز روند تکاملی خود را طی نکرده اند.

بسیاری از سازمان ها و خصوصا سازمان هایی که از تکنولوژی محیط های ابری چند گانه استفاده می کنند به درستی نمی دانند که اطلاعات حساس سازمان آنها در کجا قرار دارد و در نتیجه هکر ها به این سازمان ها بیشتری حملات سایبری را انجام می دهند. اغلب داده های نشت یافته از این حملات در دارک وب به فروش می رسد و در نتیجه می تواند این موضوع به قیمت مرگ سازمانی که مورد حمله سایبری قرار گرفته است تمام شود.

نمونه‌هایی از ریسک‌های امنیتی دورکاری

• شبکه های خانگی اینترنت و همچنین رایانه های منزل شما اغلب محافظت نشده اند و در مقابل حملات سایبری به شدت آسیب پذیر هستند.

•همانطور که اشاره کردیم کامپیوتر های خانگلی به شدت در معرض خطر هستند چرا که محافظت دقیقی بر روی آنها انجام نمی شود از سوی دیگر در دوران دورکاری داده‌های حساس احتمالاً به خارج از شبکه سازمان انتقال پیدا می‌کندکه این موضوع چالشی بزرگ برای حفاظت سایبری در دوران دورکاری به حساب می آید.

• در دوران کرونا بسیاری از شرکت ها از نرم افزارها و سیستم هایی برای برگزاری جلسات غیر حضوری استفاده می کنند که اغلب از نظر امنیتی بررسی نشده اند و مدیران بسیار عجولانه اقدام به کارگیری آنها می کنند. این موضوع حفاظت سایبری در زمان دورکاری را بیش از پیش با خطر روبرو می کند.

• هرج و مرج عمومی بهترین فرصت برای حملات سایبری و هکری به شمار می آید. برای مثال کاملا بدیهی است که وقتی دسترسی فیزیکی به مدیران وجود ندارد احتمال دریافت ایمیل های جعلی از سوی هکرها نیز افزایش پیدا می کند!

محافظت از داده ها در شرایط دورکاری

هیچ سازمانی نمی تواند به صورت کامل و صد در صدی از نشت داده های خود به بیرون توسط هک سیستم ها مطمئن باشد اما گام ها و مراحلی می تواند تدوین کرد تا سیستم های حفاظت سایبری شما در دوران دورکاری تقویت شود. اولین مرحله شناخت داده های حساس سازمان شماست و این کار از طریق طبقه بندی داده ها در درون سازمان شما امکان پذیر است. از این طریق داده ها شما و دسترسی های تعریف شده به آن کاملا مشخص می شود و در نتیجه حفاظت از این داده ها سهل تر خواهد بود.

خوشبختانه فرآیند کشف داده ها با گذر زمان بسیار بهتر شده و در نتیجه کارآیی و اثربخشی سازمان ها را ارتقا داده است. این شفافیت در تشخیص، امکان حفاظت بیشتر از داده های حساس را برای سازمان ها فراهم ساخته است. همچنین امروزه بر اساس آمارها ، 74 درصد از کمپانی ها قصد دارند کارهای خود را برای همیشه به صورت دورکاری ادامه دهند. با توجه به این آمار، داشتن قابلیت کشف، طبقه بندی و حفاظت سایبری در دورکاری در پیشگیری از بروز اختلالات هزینه بر که مشاغل را متضرر می کنند، مؤثر است.

بررسی داده ها و طبقه بندی آنها باید اولویت هر سازمانی باشد که امکان دارد در معرض خطر حملات سایبری قرار گیرد. عموما این کار بر اساس الگوریتم ها و الگوهایی انجام می شود تا بتوان در زمینه حفاظت سایبری در زمان دورکاری اقدامات لازم برای سازمان ها انجام شود. همچنین به اشتراک گذاری داده ها، دیجیتالی کردن، مهاجرت به ابر و اولویت بندی ترمیم داده ها از جمله اقداماتی است که با استفاده از فرآیند طبقه بندی داده ها می توان پیگیری کرد. به عبارتی دقیق تر نباید ساده انگارانه با داده ها برخورد کرد و سطح خطر انتشار آنها را یکسان در نظر گرفت، طبقه بندی داده ها باعث می شود که از نظر ریسک انتشار داده های سازمان ها را در سه سطح حساسیت بالا، متوسط و کم طبقه بندی کنیم .

بررسی ریسک برای تقویت سیستم های حفاظتی

وقتی داده های درون سازمان را طبقه بندی کردیم باید آنالیز میزان خطر و ریسک احتمال حملات سایبری را بررسی کنیم. آنالیز میزان ریسک و خطر احتمالی حملات سایبری به متخصصان IT کمک می کند تا حساسیت داده ها را درک کنند و سپس سطح ریسک را درجه بندی نمایند.

کشف داده ها برای شناسایی، ضمن اینکه شما را در موارد زیر یاری می کند:

  • ساختن فهرستی کامل و به روز
  • آنالیز و طبقه بندی داده ها بر اساس دسته بندی خطرات به منظور جلوگیری از نفوذ های حفاظتی
  • استفاده از اسکن های کارآمد برای کشف داده های ساختاریافته و غیر ساختاریافته در کل یک مجموعه
  • اولویت بندی ترمیم داده ها با استفاده از رمزگذاری محصولات و داده ها
  • متعادل سازی ابزارهای کشف و طبقه بندی که به تیم ها در اجرای مقررات کمک می کنند
  • توجه به سیاست ها و قوانین حفاظت و حریم خصوصی

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

چالش های امنیتی دورکاری

موارد کلی در زمینه حفاظت سایبری در زمان دورکاری را بیان کردیم در ادامه جزییات بیشتری در خصوص حفاظت سایبری دورکاری را برای شما بیان می کنیم.

 

