نوشته شده توسط : nima

 


تست هارد دوربین مداربسته

تست هارد دوربین مداربسته : در هنگام نصب دوربین مدار بسته در برند ها مختلف گاهی هارد وصل شده به دستگاه DVR نمایش داده نمی شود. این موضوع می تواند به دو دلیل اتفاق افتاده باشد، یا هارد متصل شده به دستگاه خطای عدم وجود هارد را اعلام می کند و هارد توسط دستگاه DVR تشیخص داده نمی شود یا هارد شما سوخته است و باید تعویض شود. در این مقاله ابتدا به بررسی رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR می پردازیم و  در صورت حل نشدن مشکل، علائم سوختن هارد را برای شما بیان می کنیم.

رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط DVR

برای اینکه دستگاه DVR‌ ، هارد متصل شده را تشخیص دهد، مراحل زیر را انجام دهید:

 

گام اول) ابتدا باید دستگاه DVR را خاموش کنید و بعد از باز کردن دستگاه، مطمئن شوید که اتصالات سوکت و منبع تغذیه هارد به درستی عمل می کند.

گام دوم) اگر در مرحله اول مطمئن شدید که اتصال سوکت به هارد به درستی عمل می کند، پس مشکل از عدم اتصال نیست. بنابراین هارد را از دستگاه خارج کنید.

گام سوم) دستگاه DVR‌ را روشن نمایید ( از جدا بودن هارد مطمئن شوید )

گام چهارم) وارد منوی دستگاه شده و به دنبال گزینه ریست فکتوری ( Factory reset ) بگردید. سپس دستگاه را ریست نمایید.

گام پنجم ) دستگاه را خاموش نموده و سپس هارد را به دستگاه وصل نمایید.

گام ششم) حال دستگاه را روشن نمایید و به بخش تنظیمات رفته و از تشخیص هارد توسط دستگاه مطمئن شوید.

نکته:

اگر دستگاه شما همچنان هارد را تشخیص نمیدهد احتمالا هارد شما سوخته است و باید از طریق تست های مختلف این موضوع را بررسی کنید.

قبل از هر چیز ابتدا آداپتور دستگاه را تغییر داده و آداپتوری با جریان بالاتر استفاده نمایید. اگر این موضوع نیز مشکل شما را برطرف نکرد باید مراحل زیر را برای تست هارد دوربین مداربسته خود انجام دهید.

دلایل صدای ناهنجار هارد دوربین

  • خرابی برد هارد دیسک
  • ضربه خوردن هارد یا افتادن از ارتفاع: از آنجا که هارد ها قابل حمل و نقل هستند ممکن است گاها دچار ضربه فیزیکی شوند که بسیار برای هارد خطرناک است و ممکن است باعث بروز صدا در آن شود.
  • نوسانات برق: زمانی که برق دچار نوسان می شود هد هارد توقف می کند و دوباره شروع به حرکت می کند. تکرار شدن این مساله باعث می شود به مرور زمان هد هارد دچار مشکل شود و صدای ریزی را ایجاد کند. همچنین نوسان برق ممکن است باعث شود برد هارد بسوزد. بنابراین توصیه می شود نوسان برق را از طریق یک رابط استاندارد کنترل نمایید.

 

علائم سوختن هارد دوربین مدار بسته

در قسمت قبل بررسی کردیم که مشکل عدم تشخیص هارد از مواردی مانند عدم اتصال یا برق DVR نباشد. در ادامه تست هارد دوربین مداربسته با هم بررسی می کنیم که اگر هارد ما سوخته باشد چه علائمی دارد.

  • هیچگونه تصویری دیده نمی شود و سیستم نمی تواند هارد مورد نظر را شناسایی کند.
  • محتویات هارد بالا نمی آید
  • وجود برخی پیغام ها بر روی صفحه دوربین
  • روشن نشدن دوربین

مراحل تست هارد دوربین مداربسته به صورت دستی

در ابتدا باید وارد منوی دستگاه DVR شده و سپس وارد قسمت Maintenance شوید.

در قسمت  Maintenance زیر منوی  Detect HDD را انتخاب کنید.

سپس گزینه Bad Sector Detection را انتخاب نمایید.

پس از آن در بخش Key Area Detection گزینه Full Detection را فعال نمایید و بر روی گزینه Detect  کلیک نمایید تا وضعیت سکتورهای هارددیسک مشخص شود.

تست هارد دوربین مداربسته

در بخش بررسی های انجام شده توسط دستگاه، اگر این بخش با رنگ قرمز نمایش داده شده باشد هارد دوربین مدار بسته شما مشکل دارد و اگر این بخش با رنگ سبز نمایش داده شده باشد هارد شما سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

نکته:

  1. موضوعی که در هنگام بررسی هارد دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید این است که انجام تمام مراحل بررسی هارد کمی زمان بر است و بستگی به ظرفیت هارد شما دارد. بنابراین کمی صبور باشید تا این مسیر تا انتها طی شود.
  2. در قسمت status می توانید روند پیشرفت این مسیر را مشاهده نمایید. بعد از اتمام مراحل این گزینه به حالت complete در می آید. در این لحظه است که شما از طریق رنگ نمایش داده شده می توانید پی ببرید که هارد سالم است یا خیر.

عوامل موثر بر از کارافتادگی هارد دوربین مداربسته

یکی از رایج ترین علل عدم کارکرد صحیح هارد مشکلات در ضعف پاور منبع تغذیه است. در برخی موارد پاور دستگاه DVR شما ضعیف است و نمی تواند بیش از یک هارد را پشتیبانی کند. بنابراین این موضوع را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که پاور منبع تغذیه شما می تواند سیستم DVR شما را پشتیبانی کند.

در این مورد متخصصان نصب دوربین مداربسته توصیه می کنند از منبع تغذیه با ولتاژ 3 آمپر استفاده کنید تا توان الکتریکی کافی و لازم برای هارد دیسک را فراهم کند.

نکته دیگر این است که بعضی از دستگاه های dvr ارزان از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که قادر به پشتیبانی از 3 هارددیسک نیستند. لذا باید در هنگام خرید سیستم نظارتی به این مساله توجه خاص داشته باشید. به طور کلی DVR های ارزان توانایی پشتیبانی از تصاویر با نرخ فریم های بالا را ندارند و به همین دلیل در صورت استفاده از دستگاه DVR ارزان با مشکل ضبط مواجه خواهید شد.

دلیل دیگر از کارافتادگی هارد دوبین، افزایش الکتریسیته ساکن و یا زنگ زدگی دستگاه است. لذا توصیه می شود سالانه dvr را بازکنید و با فرچه گرد و غبارها را پاک نمایید تا سیستم خنک تر شود.