  • حوزه امنیت سایبری
    • ایجاد رمزگذاری سخت افزار ها در لپتاپ ها و دیگرتجهیزات .
    • از همه کارمندان فعال خود که به شکل دورکاری فعالیت می کنند بخواهید که از فیلترهای صفحه نمایش به منظور سخت­­‌تر کردن حملات Shoulder-Surfing استفاده شود .همچنین دقت کنند که در محیطی که فعالیت می کنند شخص دیگری بر صفحه نمایشش آنها تسلط نداشته باشد. همچنین به کارمندان خود تاکید کنید که به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی تصویری از صفحه نمایش خود در فضای مجازی منتشر نکنند.
    • احراز هویت ۲ عاملی اجباری باید برای تمام کارمندان اجباری شود. (این موضوع خصوصا برای ایمیل ها و دیگر برنامه های حساس سازمانی باید اجرایی شود ). این موضوع برای حفاظت سایبری در زمان دورکاری یکی از موضوعات مهم است که باید سریعا عملیاتی شود.
    •  ابزارهای مدیریت رمز عبور بر روی دستگاه­‌ها یکی دیگر از راهکارهای مهمی است که می تواند تا حدود زیادی امنیت سیستم های شما را بهبود بخشد.
    •  سیاست‌­های رمز عبور پیچیده برای تعیین رمز­های عبور موضوعی است که بسیاری از کارمندان از آن تبعیت نمی کنند. این موضوع را بارها تکرار کنید تا مطمئن شوید همه کارمندان این موضوع را اجرایی می کنند.
    •  در صورت مشاهده لینک­‌ها و مستندات مرتبط با کروناویروس بر روی سیستم و ایمیل ، به هیچ عنوان اقدام به باز کردن آن نکنید. یکی از ترفندهای مهم هکرها برای آنکه احتمال باز شدن فایل های ویروسی توسط کاربران افزایش یابد استفاده از ترس موجود در جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا است.
    • سیستم هایی که به روزرسانی دائم می شوند کمتر در معرض خطر حملات سایبری قرار می گیرند بنابراین از کارمندان خود بخواهید سیستمشان را به روز نگه دارند.
    • وب سایت های دانلود فیلم که شرکت مشخصی از آنها پشتیبانی نمی کند و همچنین سایت های حاوی مطالب غیر اخلاقی از جمله مکانهایی هستند که هکرها برای ارسال باج افزار و سایر نرم افزارهای مخرب از آن استفاده می کنند. این موضوع را به کارمندان خود یادآور شوید تا در دام چنین سایت هایی نیفتند.
    • نکته مهم دیگر این است که در دوران دورکاری کارمندان از کامپیوترهایی استفاده می کنند که ممکن است در اختیار دیگر اعضای خانواده نیز قرار گیرد. حتما تاگید کنید که کارمندان کامپیوتر شرکت را از دسترس فرزندان و دیگر اعضای خانواده دور نگه دارند.
    • با توجه به اینکه دورکاری ممکن است منجر به اشتراک گذاری بیشتر رمز­های عبور گردد لذا می‌­بایست بر اهمیت عدم به اشتراک­ گذاری رمز عبور با سایرین حتی اعضای خانواده، تاکید و پافشاری گردد.
    • مشکلات فنی سیستم ها را باید تیم فنی و آی تی شرکت برطرف کنند لذا از کارمندان بخواهید خودسرانه اقدام به این کار نکنند.
    • از کارکنان خواسته شود در صورت امکان از شبکه‌­های سیمی برای برقراری ارتباطات اینترنتی استفاده نمایند. یا در صورت استفاده از شبکه WIFI حتما پیش از استفاده، اقدام به امن سازی آن نمایند (بهتر است در این خصوص راهنماهای امنیتی به کاربران ارائه شود).
    • برای برقراری ارتباط راه­‌دور با سیستم­‌ها و شبکه­‌های سازمانی، حتما از اتصالات VPN مورد تایید سازمان استفاده گردد و تحت هیچ عنوانی پورت­‌های مدیریتی و راه دور از قبیل RDP، VNC و SSH به طور مستقیم از اینترنت قابل دسترس نباشد.
    •  به کارمندان تاکید کنید که از آنتی ویروس های معتبر و قدرتمند بر روی سیستم های خود استفاده کنند و این آنتی ویروس ها نیز آپدیت باشند.
  • کاربران مجاز
    • پیش از هر چیز کاربران مجاز برای دسترسی به بخش های مختلف اطلاعات شرکت را مشخص کنید و هویت آنها راثبت کنید.
      • به صورت رسمی و کاملا مدون و دقیق مسئولیت های کارمندان را به آنها یادآوری کنید.
      •  موضوع مهم این است که کارمندان برای انجام کارهای عادی روزانه از طریق کاربری با سطح دسترسی بالا در سیستم لاگین نکنند.
      •  کارمندان باید مسئولیت پذیری در هر پست را یاد بگیرند و در صورت بوجود آمدن هر گونه خطای سیستمی و یا انسانی سریعا موارد را به مدیران بالا دست گزارش دهند.
      • لیست کاربران متصل به سرورها و استفاده‌­کنندگان از پروتکل های ارتباط از راه دور، با لیست کاربران مجاز به صورت تصادفی چک شود. بهتر است لاگ کلیه اتصالات ذخیره گردد.
  • ایمیل­های فیشینگ
    • اشتباه توسط هر کارمندی ممکن است رخ دهد بنابراین از کارمندان خود بخواهید که در صورت مرتکب شدن اشتباهات امنیتی مانند باز کردن ایمیل های فیشینگ سریعا موضوع را به مسئولان آی تی گزارش دهند.
      • در صورتی که به صورت تصادفی بر روی یک لینک یا فایل مشکوک کلیک گردد.
      • یا یک فایل اکسل، PDF و یا ورد حاوی ماکرو باز گردید.
    • کارکنان می­‌بایست بلافاصله آلودگی­‌های بدافزاری/باج افزاری خود را گزارش نمایند.

حفاظت سایبری در زمان دورکاری

  • جلسات و تماس‌های آنلاین
    • نکته مهم در خصوص میکروفون ها این است که کارمندان باید حواسشان باشد که وقتی در یک تماس کنفرانسی صحبت نمی کنند میکروفون خود را قطع کنند.
    • وب کم های سیستم ها را به شکلی محدود کنید تا از دسترسی تصویری هکرها در صورت موفق شدن آنها به صورت فیزیکی جلوگیری شود.
    • موضوع مهم ترک سیستم های باز و لاگین توسط کارمندان است ، تاکید کنید که از چنین کاری به شدت اجتناب شود.
    • به کارمندان خود تاکید کنید که یک مکان کاملا خصوصی برای انجام وظایف شغلی خود در دوران دورکاری انتخاب کنند و از انجام این کارها در اماکن عمومی و کافی شاپ ها خود داری کنند.
  • حریم خصوصی
    • به کلیه کارکنان در خصوص مسئولیت خود در قبال حفظ حریم خصوصی مشتریان و کارکنان سازمان تذکرات لازم داده شود.
    • به واحدهای فناوری اطلاعات و امنیت سایبری اطلاع داده شود تا بر روی فعالیت­‌های مخرب احتمالی بر روی حساب­‌های کاربری بسیار هوشیار باشند.
    • به کارکنان اعلام شود که از ارسال اطلاعات سازمان از طریق ایمیل شخصی و یا ذخیره آنها در فضاهایی که مورد تایید نمی‌­باشند، اجتناب کنند.
    • برای انتقال پیام ها در درون سازمان از سیستم های امن درون سازمانی استفاده کنید و کارمندان را موظف کنید که از سیستم های خارجی مانند تلگرام یا واتساپ و … برای انتقال پیام استفاده نکنند.
    • ممکن است کارکنان نیاز به تبادل شماره تلفن یا ایمیل با همدیگر داشته باشند. از کارکنان خواسته شود که حتی­‌الامکان از این کار بپرهیزید یا اینکه از آنها بخواهید عبارت “بعدا پاک شود” را در ابتدای نام آنها اضافه کنند البته اگر جزییات را ذخیره می‌­نمایند.
    • حفاظت سایبری در زمان دورکاری نیاز به توجه ویژه در حفظ حریم خصوصی دارد بنابراین بارها تاکید کنید که کارمندان باید بیش از گذشته در خصوص حفاظت از اطلاعات شرکت کوشا باشند.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی



:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima
 

 

ASP.net یک تکنولوژی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت هست که در اصل Active Server Pages نام داره. مورد اولی که باید همه در باره ASP.net بدونیم این هست که ASP.net یک زبان برنامه نویسی نیست. ما می تونیم با استفاده از زبانهایی مثل #C و VB صفحات ASP.net رو تولید کنیم.

 

بهترین و استانداردترین محیط یا ( IDE (Intelligant Development Enviroment خود Visual Studio شرکت مایکروسافت هست که از هر نظر ارائه یک پروژه بی نظیر رو تضمین می کنه. بخصوص در نسخه 2008 این نرم افزار که از net. Framework 3.5 استفاده می کنه، شما واقعا احساس حرفه ای و قدرتمند بودن می کنید. تکنولوژی های بسیاری مثل Ajax، سیلورلایت، Linq از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات ارائه شده در نسخ جدید VS بشمار می آیند. در حالی است که بدون تکنولوژی Linq مایکروسافت یک قدم از شرکت سان که مالک زبان قدرتمند Java هست عقب بود (جاوا تکنولوژی RMI رو داشت) ولی مایکروسافت با ارائه این تکنولوژی توانست دوباره همقدم با سان شود.

article_image_one_461.jpg

برای تولید یک سایت واقعا حرفه ای ASP.net باید با موارد زیر حتما آشنا بود:

  • 1- تسلط به یکی از زبان های #C یا VB
  • 2- تسلط به یکی از پایگاههای داده و زبان SQL (ترجیحا خود SQL Server)
  • 3- تسلط کامل و کافی به XML و مشتقات آن
  • 4- تسلط به HTML، JavaScript، CSS
  • 5- آشنایی با کانسپتهای الگوریتم های تحت وب
  • 6- آشنایی با کانسپتهای Security in .NET
  • 7- آشنایی با مفاهیم و اطلاعات پایه ای سمت سرور و کلاینت

بهترین نوع برنامه نویسی یک سایت استفاده از حالت چند لایه ای می باشد. این حالت علاوه بر استحکام بخشیدن به ساختار سایت و تسهیل عملیات خطایابی و اشکال زدایی امنیت را هم به سایت شما ارائه می کند. برنامه نویسی لایه ای معمولا یک منطق فرضی یا هایپوثتیکال است که شما با استفاده از چند فولدر و فایل در پوشه های جدا و مرتبط یک ساختار را تولید می کنید در این حالت انسجام و منطق شما در سایت اعمال می شود. طراحی سایت املاک      

مهمترین و پیچیده ترین قسمت هر نوع برنامه نویسی عمل و عکس العمل های مربوط به پایگاه داده می باشد. بیشتر وقت یک برنامه نویس صرف طراحی، کد نویسی و سازماندهی امور مربوط به دیتابیس یا پایگاه داده می شود. از آنجایی که برنامه نویسی اصولی باید بحالت چند لایه باشد، در موقع پیروی از این روش دست و پنجه نرم کردن با روابط پایگاه داده ای بسیار سردرگم کننده می باشند و نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند. در مباحث پایگاه داده، امنیت و نوع داده ها نقش های مهمی را ایفا می کنند. برای مثال عمده خطاهای سمت دیتابیس به خوبی تسط خطایاب VS شناسایی نمی شوند. و شما فقط یک پیغام خطای عمومی نظیر “Incorrect Syntax” دریافت می کنید که در این شرایط معمولا تنها چاره چک کردن تمام کدهای مربوطه می باشد.  طراحی سایت صنعتی

یکی از ویژگی های برنامه نویسی با زبان مثلا #C برای ASP.net شیوایی این زبان هست. زبان های برنامه نویسی متفاوت دیگری نیز برای تولید صفحات وب وجود دارند. در کل ASP.net یک زبان میانه رو هست و علاوه بر قیمت خوب پروژه هایش می تواند برای برنامه نویس بسیار لذت بخش باشد. ضمن اینکه به مدد اسکریپتهایی نظیر JS و Perl دیگر هیچ چیزی در ASP.net غیر ممکن نیست.

روشي که در بسياري از وب سايت هاي شخصي که در ابتداي پيدايش وب ساخته شده اند بکار رفته این است که براي توليد وب سايتها ساخت تعدادي فايل html و قرار دادن آنها بر روي يک سرور است. در اينجا توليد کننده با دانستن html و يا با استفاده از ابزاري که چنين کدهايي را توليد مي کنند، صفحات خود را مي سازد. براي يک وب سايت ساده با تعداد محدودي از صفحات ايستا شايد اين يک روش قابل قبول باشد. طراحی سایت فروشگاهی

 

اما امروزه با نسلي از وب سايت ها سر و کار داريم که بسيار پيچيده تر هستند. وب سايتهاي امروزي که عمدتا براي شرکت هاي تجاري ساخته مي شوند داراي تعداد قابل توجهي از صفحات است. قسمتي يا کل هر يک از اين صفحات بصورت ديناميک بر اساس داده هاي گرفته شده از يک بانک اطلاعاتي ساخته مي شود. همچنين وب سايت بايستي قابليت جستجو در سايت و نمايشي از نقشه سايت را فراهم سازد. مطلبي که به بحث اين مقاله مربوط مي شود اين است که چگونه مي توان چنين نوع سايتهايي را با هزينه اي قابل قبول ساخته و امکان نگهداري از آنرا فراهم ساخت. توضيح اينکه منظور از امکان نگهداري، تغيير در قسمتهايي از صفحات سايت بدون نياز به اعمال تغييرات در تک تک صفحات سايت است. روشي که امروزه براي پاسخ به اين نياز بکار مي رود، روش مدولار است. گرچه نگارنده تعريف استانداردي براي آن پيدا نکرده است، ولي بصورت انتزاعي مي توان گفت که همه وب سايت هاي پيشرفته براساس اين ايده شکل گرفته اند. حال ببينيم اين روش چيست؟ طراحی سایت پزشکی