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

چیپ تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته چیست؟

چیپ-تصویر-CCD-EFFIO-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
حسگر تصویر بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است وظیفه این جزء رساندن نور به لنز دوربین از طریق تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است. در ساختار دوربین های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD استفاده می گردد.
چیپ های تصویر EFFIO از دسته سنسورهای CCD هستند که توسط شرکت سونی تولید می شوند این سنسورها دارای قابلیت های ویژه ای بوده، نسبت به نور حساسیت بالایی داشته و کیفیت رنگ ها در تصاویر حاصل از آنها نیز مناسب است. این چیپ ها دارای چندین نوع مختلف هستند.
دوربین هایی که از تکنولوژی Effio سونی بهره می برند قادرند تصاویری با وضوح و کیفیت بالاتر، با رنگ های زنده و نسبت سیگنال به نویز بیشتری ارائه دهند.

نحوه عملکرد سنسور Effio

سنسور Effio که مخفف عبارت (Enhanced Features and Fine Image Processor)است دارای ویژگی های خاصی است که آن را از هم ردیفان خود متمایز می سازد. از جمله این ویژگی ها این است که از لحاظ فرکانس خروجی، سنسور Effio فرکانس خروجی به مراتب بالاتری دارد. همچنین رزولوشنی که این چیپ تصویر ارائه می کند بسیار پیشرفته تر بوده و فارغ از تکنولوژی مگا پیکسلی در دوربین های تحت شبکه است. با توجه به نحوه پردازش تصاویر در این تكنولوژی، امكان دستیابی به تصاویر با وضوح بالاتر میسر می باشد.
در دوربین هایی که مجهز به سنسور Effio هستند سیستم پیشرفته تصحیح و ارتقا رنگ ها در تصاویر وجود دارد که رنگ هایی زنده و واقعی را به نمایش می گذارند. در مورد وجود نویز در تصاویر نیز از هر دو تکنولوژی 2D-DNR و 3D-DNR برای کاهش نویز تصاویر استفاده می کند.
لازم به ذکر است که با استفاده از این تكنولوژی امكان دستيابي به كیفیت بالاي تصویر در حالت زوم الكترونیكی (E-ZOOM) نیز امکان پذیر است . زیرا در حالتی که لنز دوربین را بر روی نقطه خاصی متمرکز می کنید از کیفیت تصویر کاسته می شود اما با وجود این سنسور این مشکل تا حد زیادی برطرف گردیده است. به نحوی که برای مثال در دوربینی با قابلیت زوم بالا بدون افت كیفیت تصویر این كار انجام می شود.
 

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن    قیمت دوربین مدار بسته خانگی     نصب دوربین مدار بسته تهران     لیست قیمت هایک ویژن

واژه Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

دید در شب IR:

مهمترین قابلیت مرتبط با Day & Night دید در شب IR یا مادون قرمز است. دید در شب

مادون قرمز کمک میکند دوربین در طول شب و در محیط هایی با نور صفر هم به گرفتن

تصویر مناسب ادامه دهد. از آنجا که در طول روز دوربین معمولا نور کافی برای گرفتن

تصویر دارد در این مدت برای صرفه جویی در انرژی LED های مادون قرمز دوربین خاموش

هستند. با کاهش نور محیط از سطحی استاندارد سنسور نور دوربین فرمان روشن شدن

LED های مادون قرمز دوربین را می دهد. سیاه و سفید شدن تصویر: نور مادون قرمز فاقد

رنگ است. (در واقع بازه رنگ هایی مرئی را نشان نمی دهد) پس در صورتی که دوربین با

روشن چراغ های IR همچنان سعی کند تصویر رنگی بسازد، تصویر اصلا رنگ مناسبی

نخواهد داشت. از طرف دیگر دوربین های مدار بسته معمولا عملکرد بهتری از نظر کاهش

نویز در تصویر سیاه و سفید دارند، پس با سیاه و سفید شدن تصویر میزان نویز تصویر

هم (که به علت تقویت الکترونیکی یا AGC ایجاد شده ) کاهش می یابد.

فیلتر IR :

فیلتر IR یا مادون قرمز نوعی فیلتر نوری است که از عبور نور مادون قرمز جلو گیری می

کند.در دوربین های مدار بسته معمولا چیپ تصویر را به گونه ای می سازند که حساسیت

خوبی به نور IR داشته باشد، از این طریق در طول شب و با فعال شدن چراغ های IR

(مادون قرمز) دوربین تصویر خوبی ایجاد کند. این موضوع البته مشکلاتی را در طول روز

ایجاد می کند. از آنجا که در طول روز هم نور مادون قرمز زیادی در محیط وجود دارد

دوربین با جذب آن، دچار اختلال در رنگ می شود. برای رفع این مشکل در طول روز از یک

فیلتر IR بر روی لنز دوربین استفاده می شود. با رسیدن شب، سنسور نور به طور همزمان

فیلتر IR را برداشته و چراغهای IR را روشن می کند.

دوربین تحت شبکه از کدام روش در عملکرد Day & Night استفاده می کنند؟

بیشتر دوربین های تحت شبکه از هر سه روش گفته شده به صورت همزمان استفاده می

کنند. دوربین های پیشرفته تر تدابیر پیشرفته تری هم برای مبارزه با کاهش کیفیت

تصویر در طول شب دارند.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

EIS در دوربین مدار بسته

EIS-در-دوربین-مدار-بسته-چه-کاربردی-دارد-؟,,

بسیار پیش می آید که دوربین های مداربسته در مکان های عمومی، شلوغ و روباز نصب شوند. این امر باعث می شود تا همواره در معرض عوامل طبیعی و مکانیکی همچون باد، باران، رفت و آمد افراد و ... باشند. این مسئله ممکن است منجر به وارد آمدن ضربه و ارتعاش به دوربین ها شده و از کیفیت و وضوح تصاویر آنها کاسته و یا ایجاد تاری کند.
بعلاوه در دوربین های مداربسته پیشرفته تر با افزایش کیفیت تصاویر و افزایش قدرت زوم در دوربین میزان تاری و نویز نیز افزایش یافته و بیشتر نظر بیننده را جلب می کند. همچنین با افزایش زوم دوربین نسبت به لرزش و ارتعاش حساس تر می شود.
به منظور برطرف کردن این مشکلات، تولیدکنندگان دوربین های مداربسته همواره در تلاشند تا با ابداع روش های گوناگون و نوین در صدد رفع این مشکلات برآمده و نقائص مربوط به کیفیت تصاویر را که فاکتور اصلی یک سیستم مدار بسته است برطرف نمایند. یکی از این روش های ابداعی، چیپ های تثبیت کننده دیجیتالی یا الکترونیکی هستند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

تثبیت کننده تصویر دیجیتالی (EIS)

تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) به منظور ارتقا کیفیت تصویر ابداع شد. در این روش با استفاده از پردازشگر الکترونیکی EIS تاری و عدم وضوح تصاویر که اغلب بر اثر لرزش دوربین ایجاد می گردد، کاسته می شود.
در این روش با استفاده از الگوریتم های خاص، دوربین خارج از مرز دید استاندارد (که به دلیل حرکت دوربین گرفته شده) می تواند پیکسل های تصویر را تشخیص دهد. سپس با استفاده از اطلاعات موجود در این پیکسل ها تصویر الکترونیکی از فریمی به فریم دیگر تعویض می گردد تا یک تعادل حرکتی در تصاویر دوربین ایجاد گردد.
بدین ترتیب این روش تضمین می کند که تصاویر بدون تاری و نویز خواهند بود. البته لازم به ذکر است که با این وجود، در حین این عملیات تصویر نهایی به صورت خیلی کم، کوچکتر می گردد، زیرا برخی از نقاط مرزی در تصویر حذف می گردند. این امر می تواند تا حدودی منجر به کاهش کیفیت تصاویر گردد، اما چشمگیر نیست.
چیپ تصویر EIS یک قطعه سخت افزاری است و معادل نرم افزاری آن تکنولوژی DIS مخفف عبارت Digital Image Stabilization به معنای تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است. در مقام مقایسه قاعدتا عملکرد EIS نسبت به DIS به مراتب بهتر است.

تفاوت EIS و OIS

یکی دیگر از روش های اصلاح نقائص تصاویر در هنگام ارتعاش یا لرزه تثبیت کننده تصویر نوری یا OIS است.
در این روش رفع اثرات تاری حاصل از لرزش دوربین مدار بسته از طریق اجزای سازنده داخلی دوربین انجام می شود و به این ترتیب از اثرات مخرب لرزش هایی که به کل بدنه دوربین وارد می گردد، جلوگیری می کند. دوربین ارتعاشات را از طریق سنسورهای حرکتی خود تشخیص داده و سپس به صورت مکانیکی موقعیت لنز یا در برخی موارد حسگر نور را تغییر می دهد و بدین ترتیب باعث می شود تا نور همواره به سنسور دوربین اصابت کند.
اما در مقایسه، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی یا دیجیتالی EIS روشی است که بر پایه تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده در هنگام لرزش دوربین عمل می کند. بنابراین می تواند به عنوان یک راه حل واکنش پذیر و نه به عنوان پیشگیرانه در نظر گرفته شود.

 

http://webmaster.sitearia.ir/

http://seo-webdesign..com/

http://seo1-ir.blogfa.com/

http://seo55.irancnblog.com/

http://www.chatblog.ir/

http://seoweb.blage.ir/



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

واژه Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

واژه شب و روز Day & Night در دوربین مدار بسته

دید در شب IR:

مهمترین قابلیت مرتبط با Day & Night دید در شب IR یا مادون قرمز است. دید در شب

مادون قرمز کمک میکند دوربین در طول شب و در محیط هایی با نور صفر هم به گرفتن

تصویر مناسب ادامه دهد. از آنجا که در طول روز دوربین معمولا نور کافی برای گرفتن

تصویر دارد در این مدت برای صرفه جویی در انرژی LED های مادون قرمز دوربین خاموش

هستند. با کاهش نور محیط از سطحی استاندارد سنسور نور دوربین فرمان روشن شدن

LED های مادون قرمز دوربین را می دهد. سیاه و سفید شدن تصویر: نور مادون قرمز فاقد

رنگ است. (در واقع بازه رنگ هایی مرئی را نشان نمی دهد) پس در صورتی که دوربین با

روشن چراغ های IR همچنان سعی کند تصویر رنگی بسازد، تصویر اصلا رنگ مناسبی

نخواهد داشت. از طرف دیگر دوربین های مدار بسته معمولا عملکرد بهتری از نظر کاهش

نویز در تصویر سیاه و سفید دارند، پس با سیاه و سفید شدن تصویر میزان نویز تصویر

هم (که به علت تقویت الکترونیکی یا AGC ایجاد شده ) کاهش می یابد.

فیلتر IR :

فیلتر IR یا مادون قرمز نوعی فیلتر نوری است که از عبور نور مادون قرمز جلو گیری می

کند.در دوربین های مدار بسته معمولا چیپ تصویر را به گونه ای می سازند که حساسیت

خوبی به نور IR داشته باشد، از این طریق در طول شب و با فعال شدن چراغ های IR

(مادون قرمز) دوربین تصویر خوبی ایجاد کند. این موضوع البته مشکلاتی را در طول روز

ایجاد می کند. از آنجا که در طول روز هم نور مادون قرمز زیادی در محیط وجود دارد

دوربین با جذب آن، دچار اختلال در رنگ می شود. برای رفع این مشکل در طول روز از یک

فیلتر IR بر روی لنز دوربین استفاده می شود. با رسیدن شب، سنسور نور به طور همزمان

فیلتر IR را برداشته و چراغهای IR را روشن می کند.

دوربین تحت شبکه از کدام روش در عملکرد Day & Night استفاده می کنند؟

بیشتر دوربین های تحت شبکه از هر سه روش گفته شده به صورت همزمان استفاده می

کنند. دوربین های پیشرفته تر تدابیر پیشرفته تری هم برای مبارزه با کاهش کیفیت

تصویر در طول شب دارند.

پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن

قابلیت ضبط Edge Recording دوربین مداربسته

قابلیت-ضبط-Edge-Recording-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته همواره یکی از چالش های پیشروی سیستم های امنیتی به شمار می رود. تجهیز و جمع آوری یک سیستم با کارایی بالا که در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد، نیازمند دقت در انتخاب نوع سیستم مدار بسته است.
برای مثال گاهی بودجه شما این اجازه را نمی دهد که هزینه زیادی را صرف خرید <ilink|article|217>هارد دیسک های متعدد و یا دستگاه های ضبط بزرگ کنید. همچنین شاید گستره کاری تان نیز آنطور ها هم وسیع نباشد و تنها نیازمند ثبت و ضبط اطلاعات کمی باشید. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم ضبط Edge recording است.

قابلیت Edge recording


Edge recording که ذخیره سازی محلی(local) یا ضبط (on-board) نیز نامیده می شود، حالتی است که تصاویر ارسالی از یک دوربین مدار بسته به جای دستگاه ضبط NVR، مستقیما بر روی SD کارت یا کارت حافظه ذخیره می گردد. Edge recording دارای انعطاف پذیری و قابلیت های بیشتری در ضبط تصاویر است.
قابلیت و حجم ذخیره سازی در دوربین های مداربسته رم خور یا مجهز به SD کارت در مقایسه با هارد های با فضای ذخیره سازی بالا و یا دستگاه های ضبط NVR ها بسیار محدود است، و به همین دلیل می توانند یک گزینه مناسب برای زمانی باشند که می خواهید اطلاعات کم و محدودی را ذخیره نمایید. برای مثال در هنگام استفاده از قابلیت تشخیص حرکت(motion detection) که تنها زمانی ضبط تصاویر انجام می شود که دوربین حرکتی را در محیط تشخیص دهد برای Edge recording مناسب است.