اگر به صفحات يک وب سايت نمونه نگاه کنيم متوجه مي شويم که عناصر بسياري در آنها مشترک است. مثلا هر وب سايت معمولا داراي عنصر پيمايش (ناويگيشن) است که عمدتا داراي محتوا، منطق و طراحي مشترکي در اکثر صفحات سايت است. عناصر ديگري از اين قبيل عبارتند از: آگهي ها، فرم جستجو، فرم ثبت نام، فرم ورود به سايت، فرم خروج از سايت. واضح است که بسته به نوع وب سايت عناصر ديگري مي توان يافت که در بسياري از صفحات مشترک هستند. روش مدولار بصورت ساده چيزي غير از تشخيص اين مدول ها و طراحي سايت بر اساس آنها نيست. طراحی سایت

article_image_one_475.jpg

قدم موثر در اين راه، تشخيص قالب صفحات وب سايت است. يک قالب در واقع يک نوعِ صفحه در وب سايت را تعريف مي کند. يک قالب مي تواند در يک يا تعدادي از صفحات سايت مورد استفاده قرار گيرد. بعنوان مثال در يک سايت نمايش دهنده محصولات يک شرکت تجاري، يک قالب اساسي، قالب صفحات کاتالوگ است. اين قالب مشخص مي سازد که در هر صفحه ساخته شده بر اساس اين قالب يک محصول چگونه بايستي نمايش داده شود. قالب ديگر مي تواند قالب نتيجه يک جستجو باشد که تعيين مي کند نتايج را چگونه بايستي نمايش داد. گرچه يک سايت ممکن است شامل هزاران صفحه باشد، ولي تعداد قالبهايي که براي آنها در نظر گرفته مي شود، ممکن است به ده تا هم نرسد. با تشخيص قالب صفحات، اجزاي منطقي هر قالب را مي توان بعنوان مدول ها معين کرد.  طراحی سایت با وردپرس     

در اين قالب مدول هاي عام زير قابل تشخيص هستند:

  • header: شامل عناصر انتخاب زبان، ورود به سايت و جستجو
  • navigation: پيمايش سايت
  • footer: لينکهايي به بخش هاي عمومي سايت

به غير از اين مدول ها که در همه صفحات سايت وجود دارند، مدول هاي خاص اين بخش عبارتند از :

  • اشکال سمت چپ و راست
  • تصوير محصول انتخاب شده به همراه تصاوير محصولات مربوط
  • شرحي متني از محصول

با مشخص کردن مدول ها اولين قدم در توليد سايت برداشته شده است. قدم بعدي انتخاب يا ايجاد محيط نرم افزاري است که اجازه ايجاد مدول ها و ترکيب آنها به روشي سيستماتيک براي توليد صفحات سايت بصورت ديناميک را ايجاد کند، است. گرچه در اين گفتار وارد جزئيات تکنولوژيهايي که به اين منظور مي توان استفاده کرد نمي شويم ولي بصورت خيلي ساده مي توان طرز کار آنها را بفرم زير تصور کرد. تکنولوژي مورد استفاده به ما اين اجازه را مي دهد که هر مدول را بصورت مستقل پياده سازي و ذخيره سازيم. يک مدول ممکن است تنها شامل عناصر ايستا باشد. به عنوان مثال مدول هاي header وfooter در مثال بالا عناصري ايستا هستند. از طرف ديگر مدول هايي مي توانند پويا باشند. به اين معني که بر اساس پارامترهايي داده هايي را از يک منبع اطلاعاتي استخراج کرده و بعنوان خروجي ارائه دهند. متداولترين اين نوع مدول ها آنهايي هستند که يک عمل پرس و جو از يک بانک اطلاعاتي انجام مي دهند. در هر حال تکنولوژي مورد بحث اين اجازه را مي دهد تا مدول هاي ديناميک را معرفي کرده و در هنگام فراخواني پارامترهاي مورد نياز را در اختيار آنها قرار مي دهد. و بالاخره اين امکان وجود دارد تا مشخص کنيم هر صفحه يا هر گروهي از صفحات از چه قالبي استفاده مي کنند. تعرفه طراحی سایت       

به اين ترتيب هرگاه درخواستي براي يک صفحه ارسال شود، تکنولوژي مورد اشاره قالب صفحه را يافته، مدول هاي مورد استفاده در آن قالب را تشخيص داده، براي هر مدول استاتيک محتوا و براي هر مدول ديناميک خروجي آنرا توليد کرده و تمامي آنها را با هم ترکيب نموده تا در نهايت محتواي يک صفحه را توليد کند.اين عبارات تشريحي خيلي انتزاعي و ساده شده از چنين محيطي را نشان مي دهد. در مقالات ديگري به بعضي از متداول ترين تکنولوژيهاي مورد استفاده در اين زمينه اشاره خواهد شد.با در نظر گرفتن توضيحات بالا مزاياي چنين روشي روشن است. اگر سايتي با اين روش ساخته شود، مديريت آن بصورت کارآمد قابل انجام است. مثلا فرض کنيم لازم داريم نوع پيمايش سايت را تغيير دهيم. در اين حالت با تغيير تنها يک مدول بدون نياز به تعيير تک تک صفحات سايت اينکار بصورت خيلي اقتصادي قابل انجام است. مزيت ديگر توسعه يک کتابخانه از مدول هايي است که مي تواند در توليد سايتهاي ديگر بدون نياز به هيچ تغييري يا با اندک تغييرات قابل استفاده مجدد باشد. بديهي است که هر چه اين کتابخانه وسيع تر بوده و امکان استفاده مجدد از آن بيشتر باشد، ساخت سايتهاي جديد با هزينه و زمان کمتري انجام خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

بخش مهمی از سیستم های امنیتی و حفاظتی مربوط به کنترل دسترسی یا همان اکسس کنترل است. به عبارتی دقیق تر این سیستم ها به وسیله ابزارهای مختلف مانند کارت های دسترسی افراد مجاز برای ورود به بخش های مختلف یک سازمان را غربالگری می کنند. در عصر تکنولوژی های نوین شرکت ها و دولت ها با استفاده از سیستم های نوین همزمان که میزان امنیت ورودی به سازمان و بخش های مختلف را ارتقا می دهند به فکر دسترسی راحت و موثر برای پرسنل خود نیز هستند.

در حالت کلی اکسس کنترل در سیستم های حفاظتی مختلف به دو نوع فیزیکی و لاجیکال تقسیم بندی می شود. اکسس کنترل فیزیکی همانطور که از نامش پیدا است عبور و مرور افراد به ساختمان ها، فضاهای داخلی سازمان و اتاق های مختلف را کنترل می کند و در مقابل آن اکسس کنترل لاجیکال دسترسی به منابع، سیستم ها ، شبکه های درون سازمانی و فایل های مختلف را بررسی می کند. برای بالا رفتن امنیت یک سازمان باید ترکیب صحیحی از هر دونوع اکسس کنترل را به کار گرفت.

نحوه عملکرد سیستم های اکسس کنترل

کارت های دسترسی یکی از پرکاربردترین شکل اکسس کنترل و بررسی هویت افراد وارد شده به مکان هستند. این کارت ها فرآیندی دو مرحله ای را طی می کنند و بعد از چاپ شدن کارت هر یک به فردی مشخص مرتبط می شود. همچنین برخی از سیستم های اکسس کنترل با فناوری های جدیدی مانند سیستم های تشخیص چهره نیز هماهنگ می شوند تا بعد از شخصی شدن کارت فرد دیگری نتواند از آن استفاده کند.

بگذارید کمی کلی تر به مفهوم و ابزارهای اکسس کنترل نگاه کنیم. اکسس کنترل با یک هویت قابل اعتماد آغاز می شود، که فردی را که دارای ابزار احراز هویت است، تأیید می کند. در ابتدا، یک سیستم فرد را تشخیص می دهد. سپس ابزارهای احراز هویت وی توسط یک بج، کارت هوشمند، پسورد، موبایل یا ابزار بیومتریک (اثر انگشت، تشخیص چهره یا الگوی عنبیه چشم) احراز هویت می شوند. بعد از احراز هویت، دسترسی پذیرفته می شود.

از نظر ترتیب عملکرد دستگاههای اکسس کنترل می توان سیستم های اجرایی آنها را به شرح زیر توضیح داد. دستگاه های کنترل تردد یا اکسس کنترل فیزیکی به طور معمول دارای یک یا چند رله هستند. دستگاه بعد از تشخیص مجاز بودن عبور یک فرد از این رله ها برای فرمان دادن به قفل برقی و باز شدن درب ها استفاده می کند. این اکسس کنترل ها را در انواع جک های پارکینگی و درب های اتوماتیک در ساختمان های مختلف عمومی و دولتی می توانید مشاهده کنید. همچنین اتصال به شبکه امکان گذارش گیری از ترددهای روزانه به منظور حضور و غیاب افراد و کارکنان یک مجموعه نیز دربعضی از مدل های این دستگاهها وجود دارد.

انواع دستگاه اکسس کنترل

بسته به کاربری سازمان ها و ارگان ها و افرادی که می خواهند از دستگاه کنترل تردد استفاده نمایند مکانیزم های مختلفی جهت تشخیص هویت افراد مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

تشخیص چهره و عنبیه

تشخیص اثر انگشت

کارت های مغناطیسی RFID

اسکن کف دست

و استفاده از رمز عبور

تا به امروز استفاده از دستگاه های اثر انگشتی به مراتب بسیار بیشتر از سایر دستگاه ها بوده است. اما با فراگیر شدن بیماری کرونا در دنیا بسیاری از شرکت ها برای کاهش میزان تماس فیزیکی میان افراد به فکر استفاده از دیگر روش ها در دستگاه های اکسس کنترل افتاده اند. برای مثال سیستم های هوشمند تشخیص چهره در یک سال اخیر بسیار پر طرفدار شده است.

اکسس کنترلبیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

کنترل دسترسی به اتاق سرور

در سازمان های دولتی و خصوصی بزرگ و هلدینگ های چند ملیتی سواستفاده کردن از داده ها و اسناد محرمانه بسیار فراگیر می شود و در نتیجه برقراری امنیت اطلاعات و جلوگیری کردن از دسترسی های غیر مجاز به اتاق های سرور یک امر حیاتی برای این شرکت ها به حساب می آید.

تقریبا تمام این سازمان ها و ارگان های بزرگ سیستم های اطلاعاتی و داده های حساس خود را در یک اتاق متمرکز به نام اتاق سرور نگه داری می کنند و در نتیجه مهم ترین و حساس ترین بخش این شرکت ها همین اتاق سرور است. دسترسی غیر مجاز به این مکان ها گاها منجر به هزینه های گزاف مالی برای شرکت ها و چه بسا عاملی برای ورشکستگی آنها باشد.

بنابراین بجای کلید های مکانیکی که ریسک گم شدن و یا کپی برداری در آنها بسیار زیاد است و برای جلوگیری کردن از ورود افراد ناشناس به اتاق سرور از دستگاه های کنترل دسترسی در اتاق های سرور استفاده می شود که به این ترتیب میزان امنیت دیتاهای این مکان بسیار بالا تر از قبل می شود.

مانیتورینگ و ثبت اطلاعات تردد اشخاص

نکته مهم دیگر در استفاده از سیستم های اکسس کنترل ثبت اطلاعات تردد افراد در درون حافظه خود و امکان مانیتورینگ آنلاین نحوه دسترسی ها است. این موضوع در شرایط حساسی که بیم آن میرود که دسترسی به اطلاعاتی خاص در اتاق سرور توسط افرادی ناشناس صورت گیرد بسیار کاربرد دارد. رصد کردن آنلاین در چنین شرایطی می تواند از خسارت های بسیار بزرگی جلوگیری کند.

همچنین امکان مانیتورینگ در شرایط خاصی مانند شیوع بیماری ها و محدودیت رفت و آمد برای مدیران و کارمندان یک سازمان یک گزینه بسیار کاربردی به حساب می آید. در شرایط کرونا مدیران می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری کلیه مناطق حساس سازمان خود را به صورت آنلاین رصد کنند و از عبور و مرور های صورت گرفته در شبانه روز مطلع شوند.

کنترل هوشمند تردد خودروها به داخل پارکینگ با آنتن برد بلند

بررسی رفت و آمد ها به پارکینگ مجتمع های بزرگ و همچنین ممانعت از ورود افراد نا شناس به پارکینگ نیاز به مدیریت صحیح و همچنین استفاده از تکنولوژی های نوین در این خصوص دارد. استفاده از آنتن برد بلند UHF در پارکینگ های اختصاصی و عمومی یکی دیگر از کاربرد های مهم سیستم های اکسس کنترل به حساب می آید. همچنین این سیستم ها در مقایسه با سیستم های کاملا انسانی انعطاف پذیری و سرعت بالایی دارند و البته با استفاده از چنین سیستم هایی خطاهای انسانی به شدت کاهش پیدا می کند.

با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به استفاده از نگهبان و یا ریموت کنترل ها جهت باز و بسته کردن درب و یا کنترل راهبند نمی باشد و خودروها با استفاده از تگ های UHF  چسبیده شده روی شیشه در هنگام نزدیک شدن به پارکینگ می توانند به داخل پارکینگ تردد داشته باشند.

این امر با استفاده از آنتن های برد بلند UHF  قابل انجام می باشد، این آنتن ها و یا ریدرهای برد بلند قادر به شناسایی خودروها تا فاصله 15 متری از درب پارکینگ و یا راهبند می باشند و در صورتی که خودرو مجوز تردد داشته باشد فرمان تشخیص هویت خودرو را به دستگاه اکسس کنترل صادر می کند و پس از آن دستگاه در صورت تشخیص و تایید خودرو، فرمان باز شدن درب را به راهبند و یا جک برقی صادر می کند.

مشخص کردن آسیب پذیری های حفاظتی با ارزیابی خطر

بررسی میزان خطر و ارزیابی احتمالات خطر پذیری یک محیط در مقابل تهدیدات بیرونی باعث می شود که شما بتوانید مکان های مستعد تر و در معرض خطر بیشتر را شناسایی کنید. این موضوع در گام دوم باعث می شود که منابع تامین امنیت خود را به شکل بسیار بهتر و مفید تری در جهت بکارگیری سیستم های یکپارچه امنیتی استفاده کنید.