مزایای Edge recording

  • در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط NVR اطلاعات را می توان بر روی کارت حافظه ذخیره نمود.
  • صرفه جویی در استفاده از پهنای باند زیرا دیگر فایل های پر حجم از تصاویر ویدئویی برای ذخیره در دستگاه ضبط NVR بر روی شبکه ارسال نمی گردند.

کاربرد ها

در برخی از مکان ها نیز می توان از Edge recording به عنوان روش اصلی ذخیره سازی برای اطلاعات کم حجم و یا به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ تر برای ذخیره سازی و بازیابی فایل های ویدیویی استفاده نمود. در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:
  • در مواقع استفاده از قابلیت ضبط تشخیص حرکت، ضبط در هنگام شب و یا در مواقع تعطیلی دفتر کار می توان از Edge recording استفاده نمود.
  • برای استفاده در منازل شخصی هنگامی که ضبط تنها در صورتی انجام می شود که فرد داخل منزل نیست.
  • برای استفاده در سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و یا واگن های قطار که در هنگام حرکت به یک NVR مرکزی دسترسی ندارند.
</ilink|article|217>


:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگر رادار دوربین مداربسته : دوربین های مداربسته در ابتدای ورود آنها به بازار جهانی تنها برای نظارت تصویری اماکن حساس نظامی و دولتی مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نظارتی شاهد تولید نسل های جدید از دوربین مدار بسته هستیم که مجهز به امکانات بسیار خارق العاده ای هستند و ازاین طریق قابلیت های نظارتی منحصر به فردی ایجاد کرده اند. موضوع مهم دیگر در نسل جدید دوربین های مداربسته این است که کیفیت تصاویر این دوربین ها نسبت به دوربین های قدیمی به شدت بهبود یافته است و در نتیجه با تعداد کمتری دوربین شما می توانید نظارت دقیق تری بر یک محیط داشته باشید.

یکی از قابلیت های جدید دوربین های مداربسته که مبتنی بر استفاه از هوش مصنوعی است را با نام قابلیت تحیل تصاویر دوربین مداربسته می شناسیم. برای مثال دوربین های مداربسته دارای حسگر شمارش افراد یا توانایی دوربین مداربسته در تشخیص چهره و یا قابلیت پلاک خوان در دوربین مداربسته این امکان را به ما می دهد که با دقت بیشتری محیط زندگی خود را مورد نظارت و تجزیه و تحلیل قرار دهیم. ویژگی منحصر به فردی که در نسل جدید دوربین های مداربسته هایک ویژن مورد استفاده قرار گرفته است حسگر های را داری می باشند و در ادامه این مطلب به بررسی این قابلیت می پردازیم.

تحلیل گر تصاویر در دوربین مداربسته

طرز کار حسگرهای راداری به طور کلی به این شکل است که ابتدا این حسگرها تشخیص دهنده سیگنال های محیطی هستند که در صورت تشخیص سیگنال در محیط آلارمهای تعیین شده را به نرم افزار مدیریت ویدئو های سیستم مداربسته یا همان VMS ارسال می کنند.

تفاوت این حسگرها با سایر حسگرها دوربین مدار بسته در دقت تشخیص و آنالیز سیگنال های محیطی آنها می باشد. بطور واضح تر حسگرهای راداری دوربین مدار بسته برای استفاده در فضای آزاد کارایی دارند و همانطور که در مورد رادارها می دانید این حسگرها با ارسال فرکانس به محیط و باز خورد آن می توانند اجسام را تشخیص دهند.

حسگر رادار دوربین مداربسته

حسگرهای راداری دوربین

حسگرهای راداری دوربین مدار بسته می توانند در آن واحد چندین هدف را شناسایی کرده و تحرکات را به خوبی و با دقت بسیار بالا تحت نظر خود داشته باشند. اما از یک حسگر راداری توقع نداشته باشید که بتواند تحرکات اجسام ریز و کوچک را نیز تحت نظر داشته باشد و آلارم های تحرکات آنها را ارسال کند. بنابراین واضح است که حسگر های راداری دوربین مداربسته بیشتر برای محیط های وسیعتر و برای آنالیز اجسام بزرگ مقیاس کارایی دارد.

این رادارها می توانند با توجه به طول موج و فرکانس ارسالی خود مسافتی بین ۴۰ الی ۶۰ متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند که البته در نسل های آینده ممکن است این میزان بسیار افزایش پیدا کند. زیرا اساسا محدودیت ساخت راداری وجود ندارد و این مسافت نیز بسته به نوع دوربین مدار بسته در خود رادار طراحی گردیده است.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که این دوربین ها در چه مکانهایی کاربرد دارند؟ به طور کلی می توان چنین گفت که این دوربین ها در هر مکانی که دارای درجه امنیتی بسیار بالا باشد و همچنین امنیت پیرامونی برای آن امری حیاتی محسوب شود می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این سنسور ها در اصل یک ابزار کمکی برای ارتقا سطح کیفی نظارت تصویری دوربین مداربسته به حساب می آیند.

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدیویی

استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدئویی می تواند در افزایش کارایی تجهیزات نظارتی بسیار موثر باشد. به عبارت دیگر این دو تکنولوژی توسط ترکیب با یکدیگر می توانند نقص های یکدیگر را پوشش دهند. دوربین های مدار بسته دارای حسگر راداری ارائه شده تا کنون، دارای ویژگی ارتباط مستقیما بین دوربین مدار بسته و رادار نمی با شند اما بدون شک در نسل آینده دوربین های دارای این تکنولوژی عملکرد دوربین مدار بسته می تواند به صورت ترکیبی از پردازش تصویر وآلارم های ارسال شده از رادار باشد. بعنوان مثال د ر یک دوربین مدار بسته PTZ که از سیستم target tracking را با دقت بالایی صورت داد.