بنابراین کاملا مشخص است که ارزیابی خطرات احتمالی برای مجموعه های مصرف کننده، بسیار ضروری است. این ارزیابی خطرات اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرد و کمپانی ها منابع مناسبی را به آن تخصیص نمی دهند که می تواند منجر به ایجاد آسیب پذیری در حفاظت شود عموما بعد از ضربه های مالی و اعتباری به شرکت ها توجه به چنین موضوعاتی برای همه مدیران مشخص می شود.

موضوع مهم دیگر تخصص شرکت ها و کارشناسان توسعه سیستم های یکپارچه امنیتی است. هر شخصی چنین تجربیاتی ندارد و در نتیجه در صورت سپردن کار به یک شخص نا مناسب می تواند به یک خطر بزرگ تر امنیتی برای شرکت شما تبدیل شود. بنابراین اولی گام برای ایجاد یک بستر یکپارچه تحقیق و بررسی کمپانی های ارائه دهنده این خدمات است تا بتوانید بهترین شرکت را انتخاب کنید. متخصصین موضوع یکپارچه سازی سیستم های امنیتی می توانند به یک شریک ارزشمند برای کمپانی شما تبدیل شوند و با ارزیابی های دقیق خود از خطرات احتمالی و ایجاد راهکارهای حفاظتی مناسب به شما در به حداقل رساندن خطرات حفاظتی یاری رسانند.

انتخاب فناوری کارت مناسب

دو عامل مهم در انتخاب فناوری کارت مناسب در بیشتر مشاغل، بودجه و حفاظت هستند. همین که کمپانی ها به خطرات احتمالی یک نفوذ و نشت حفاظتی پی می برند، تدابیری پیش بینانه تر می اندیشند تا مطمئن شوند که کارکنان و ساکنین به ساختمان ها دسترسی مناسبی دارند.

همچنین کارت های اکسس کنترل در دو دسته هستند: امنیتی و غیر امنیتی، که هر دو برای نظارت بر ورود و خروج افراد و دسترسی آنان به منابع به کار می روند.

انواع کارت های اکسس کنترل

کارت های اکسس کنترل یکی از پرکاربردترین سیستم های کنترل دسترسی فیزیکی در جهان امروز به حساب می آید و البته پیش بینی می شود که در آینده نزدیک استفاده از این کارت ها جای خود را به سیستم های نوین دیگر مانند اکسس کنترل مبتنی بر مکانیزم های بیومتریک بدهد. به طور کلی کارت های اکسس کنترل را می توان به سه نوع کلی تقسیم بندی کرد: کارت های مجاورتی، کارت های نوار مغناطیسی و کارت های هوشمند.

کارت های مجاورتی در سیستم اکسس کنترل که فناوری قدیمی تری نسبت به انواع دیگر دارند،  با نزدیک کردن آن به ریدر کارت، کار می کند. این سیستم ها امنیت نسبتا پایینی نسبتا به مدل های مشابه دارند.

کارت های نوار مغناطیسی با کشیدن نوار روی ریدر کارت (مانند کشیدن کارت های بانکی) عمل می کنند. کپی و جعل کردن از روی این کارت ها بسیار آسان است. بنابراین در مکان های با حساسیت حفاظتی کمتر استفاده می شوند. برای مثال برای پارکینگ های عمومی یا سیستم های که درجه حفاظت بسیار بالایی ندارند می توان از این کارت ها استفاده کرد. سهولت نصب و ارزان بودن آنها از دیگر مزیت های این سیستم ها به حساب می آید.

کارت های هوشمند، جدیدترین دستاورد در بازار کارت اکسس کنترل به شمار می روند و هدف از ساخت آنها، مشکل کردن جعل کارت بوده است. کارت هوشمند نسبت به کارت های مجاورتی و نوارهای مغناطیسی، مطمئن تر است و روز به روز رایج تر می شود. با نگاهی به 5 الی 10 سال آینده، با کاهش قیمت فناوری های جدید، استقبال کاربران نسبت به کارت های هوشمند و نیز فناوری های جدیدی همچون بیومتریک افزایش خواهد یافت.

 

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

چگونه از فعالیت رقبا و رویدادهای بازار آگاه باشید

 

مبنای تحقیقات موفق بازار و فعالیت رقبا ، تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است .

1. مشتری شما کیست

در حال حاضر چه کسی محصولتان را می خرد؟ در گذشته چه کسی آن را می خرید؟ احتمال دارد در آینده چه کسی آن را بخرد؟ سن، سطح تحصیلات، درآمد، سلایق یا الگوهای مصرف فعلی، شغل و ساختار خانواده آن ها چگونه است؟ این ها مشخصات جمعیت شناختی مشتری است، یعنی عواملی که قابل مشاهده هستند و نقطه شروع همه تحقیقات بازار به شمار می آیند. همچنین باید مشخصات روانشناختی مشتریان را بدانید که شامل افکار، احساسات، ارزش ها، نگرش ها، علایق، نیازها، امیدها، رویاها، جاه طلبی ها و آرزوهای آن ها می شود.

۲. مشتری شما کجاست

جغرافیا نیز در تعیین زمان و نحوه بازاریابی محصول یا خدمت مهم است. مشتری شهری یا روستایی است؟ در محله های ثروتمند سکونت دارد یا در مناطق متوسط؟
اولین مغازه شیرینی فروشی دِبی فیلدز با شکست روبه رو شد. او که دانشی درباره بازاریابی خرده فروشی نداشت، مغازه اش را در یک خیابان فرعی و چند قدم دورتر از چهارراه اصلی افتتاح کرد که به ندرت کسی از آنجا عبور می کرد. در نتیجه هیچ کس به مغازه او نمی آمد و شیرینی های کمی می فروخت. وقتی دومین فروشگاه «میسیز فیلدز» را افتتاح کرد، اجاره بیشتری می پرداخت، اما مغازه اش در خیابان اصلی واقع شده بود. مردم مرتب مقابل مغازه اش در رفت وآمد بودند و نمی توانستند از شیرینی های خوشمزه پشت ویترین چشم پوشی کنند. خانم دبی فیلدز خیلی زود بیش از ۳۰۰ فروشگاه افتتاح کرد و ثروتی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

۳. مشتری چگونه خرید می کند

سومین سوال مشخص می کند که مشتری معمولا محصول شما را از چه طریقی می خرد؛ پست مستقیم، عمده فروشی، خرده فروشی یا به صورت آنلاین؟
به گفته ناپلئون هیل «هرگز سعی نکنید فطرت بشر را نقض کنید و پیروز شوید». منظور این است که بشر مخلوق عادت است. افراد عادت کرده اند به روشی خاص خرید کنند. تغییر عادت خرید محصول یا خدمت به روشی غیر از روش فعلی بسیار زمان بر است. البته همیشه استثنا وجود دارد. آمازون را در نظر بگیرید. مردان و زنان پرمشغله با مسئولیت های فراوان کاری و خانوادگی می توانند با سفارش محصول یا خدمت از آمازون، آن را سریع تر دریافت کنند تا اینکه در وقت آزاد بسیار محدود خود به فروشگاه بروند و آن محصول یا خدمت را حضوری بخرند.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

۴. کاربرد محصول چیست مبنای تحقیقات موفق بازار تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است

سوال نهایی این است که: «این محصول به چه منظوری استفاده یا خریداری می شود؟» مشتری پس از خرید محصول یا خدمت می خواهد با آن چه کند؟ مشتریان خودِ محصولات و خدمات را نمی خرند، بلکه مزیت، تغییر، بهبود یا نتیجه ای را می خرند که گمان می کنند در نتیجه تصمیم خرید از آن بهره مند می شوند. باید به وضوح برای مشتری مشخص کنید که خرید محصول یا خدمت از شما، چه مزیتی به خرید از رقبا دارد.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

 

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد داشته باشند. در واقع این گروه از وب سایتها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر را نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند که توجه افراد را به خود جلب می نمایند. رعايت ابن نکات ميتواند براي طراحي وب سايتي که جستجوکننده را تبديل به خريدار کند،شما را ياري دهد.

 

رعایت این 8 نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

1- ساده نگه داشتن طراحی وب خود

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید (آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

2- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.  طراحی سایت در تهران

article_image_one_450.jpg

3- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید. طراحی سایت      

4- سرعت در بارگذاری:

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

5- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

6- آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

7- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید. طراحی سایت فروشگاهی

8- به روز رسانی مطالب وب ، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

4 مدل طراحی سایت بر اساس رابط کاربری

 

یک سایت می تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. ظاهر سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بازدیدکننده را به خود جذب می کند. اما سلیقه ی بازدیدکنندگان یکی نیست. طراح سایت خوب، وبسایت را با سلیقه ی خود نمی سازد بلکه بنابر گروه مخاطبین سایت(بازدیدکنندگان) و آنچه مدیر سایت تمایل دارد طراحی می کند.  طراحی پورتال

 

 

به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی توان از طرح های فانتزی استفاده کرد زیرا اینکار بازدیدکننده را کودک تلقی می کند و به سایت جنبه شوخی می دهد. بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده، متوجه شده ایم اغلب سایت ها در میان یکی از چهار دسته ی زیر قرار می گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلا از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نداشته باشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتجیه با دانستن آنها راحت تر می توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید

1- طراحی سایت سایت های نا منظم

امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی های جدید دنیای گرافیستان هستند، به سایت هایی گفته می شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:
رها، کهنه، لبه های نا متقارن، محو شده و کاملا متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وبسایت های براق، ساده و خط کشی شده ی نسل قبل طراحی جدا می کند. اما باید به این مورد توجه داشته که با وجود این خصوصیات نظم و هارمونی خاصی در این سایت ها وجود دارد که باعث اذیت شدن مخاطب نمی گردد. درواقع این سایت ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند. این گونه سایت ها برای هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحی های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان، مرتبان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه ی خوبی دارند اصلا آن را نمی پسندند.   طراحی سایت وردپرس     

article_image_one_439.jpg

2- طراحی سایت خلوت

این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان های کم و گرافیکی و دو یا سه رنگ در آنها، ظاهری متفاوتی بهشان داده است و بلعکس دسته قبلی به تمیزی معروفند. متمایز، حرفه ای و مدرن هستند، همچنین پیام "صاحب این سایت مشتاق است" و " صاحب این سایت قابل اعتماد است" را به بازدیدکننده القا می کند. این گونه سایت ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آنها را می ترساند و سایت های استاندارد را می پسندند که در ادامه همین مقاله می خوانیم.

3- طراحی سایت پر المان

این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته های دیگر می باشد. موضوع سایت تعیین می کند وبسایت از چه المان ها و رنگ هایی تشکیل شده یاشد. مثلا اگر موضوع سایت شرقی ، سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان های بوته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون های مختلف در جای جای بک گراند و هدر بکار می رود. این سایت ها اگر به درستی طراحی شوند فضایی گرم، پر هیجان را ایجاد می کنند و صاحب سایت را فردی با پشتکار، خونگرم و پر مشغله معرفی می نمایند. هزینه طراحی سایت     

4- طراحی سایت ساده و استاندارد

این طراحی را خوب می شناسید. اغلب سایت هایی که می بینید از این نوع طراحی بهره بردند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح های خط یا شیار استفاده می شود. هدر ها شامل جند عکس هستند. البته این طرح ها می توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه ای ایجاد کنند. اما ظاهر اینگونه سایت ها یاد بازدیدکننده نمی ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلا مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می دهند، که درست هم هست. این سایت ها برای شرکت ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

سیستم های حفاظت پیرامونی به تجهیزاتی اشاره دارند که در اطراف یک محیط قرار می گیرند تا امنیت آن محیط تامین شود. کاملا واضح است که این سیستم ها می توانند بسیار پیچیده تعریف شوند و یا کاملا ساده باشند. همچنین ایجاد امنیت در اطراف یک محیط از دیر باز مورد توجه و استفاده بوده است برای مثال ایجاد دیوارهایی در اطراف باغ ها، سیم های خاردار بر روی دیوار اماکن مهم و یا نرده های فلزی و غیر فلزی از جمله سیستم های حفاظت پیرامونی در قدیم به حساب می آید. در این مقاله ابتدا مفهوم حفاظت پیرامونی را توضیح می دهیم و سپس نکاتی در خصوص حفاظت پیرامونی در مدارس برای شما بیان می کنیم.

ابزار حفاظت پیرامونی ذکر شده امروز هم استفاده گسترده دارند و برای مثال همه ما دیوارهای حفاظت شده با سیم های خاردار را در اطراف اماکن حساس نظامی و صنعتی را دیده ایم اما امروزه در مکان هایی که نیاز به امنیت بالا وجود دارد در کنار این سیستم های حفاظتی سنتی از تکنولوژی های روز دنیا نیز استفاده می شود. به همین دلیل یک رقابت بسیار بالا در این خصوص شکل گرفته است تا تکنولوژی های نوین را در این راستا به خدمت بگیرند. فناوری هایی مانند فیبر نوری، کابل های ارتعاشی، تکنولوژی مادون قرمز، آشکار ساز مایکروویو و میدان الکترولستاتیک از جمله تکنولوژی هایی است که مورد استفاده سیستم های حفاظت پیرامونی قرار می گیرد.

نکته مهم در خصوص فناوری های جدید مورد استفاده در صنعت حفاظت پیرامونی این است که هر کدام از سیستم هایی که برای حفاظت پیرامونی به کار می روند، دارای نحوه عملکرد متفاوتی هستند. بدین معنی که عملکرد سیستم حفاظت پیرامونی مادون قرمز با حفاظت پیرامونی فیبر نوری متفاوت است.