از دیگر محاسن این تکنولوژی این است که تحلیل گرهای ویدئویی در شرایط جوی نا مناسب مانند برف، مه و باران دچار خطای عملکرد می شوند اما رادار در تمام شرایط جوی می تواند به خوبی موانع وحرکات آنها را تشخیص دهد. در کلام نهایی باید گفت که رادار برای تشخیص و دوربین مدار بسته برای شناسایی سوژه بکار گرفته می شوند واستفاده از توابع VCA (تحلیل گرهای تصاویر) به تنهایی نمی توانند کار تشخیص رابا دقت بالایی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: پکیج دوربین مداربسته    نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


فناوری BLC در دوربین مداربسته

BLC در دوربین مداربسته : یکی از مشکلاتی که برای تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نوری مختلف پیش می آید، عدم توانایی دوربین مداربسته در تطبیق سریع خود با نور ورودی به دوربین بوده است. در مدل های جدید تر دوربین های مداربسته با فناوری های پیش رفته این مشکلات برطرف شده است و برای مثال قابلیت هایی مانند BLC، WDR  و HLC برای بهبود کیفیت نوری تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته ایجاد شده است. در این مطلب به معرفی قابلیت BLC در دوربین های مداربسته و تفاوت آن با WDR و HLC پرداخته ایم.

BLC چه کاربردی در دوربین مداربسته دارد

از نظر ترجمه تحت الفظی، قابلیت BLC در دوربین مداربسته (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است.  وقتی که اختلاف میزان نور در نقاط مختلف یک فضا به شدت زیاد باشد دوربین مداربسته نمی تواند دو سطح نوری شدید و فاقد نور را به صورت همزمان با کیفیت بالا نشان دهد. برای مثال اگر شخصی در مقابل یک پنجره پر نور قرار گرفته باشد دوربین تصویر شخص را به شکلی تیره نمایش می دهد و عملا چنین تصویری هیچ کاربرد نظارتی برای ما نخواهد داشت چرا که داخل فضای اتاق کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود.

یکی از روش هایی که در جهت رفع مشکل تیره شدن فضای یک اتاق به دلیل شدت نور پس زمینه ایجاد می شود، بالا بردن بازه داینامیک دوربین است اما این روش بسیار پر هزینه است و در نتیجه مورد استقبال تولید کنندگان قرار نمی گیرد. در مقابل روش های ساده تری در جهت بهبود کیفیت تصاویر در چنین شرایطی بوجود آمده است که یکی از این روش ها فناوری BLC نام دارد.

 

BLC در دوربین مداربستهبیشتر بدانید: پک دوربین مدار بسته      نصب دوربین مدار بسته

مکانیزم BLC

اگر بخواهیم خیلی ساده مکانیزم BLC را توضیح دهیم باید گفت که این مکانیزم نور محیط بیرونی را در نظر نمی گیرد و با بازتر کردن دیافراگم لنز دوربین توانایی تصویر برداری از محیط تاریک تر داخلی را افزایش می دهد. با این کار محیط پر نور خارجی کاملا به شکل یک تصویر سفید در می آید اما تصاویر فضای داخلی به درجه قابل قبولی بهبود می یابد.

کاملا واضح است که مکانیزم BLC در دوربین های مداربسته در شرایطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد که تصاویر محیط بیرونی برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد و تمرکز تصاویر دوربین شما بر روی اتفاقات فضای داخلی باشد. برای آنکه شما بتوانید هم تصاویر با کیفیتی از فضای داخلی داشته باشید و هم تصاویر فضای بیرونی را ضبط کنید از مکانیزم دیگری به نام WDR باید استفاده کنید. در حال حاضر در میان برند های مختلف تولید کننده دوربین مداربسته، محصولات تحت شبکه شرکت هایک ویژن و تمام دوربین های آنالوگی که منوی OSD دارند، از مکانیزم BLC پشتیبانی می کنند.

تفاوت BLC با HLC

همانطور که قبلا اشاره شد قابلیت های مختلفی در دوربین های مداربسته نسل جدید ایجاد شده است تا با تنظیم میزان نور تصاویر ضبط شده کیفیت این تصاویر افزایش یابد. قابلیت HLC نیز مانند قابلیت BLC مسئول جبران و تنظیم نور زیاد در تصاویر محیط است اما در قابلیت HLC نقاط بسیار نورانی مانند چراغ اتوموبیل ها پوشانده می شود تا دیگر نقاط تصویر با کیفیت بهتری مشاهده شود.
در تفاوت BLC و HLC باید این نکته گفته شود که در BLC بجای پوشانده نقاط پر نور، سعی در جبران نور پس زمینه و ایجاد تعادل نوری در کل تصویر است تا از این طریق اجسام نزدیک تر سیاه دیده نشوند.
BLC در دوربین مداربسته

تفاوت مکانیزم BLC و WDR

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

بنابراین کاملا مشخص است که تصاویر ایجاد شده توسط فناوری WDR به مراتب واضح تر و شفاف تر از فناوری های BLC و HLC هستند. اما از طرف دیگر قابلیت WDR نیاز به سخت افزارهای مجزا در سیستم مداربسته دارد و در نتیجه دوربین های مداربسته مجهز به فناوری WDR قیمت بالاتری در بازار دارند.

مقالات مرتبط:

  1. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  2. Dual Stream در دوربین مداربسته
  3. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  4. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته : یکی از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربین مدار بسته توجه به طول کابل کشی سیستم های مداربسته است. در صورتی که نحوه کابل کشی و میزان طول کابل ها مناسب نباشد تاثیر بسیار منفی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته خواهد گذاشت. از طرف دیگر کابل هایی با کیفیت های مختلف و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیاز پروژه ها از انواع مختلف آن استفاده کرد. نکته مهم در خصوص کیفیت کابل ها این است که هر چه فلزهای بکار رفته در کابلها خالص تر و از رسانایی مناسب تری برخوردار باشند تاثیر بهتری بر روی کیفیت تصاویر دارد. در ادامه این مطلب به موضوع طول کابل کشی در هنگام نصب دوربین مداربسته و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر صحبت خواهیم کرد.

برخی از کارشناسان نصب دوربین مداربسته به اعدادی خاص به عنوان استاندارد کابل کشی اعتقاد دارند اما این موضوع از نظر فنی صحت ندارد و فاکتور های مختلفی در این موضوع تاثیر گذار است. برای مثال کیفیت های مختلفی از جنس کابل ها در بازار وجود دارد و از سوی دیگر اتصالات و دستگاه های ضبط نیز از نظر کیفیت متفاوت هستند و در نتیجه بلندی طول کابل در تلفیق این سیستم ها متفاوت خواهد بود. با این وجود اگر بخواهیم یک استاندارد عددی به عنوان طول کابل دوربین مداربسته تعریف کنیم می توان چنین گفت که برای سیستم های مداربسته آنالوگ حداکثر مسافت کابل باید بین 250 تا 270 متر باشد.

عدد ذکر شده به عنوان سقف کابل کشی در سیستم های آنالوگ در سیستم های دیگر کاربرد ندارد و برای مثال در روش های مختلف دیگر متراژ کابل ها باید بسیار کمتر باشد تا از کیفیت تصاویر کاسته نشود. برای مثال در سیستم کابل های UTP حداکثر میزان مسافت کابل کشی حدود 100 متر تعریف می شود که البته با استفاده از تقویت کننده های موجود در بازار این عدد تا دو برابر نیز می تواند افزایش یابد.

 

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر

تاثیر جنس کابل ها بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته

دو نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که مغذی آلومینیم از کیفیت بسیار پایین تری نسبت به مغذی مس برخوردار است و متاسفانه در بازار کابل هایی با نام کابل مسی فروخته می شود اما وقتی بر روی شعله قرار می گیرند مشخص می شود که از جنس آلومینیوم هستند. نکته دوم این است که هر چقدر طول کابل افزایش پیدا می کند افت ولتاژ در طول مسیر کابل اتفاق خواهد افتاد و در نهایت منجر به قطع شدن تصاویر می شود.

همانطور که اشاره شد نمی توان عدد دقیقی برای استاندارد طول کابل کشی دوربین مداربسته مطرح کرد ولی به شکل استاندارد برای سیستم آنالوگی که کابل آن از مس تهیه شده باشد، این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و هر چقدر از در صد مس بکار رفته در کابل ها کاسته شود این متراژ هم به همان نسبت کمتر خواهد شد. برای سیستم های تحت شبکه هم برای کابل های CAT 5 UTP از ۱۴۰ تا ۱۸۰ متر می باشد که با استفاده از تقویت کننده ها میتوان این مقدار را افزایش داد.

کابل کواکسیال و دوربین مداربسته در بستر آنالوگ به صورت تئوری قابلیت انتقال تصاویر را به طول 300 متر را خواهد داشت اما در عمل این طول کاهش پیدا می کند. چنانچه دوربین های شما در فواصل دور از دستگاه مدیریت تصویر یا DVR قرار دارند باید به موضوعاتی مانند جنس مغزی کابل، تعداد شیلد کابل، روکش کابل، ضخامت مغزی کابل و تکنولوژی کابل توجه ویژه داشته باشید.

نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل بر روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که اگر منبع تغذیه شما در نزدیکی دوربین مداربسته قرار دارد، نباید قطر کابل برق شما کمتر از ۵٫۱ میلی متر باشد تا ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شما خیلی دچار افت نشود. اما اگر از منبع تغذیه مرکزی برای دوربین های خود استفاده می کنید ( این کار در پروژه های دارای طول کابل زیاد توصیه نمی گردد) باید در نظر داشته باشید که افت ولتاژ سر خط را با توجه به قطر و طول کابل بصورت دقیق محاسبه کنید تا تجهیزات شما با توجه به افت ولتاژ آسیب نبینند.



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته

استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته : در دنیای محصولات الکترونیکی که تولید کنندگان بیشماری در سرتاسر دنیا اقدام به طراحی و تولیدات محصولات متنوع می کنند نیاز به تعریف استانداردهای مختلف در جهت اطلاع رسانی به مصرف کننده بیش از گذشته اهمیت یافته است. دوربین های مداربسته نیز با طرح ها و قابلیت های متفاوتی توسط کشورها و شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند و در نتیجه همه این شرکت ها ملزم به اطلاع رسانی استاندارد در خصوص محصول تولید خود هستند. از استانداردهای بین المللی در تولید دوربین های مداربسته استانداردهای IP و IK است. به عبارتی دقیق تر این دو استاندارد شرکت ها را ملزم می کند که مقاومت ساختار فیزیکی محصولات خود را بر اساس این معیار ها بسازند.

استانداردهای IP و IK دارای یکسری درجه بندی های پیش فرض هستند که با اعدادی نوشته شده در کنار حروف IP و IK بر روی محصولات منتشر می شود. با این اطلاعات شما می توانید مقاومت دوربین ها را در مقابل ضربه فیزیکی، رطوبت و دیگر عوامل محیطی بسنجید و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید و نصب دوربین مداربسته کنید.  در ادامه این مطلب به بررسی اعداد درج شده بر اساس این دو استاندارد بین المللی می پردازیم.

 

استاندارد IP در دوربین مداربسته

همانطور که توضیح داده شد استاندارد IP و IK برای بررسی میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر نفوذ گرد و غبار و ضربات احتمالی تدوین شده است. استاندارد IP مخفف عبارت( Ingress Protection ) به معنی مقاومت در برابر نفوذ است. به عبارتی دقیق تر سیستم IP  یک استاندارد بین‌المللی است که سطح حفاظت را در برابر نفوذ به محوطه‌های مختلف از قبیل گرد و غبار، جامدات و مایعات تعریف می‌کند. زمانی که در اطلاعات محصول  به IP  رسیدید ، باید دنبال دو شماره از ۰۰ تا ۶۸ باشید. هر عددی در نمودار درجه‌بندی   IP سطح حفاظت دوربین مدار بسته را نشان می‌دهد.

هر عدد، نشاندهنده ی سطح حفاظتی است که در طول فرآیند تست دوربین کنترل شده است تا سازگاری دوربین راتضمین کنند. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند به دنبال رتبه‌بندی مورد نظر براساس نیازهای خاص خود باشند و آن‌ها می‌توانند دوربین‌های خودرامطابق با سطح حفاظت مشخص‌شده انتخاب کنند.

 

همان طور که گفتیم در کنار حروف IP اعدادی به عنوان درجه بندی قرار می گیرند. هر کدام از این اعداد نشان دهنده سطح مقاومت معینی در دوربین مداربسته است. عدد اول نشان دهنده میزان مقاومت دستگاه نسبت به ورود اشیا جامد است و اعداد  بالاتر نشانگر مقاومت بیشتر دستگاه نسبت به ورود گرد و غبار است. یادتان باشد که بررسی مقاومت دوربین مداربسته در مقابل نفوذ گرد و غبار بسیار مهم است، زیرا ذرات ریز می توانند به راحتی  در دستگاه نفوذ کرده و منجربه نقص های داخلی در طولانی مدت شوند.

رقم دوم از شماره IP نشانگر مقاومت دوربین در برابر نفوذ مایعات است. هرچه عدد این درجه بیشتر باشد دستگاه مقاومت بالاتری در برابر نفوذ آب و مایعات دارد. این معیار برای دوربین هایی که در فضاهای روباز نصب می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

استاندارد IP و IK در دوربین مداربستهبیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

 

 درجه بندی استاندارد IP

(عدد صفر نشان دهنده عدم مقاومت دستگاه است.)

عدد یک

دستگاه در برابر نفوذ ذرات تا سایز ۵۰ میلیمتر مقاوم است

عدد دو

دستگاه دربرابر ذرات جامد با قطر ۱۲٫۵mm مقاوم است

عدد سه

دوربین برابر ذرات جامد با حداقل قطر ۲٫۵mm مقاوم است.

عدد چهار

مقاوم دربرابر سیم،پیچ‌گوشتی،حشرات و ذرات جامد با قطر 1mm

عدد پنج

دوربین در برابر نفوذ خاک مقاومت قابل قبولی دارد.

عدد شش

مقاومت کامل دربرابر نفوذ گرد و غبار

 

 

استاندارد IK در دوربین مداربسته

استاندارد IK یک استاندارد بین المللی است که سطح مقاومت محفظه های تهیه شده برای تجهیزات الکترونیکی در برابر ضربه های مکانیکی را تعیین می کند. این رتبه بندی می تواند یک عامل مهم در هنگام انتخاب دوربین برای فضای باز و محیط های بیرونی باشد. زیرا دوربین ها در فضای باز ممکن است در معرض ضربات فیزیکی یا خرابکاری های عمدی بیشتری باشند.

 

عدد صفر

دستگاه در برابر ضربات مقاوم نیست.

عدد یک

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۵٫۶ سانتی متری بر روی آن در حال سقوط است مقاوم است.

عدد دو

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد سه

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۱۴ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد چهار

دستگاه در برابر سقوط یک شی ۲۵۰ گرمی که از فاصله ۲۰ سانتیمتری برروی آن سقوط کند، مقاوم است.

عدد پنج

دستگاه دربرابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۲۸ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد شش

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هفت

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد هشت

دستگاه در برابر یک شی ۲۵۰ گرمی که از ارتفاع ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد نه

دستگاه دربرابر یک شی ۵۰۰ گرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

عدد ده

دستگاه در برابر یک شی ۵ کیلوگرمی که از فاصله ۴۰ سانتیمتری بر روی آن سقوط می کند، مقاوم است.

 

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

انتقال تصویر روی موبایل

انتقال تصویر روی موبایل

انتقال تصویر روی موبایل: پیش از شروع انتقال تصویر باید پورتهای دستگاه DVR که

معمولا ۲ یا ۳ پورت است بر روی مودم خود فور وارد کرده باشید در مورد آموزش اینکار به

مطلب انتقال تصویر دوربین مداربسته با ای پی استاتیک مراجعه کنید.

مراحل کار

۱- نرم افزار انتقال تصویر را از وب دانلود کرده یا از روی سی دی دستگاه بر روی موبال یا

تبلت خود بریزید.

۲- پس از نصب نرم افزار به منوی اصلی وارد شوید.

۳- درمنوی اصلی برای اضافه کردن دستگاه DVR یا NVR خود روی گزینه Device و یا

Device Manager کلیک کنید تا پنجره آن باز شود.

منوی اصلی نرم افزار

منوی اصلی نرم افزار

۱-Alia یا نام مستعار بنامی گفته میشود که شما میخواهید به این دستگاه بدهید. در این

بخش هر نامی که دلخواه شما است میتوانید وارد کنید.

۲- قسمت بعدی Register mode است. از آنجایی که در این بخش نحوه انتقال تصویر با

آی پی استاتیک بر روی موبایل را اموزش میدهیم گزینه IP/Domain انتخاب میکنیم اما

در صورتی که بخواهید بدون IP Static انتقال تصویر داشته باشیم گزینه DDNS را انتخاب

میکنیم (انتقال تصویر بدون ای پی استاتیک).

قسمت آدرس

۳-قسمت آدرس مربوط به آدرس IP دستگاه شماست. در صورتی که میخواهید دستگاه را

روی شبکه داخلی ببینید. میتوانید آدرس شبکه داخلی خود را اینجا وارد کنید و در صورتی

که نیاز است دستگاه را روی اینترنت ببینید باید ای پی استاتیک خود را در این قسمت

وارد کنید.

۴-قسمت پورت مربوط به Server Port پورت شماست. این پورت بر روی دستگاه DVR

شما مشخص میشود و در تنظیمات شبکه دستگاه میتوانید آنرا پیدا کنید.این پورت حتما

باید قبلا بر روی مودم شما فوروارد شده باشد در این صورت پورت را در این قسمت وارد

میکنید.

۵-قسمت بعدی user name یا نام کاربری دستگاه DVR یا NVR شماست. در بیشتر

دستگاهها با کاربری admin انتقال تصویر صورت میگیرد اما در صورتی که میخواهید

محدودیتی روی دیدن تصاویر ایجاد کنید یک کاربری جدید ایجاد کنید و آنرا محدود کنید

در این صورت روی نرم افزار موبایل کاربر دیگر نخواهد توانست برخی تصاویر را ببینید یا

فیلمهای ضبط شده را ببیند.

۶-قسمت password نیز کلمه عبور همان کاربری است که بر روی DVR از آن استفاده می کردید.

۷-قسمت آخر تعداد دوربین های متصل شده به دستگاه باست که صورت خودکار نمایش میدهد.

۸- پس از وارد کردن این اطلاعات کار شما تمام شده و با بر گشتن به صفحه نمایش میتوانید تصویر دوربین های خود را ببینید.

 

پک دوربین مدار بسته  قیمت دوربین مداربسته ارزان   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی برند هایک ویژن

 

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته

تکنولوژی ANPR در سیستم های مدار بسته: مخفف عبارت Automatic Number Plate Recorgnition و به معنی تشخیص خودکار پلاک توسط دوربین مدار بسته میباشد.

سیستمهای نظارتی ANPR قابلیت اسکن بیش از ۳۰۰۰ پلاک خودرو در ساعت را توسط دوربین مدار بسته دارا میباشد،

دقت سیستم ANPR به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی در بالا بردن دقت سیستم های ANPR تاثیر دارند که از جمله آنها میتوان به مواردی مانند زیر اشاره کرد:

  1. کیفیت لنزو دوربین مدار بسته مورد استفاده……
  2. تنظیم دقیق لنز، میزان نور و روشنایی دوربین
  3. تنظیم زاویه دید دوربین مدار بسته محل قرار گیری دوربین…..

سیستم ANPR قلبلیت ضبط پلاک کشورهای مختلف از جمله ایران را دارا میباشند و نرم

افزارهای مختلفی توسط شرکت ها با قابلیت های گوناگون به بازار عرضه شده است ازجمله

قابلیت های این نرم افزارها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ثبت و ضبط پلاک خودروها
  • قابلیت باز شدن اتوماتیک درب راهبند برای افراد مجاز یا مهمانها…
  • محاسبه هزینه پارک بر اساس زمان توقف خودرو
  • ارائه گزارشات مختلف بر اساس زمان، تاریخ، پلاک و …..

موتور ANPR

  • تشخیص چند زبانه از قبیل انگلیسی، عربی، روسی، تایلندی و بقیه زبانهای رایج دنیا
  • نرخ تشخیص بالا تا ۹۸-۹۵ درصد با پلاک های شماره ای الفبایی
  • شناخت سریع فرآیند خواندن کامل ۱۰۰ میلی ثانیه طول میکشد.
  • فناوری مقرون به صرفه و قیمت عالی نسبت به عملکرد
برنامه های کاربردی نمونه

ANPR یک راه حل ارزشمند برای کاربردهای متعدد است نظیر برای ایمنی جاده ها، اتوبان ها، خیابانها و تشخیص اتوماتیک سرعت بالا و تخطی از چراغ قرمز.

اجرای قانون، تایید مجوز خودرو و ثبت آنها زمانی که یک خودرو با پلاک نامعتبر در حال عبور است، یک هشدار ارسال میکند.

جمع آوری عوارض الکترونیکی فعال کردن مسیر آزاد و تشخیص شماره پلاک خودروها و اخذ عوارض.

راهنمای پارکینگ، تشخیص اتوماتیک جای پارک موجود در پارکینگ و راهنمایی خودروها با بهترین دسترسی برای پارک.

کنترل ورود و خروج، تایید ورود و خروج با بالا بردن راه بند برای خودروهای مجاز.

توصیه های نصب برای دوربین مدار بسته ANPR

برای ضمانت تشخیص پلاک با حداقل خطا در هنگام نصب، میبایست دید تصویر دوربین مدار بسته از ۵ درجه بیشتر نباشد. در جانمایی نصب از روبروف زاویه افقی باید کمتر از ۳۰ درجه باشد، به این صورت اگر ارتفاع نصب ۶ متر است، حداقل مسافت عکس برداری باید ۱۰٫۲ متر باشد. مسافت افقی ۲۵ متری توصیه میشود.

در جانمایی نصب زاویه دار دوربین مدار بسته نسبت به خودرو، زاویه بین دوربین و مسیر خودرو باید کمتر از ۳۰ درجه باشد، به این صورت که اگر فاصله این زاویه بیشتر از ۲ متر باشد، حداقل مسافت عکس برداری باید کمتر از ۷ متر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت

ضبط دوربین مدار بسته در حالت تشخیص حرکت: Motion detection در دوربین های مدار

بسته این مکانیزم از طریق بررسی تغییرات در تصویر حرکت را تشخیص داده واز آن برای

بخشهای مختلف دستگاه DVR یا NVR کمک میگیرد.

نحوه کار کرد موشن دتکشن چگونه است؟

این مکانیزم با برسی فریم های تصویر تغییرات در بین فریم ها را تشخیص میدهد وآنها

را به عنوان حرکت در تصویر شناسایی میکند میزان حساسیت و ناحیه حساس به تغییرات

را میتواندر بیشتر دستگاه های ضبط کننده سیستم مدار بسته شناسایی کرد.

نقاط قوت وضعف موشن دتکشن

نقاط قوت

سادگی: امکان استفاده ازآن بر روی انواع دستگاه های DVR را برای سالهای زیادی ایجاد

کرده.

عدم نیاز به پردازش بالا: در کنار سادگی این مکانیزم از نظر نوع پردازش تصاویر نیز کار

ساده ای انجام میدهد و هزینه های سخت افزاری دستگاه هی ضبط کننده را بالا نمیبرد.

کارایی معقول در شرایط عادی: استفاده از مکانیزم پردازش تصویر در نوع خود برای کاربری

های عادی و ساده بسیار موثر است و از حجم تصاویر ضبط شده در دستگاه به شدت می

کاهد.

نقاط ضعف

عدم امکان تشخیص حرکت فیزیکی: همانطور که گفته شد مکانیزم موشن دتکتور بر

خلاف نامش تنها تغییرات در تصویر راشناسایی میکند نه حرکت اجسام را به همین دلیل

ممکن است موشن دتکتور حتی با تغییرات نوری در محیط هم فعال شود.

عدم امکان استفاده به عنوان دزدگیر: محدودیت تشخیص در مکانیزم موشن دتکشن

امکان استفاده از آن به عنوان دزدگیر را از بین میبرد. در صورت استفاده با این کاربری هم

میزان خطا بیش از حد بالا خواهد بود. برای چنین کارهایی بهتر است از سنسورهای PIR

استفاده کنید.

کاربردهای موشن دتکشن:

اصلی ترین کار برد مکانیزم موشن دتکتور در هوشمند سازی روند ضبط تصاویر در سیستم

های مدار بسته است. با استفاده از این مکانیزم شما میتوانید زمانی که تصویر فاقد

حرکت است ضبط را متوقف کنید وتنها زمانی که تغییراتی در تصویر اتفاق می افتد

تصاویر را ضبط کنید، این کار ظرفیت ضبط تصاویر و هارد دیسک مورد نیاز برای سیستم

مدار بسته را بصورت جدی کاهش میدهد.

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته چیست   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی دوربین هایک ویژن

مدت ضبط دوربین مدار بسته

مدت ضبط دوربین مدار بسته: اولین نکته ای که باید در نظر داشت این است که

نوع ضبط تصاویر دوربین مدار بسته توسط هاردی که در داخل دستگاه ذخیره کننده

میباشد، شامل:

ضبط دائمی

۱- ضبط دائمی: که بیست و چهار ساعته عمل ضبط صورت میگیرد.

ضبط دستی

۲- ضبط دستی: که فقط در زمانهای مشخصی عمل ضبط صورت میگیرد.

ضبط با حرکت

۳- ضبط با حرکت: که فقط در هنگام حرکت در جلوی دوربین ضبط صورت میگیرد. با توجه

به تعاریف بالا مدت زمان ضبط تصاویر دوربینهای مدار بسته متفاوت خواهد بود. بدیهی

است که ظرفیت هارد در حالت ضبط دائمی سریعتر از حالت ضبط با حرکت پر خواهد شد.

اما نکته بعدی این است که شما از چه ظرفیت هاردی میخواهید استفاده کنید.

ظرفیت هارد شامل:

۲۵۰ گیگ و یا ۵۰۰ گیگ یا ۱۰۰۰ و یا ۲۰۰۰ گیگا بایت و….خواهد بود اما مهمترین نکته

این است که کیفیت دوربین های شما در چه حدی میباشد. کیفیت دوربین مداربسته  به ترتیب کمترین به بیشترین Analog , H.D , Full HD , 4K میباشد. بدیهی است

که زمان ضبط تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ بیشتر از دوربینهای نسل جدید ۴K

میباشد. و اما تجربه نشان داده تعداد ۴ عدد دوربین مدار بسته انالوگ با کیفیت (حدود

۰٫۴ مگا پیکسل) با هاردی ۱ ترا بایت، برای مدت زمان ۳۰ روز قابلیت ضبط کردن بطور

دائمی را دارد. شما میتوانید از این نسبت برای کارهای خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()