سیستم اعلام خطر پیرامونی
استفاده از سنسورهای RX/TX تا 250 متر
استفاده از سنسورهای مونو تا 25 متر
استفاده از کابلهای حساس میکروفونی
استفاده از کابلهای برقدار ( Electro Wire )
امکان استفاده از قفلهای الکترو مگنتیک جهت دربهای فنس
استفاده از کابلهای مغناطیسی
امکان اتصال سیستم به سامانه مداربسته

تجهیزات حفاظت پیرامونی در مرزهای مجموعه مورد حفاظت نصب می شوند که این سیستم ها علاوه بر تاسیسات صنعتی و شهری در مرزها، فرودگاه ها، زندان ها، نیرو گاه های هسته ای و … به کار گرفته می شوند.

سیستم های کاربردی در حال حاضر در بازار وجود دارند که  برای بسیاری از محوطه های کوچکتر نیز مناسب و مقرون به صرفه هستند. مکان هایی مانند کارگاه های موقت ساختمانی، معادن و یا تصفیه خانه های آب از جمله مواردی هستند که می توانند برای بهبود حفاظت پیرامونی خود از این سیستم ها استفاده کنند. توصیه ما این است که در پیرامون محوطه چنین اماکنی از آشکار ساز های تردد استفاده شود تا به محض ورود افراد مزاحم خرابکار هشدار ایمنی به مسئولان حفاظت داده شود.

بر اساس یک اصل کلی در خصوص تامین امنیت پیرامونی اماکن مختلف، سطح حفاظت مورد نیاز هر مکان بر اساس خطرات احتمالی ناشی از تردد های غیر مجاز باید در نظر گرفته شود. در یک حالت ایده ال طرح حفاظتی یک مجموعه باید شامل لایه های مختلف و برگرفته از سیستم های سنتی و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برای ایجاد حفاظت آن محیط باشد. برای مثال کاملا واضح است که حفاظت پیرامونی برای یک محیط مانند فرودگاه ها ی بین المللی با حفاظت پیرامونی در مدارس کاملا متفاوت خواهد بود.

حفاظت پیرامونی در مدارس

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

سیستم های حفاظت پیرامونی در مدارس

مدارس نقشی کلیدی در ساختن آینده کشورها و جوامع دارند. به دنبال بازگشایی کلاس های درس، جوانان محصل به مراکز آموزشی بازگشته اند. آنان بار دیگر با انگیزه به تحصیل ادامه می دهند تا مهارت و دانش کسب کنند. مدارس نیازمند زیرساخت های حفاظتی هستند تا از بچه ها محافظت نمایند. مهم تر اینکه محیط پیرامونی امن که اجازه نفوذ افراد بیگانه و غیرمجاز را نمی دهد، تضمین می کند که مراجعین، والدین و دانش آموزان بتوانند در محیطی اجتماعی با یکدیگر تعامل داشته باشند؛ بدون احساس ناراحتی و جدایی از سایرین. بنابراین نصب و راه اندازی تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس از ضرورت قابل توجهی برخوردار است.

با این حال، اگرچه ایمنی اغلب دغدغه اصلی والدین است، اما با وجود محدودیت های مالی و بودجه ای و تخصیص سرمایه محدود به حفظ ایمنی در برابر کرونا، برنامه های مهم راه اندازی تجهیزات حفاظت پیرامونی مورد بی توجهی قرار می گیرند.

هدف از نصب و راه اندازی فنس پیرامونی ، محدود کردن ورود و خروج افراد غیرمجاز در محوطه مدرسه است و فنس ها باید متناسب با این هدف طراحی شوند.

راهکارهای جذاب و کاربردی تجهیزات حفاظت پیرامونی

برخلاف فنس ‌های پرچ شده معمولی، فنس پیرامونی جدید هم ظاهری زیبا دارد و هم کاربردی است. به علاوه به استاندارد LPS 1175 SR1 نیز مجهز می باشد.

سبک و ظاهر فنس پیرامونی باید حفاظت و ایمنی مدرسه را تضمین نموده و همزمان نباید تأثیری روی زیبایی ظاهری فضای مدرسه داشته باشد. این فنس ها به عنوان بخشی از فضای مدرسه، باید زیبا و کاربردی بوده و در عین حال به دانش آموزان احساس محصور بودن در فضایی مشابه زندان را انتقال ندهد.

پیشنهاد می شود که فنس های پیرامونی:

  • حداقل 2 متر ارتفاع داشته باشند
  • مقاوم به خرابکاری و مستحکم باشند
  • در زمین به صورت مستحکم نصب شده باشند
  • در ابعاد گوناگون قابل نصب بوده و
  • قسمت بالایشان به گونه ای باشد که نتوان از روی آن رد شد

دسترسی به تمام نقاط با گیت دسترسی

به طور کلی می توان در خصوص سیستم های حفاظت پیرامونی در مدارس چنین گفت که فنس های پیرامونی این اماکن باید حداکثر حفاظت را از گیت های دسترسی ایجاد کند. کاملا واضح است که هر مرکز آموزشی برای سهولت تردد استفاده کنندگان باید چند درب ورودی داشته باشد اما از سوی دیگر تعداد این درب های ورودی باید تا حد امکان کم باشد تا کنترل تردد مراجعین با سهولت بیشتری صورت گیرد. بنابراین میان حفاظت پیرامونی و همچنین تسهیل ورود و خروج مراجعین باید یک تعادل در تعداد درب های ورودی ایجاد شود.

گیت های خودکار و دستی

بهترین راهکار برای استفاده از گیت ها در مدارس ترکیبی از گیت های خودکار و دستی است. گیت ها ی خودکار امکانات بسیار بیشتری به شما ارائه می دهند اما در این میان گیت های دستی و مکانیکی نیز مزیت های خاص خود را دارند. برای مثال گیت های دستی نصب آسان تری دارند، ارزان قیمت تر هستند و چون به برق نیازی ندارند در صورت قطع شدن برق مجموعه امکان خروج بدون دردسر را برای شما مهیا می کنند. در مقابل گیت های خودکار می توانند به تجهیزات اکسس کنترل راه دور و ریدر های کارت مجهز شوند که در مجموع سیستم حفاظت شما را تقویت می کنند. همچنین گیت های خودکار مستحکم و سنگین هستند و در نتیجه ورود غیر مجاز و به زور از آنها غیر ممکن می شود.

ارائه حفاظت کافی با تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس

نسل جدید و فرزندان ما باید بتوانند در یک محیط امن و بدون تهدید ها ونگرانی ها به یادگیری و تمرکز بر روی مفاهیم مدارس بپردازند. بنابراین راهکارهای حفاظت پیرامونی در مدارس می تواند خیال مدیران و والدین را از هر نظر راحت کند تا در هنگامی که فرزندان خود را به مدارس می سپارند خیالشان از امنیت آنها راحت باشد. به همین دلیل این مسئولیت بر عهده مدیران آموزشی و مدارس است که از بهترین شرکت ها با تکنولوژی های روز دنیا خدمات حفاظت پیرامونی را در جهت بالا بردن امنیت اماکن آموزشی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن تهران  نصب دوربین مداربسته    



:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد