نوشته شده توسط : nima

 

دنیای مجازی وب، دنیای بسیار وسیعی است. در واقع یک گالری هنری است که هزینهء ورودی ندارد. طراحان وب سایت هم در نوع خود هنرمندانی متفاوت هستند. مثل همهء هنرمندان، تمامی طراحی های وب سایت های این طراحان به درستی کار نمی کند. نوع ساخت بعضی از وب سایت ها واقعاً آزار دهنده است.

 

مثلاً فرض کنید برخی از نقاشان واقعاً به رنگ آبی علاقه دارند؛ اگر در هر قطعهء هنری از این رنگ استفاده کنند، دیگر آثار آنها چشم ما را تحریک نخواهد کرد. در واقع تمایل و حوصلهء دیدن هنر آن هنرمند را نخواهیم داشت. طراحی سایت نیز به همین صورت خواهد بود. به عنوان یک توسعه دهندهء وب سایت، باید اطمینان حاصل فرمایید که "هنر" شما برای هر یک از مشتریان متفاوت می باشد. همچنین باید از اشتباهات رایج که باعث منحرف شدن توجه افراد از محصولات و خدمات می شود، اجتناب نمایید. چیز های زیادی هستند که هنگام طراحی وب سایت و برای اطمینان از مناسب بودن یک وب سایت کامل برای مشتری، باید به درستی، واضح و روشن مشخص باشند.
حال در این مقاله به 5 مورد از مزاحم ترین تکنیک های طراحی سایت می پردازیم:

1- استفاده از موسیقی های پس زمینه در طراحی سایت

هیچ چیز بدتر از این نیست که در سرتاسر کل یک وب سایت یک صدا، مداوم تکرار شود. بدتر از آن با هر کلیک در صفحات مختلف و باز شدن صفحهء جدید، آن موسیقی از ابتدا پخش شود. تکرار یک آهنگ کامل در وب سایت نیز باعث دلخوری مطلق بیننده خواهد شد. طراحی سایت

article_image_one_451.jpg

2- استفاده از رنگ هایی که برای چشم آزار دهنده هستند

اگر مشتریان شما اصرار به استفاده از تمامی رنگهای رنگین کمان در طراحی سایت خود دارند، این وظیفهء شماست که آنها را مجاب نمایید که این کار در طراحی سایت درست نمی باشد. رنگ هایی که بسیار روشن و یا بیش از حد تیره هستند، برای پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند. حتی اگر مشتری شما صاحب یک سیرک باشد، باید طراحی سایت آن به صورتی باشد که بیش از 3 رنگ در آن به کار نرود. استفادهء بیش از سه رنگ واقعاً تکنیک مناسبی در طراحی سایت نمی باشد. طراحی سایت اختصاصی  

3- اشتباهات املایی

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمهء "بررسی املایی" می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نیست. قبل از هر بارگزاری و به روز رسانی هر متنی، چندین بار تمامی متنها را چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی نمایید.

4- اندازه فونت

اگر در طراحی سایت در تمامی محتوای وب از حروف بزرگ استفاده شده باشد، افراد احساس خیلی بدی به آن سایت پیدا می کنند. به نظر می رسد آن وب سایت در حال فریاد زدن است. اما به کار بردن حروف با سایز کوچک به صورتی که تمامی متن وب سایت حروف کوچک باشد، افراد احساس می کنند که شما در حال نجوا کردن هستید. بهترین روش استفاده از سایز معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از سایز و فونت نرمال در متون وب سایت، بیننده احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.طراحی سایت تهران      

5- استفاده از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز

این آیتم ها در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. در واقع اطلاعات بیهوده را از طریقی که به نظر شما اطلاعات مهمی بیاید، به بیننده می رساند. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید

9 خطا در طراحی سایت

 

اینکه ما بتوانیم شناخت خوب و جامعی از مشکلات و موانع پیشروی سایت خود داشته باشیم میتواند در طراحی سایت و همچنین در افزودن مطالب به سایت خود کمک شایانی انجام دهد . این که تمامی سایت های اینترنتی موفق میتوانند نظر مخاطب را جلب کنند چیز تصادفی نبوده و کاملاً مرتبط با نوع طراحی سایت و محتوای سایت میباشد . از جمله مشکلاتی عمده که بر اساس نظر کاربران اینترنتی شناخته شده است در زیر آمده است.

 

یادمان نرود که در این فضا ، یک اشتباه میتواند صدمه ای بسیار بزرگ به سایت ما بزند ، پس مراقب باشیم !

1- PAGE CANNOT BE FOUND

بدترین چیز وجود لینک های شکسته در سایت است . هیچ چیز آدمو اینقدر عصبانی نمیکنه که لینکی رو کلیک کنه و با پیام PAGE CANNOT BE FOUND روبرو شه .

  طراحی سایت شرکتی

  

2- PAGE UNDER CONSTRUCTION

بهتره تا وقتی صفحه در حال ساخته لینک بهش ندین . چون باعث میشه که وقت بیننده شما در سایت تلف بشه !

article_image_one_455.jpg

3- MULTIPLE POP UPS

استفاده از پنجره های تبلیغاتی بازشو باید در زمان مناسب خودش باشه ، نه اینکه تا بیننده وارد سایت میشه چند تا پنجره با هم باز شن و نذارن صفحه مورد نظرش رو ببینه . بیننده های سایتتون هیچ وقت شما رو بخاطر وقتی که از اونا برای بستن این پنجره ها تلف کردین نمی بخشند .

4- زمینه سیاه

استفاده از زمینه سیاه علاوه بر اینکه باعث میشه متون داخل صفحه بسختی خونده بشن ، باعث میشن سایت شما در حافظه نهان بیننده سایتی غیر قانونمند و یا مزاحم بنظر بیاد ( نکته روان شناسی ! )

5- متن ناخوانا

استفاده از متن های نامفهوم و پاراگراف های طولانی ذهن را خسته میکند . همیشه از فونت های خوانا و با اندازه مناسب استفاده کنید تا چشم در خواندن خسته نشود . استفاده از حالت های بولد و زیر خط دار در جای مناسب باعث خواناتر شدن متن شما میشود . ساخت سایت      

6- عکس های بسیار بزرگ :

استفاده از تصویر در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد . اما گاهی این عکس ها بعلت حجم زیاد مانع لود شدن سریع صفحه سایت شما میشود و بیننده را ترغیب به بستن پنجره سایت شما میکند ! هنگام استفاده از عکس حتما آن را با برنامه هایی مانند photoshop برای استفاده در وب بهینه کنید تا از کمترین حجم ممکن بهره بگیرید .

7- فلش های ورودی سایت بدون دکمه skip :

اگر دوست دارید در ورودی سایتتان یک فلش زیبا بگذارید اشکالی ندارد و حتی نقطه قوتی برای سایت شما و طراحی سایت شما است . اما یادتان باشد که حتما دکمه SKIP INTRO را در آن فلش تعبیه کنید تا بیننده هایی که میخواهند مستقیم به اطلاعات سایتتان دسترسی بیابند پشت در های بسته فلش معطل نشوند .

8عرض صفحه سایت بزرگتر از عرض مرورگر

این مورد خیلی اهمیت دارد . چون همه عادت دارند برای دیدن ادامه مطالب سایت بسمت پایین حرکت کنند . نه چپ و راست . حالا اگه میخواهید بیننده خود را زجرکش کنید عرض سایتتون رو تنظیم نکنید . شرکت طراحی سایت          

9- عکس هایی که لود نمیشوند

فرض کنید وارد یک صفحه وب میشوید تا مطلبی را بخوانید . عکس مطلب مورد نظر لود نمیشود ، چرا ؟ به هر دلیلی . همین کافیست تا اعتبار سایت شما زیر سوال برود .

پس برای احترام به بازدید کننده خود ، و همچنین برای پیشرفت روز افزون سایت اینترنتی خود ، این موارد را رعایت کنید .



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

اهمیت وجود رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار

شما چه صاحب یک استارت آپ یا طراحی سایت حرفه ای داشته باشید و یا یک کسب و کار در مقیاس کوچک یا بزرگ، افراد حتما از شما می پرسند: در رسانه های اجتماعی عضو هستید؟
هیچ شکی در قدرت و تأثیرگذاری رسانه های اجتماعی وجود ندارد. از 4 میلیارد نفری که روزانه در اینترنت حضور دارند، تقریبا 3 میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی هستند که تقریبا معادل 75% کاربران روزانه اینترنت و تقریبا 40% جمعیت کل دنیا هستند. در صورتی که قصد دارید حضور آنلاین داشته باشید باید در رسانه های اجتماعی باشید.
رسانه اجتماعی مهمترین بخش بازاریابی آنلاین است و آیا امکان پیروز شدن بدون استفاده از این رسانه ها وجود دارد؟

 

آیا رسانه اجتماعی برای هر فردی ضروری است؟

آیا رسانه اجتماعی برای هر فردی ضروری است؟

طراحی سایت شرکتی

وقتی می خواهید وزن کم کنید، اولین موردی که به ذهنتان می رسد احتمالا دویدن باشد چون یک مهارت پایه ای است و در همه جا و هر زمانی اکثر افراد می توانند از آن استفاده کنند. با این وجود، کسانی که مشکل مفاصل، درد زانو و کمر داشته باشند نمی توانند از این شیوه استفاده کنند و شاید شنا، دوچرخه سواری یا پیاده روی گزینه بهتری باشد. البته در کنار ورزش باید رژیم کم کالری، سالم و حرفه ای هم داشته باشید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید.
دقیقا همین مورد برای رسانه اجتماعی هم صادق است. هم برای تمامی افراد مناسب نیست و هم تنها راه پیشرفت و ارتقای کسب و کار شما نخواهد بود. رسانه های اجتماعی اهمیت زیادی در استراتژی بازاریابی آنلاین دارند چون هر کسب و کاری که وب سایت داشته باشید و محتوا در آن بارگذاری می کند، قطعا بخشی از آن را به رسانه های اجتماعی اختصاص می دهد.
رسانه اجتماعی از چنان قدرت و نفوذی برخوردار است که تقریبا بدون فعالیت در آن تمامی تلاش های شما از بین خواهد رفت، مثل شرکت های اپل، آمازون، سامسونگ، نایک و والمارت (Walmart) همگی فعالیت زیادی در این رسانه ها دارند.
حتی مزیتی که بازاریابی با رسانه اجتماعی دارد این است که هزینه بر نیست، وقتی حساب کاربری می سازید، می توانید به افرادی که می شناسید دسترسی پیدا کرده و از طریق آنها به مخاطبین هر یک دسترسی پیدا کنید. و از این لحظه به بعد فقط کافیست که به شکل برنامه ریزی شده پست ارسال کند.

7 روش ارتقای کسب و کار به کمک رسانه های اجتماعی

اگر تا بحال نتایج قابل توجهی بخاطر فعالیت در رسانه اجتماعی نگرفته اید، در این زمینه تنها نیستید و افزایش میزان فالوور زمان می برد.
باید فکر و هدف برای تولید محتوای خود داشته باشید و پس از اینکه مدت زمان خاصی سپری شد، باید از ابزارهای تجزیه و تحلیلی استفاده کنید تا بتوانید انواع محتواهایی که بیشترین میزان مشارکت با کاربر را ایجاد می کنند تولید کنید. پس از این مرحله هم باید مشتری راغب را به خریدار تبدیل کنید که پروسه متفاوتی است.
روش های مختلف رشد کسب و کار عبارتند از:

1- وب سایت سازگار با موبایل:

وب سایت سازگار با موبایل

طراحی سایت فروشگاهی

اگر وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید، خوب است اما اگر سازگار با موبایل هم هست، عالی است!
قطعا اگر کاربران نتوانند از طریق موبایل به وب سایت شما دسترسی داشته باشند خیلی بعید است که تمامی تلاش های بازاریابی شما نتیجه ای بدهند. 57% کل ترافیک آنلاین از ورود کاربران از طریق دستگاه های موبایل مخصوصا گوشی های هوشمند است.
در کنار این مورد، سازگار بودن وب سایت با موبایل، بخشی از الگوریتم رتبه دهنده سرچ گوگل است. اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نباشد، تجربه خوشایندی برای کاربران رقم نخواهد زد و گوگل نیز وب سایت شما در رتبه بندی سرچ جریمه خواهد کرد.

2- بهینه سازی محتوای وب

نوشتن محتوای آنلاین متفاوت از نوشتن یک مقاله دانشگاهی است چون باید دائما نکات دستوری و گرامری متن نوشته شده را کاملا چک کنید تا هیچ ایرادی نداشته باشد. اما برای نوشتن محتوای وب باید علاوه بر این موارد، بهینه سازی هم انجام دهید تا راحتتر در سطح اینترنت پیدا شود. ابتدایی ترین بخش بهینه سازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی است.
کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که مردم در کادر سرچ گوگل وارد می کنند که وقتی شما این عبارات را داخل محتوای خود قرار می دهید، ربات های گوگل راحتتر آن را پیدا کرده و برای نتایج اولیه آن را ایندکس می کنند.

3- بازاریابی محتوایی

طبق نتایج نظرسنجی جهانی در سال 2018 توسط Smart Insights، مشخص شد که تقریبا 20% بازاریاب ها عقیده داشتند که بازاریابی محتوایی، فرایند آنلاینی است که بیشترین تأثیر را روی کسب و کار خواهد داشت که یکی از این بسترها، رسانه های اجتماعی هستند.
جای تعجب نیست که افراد دائما به دنبال سرچ محتوا در اینترنت هستند که البته فقط به پست کردن یا انتشار محتوا هم نیست بلکه باید از ویژگی های زیر نیز برخوردار باشد:

  • جدید و کپی نشده
  • مرتبط
  • قابل استفاده
  • آگاهی دهنده
  • به خوبی تحقیق شده باشد
  • خوانایی خوبی داشته باشد

وقتی دائما محتوایی را در صفحه وبلاگ پست کنید، می توانید فالوورهای زیادی داشته باشید که البته باید با رعایت موارد بالا باشد، تا در نهایت مشتریان و بازدید کنندگان مختلف وب سایت شما را به عنوان منبعی موثق در صنعت مربوطه تلقی کرده و به کیفیت محتوای شما اعتماد پیدا کنند.

4- از ربات چت استفاده کنید

خدمات مشتریان بخش اصلی هر کسب و کاری است. منظور از ارائه خدمات مشتریان عالی یعنی نیاز، دغدغه، نگرانی، مسائل و مشکلات فالوورهای شما، دقیقا برای شما هم باشد.
ربات های چت در رابطه با نحوه ارتباط گرفتن مشتریان با وب سایت ها در حالت عادی سازی هستند و طبق یک مطالعه ای، 15% از پاسخ دهندگان عنوان کردند که در طی یک سال گذشته از طریق ربات های چت ارتباط می گرفته اند.
ربات های چت در رسانه های اجتماعی، روشی مناسب برای مدیریت خدمات مشتریان است. چون جواب های دقیقی به مشتریان می دهند و دوم اینکه شرایط حاد و بحرانی هم بر روی آنها اثرگذار نیست و بیماری و غیره هم اثری نداشته و 24 ساعت 7 روز هفته آماده به خدمت هستند.

5- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

ساخت سایت

برای برخی کسب و کارها استفاده از رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک یا توئیتر مناسب و کاربردی نیست و باید از روش بازاریابی ایمیلی کمک گرفت. مثلا آمار زیر نشان می دهند که در برخی موارد استفاده از این روش به جای رسانه های اجتماعی مفیدتر است:

  • تعداد کاربران: ایمیل 2.6 میلیارد نفر ولی فیسبوک 2 میلیارد نفر و توئیتر نیز 313 میلیون نفر
  • درصدی از کاربران که اتفاقات مختلف را در اول صبح بیشتر از چه طریقی چک می کنند: ایمیل 58%، فیسبوک 11% و توئیتر 3%
  • درصدی از کاربران که از رسانه های اجتماعی و ایمیل در روز حداقل 2 بار استفاده می کنند: ایمیل 91%، فیسبوک 57% و توئیتر 14%
  • کاربرانی که از این پلتفرم ها خرید می کنند: ایمیل 66%، فیسبوک 20 و توئیتر 6%
  • آشنایی کاربران: ایمیل 7%، فیسبوک کمتر از 1% و توئیتر 0%
  • میزان بازگشت سرمایه با ایمیل حدود 21% است درحالی که برای فیسبوک و توئیتر مجموعا 15% است.

6- دایرکتوری موتور جستجو

زمان های قدیم وقتی کسب به دنبال کسب و کار خاصی بود، از دفترچه تلفن و غیره کمک می گرفت اما امروزه افراد از دایرکتوری های موتور جستجو استفاده می کنند.
امروزه دایرکتوری های آنلاین جای خود را به دفترچه های قدیمی داده اند مثل Google My Business، Bing Places for Business و Yahoo! Local Listing.
وقتی کسب و کار شما در چنین لیستی قرار بگیرد خیلی راحت مشتریان شما را پیدا خواهند کرد مخصوصا که کسب و کارهای خرده فروشی داشته باشید.
طبق نتایج گوگل، 80% آمریکایی ها از دایرکتوری های موتور جستجو استفاده کنند تا بتوانند کسب و کار خاصی را استفاده کنند که در کنار استفاده از رسانه های اجتماعی است. 50% از این جستجوها منجر به مشاهده فروشگاه و 18% از این مقدار هم به مرحله فروش می رسد.

7- وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان

شرکت طراحی سایت

وبلاگ نویسی مهمان نیز در کنار استفاده از رسانه های اجتماعی برای برندسازی، معروف کردن خود به عنوان یک فرد حرفه ای، ساخت لینک های ورودی طبیعی و افزایش ترافیک وب سایت روشی عالی است.
سایت های وبلاگی به وبلاگ نویسان مهمان این امکان را می دهند تا در وب سایت خود، محتوا را به اشتراک بگذارند، با این حال، قبل از اینکه شروع به بررسی سایت وبلاگی مورد نظر کنید، اعتبار و شهرت آن را چک کنید.
توجه داشته باشید همانطور که شبکه های وبلاگی مهمان خوب هم هستند، نوع بد هم داریم و به کمک زمینه های اصلی و فعالیت آنها متوجه خواهید شد که کدام مورد مناسبتر است.

جمع بندی مطالب

رسانه های اجتماعی برای رشد و پیشرفت کسب و کار آنلاین شما گزینه ای عالی هستند اما تنها شیوه ممکن نیست و شاید هم اصلا بهترین روش نباشد. به همین دلیل در این مطلب روش ها و ابزارهای دیگری هم علاوه بر رسانه های اجتماعی وجود دارند که حضور آنلاین شما به آن نیاز دارد.
کلام آخر اینکه، استراتژی بازاریابی دیجیتال وابسته به یک ابزار خاص نیست و از تعدادی فرایند استفاده می کند و چندین راه هم پیش روی شما می گذارد تا به اهداف خود برسید.
پس از این مرحله می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل مختلف استفاده کنید که ببینید کدام یک از روش های گفته شده بیشترین میزان بازگشت سرمایه را برای شما رقم زده اند. مثلا اگر نتایج بررسی چنین بود که رسانه های اجتماعی فایده آنچنانی نداشته اند، به دنبال چرایی بوده و نقاط ضعف را بررسی کنید.قیمت طراحی سایت

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

اهمیت تبلیغ و بازاریابی وب سایت برای کسب و کار

طراحی سایت فروشگاهی

بازاریابی وب سایت به قدری اهمیت دارد که طبق آمار و ارقام کسانی که برای کسب و کار خود طراحی سایت کرده اند، نسبت به 64% کسب و کارهای کوچک جلوتر هستند که هنوز وب سایت ندارند و اگر وب سایت شما موبایل ریسپانسیو نیز هست، نسبت به 70% کسانی که به این دستورالعمل گوگل توجهی نکرده اند وضعیت خیلی بهتری دارید.
با این اوصاف، شما در دسته افرادی هستید که در مورد رشد کسب و کار خود بسیار جدی هستید و می خواهید از فرصت های موجود در اینترنت نهایت استفاده را ببرید و از رقابت عقب نمانید با این حال موبایل ریسپانسیو کردن وب سایت قدم اول محسوب می شود و برای بازاریابی وب سایت باید اقدامات بسیار بیشتری انجام دهید تا مشتریان بیشتری با شما آشنا شوند و به همین منظور حتما باید از استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز استفاده کنید.

اگر شما یک مغازه داشته باشید، قطعا تا زمانی که برای آن تبلیغات نکنید، کسی شما را نخواهد شناخت، این مورد دقیقا برای بازاریابی وب سایت نیز صدق می کند تا بتوانید در سطح اینترنت و در میان هزاران وب سایت دیگری که در حیطه شما فعالیت دارند شناخته شوید.
منظور از بازاریابی وب سایت، فقط انجام تبلیغات برای کسب و کار نیست بلکه منظور ما ارائه کردن اطلاعات ارزشمند و مفید در مورد کسب و کار، خدمات و محصولاتی است که ارائه می کنید. کمپین های بازاریابی اهداف مختلفی دارند اما هدف اصلی همه آنها این است که کسب و کار شما را یک سر و گردن از سایر رقبا جلو بیندازد.
هر روز بیش از 4 میلیارد نفر در سطح اینترنت به جستجو می پردازند تا اطلاعاتی برای پاسخگویی به سؤالات خود کسب کنند، نیازهای خود را برآورده سازند و به اهداف خود دست پیدا کنند. وب سایت شما می تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند در بین هزاران وب سایت دیگر معرفی شده و به کمک بازاریابی وب سایت، مشتریان بیشتری با شما آشنا شوند.

2 دلیل که چرا کسب و کارهای کوچک در بازاریابی وب سایت سرمایه گذاری نمی کنند

متأسفانه کسب و کارهای کوچک در زمینه بازاریابی وب سایت چندان فعال نبوده و سرمایه گذاری خاصی نمی کنند و همیشه این کار از درجه اهمیت کمتری برای آنان برخوردار بوده است. در ادامه 2 دلیل برای این پدیده ذکر می کنیم:

1- درک زیادی از بازاریابی وب سایت ندارند

بسیاری از کسب و کارهای کوچک هنوز بر این عقیده هستند که برای راه اندازی کمپین بازاریابی موفق باید سرمایه زیادی داشته باشید. اما از این مورد که بگذریم، بازاریابی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است چون توقع سودآوری دارید پس هرچقدر بیشتر سرمایه گذاری کنید، سود بیشتری کسب خواهید کرد.
تا حد زیادی، ایده های این افراد در مورد بازاریابی وب سایت و مزایای آن، قدیمی است و از نظر این افراد بازاریابی و فروش به یک معنا هستند.

2 دلیل که چرا کسب و کارهای کوچک در بازاریابی وب سایت سرمایه گذاری نمی کنند

طراحی سایت وردپرس

2- قبلا تجربه خوبی نداشته اند

در بررسی های متعدد خود در مورد کسب و کارهای کوچک به این نتیجه رسیدیم که اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچکی که اعتماد و اعتقاد خود را نسبت به بازاریابی وب سایت از دست داده اند بخاطر نداشتن تجربه خوب بوده است.
مثلا این افراد با نهادهای جعلی همکاری داشته اند که به وعده های خود به خوبی عمل نکرده اند و با وجود دریافت هزینه های سنگین، نتایج مثبت خیلی کمی را تحویل این افراد داده اند.
خلاصه اینکه بازاریابی عامل اصلی تأثیرگذار در هر نوع کسب و کاری است. اگر قصد دارید کسب و کار شما به موفقیت برسد، باید مشتریان آن را ببینند به همین دلیل به کمک بازاریابی وب سایت، آن را بیشتر در معرض دید کاربران قرار می دهید، حضور آنلاین خود را پر رنگتر می کنید و می توانید نرخ تبدیل را هم بهبود ببخشید.

7 روش تأیید شده و تضمینی برای تبلیغ و بازاریابی وب سایت

بازاریابی وب سایت آنقدرها هم پیچیده و هزینه بر نیست که شما فکر می کنید. اکثر نکاتی که در این مطلب برای شما بیان خواهیم کرد باید بخشی از فرایند طراحی وب باشد و در صورتی که چنین مواردی را مشاهده نمی کنید حتما از طراح وب یا بازاریاب دیجیتالی خود بخواهید که فورا آنها را استفاده کند.

از طراحی موبایل ریسپانسیو استفاده کنید

طراحی پورتال

1- از طراحی موبایل ریسپانسیو استفاده کنید

هنوز بر این معتقدیم که حتما وب سایت باید موبایل ریسپانسیو باشد و همانطور که در مقالات مختلف ذکر شده، 30% از صاحبان کسب و کار، از این طراحی استفاده می کنند.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که موبایل حرف اول را می زند و موضوعی نیست که مد روز یا یک گرایش موقتی باشد، بلکه واقعیت حال حاضر و آینده زندگی و تجارت است و بشر همیشه به دنبال راه حل ها و ابتکاراتی است که فناوری موبایل را کارآمدتر و مؤثرتر از قبل کند.
تا زمانی که وب سایت شما موبایل ریسپانسیو نباشد، از طریق کاربران موبایل قابل دسترسی نخواهید بود و اساسا بازدید از چنین سایتی تجربه خوبی را رقم نخواهد زد و هیچ کس دوست ندارد که برای خواندن محتوای یک وب سایت، مجبور باشد روی نوشته های آن زوم کند.

2- سرعت دانلود وب سایت خود را بالا ببرید

سرعت وب سایت، عامل بسیار مهم در رتبه گرفتن طبق الگوریتم های جستجوی گوگل است. به بیان ساده، وب سایتی که خیلی سریع لود می شود – کمتر از 3 ثانیه – تجربه کاربری بسیار خوبی را رقم خواهد زد و اگر وب سایت شما موبایل ریسپانسیو است، مطمئن باشید که سرعت دانلود بالایی خواهد داشت.
به آمار و ارقام زیر توجه کنید:

  • در صورتی که سرعت لود وب سایت بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، کاربران آن را رها خواهند کرد.
  • هر ثانیه تأخیر بیشتر از 3 ثانیه مورد انتظار، میزان نارضایتی کاربران را تا 16% افزایش خواهد داد.
  • 52% کاربران عنوان می کنند که سرعت وب سایت عامل بسیار مهم در وفاداری مشتریان به یک وب سایت است.
  • 70% کاربران اصلا وارد وب سایتی نخواهند شد که قبلا تجربه کاربری خوبی از آن نداشته اند

از PWA یا وب اپلیکیشن های پیشرو استفاده کنید

شرکت طراحی سایت

3- از PWA یا وب اپلیکیشن های پیشرو استفاده کنید

همانطور که گفتیم، موبایل ریسپانسیو بودن یکی از راه های بازاریابی وب سایت است اما اگر به فکر پیشرفت بیشتر آن هستید از PWA استفاده کنید.
PWA یا Progressive Web Applications باعث می شود که وب سایت شما مثل یک اپلیکیشن عمل کند اما اینکار چه فایده ای دارد؟

  • PWA برای عملکرد خود نیاز به اینترنت ندارد و این یعنی حتی اگر کاربر اتصال به اینترنت هم نداشته باشد می تواند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند.
  • با PWA، برنامه های بازاریابی وب سایت خود را می توانید بدون وقفه ادامه دهید، می توانید به فالوورهای خود در مورد هر گونه فروش، تخفیف یا کدهای تخفیف اطلاع دهید.
  • گوشی هوشمند فالوورهای شما آیکون PWA در رابط کاربری خود خواهد داشت تا دسترسی راحتتر و سریعتری داشته باشند.
  • طبق تجربه ثابت شده که راه اندازی PWA سرعت بسیار بیشتری نسبت به یک اپلیکیشن دارد.

4- از ویژگی چت آنلاین یا مشاوره آنلاین استفاده کنید

چت آنلاین یا مشاوره آنلاین روشی عالی برای افزایش دسترسی کسب و کارتان برای مشتریان است. این ویژگی برای خرده فروشی های تجارت الکترونیک بسیار مؤثر است چرا که مشتریان می توانند کلیه مسائل و نگرانی های خود را بابت محصولاتی که خریداری کرده اند از طریق وب سایت بیان کنند و این یک روش عالی بازاریابی وب سایت است.
طبق عقیده جف بِزوس، مالک میلیاردر و بنیانگذار آمازون، به عنوان بزرگترین خرده فروشی در جهان، هیچ چیزی بیشتر از خوشحالی و رضایت مشتریان از خدمات و محصولاتی که دریافت می کنند مهمتر نیست.
حتی از طریق چت زنده می توانید به تبلیغ محصولات و خدمات و در نتیجه بازاریابی وب سایت بپردازید و به مشتریان خود مشاوره هم بدهید که در صورتی که احساس کنند با تیم حرفه ای روبرو هستند، قطعا به مشتری دائمی شما تبدیل خواهند شد.

وب سایت خود را بهینه سازی کنید

ساخت سایت

5- وب سایت خود را بهینه سازی کنید

بهینه سازی وب سایت به معنای اجرای فرایندها، تکنیک ها و استراتژی هایی هست که کمک به بهتر پیدا شدن وب سایت شما در سطح اینترنت می کند. در ادامه نمونه هایی از این استراتژی های بهینه سازی را به منظور بازاریابی وب سایت ذکر می کنیم:

  • در گوگل سرچ کنید تا میزان دقت پاسخی که می گیرید را ببینید. هدف این است که ببینید آیا بابت هر سؤالی که سرچ می کنید، موتور جستجوی گوگل بهترین نتایج را در اختیار شما قرار می دهد یا خیر و در صورتی که صاحب یک خرده فروشی آنلاین هستید، متوجه شوید که توضیحات محصول شما برای مشتریان کافی هست یا خیر.
  • برای بازاریابی وب سایت خود حتما تست A/B انجام دهید تا تصاویر وب سایت خود را تست کنید مخصوصا که صاحب خرده فروشی تجارت الکترونیک باشید. با این کار متوجه می شوید که نحوه واکنش بازدیدکنندگان به تصاویری که روی وب سایت خود قرار می دهید به چه صورت است. اگر نتایج خوبی در پی ندارد، از تصاویر بهتری استفاده کنید.
  • یکی از بهترین کارها برای بازاریابی وب سایت انتخاب عناوین جذاب برای سایت است تا بازدیدکنندگان را مجاب به کلیک روی لینک ها کند.
  • توضیحات متا شاید عامل رتبه گرفتن سایت شما نباشند اما قطعا اگر حرفه ای نوشته شوند در جذب کاربران اینترنت برای بازدید از وب سایت کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این توضیحات در قسمت زیر لینک وب سایت در نتایج گوگل قرار می گیرند.
  • از سرتیترهای مناسب برای بازاریابی وب سایت استفاده کنید. گوگل محتوایی که سازماندهی خوبی داشته باشد را ترجیح می دهد و نقش سرتیتر در وب سایت ها این است که به کاربران بگوید با کلیک بر روی این لینک چه اطلاعاتی نصیب شما خواهد شد. حتما در نگارش سرتیتر، از کلمه کلیدی اصلی مرتبط و مناسب استفاده کنید.

حتما از محتوای با کیفیت، مفید، مرتبط، آگاهی بخش، یونیک و جذاب در وب سایت خود استفاده کنید و کلمات کلیدی را هوشمندانه و با تحقیق انتخاب کنید تا هم محتوای شما برای سرچ های انجام شده ایندکس گردد و هم کاربران بیشتری بتوانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند و این ضروری ترین مرحله در بازاریابی وب سایت است.

6- از استراتژی لینک سازی استفاده کنید

لینک سازی یا لینک بیلدینگ یکی از بهترین استراتژی ها برای بازاریابی وب سایت و گسترش میزان دسترسی کاربران است که اغلب توسط افراد متخصص و حرفه ای در زمینه بازاریابی دیجیتال که توجهی به جنبه های خوب و بد آن ندارند، مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
این افراد صرفا وب سایت خود را به کسب و کارهایی لینک می دهند که تعداد مشتریان و مخاطبین زیادی دارد در صورتی که مرتبط با کسب و کار خودشان نیست مثلا وب سایتی که در زمینه سلامت و تناسب اندام فعالیت دارد با وب سایتی که دخانیات می فروشد لینک می شود.
حتما لینک سازی را هوشمندانه پیش ببرید چرا که شیوه ای عالی برای افزایش آگاهی نسبت به کسب و کار و بازاریابی وب سایت است، ضمن اینکه میزان فعالیت آنلاین و ترافیک ورودی شما را افزایش می دهد. لینک بیلدینگ کار سختی است و حتما از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

از سیستم های همکاری در فروش کمک بگیرید

طراحی سایت شرکتی

7- از سیستم های همکاری در فروش کمک بگیرید

بازاریابی از طریق همکاری در فروش، اساسا فریلنسرها یا بازاریاب های مستقلی هستند که مایل به تبلیغ و بازاریابی وب سایت، کسب و کار، محصولات و خدمات شما می باشند و در صورتی که تلاش آنها نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشد و به فروش منجر شود، باید به او کمیسیون پرداخت کنید.
در سیستم های همکاری در فروش، شما با بازاریاب های وابسته ای همکاری دارید که اکثر آنها وب سایت یا شبکه های اجتماعی مخصوص به خود را دارند و حتما در تبلیغات ویدیویی آنها، محصولات و خدمات مشتریان این افراد را مشاهده کرده اید که با چه کسانی قرارداد همکاری بسته اند.
بازاریابی سیستم های همکاری در فروش شیوه ای مقرون به صرفه برای تبلیغ و بازاریابی وب سایت است و هر موقع نتیجه تلاش ها و برنامه ریزی ها به فروش منجر شود، به این افراد پول پرداخت می کنید.

جمع بندی مطالب

راه اندازی وب سایت، برای کسب و کار، قطعا مرحله ای بسیار ضروری محسوب می شود که با داشتن چنین آدرس اینترنتی، گروه های مختلف می توانند در مورد کسب و کار و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید بیشتر یاد بگیرند. با این حال چنین سایتی به خودی خود موفقیت در پی نخواهد داشت تا زمانی که به تبلیغ و بازاریابی وب سایت بپردازید تا بازدیدکنندگان بیشتری با آن برخورد کنند.
بازاریابی وب سایت تلاش و زمان زیادی می طلبد اما حتما باید عملی شود تا وب سایتی که برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید ثمربخش باشد و چنانچه وقت زیادی هم برای انجام این کار ندارید، می توانید برنامه های بازاریابی خود را برون سپاری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی؟

طراحی سایت یا شبکه های اجتماعی؟ کدام یک کافیست؟ از جمله سؤالاتی که خیلی از صاحبان کسب و کار مطرح می کنند. اگر در فیسبوک یا اینستاگرام عضو هستید، حتما به تبلیغات که در صفحه شما ظاهر می شوند دقت کرده اید که به تبلیغ محصول یا خدمات خاصی می پردازند. برخی از دوستان شما هم شاید با ارسال تصاویری از کالاهای تجاری که به فروش می رسانند در حال تبلیغات باشند. اکثر کسانی که محصولات خود را در شبکه های اجتماعی می فروشند، وب سایت ندارند.

این افراد معتقدند که بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) برای فروش محصولات و خدمات آنان کافی نیست. با این اوصاف، وقتی شما پستی در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید:

  • همیشه مخاطبینی برای محتوای خود دارید
  • همیشه احتمال این هست که محتوای شما توسط کسانی که افراد علاقه مند به حوزه کاری شما را می شناسند، به اشتراک گذاشته شود
  • این رسانه ها بستری را در اختیار شما قرار می دهند تا مستقیما با افرادی که کامنت در موضوعات شما پست می کنند در ارتباط باشید
  • پولی پرداخت نمی کنید مگر اینکه بخواهید به شکل حرفه ای از محصولات خود عکس بگیرید تا تبلیغات اسپانسری داشته باشید

با توجه به مزایای گفته شده، کارآفرینان معتقدند که جهت راه اندازی کسب و کار خود به وب سایت نیاز ندارند. اما تا چه حد این درست است؟

آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی کافیست؟

آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی کافیست؟

  طراحی سایت تهران     

ما تصمیم گرفتیم که دقیقا بفهمیم چرا بسیاری از کارآفرینان قصد ندارند که وب سایت داشته باشند در حالی که به شکل حرفه ای می تواند باعث تبلیغ کسب و کار آنها شود.
در ادامه قصد داریم به 3 مورد از مهمترین دلایل اشاره کنیم که در هر مورد نظرات حرفه ای شخصی خودمان را نیز اضافه کرده ایم:

دلیل اول: ساخت وب سایت هزینه بر است؛ نه تنها باید پول برای دامنه و هاست، طراحی وب سایت و برنامه نویسی آن پرداخت کرد بلکه باید به طور منظم به آن رسیدگی کرد

هزینه ای که یک وب سایت برای صاحبان کسب و کار خواهد داشت بستگی به هدف، عملکرد و ویژگی های آن دارد. وب سایت های شخصی، وب سایت های مربوط به شرکت ها و وبلاگ ها، نسبتا ارزان هستند. در مقابل، سایت های تجاری، سایت فروشگاهی، دایرکتوری های موتور جستجو و وب سایت های اطلاعاتی هزینه بیشتری دارند چون نیازمند کار بسیار بیشتری است تا ویژگی های پیشرفته و بسیار مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد.
از آنجایی که نگهداری و رسیدگی وب سایت نیز در هزینه ها حساب می شود، بسیاری از شرکت های طراحی سایت مثل رایان، قیمت گذاری های کاملا منطقی در رابطه با خدمات مدیریت و نگهداری وب سایت دارند و حتی گزینه های شخصی سازی و اختیاری نیز در نظر گرفته اند تا مطابق با نیاز شرکت عمل شود.

همیشه بخاطر داشته باشید که وب سایت یعنی آدرس آنلاین کسب و کار، هنگامی که به درستی مدیریت شود، هزینه ای که باید بابت نگهداری و تعمیرات آن بپردازید خیلی کمتر از هزینه های تعمیر و نگهداری مغازه است.

دلیل دوم: SMM روشی راحتتر برای تبلیغ محصولات و خدمات است. با شبکه های اجتماعی نگران هک شدن، بروزرسانی پلاگین ها و ویروسی شدن حساب کاربری نیستید.

این دید و نگرش درست نیست. در سال 2013، بیش از 2 میلیون پسورد از سایت های شبکه های اجتماعی معروف از جمله فیسبوک و توئیتر به سرقت رفتند و سپس به شکل آنلاین منتشر شدند.
به محض اینکه اکانت شبکه های اجتماعی شما هک شود، اطلاعات خصوصی، محتوا و تصاویر شما دزدیده خواهند شد یا برای فروش پخش می شوند.
برخی از هکرها هم هستند که هدف بسیار بدتری دارند مثل محتواهای نامناسب و غیر معتبری را پست می کنند تا شهرت شما را از بین ببرند و به اعتبار شرکت شما لطمه بزنند.
سایت های شبکه های اجتماعی، همان وب سایت ها هستند. به همان اندازه در معرض خطر هک شدن هستند که برای وب سایت های تجاری یا کسب و کار وجود دارد.
فیسبوک همیشه بیشتر از حد توان وقت گذاشته تا امنیت خود را تقویت کند چون دائما تحت حمله مجرمین سایبری است تا از این پلتفرم برای انجام عملیات فیشینگ خود استفاده کنند.
چون تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بسیار بالاست، مجرمین سایبری شدیدا علاقه مند هستند که به آنها حمله کنند. هکرها از این رسانه ها برای آپلود بدافزار، برنامه های ویروسی و سایر نرم افزارهای مخرب استفاده می کنند تا حریم خصوصی، کسب و کار و امنیت کامپیوتر شما را به خطر بیاندازند.

افراد بیشتر ترجیح می دهند که از وب سایت ها بازدید کنند

طراحی سایت وردپرس

دلیل سوم: افراد بیشتر ترجیح می دهند که از وب سایت ها بازدید کنند

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، سایت های شبکه های اجتماعی همان وب سایت ها هستند. پس عملا چنین اظهارنظری اشتباه است.
چه بسا طبق آمار هم مشخص شده که از 3.5 میلیارد نفری که روزانه در اینترنت جستجو می کنند، 2 میلیارد نفر شبکه های اجتماعی را انتخاب می کنند و همین باعث می شود که این رسانه ها به مانند بزرگترین اقیانوس جهان عمل کنند.
افراد به دلایل مختلف به سراغ شبکه های اجتماعی می روند و این یعنی قصد همه از چک کردن این رسانه ها برای پیدا کردن محصولات مورد نظر و سپس خرید آنها یا بکارگیری خدمات خاص یک شرکت یا مجموعه نیست. تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد مشخص کرد که چرا افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند:

  • تعامل اجتماعی
  • گذران وقت
  • تفریح و سرگرمی
  • به اشتراک گذاری یا بیان عقاید
  • ریلکس شدن
  • ارتباط گرفتن با اعضای خانواده و دوستان
  • ایجاد شبکه

نباید چشم خود را روی مزایای بکارگیری استراتژی SMM در پروژه های توسعه کسب و کار خود ببندیم. آمار و ارقام مختلف اهمیت وجود SMM را در کمپین های دیجیتال مارکتینگ تأیید کرده اند.
توجه داشته باشید که اگر اعتقاد داشته باشید که SMM برای ایجاد کسب و کار کافیست، نخواهید توانست از حداکثر پتانسیل آن برای سرمایه گذاری روی فرصت های موجود در سطح اینترنت استفاده کنید.
البته ما از بررسی هایی که انجام دادیم تعجب نکردیم چون خیلی از مشتریان ما کل سرمایه و تلاش خود را در استراتژی SMM می ریزند. اما نهایتا متوجه می شوند که این استراتژی محدودیت هایی هم داشت که ابتدا به آن توجه نکردند. با اینکه تلاش های آنها نتایج خود را دارند اما ثبات نداشتند. بخاطر همین بی ثباتی در نتیجه گرفتن، بی ثباتی در جریان درآمدی بوجود می آید و در نهایت موجب عدم رشد کسب و کار می گردد.

وب سایت – استفاده از قدرت جستجوی ارگانیک یا طبیعی

وب سایت – استفاده از قدرت جستجوی ارگانیک یا طبیعی

طراحی پورتال

اصلی وجود دارد به نام ضریب ویروسی (یعنی کاربران فعلی چه تعداد کاربر جدید برای شما درست خواهند کرد)، که طبق آن لیست مخاطبین اولیه شما چندان کمک به جذب مخاطب بیشتر نخواهند کرد بلکه جهش در کسب و کار از طرف افرادی اتفاق می افتد که در شبکه مخاطبین اولیه و اصلی شما هستند.
پس با فرض اینکه تعداد مخاطبین فیسبوک شما 1500 نفر بودند و 20% آنها مطالب شما را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند، می توانید امیدوار باشید که مخاطبین آنها هم محتوای شما (در رابطه با محصولات و خدمات) را به اشتراک بگذارند.
اما اگر اینکار را نکنند یا فقط 5% مخاطبین اولیه مطلب شما را به اشتراک بگذارند چه اتفاقی می افتد؟ پس می بینید که شبکه های اجتماعی برای پیشرفت شما تا پایان مسیر کافی نیستند.
با اینکه نمی توانیم تأثیر شبکه های اجتماعی را روی مشتریان و بازدیدکنندگان انکار کنیم، این حقیقت را هم باید بپذیریم که در اکثر موارد فقط مخاطبین خودتان، با شما در ارتباط هستند و همه به حیطه فعالیت کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می کنید علاقه مند نیستند.
بنابراین، بهتر است از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از بخش های کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید تا اینکه تنها استراتژی شما در پروژه توسعه کسب و کار باشد.
حقیقت امر این است که با وجود اثرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی، سرچ ارگانیک به عنوان فاکتور اصلی افزایش بازدید و جذب مخاطبین برای کسب و کار شما عمل می کند. در مطالعه ای که توسط BrightEdge صورت گرفت مشخص شد، سرچ ارگانیک، 51% ترافیک ورودی به وب سایت را تشکیل می دهد. شبکه های اجتماعی: 5% !
پس به جایی نیاز دارید که این همه بازدید را در خود جای دهد. مثلا اگر محصولات خود را در فیسبوک به فروش می رسانید، چطور فرد خریدار، معامله را نهایی کند؟ با طراحی سایت فروشگاهی، شما سبد خریدی در اختیار دارید که در آن فرد خریدار می تواند به راحتی فرایند فروش شما را با کارت بانکی خود به اتمام برساند.
ضمنا چطور فرد خریدار می تواند به شما که کالاهای خود را در شبکه های اجتماعی به فروش می رسانید اعتماد کنید؟ اگر خودتان باشید به کسی که گوشی های هوشمند را به این شکل می فروشد و وب سایت ندارد اعتماد می کنید؟ این افراد چه تضمینی می کنند که شما مالک قانونی و واقعی بوده و کلاهبردار نیستید؟

وب سایت با شبکه های اجتماعی معنا می دهد و حتی داشتن وب سایت مقدم است

طراحی سایت فروشگاهی

اگر قصد دارید کسب و کار خود را به شکل آنلاین اداره کنید، پس باید یک آدرس اینترنتی هم داشته باشید. صفحه ای که در فیسبوک دارید، آدرس تجاری شرکت شما نیست چون نام دامنه فیسبوک در آن است.
وب سایت، آدرس تجاری و نام دامنه مخصوص خودتان را به شما می دهد. با این کار وقتی مطلب خود را پست می کنید و فالوورها پست شما را می بینند و تصمیم می گیرند که بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند، آدرس تجاری مشخصی دارید و در نتیجه این افراد می دانند که باید به کجا مراجعه کنند.
وقتی روی آدرس وب سایت شما کلیک می کنند، به تمام اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا خواهند کرد و پس از آن می توانند تصمیم بگیرند که به مشتری دائمی شما تبدیل بشوند یا خیر!

  • صفحه اصلی: معرف ارزش پیشنهادی کلی برند شماست و اینکه کلا در چه زمینه ای فعالیت دارید.
  • صفحه درباره ما: نشان دهنده هدف شماست؛ کی هستید و چرا این کسب و کار را راه اندازی کردید.
  • صفحه خدمات: نشان دهنده محصولات و خدمات؛ چه خدمات و محصولاتی پیشنهاد می دهید، نقاط قوت و فاکتورهای متمایز کننده اصلی شما در حیطه فعالیتی که دارید چیست؟
  • صفحه وبلاگ یا مقالات: نشان دهنده تخصص شماست؛ عقاید و ایده های شما در این صنعت چیست و نیاز و خواسته های کاربران شما چه مواردی هستند.
  • نمونه کار یا پورتفولیو: نشان دهنده کار و تجربه شماست؛ چه کارهایی تا کنون برای مشتریان خود انجام داده اید.
  • صفحه تماس با ما: محل کسب و کار شما را نشان می دهد؛ چطور افرادی که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند با شما باید در تماس باشند.

هدف از طراحی و برنامه نویسی یک وب سایت فقط یک چیز است: حداکثر استفاده از فرصت های رشد کسب و کار شما.

در ادامه به شما می گوییم که چرا وقتی از شبکه های اجتماعی به عنوان یک فرایند کلیدی و اصلی در کمپین بازاریابی دیجیتال استفاده شود، تأثیرگذاری بیشتری دارد؟

سناریوی اول: صاحب یک رستوران هستید

سناریوی اول: صاحب یک رستوران هستید

همیشه تصاویری از غذا و کسانی که با رضایت کامل در حال خوردن غذا هستند را در اینستاگرام پست می کنید. مردم هم همیشه در پست های شما مشارکت می کنند؛ اکثریت کامنت ها مثبت و خوشحال کننده است و در این بین تعداد اظهار نظر منفی و نقد هم وجود دارد.
کسانی که هنوز غذای شما را تست نکرده باشند، کنجکاو خواهند شد که بیشتر در مورد رستوران شما بدانند. لذا روی URL که در صفحه تجاری خود گذاشته اید کلیک می کنند.
وقتی وارد طراحی سایت رستوران شما و صفحه اول سایت می شوند می توانند ویو 360 درجه ای از رستوران شما داشته باشند و با آیتم هایی روبرو شوند که توسط یک فرد حرفه ای طراحی شده باشند.
مثلا وقتی روی صفحه «منوی غذا» کلیک می کنند با لیستی از غذاها مواجه می شوند که می توانند به راحتی غذاهای متفاوت را همراه با غذا مشاهده کنید. در زیر آن هم اظهار نظرات و کامنت های مشتریانی است که از این غذا خورده اند و نظر خود را در مورد کیفیت غذا و خدمات رستوران شما ذکر کرده اند که حتی برخی از این افراد منتقدین مشهور غذا هستند.
سپس وقتی این اظهارنظرات را می خوانند و نظرشان را جلب کرد وارد بخش «موقعیت ما» می شوند تا از طریق نقشه گوگلی که قرار داده اید بفهمند چقدر با شما فاصله دارند و چقدر طول می کشد که به رستوران شما برسند.

سناریو دوم: یک طراح داخلی هستید

شرکت طراحی سایت

سناریو دوم: یک طراح داخلی هستید

کنید. حتی سعی می کنید نکاتی هم در مورد نحوه طراحی آپارتمان تک خوابه براساس میزان بودجه ای که دارید و اینکه چرا خانه های با سقف بلند هنوز طرفدار دارند به اشتراک بگذارید.
افراد محتوای شما را دوست دارند و شما را به عنوان طراح احتمالی خود برای پروژه های آتی نشاندار می کنند و برای اینکه بیشتر در مورد شما بدانند، روی URL که در صفحه تجاری خود پست کرده اید کلیک می کنند.
وقتی وارد طراحی سایت ساختمانی شما می شوند، با صفحه اصلی مواجه می شوند که طراحی مینیمالیستی دارد، ساده است اما بسیار زیباست، تصاویر سفید و سیاه در آن قرار داده اید و خطوط و فضاهای باز مشخصی هم طراحی کرده اید. با این کار درک و هوش خود را در زمینه طراحی به وضوح نشان می دهید که تأثیر بسیار بیشتری نسبت به شبکه های اجتماعی دارد.
یا مثلا در صفحه درباره ما، بازدید کنندگان، معرفی کوتاه و مختصری از شما می خوانند که عکس حرفه ای از شما در آن آپلود شده است. سپس به بخش نمونه کار یا پورتفولیو سایت شما رفته و تمامی خانه ها و اداره هایی که شما طراحی کرده اید را به شکل اسلاید مشاهده می کنند و دقیقا زیر هر بخش نیز اظهار نظرات و میزان رضایت مشتریان آورده شده است.

جمع بندی مطالب

ثابت شده که شبکه های اجتماعی ابزاری مؤثر برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کار شما هستند اما به تنهایی بخاطر نقص هایی که دارد، عملکرد ضعیفی خواهد داشت. به همین دلیل، فقط روی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM تکیه نکنید تا پتانسیل رشد کسب و کار خود را از بین نبرید.
داشتن وب سایت باعث می شود که همه تلاش های بازاریابی آنلاین خود را تثبیت کید تا بتوانید روی تمامی فرصت های موجود سرمایه گذاری کنید و از همه مهمتر، باعث حضور و فعالیت حرفه ای شما در دنیای اینترنت می شود.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

چرا فکر کردن به دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت هنگام راه اندازی کسب و کار مهم است؟

با داشتن دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت هنگام راه اندازی کسب و کار، می توانید در مسیر کسب موفقیت و دستیابی به اهداف قرار بگیرید. با این حال بسیاری از کارآفرینان به بازاریابی به عنوان آخرین مورد فکر می کنند در حالیکه این تصمیم اشتباه می تواند در طولانی مدت ضربه سنگینی به آنها بزند.

اما چرا باید در ابتدای راه اندازی کسب و کار به بازاریابی دیجیتال فکر کرد؟ 5 دلیل وجود دارند:

  1. برندسازی زمان می برد.
  2. بازاریابی دیجیتال فرایندی زمانبر است.
  3. ایده های ارزشمندی در مورد بازار هدفتان به شما می دهد.
  4. فرصت هایی برای شروع کسب درآمد در کوتاه مدت در اختیار شما می گذارد.
  5. تجزیه و تحلیل های مختلف دیجیتال مارکتینگ، معیار سنجش قابل اعتمادتری برای عملکرد کسب و کار شما هستند.

مزایای شروع دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در ابتدای شروع کسب و کار

مثل هر کسب و کار دیگری، ابتدا و شروع کار سخت ترین مرحله است. کارآفرین استارتاپ برنامه شخصی خود را در مورد مسائل مادی، پرسنل، چارچوب های عملیاتی و زیرساخت های IT مورد نیاز جهت شروع کسب و کار دارد. گاهی اوقات به یک نحوی، بازاریابی در فرایند برنامه ریزی فراموش می شود.
برای بسیاری از افراد، بازاریابی فرایندی است که دیر به آن می پردازند. ایده رایج در مورد بازاریابی این است که فقط باید زمانی استفاده شود که کسب و کار، خیلی آهسته پیش برود.
این افراد به شکل فعال به دنبال بازاریابی و تبلیغ تشکیلات اقتصادی خود نیستند تا زمانی که 100% مطمئن باشند همه جنبه های کسب و کار – از محصولات و خدمات تا فرایندها – طبق رضایت آنها باشد.
اول از همه اینکه، هیچ چیز در کسب و کار 100% قطعی نیست. ضمن اینکه اگر فکر کنید مدل کسب و کار شما بدون عیب و نقص است کاملا غیر واقع بینانه است. چرا؟ چون بازارها همیشه در حال نوسان هستند لذا مدل کسب و کار شما هم باید خود را با تغییرات موجود در بازار، وفق دهد.
از مزایای اصلی داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ این است که می توانید متوجه چنین تغییراتی در بازار حیطه فعالیت خود شوید.

مزایای شروع دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در ابتدای شروع کسب و کار

تا قبل از اینکه در سال 2004 فناوری پهنای باند، اینترنت را قابل دسترس کند، اکثر مواقع فرایند بازاریابی بگیر و نگیر داشت. روش های قدیمی بازاریابی شامل کمپین های استراتژی بودند. این روش ها شامل کارهایی مثل اطلاعیه یا انتشار مطبوعات، رپورتاژ، تراکت و سایر روش های تبلیغات در نقطه خرید (POP) بودند.
کسب و کارها روش معتبری برای بررسی عملکرد و ROI (نرخ بازگشت سرمایه) نداشتند. فرایندهای بازاریابی قدیمی گران قیمت، ناکارآمد و ناپایدار بودند. این همان دلیل اصلی است که چرا در آن روزها، کسب و کارهای مختلف در مورد سرمایه گذاری برای برنامه های دیجیتال مارکتینگ مردد بودند.
با دیجیتال مارکتینگ لازم نیست با حدس و گمان پیش بروید، داده هایی دارید که در لحظه به دست می آیند و این یعنی معیار دقیقی از ROI یا بازگشت سرمایه خواهید داشت.
دیجیتال مارکتینگ همه مزایایی که استارتاپ شما نیاز دارد تا با ساخت جریان های درآمدی کوتاه مدت و بلند مدت به موفقیت برسد، در اختیار آن می گذارد و داده های مبتنی بر شواهدی فراهم می کند که به صاحبان کسب و کار یاد می دهد چطور هزینه ها را کم کرده و ارزش پیشنهادی برند خود را برای بازار هدف در معرض دید قرار دهید.

5 مزیت داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ هنگام راه اندازی کسب و کار

موفقیت در بازاریابی وابسته به ارسال پیام موفقیت آمیز و هوشمندانه در مورد کسب و کار است. پیام برند شما حامل ارزش پیشنهادی شماست یا به عبارتی به مشتریان می گویید که چرا محصول یا خدمات شما بهتر از رقیبان است. ضمنا مهمترین و آخرین موردی که باید به آن توجه کنید این است که مفهوم پیام شما دچار کج فهمی نشود.

5 مزیت داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ هنگام راه اندازی کسب و کار

قیمت طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ چندین کانال در اختیار شما قرار می دهد تا پیام شما به نحوی مؤثر منتقل شود:

  • سئو یا بهینه سازی موتور جستجو: وب سایت و محتوای خود را بهینه سازی کنید تا مشتریان نهایی محصولات یا خدمات شما به راحتی بتوانند کسب و کار شما را در اینترنت پیدا کنند.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی: محتوای بهینه شده خود را در چندین پلتفرم رسانه اجتماعی پخش کنید که برای پرسونای خریدار شما جذاب بوده و متناسب با نیازهای کسب و کار شما باشد.
  • بازاریابی محتوا: محتوای جدید، یونیک، مرتبط، قابل استفاده و جذاب تولید کنید تا سلیقه و علاقه بازار هدف را به سمت خود جلب کنید. محتوا را می توان به شکل متن، تصویر یا ویدیو تولید کرد تا استراتژی جامع تری برای توزیع محتوا داشته باشید.

سؤالی که اکثر کارآفرینان قصد دارند به آن پاسخ دهند این است که چه زمانی باید کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را راه اندازی کنم؟ بهترین جواب این است که وقتی کسب و کار خود را شروع می کنید.
در ادامه 5 مزیت را برای شما ذکر می کنیم تا متوجه شوید که وقتی استراتژی دیجیتال مارکتینگ را از همان مراحل ابتدایی کسب و کار خود استفاده کنید، چه فوایدی خواهد داشت.

1- ساخت مؤثر برند کسب و کار

وقتی شما کسب و کاری را استارت می زنید، مشتریان مایل هستند تا از همان ابتدا بیشتر در مورد آن بدانند. وقتی حتی قبل از رونمایی از محصول یا خدمات، به کمک کانال های دیجیتال، کمپین برندسازی خود را شروع کنید، کمک می کند تا مشتریان نسبت به آن آگاهی پیدا کرده و علاقه در آنها ایجاد کند.
قطعا قصد شما این است که به مشتریان خود دلیلی برای انتخاب برندتان بدهید و مورد فوق العاده ای که درباره دیجیتال مارکتینگ وجود دارد این است که می توانید رویکرد برندسازی خود را متناسب با شرایط تغییر دهید.

محتوای اطلاعاتی که نقاط قوت و فاکتورهای شاخص و متمایز کننده محصول شما را بولد می کند و موارد ارزشمندی را در اختیار مشتریان قرار می دهد، روش مؤثری برای داشتن تعداد فالوور مناسب است. قبل از راه اندازی کسب و کار هم تلاش کنید تا حداقل بین 3 تا 5 هزار فالوور در اینستاگرام داشته باشید.
در طی مرحله پیش راه اندازی کسب و کار، باید انتظار مشارکت بیشتری از مشتریان احتمالی خود داشته باشید چون علاقه و حس کنجکاوی آنها را تحریک کرده اید.

2- دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار به زمان نیاز دارد

با وجود مزایایی که فناوری دیجیتال و اینترنت دارند، انتظار نداشته باشید که خیلی زود نتایج مثبتی از دیجیتال مارکتینگ کسب کنید مخصوصا وقتی شیوه های غیر پولی یا ارگانیک بازاریابی دیجیتال را انتخاب کرده باشید.
ارگانیک یعنی نتایج مثبت و فالوور را به کمک شیوه های غیر پولی مثل تبلیغات کسب کنید. نمونه های روش های بازاریابی دیجیتال که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم: سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا، بهترین گزینه ها برای استراتژی های ارگانیک هستند.
بهینه سازی وب سایت به کمک تکنیک های سئو فقط یکبار نیاز نمی شوند. موتورهای جستجو مثل گوگل به طور معمول الگوریتم خود را برای رتبه دهی وب سایت ها در نتایج سرچ تغییر می دهند و شما هم باید متناسب با این تغییرات، تغییر کنید.

2- دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار به زمان نیاز دارد

  طراحی سایت تهران

رسانه های اجتماعی یکی از محبوب ترین نوع فعالیت های آنلاین محسوب می شود ولی با این وجود برای کسب فالوور، زمان می برد و همیشه باید فعال باقی بمانید تا نتیجه مثبت بگیرید. میزان فعالیتی که باید داشته باشید یعنی تعداد پست هایی که باید در روز ارسال کنید بستگی به نوع پلتفرم انتخابی دارد که باید در دیجیتال مارکتینگ رعایت کنید:

  • فیسبوک: 2 بار در روز
  • توئیتر: حداقل 3 بار در روز
  • پینترست: 5 بار در روز
  • اینستاگرام: 2 بار در روز
  • لینکدین: 1 بار در روز

استراتژی های بازاریابی محتوا نیز برای اینکه نتیجه مطلوب ایجاد کنند نیاز به زمان دارند حتی اگر اولین پست شما تعداد لایک های قابل قبولی بگیرد و چندین بار هم به اشتراک گذاشته شود و چند فالوور هم کسب کنید چون از این مرحله به بعد مخاطبین شما به دنبال این هستند که ببینند آیا می توانید پیوسته محتوای با کیفیت تولید کنید یا خیر و این یعنی باید محتوای دومی از اولی بهتر باشد.
دیجیتال مارکتینگ استراتژی مقرون به صرفه ای است و بزرگترین سرمایه گذاری است که می توانید روی وقت و انرژی خود بگذارید. صبر داشته باشید، تا زمانی که فعالیت پیوسته و با ثباتی داشته باشید، نتایج مطلوب شما نیز شکل خواهند گرفت.

3- در مورد پرسونای خریدار خود اطلاعات کاملی داشته باشید

تحقیق از ارکان اصلی استراتژی موفق دیجیتال مارکتینگ است. نقطه قوت بازاریابی دیجیتال این است که به منظور بازاریابی یک رویکرد هدفمند است و با تحقیق کردن می توانید پروفایلی از خریدار هدف یا پرسونای خریدار کسب و کار خود داشته باشید.
پرسونای خریدار بخش اصلی استراتژی بازاریابی محتوایی شما را تشکیل می دهد چرا که وقتی محتوایی برای وبلاگ و مقالات خود تهیه می کنید، باید با مخاطب ارتباط برقرار کند. محتوا باید بتواند به نیازها، علایق و نگرانی های مخاطب شما بپردازد.
ضمنا پرسونای مخاطب شما ثابت باقی نمی ماند و دائما در حال تغییر است چون ترجیحات و سلایق این افراد دائما در حال تغییر است. به همین دلیل باید نسبت به پرسونای مخاطب خود اطلاعات کاملی داشته باشید.

دستیابی فوری به نتایج

4- دستیابی فوری به نتایج

دیجیتال مارکتینگ محدود به استراتژی های ارگانیک نیست بلکه می توانید از استراتژی های پولی مثل تبلیغات نیز برای کسب فوری نتایج استفاده کنید که یکی از آنها تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) است.
با استراتژی PPC، برای تبلیغات خود پول پرداخت می کنید تا در صفحه نتایج جستجو دیده شوید که مرتبط با کسب و کار شما هستند مثلاً اگر طراحی سایت فروشگاهی انجام داده اید و فروشنده گوشی های هوشمند در سایت تان هستید، تبلیغات پولی شما زمانی نشان داده می شود که فردی در مورد این گوشی ها سرچ کند.
وقتی فردی روی این تبلیغ کلیک کند، به صفحه فرود وب سایت یا لندینگ پیج شما منتقل خواهد شد و اگر دکمه های فراخوان مناسبی داشته باشید مثل کتاب های الکترونیکی رایگان و غیره، می توانید آدرس ایمیل این افراد را بگیرید یا شاید در مورد محصولات یا خدماتی که عرضه می کنید سرچ کنند.
با تبلیغات کلیکی کسب نتایج فوری هستند چون دقیقا در مقابل بازار هدف شما قرار می گیرند و بنابراین احتمال اینکه شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند بسیار بیشتر است.

تجزیه و تحلیل های کسب و کار داده های تاریخچه قابل اطمینان تری دارند

طراحی سایت شرکتی

5- تجزیه و تحلیل های کسب و کار داده های تاریخچه قابل اطمینان تری دارند

اگر قصد داشته باشید تا موارد ثبت شده دقیقی از سابقه کسب و کار خود داشته باشید باید از همان ابتدای کار شروع کنید. باید درک کاملی از سابقه و تاریخچه کسب و کار خود داشته باشید چون تغییراتی که در ویژگی های جمعیتی مخاطبین خود داشته اید را نشان می دهد که این تغییرات می توانند ناشی از محصولات، خدمات و سیستم هایی باشند که در اختیار داشته اید.
بزرگترین مزیت دیجیتال مارکتینگ این است که به شما امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان را می دهد. این موارد ابزارهای آنلاینی هستند که می توانید عملکرد وب سایت و کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را با آنها ارزیابی کنید.

به کمک این ابزارها می توانید بفهمید که کدام یک از استراتژی های بازاریابی دیجیتال موفق ظاهر شدند و کدام یک شکست خورده اند و مفید نبودند تا سرمایه گذاری خود را هدفمند کنید. هر چقدر زودتر استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را شروع کنید، داده های قابل اطمینان تری خواهید داشت.

جمع بندی مطالب

دیجیتال مارکتینگ برای گرفتن نتایج مثبت در برندسازی، کسب مشتریان دائمی و راغب، کسب فالوور، بهبود نرخ تبدیل و فروش یا بهبود حضور آنلاین در بین سایر رقبا فوق العاده است.
وقتی از همان ابتدای کار، کمپین دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت خود را شروع کنید، فرصت کافی برای بهبود و اصلاح استراتژی های خود خواهید داشت و این درست در زمانی است که کسب و کار شما هنوز در حال جلب نظرات و کسب فالوور است و لذا شناسایی نقاط ضعف کمپین بازاریابی بسیار ساده تر خواهد بود.
برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شرکت طراحی سایت       ساخت سایت      

 



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

چطور ترافیک وب سایت خود را افزایش دهیم؟

ابتدا باید انتظار خود را از طراحی سایت کسب و کار و ترافیک وب سایت درست کنیم. صرف اینکه شما وب سایتی را راه اندازی کنید و انتظار داشته باشید که مشتریان به وب سایت شما سرازیر شوند، دقیقا مشابه با راه اندازی یک کافی شاپ که انتظار داشته باشید چون مردم قهوه دوست دارند پس همه وارد مغازه شما شوند!
راه اندازی وب سایت تنها یک قدم درست در مسیر اصلی محسوب می شود و برای کسب نتیجه و افزایش ترافیک باید زمان، تلاش و منابع زیادی برای آن صرف کنید که البته چنین کاری آنقدر هم که فکر می کنید پرهزینه و یا سخت نیست.
اگر کسب و کار خود را در یک فروشگاه بزرگ تأسیس کرده باشید، به راحتی می توانید رقیبان خود را رصد کنید و با قرار دادن کارکنان خود در جلوی درب و سپس انجام استراتژی های بازاریابی، طراحی های جانبی و ارائه تخفیف مشتریان زیادی به سمت خود جلب کنید.
اما اوضاع و شرایط در دنیای وب کاملا متفاوت است. اگر در یک فروشگاه بزرگ، 200 کاربر یا رقیب داشته باشد در اینترنت بیش از 1 میلیارد وب سایت وجود دارد. اگر یک فروشگاه روزانه 10 هزار بازدید کننده داشته باشد، اینترنت 3.6 میلیارد کاربر در روز دارد. وقتی وب سایت خود را راه اندازی می کنید، چالش بزرگ شما این است که کاربران اینترنت را به سمت خود جلب کنید تا بر روی URL شما کلیک کرده و از این طریق ترافیک وب سایت را افزایش دهید.
استراتژی های جذب مشتری در دنیای اینترنت باید استراتژیک تر، کاملا متفکرانه و متمرکز و هدفمند باشد و دنیایی کاملا متفاوت از پخش تراکت دارد که اکثر آنها به سطل آشغال انداخته می شوند.
اگر قصد دارید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید باید از استراتژی های مختلف استفاده کنید که کاربران نهایی و مشتریان احتمالی کسب و کار شما را به خود جذب خواهد کرد تا از محصولات و خدمات شما دیدن کنند. معمولا به این نوع رویکرد، بازاریابی ورودی گفته می شود؛ فرایندی که در آن از تکنیک های بازاریابی آنلاین، ابزارها و تاکتیک های مختلف با هدف افزایش ترافیک وب سایت استفاده می شوند.

7 روش مؤثر در افزایش ترافیک وب سایت

 

بهینه سازی وب سایت

1- بهینه سازی وب سایت

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو به شما کمک می کند تا کاربران در فضای آنلاین شما را از بین میلیاردها وب سایت پیدا کنند. این نکته را هم در خاطر داشته باشید که 91% کل کاربران اینترنت ترجیح می دهند برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز خود از سرچ ارگانیک استفاده کنند.
پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، مؤلفه بسیار مهم در استراتژی سئو تأثیرگذار است و به همین دلیل باید همه تلاش شما این باشد که در رابطه با کلمه کلیدی انتخابی خود به 3 رده برتر صفحه نتایج سرچ گوگل دست پیدا کنید. گزارشی که از کلمات کلیدی توسط متخصص سئو به شما داده می شود برای بهینه سازی صفحات وب و مخصوصا عناوین، توضیحات متا و تگ های توصیفی استفاده می شوند. حتی می توان از این کلمات برای بهینه سازی محتوای متنی، تصویری و ویدیویی هم استفاده کرد.

شرکت طراحی سایت       ساخت سایت        طراحی سایت شرکتی

2- همیشه محتوای با کیفیت تولید کنید

همیشه محتوای با کیفیت تولید کنید

محتوا، پایه و اساس کمپین بازاریابی ورودی موفق را تشکیل می دهد. کاربران همیشه به شکل آنلاین در حال پیدا کردن اطلاعات مفید و مرتبط هستند و شما نیز باید به مخاطب خود محتوایی تحویل دهید که به علایق و نیازهای آنها پاسخ می دهد تا ترافیک وب سایت افزایش پیدا کند.
اگر بتوانید همیشه محتوای با کیفیت و هدفمند تولید کنید، شهرت و اعتبار خود را به عنوان یک منبع ارزشمند افزایش خواهید داد و با کسب فالوورهای بیشتر، ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش خواهید داد.

چند نکته در مورد محتوای با کیفیت:

  • با حالت محاوره ای محتوا تولید کنید؛ هیچ موقع سعی نکنید خوانندگان خود را با اصطلاحات فنی و پیچیده تحت تأثیر قرار بدهید.
  • حتما دقت کنید که داده های شما دقیق و از منابع معروف گرفته شده باشند
  • همیشه مخاطبان خود را در نظر بگیرید؛ این افراد باید تأیید کنند که محتوای شما مفید، مرتبط و آگاهی دهنده بوده است
  • همیشه محتوای اورجینال تولید کنید؛ هیچ وقت از نوشته های سایر وب سایت ها دزدی ادبی نکنید
  • بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید؛ بله درست است که استفاده از کلمات کلیدی در عناوین، شروع پاراگراف، سرتاسر متن و در بخش نتیجه گیری در افزایش ترافیک وب سایت تأثیرگذار است اما به شکل منطقی باید استفاده کنید تا به کیفیت محتوا لطمه نزند.

چنانچه مطمئن نیستید که در مورد چه موضوعاتی باید بنویسید، از آنالیتیکس وب سایت خود استفاده کنید تا بفهمید که کدام پست های وبلاگی و مقالات تولید شده بیشترین میزان مشارکت کاربران را داشته اند و کمترین میزان نرخ پرش را به خود اختصاص داده اند، حتی می توانید برای فالوورهای خود در شبکه های اجتماعی نظرسنجی بگذارید تا بفهمید به چه مطالب و موضوعاتی علاقه مند هستند.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

3- از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا و افزایش ترافیک وب سایت گزینه عالی به شمار می روند. اما روش های دیگری هم هستند که می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید

  • twitter.com: ویژگی کمتر شناخته شده توئیتر اما ابزاری مؤثر برای افزایش میزان مشارکت مخاطبین محسوب می شود. مثلا می توانید در آن عبارت «طراحی موبایل ریسپانسیو» را سرچ کنید تا ببینید که کاربران در این شبکه اجتماعی یا بازار هدف شما چقدر با آن ارتباط گرفته اند تا به کمک لینک دهی با از طریق مقاله ای که در این زمینه نوشته اید ارتباط بگیرید.
  • راه اندازی صفحات شرکت: سه شبکه اجتماعی که برای کسب و کار شما بهترین گزینه هستند را پیدا کرده و در هر یک از آنها، یک صفحه مربوط به شرکت خود بسازید. سپس سعی کنید تا با تولید محتوا و انتشار آنها به شکل منظم همیشه با کاربران و مخاطبان خود در ارتباط باشید.(اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و …)
  • بازاریابی مجدد: فیسبوک و توئیتر می توانند به شما ابزاری (Tracking Pixel) ارائه دهند تا به کمک آنها بازاریابی خود را با کسانی که از سایت شما بازدید کرده اند ادامه دهید و از این طریق افزایش ترافیک وب سایت داشته باشید. برای استفاده از این ابزار باید در فیسبوک به 100 بازدید کننده و در توئیتر حداقل به 500 بازدید کننده برسید.
  • کارت های توییتر: ویژگی خاص دیگر توئیتر که به شما امکان ارسال توئیت هایی با تعداد کاراکتر بسیار بیشتر از حد نرمال همراه با عکس و دکمه فراخوان یا CTA را می دهد که طبق بررسی تا 18% بیشتر باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود.
  • گروه های انجمنی: حتی می توانید در گروه های انجمنی مرتبط با حیطه فعالیت خود نیز عضو شوید که در آن اعضای انجمن در موضوعات مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند. شما هم می توانید در چند مورد از این گروه ها عضو شده و تخصص و تجربه خود را با انتشار پست به اشتراک بگذارید.

  طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

ده سال برای بسیاری از موضوعات ممکن است زمان طولانی به حساب  آید، اما به نظر می رسد در دنیای امنیت ده سال به مانند یک لحظه از گذر زمان باشد. چرا که تغییرات در بازار امنیت طی یک دهه گذشته تحولات شگرفی داشته است. در این مطلب برخی از این تغییرات را با هم بررسیم میکنیم. به نظر شما بزرگترین تغییر در صنعت امنیت در دهه 2010-2020 چه بوده است؟

اولین موضوعی که شاید تنها مختص به صنعت حفاظت تصویری و بازار امنیت نباشد، بحث ورود زنان به این بازار است. موضوع ورود زنان به بازارهای مختلف یکی از تغییرات دهه گذشته به حساب می آید ، زنان مجبور شده اند کارهای زیادی را برای اثبات خود در بازارهایی که بیشتر در اختیار مردان بوده است انجام دهند. این امر از نظر تاریخی یک کار چالش برانگیز بوده است و عموما با مقاومت های زیادی نیز روبرو می شود اما امروز این کار با سهولت بیشتری انجام می شود. در دهه گذشته ، ما شاهد این موضوع بوده ایم که صنعت امنیت با اجرای برنامه های توانمندسازی زنان گام های بلندی برای حضور بیشتر زنان برداشته است.باید بپذیریم که جهان امروز ما خیلی سریع تغییر می کند تا یک دیدگاه برابری طلبانه میان مرد و زن ایجاد شود.

تغییر بزرگ دیگر در صنعت امنیت طی دهه گذشته پیشرفت سریع اینترنت اشیا بوده است. برای توضیح این موضوع، باید به اواخر پاییز سال 2006 برگردیم. در آن سالها موج فراگیر شدن تلفن های همراه و استفاده از اینترنت تازه شروع شده بود. امروز هوشمند سازی تمام جوانب زندگی روزمره و همچنین ارتباط میان وسایل مختلف هوشمند از جمله پروژه های بزرگ دولت ها به حساب می آید. نیاز به بررسی آماری آنچنان شاید برای توافق بر سر تحولات اینترنتی نباشد. کاملا واضح است که اینترنت در 10 سال اخیر تمام زندگی کل انسان ها را بر روی این کره خاکی تغییر داده است. اینترنت اشیا هنوز پتانسیل هایی دارد که می تواند در ده سال آینده هوش از سر همه عاشقان تکنولوژی ببرد.

بیایید این موضوع را کمی بیشتر باز کنیم. تغییرات در دنیای امنیت بسیار زیاد است اما ادغام بی وقفه دنیای آفلاین و آنلاین احتمالاً بیشترین تأثیر را از نظر فناوری و رفتار بر بازار امنیت داشته است. از نظر فناوری، یکپارچه سازی آنلاین انقلابی کامل در سیستم های امنیتی ایجاد کرده است. با اینترنت اشیا می بینیم که امنیت فیزیکی و منطقه ای کاملاً یکپارچه شده است و در نهایت، این احتمالاً به یکی از مولفه های اصلی شبکه های فناوری بسیار گسترده تر و فراگیر تبدیل خواهد شد. از نظر فروش، این تغییرات باعث شده است که کاربران نهایی (و کل مصرف کنندگان) در مورد فناوری مورد نظر خود و قیمتی که حاضرند برای آن بپردازند آگاهی بیشتری داشته باشند. به نوبه خود، این امر باعث تغییر رفتار در افرادی شده است که فن آوری و خدمات امنیتی را تأمین می کنند.

بزرگترین تغییر صنعت امنیت

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن     دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته   

گسترش فناوری های ابری و چالش شبکه های اجتماعی

اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه امنیت تصویری این است که ما هنوز در میان بزرگترین تغییر دهه گذشته هستیم: سیستم های ابری در استفاده و کاربردهای امنیتی و تجاری یکی از مهمترین تکنولوژی هایی است که هنوز به تکامل انتهایی خود نرسیده است. ابتکارات مبتنی بر فناوری های ابری طی 10 سال گذشته به طور قابل توجهی بالغ شده اند و برخی بر این باور هستند که این تکنولوژی رمز موفقیت آینده این صنعت است زیرا عناصر سنتی نصب در آینده را به شکل قابل توجهی تغییر می دهد. ما به عنوان مردم عادی، بیشتر از آنچه که فکر می کنیم از فناوری ابری استفاده می کنیم. از طریق استفاده از رسانه های اجتماعی، بانکداری، به اشتراک گذاری عکس، ذخیره سازی و غیره.

بنابراین در یک نگاه دیگر می توان گفت که بزرگترین تغییر در صنعت امنیت در دهه اخیر افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی است. طبق آمارهای خبرگزاری های جهان تا سال 2019 تعداد کاربران شبکه های اجتماعی به 2.82B رسیده است این رقم در سال 2010 تنها 0.97B بوده است. از دیدگاه امنیت، این یک تأثیر خوب  و البته با مخاطرات خاص خود است. چرا که از نگاه مثبت و خوب این تحول نتایجی مانند گزارش حوادث ،دریافت نکاتی از مردم، امکان تعامل با عموم مردم  و حتی استفاده از این فضا برای پیدا کردن افراد گمشده را در بر دارد اما همین فضا نکاتی منفی مانند انتشار اخبار جعلی، از بین رفتن حریم خصوصی، شکایات خدمات مشتری و همچنین جاسوسی سایبری، زورگویی و جعل هویت را نیز با خود به همراه آورده است.

بنابراین گسترش شبکه های اجتماعی از منظر کلی تجارت می تواند برای بازاریابی بسیار ارزشمند باشد ، اما در مورد حوادث امنیتی می تواند بدترین دشمن صنعت حفاظت امنیتی نیز به حساب آید.

نکته پایانی

قرن بیست و یکم تا اینجا که تنها دو دهه از آن را گذرانده ایم با تحولات عظیمی در تمام حوزه های علمی و فناوری زندگی بشر را متحول کرده است. این قطار همچنان در حرکت است و پیش بینی های علمی برای بیست سال آینده می تواند دگرگونی های بیشتری نیز برای زندگی ما ایجاد کند. در صنعت حفاظت تصویری، تکنولوژی های هوش مصنوعی و هم چنین دوربین های تشخیص چهره می تواند هم مفید جلوه کند و هم به شکل فیلم های علمی تخیلی به شدت خطرناک باشد. بنابراین ذهن خود را باز نگه دارید تا از تکنولوژی هایی که در آینده نزدیک با آن روبرو می شوید دچار شوک نشوید!!



:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

طراحی سایت صنعتی بر مبنای استراتژی و اهداف پیش روی واحد صنعتی و کارخانه شما بنا نهاده شده است. به گونه ای که همراستا با فعالیت شما، در عرصه پهناور اینترنت نیز وب سایتتان در جهت ارائه خدمات افزون تر و بهتر به مشتریان و نیز معرفی همه جانبه محصولات تولیدی به کسانی که هنوز شما را نمی شناسند و در نهایت فروش بیشتر رخ می گشاید.

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که طراحی سایت صنعتی ، معیارهای موفقیت در بازار از جمله سرعت افزایش مشتریان، بالا رفتن درصد انتخاب کالای تولیدی شما از میان کالای تولیدی مشابه دیگر شرکت ها، افزایش میزان شهرت و وسعت جغرافیایی توزیع کالا را به صورت یکجا نصیبتان خواهد نمود. قبل از ورود به بحث در خصوص شاخصه های طراحی سایت صنعتی تاکید بر این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در دنیای مدرن نیاز به تخصص های خاص خود دارد. بنابراین فکر کنم اگر اول شاخصه های طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

یکی از راههای خارج کردن صنعت وتجارت از حالت سنتی وقدم به سمت پیشرفت ،حضور موثر و قوی در محیط اینترنت می باشد.پیشنهاد می شود صاحبان صنعت و تجارت هرچه سریعتر به منظور استفاده از سهم اینترنت درتجارت وارد این حوزه شوند.
امروزه با ورود اینترنت در کسب و کار ها ، نحوه ی بازاریابی , جذب مشتری , معرفی کالا ها، ارتباط موثر با مشتری و غیره تحت تاثیر قرار گرفته است .
حضور در فضاهای بین المللی و معرفی محصولات در کشورهای مختلف از دلایلی میباشد که صاحبان صنعت را برای داشتن سایت صنعتی اختصاصی تشویق می کند.

طراحی سایت صنعتی:آیا یک شرکت صنعتی یا یک کارخانه ی تولیدی اصلا نیازی به سایت دارد؟

آیا وجود یک سایت صنعتی تاثیری در روند کسب و کار شرکت یا کارخانه ی صنعتی – تولیدی خواهد داشت؟

سایت صنعتی چه ویژگی ها و خصوصیاتی می تواند داشته باشد؟

صاحبان صنعت از یک سایت صنعتی چه انتظاراتی دارند؟

شاید این سوالات و سوالات دیگری در ذهن شما باشد که در این مقاله سعی خواهیم کرد به آن ها پاسخ دهیم. با طراحی سایت رایان همراه باشید.

هدف طراحی سایت صنعتی چه چیز هایی می تواند باشد؟

از آنجایی که امروزه با اینترنتی شدن کسب و کار ها و ورود اینترنت در این حوزه، نحوه ی بازاریابی , جذب مشتری , معرفی محصولات ، تعاملات با مشتری و سایر عوامل مربوطه را تحت شعاع قرار داده و شکل تازه ای به آن بخشیده است.

حضور در بازار های بین المللی و معرفی محصولات در کشور های مختلف یکی از دلایلی است که صاحبان صنعت را برای داشتن سایت صنعتی اختصاصی ترغیب می کند.

ویژگی های سایت صنعتی:

یک سایت صنعتی باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد. از آنجایی که این نوع سایت ها ممکن است علاوه بر داخل کشور برای معرفی شرکت یا کارخانه و کسب وکار در کشور های دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد لزا نسبت به خواست صاحبان صنعت و بازار هدف باید دارای قابلیت چند زبانه بوده و از چندین زبان پشتیبانی کنند (نحوه ی نگارش مطالب در این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است )

مدیریت سایت های صنعتی باید بسیار ساده ، روان و در عین حال کاربردی و کاربر پسند نیز باشد. پنل های مدیریتی اختصاصی بهترین روش برای ساخت مدیریت کاربردی سایت در این زمیه می باشد.

سایت های صنعتی با بهره گیری از طرح ها و قالب های اختصاصی باید این قابلیت را داشته باشند تا تجارت و کسب وکار مربوطه را از حالت سنتی درآورده , امروزی تر کرده و در بازار های جهانی معرفی کنند.

یک سایت صنعتی با قابلیت معرفی کار،کارخانه ومرکز صنعتی باید منزلت و قدرت بالایی داشته باشد و طراحی سایت اختصاصی صنعتی باید به صورت حرفه ای باشد تا افزایش بازدیدکنندگان و در نهایت افزایش فروش را به همراه داشته باشد.یک سایت صنعتی باید توانایی چند زبانه بودن را داشته باشد زیرا ممکن است برای معرفی کسب وکار در کشور های دیگر نیز مورد استفاده واقع شود ازاین رو نسبت به درخواست صاحبان صنعت و بازار هدف باید از چندین زبان پشتیبانی کنند .مدیریت سایت های صنعتی باید بسیار آسان و کاربردی و مورد پسند کاربران باشد. پنل های مدیریتی اختصاصی روش بسیار خوبی برای ساخت مدیریت کاربردی سایت می باشد.سایت های صنعتی با بهره گیری از طرح ها و قالب های اختصاصی باید این قابلیت را دارا باشد تا تجارت و کسب وکار را از حالت سنتی خارج کرده و در بازار های جهانی معرفی کند.

 

· بیشتر بخوانید طراحی سایت فروشگاهی

 

طراحی سایت صنعتی و شیوه های نوین فروش

در گذشته به دلیل کم بودن تعداد تولیدکنندگان و فروشندگان یک محصول، مقوله فروش به راحتی انجام می گرفت چرا که مشتریان در میان انبوه محصولات مشابه و برندهای مختلف سر در گم نبودند و گاه به زعم خود و گاه در مواردی از طریق تبلیغات شفاهی، کالایی را برگزیده و می خریدند. برای توضیح فرآیند طراحی سایت صنعتی یک مقایسه کوچک کفایت می کند. فرایند طراحی چنین سایتی به وضوح با فرآیند طراحی سایت فروشگاهی متفاوت است و اقتضاعات خاص خود را می طلبد.

رفته رفته با پیشرفت تجهیزات صنعتی و افزوده شدن تعداد تولیدکنندگان ، رقابت بین آنها بوجود آمده و کار خریداران نیز مشکل شد چرا که بایستی از بین انبوه برندهای یک کالای مشابه، یکی را برگزینند از اینرو امر تبلیغات و بازاریابی نیز شکل های متنوعی به خود گرفت.

بازاریابی از طریق رسانه های مکتوب و صوتی و تصویری، بازاریابی حضوری، بازاریابی مویرگی همه و همه تاکتیک هایی بودند که در امر تجارت بکار گرفته شدند تا میزان فروش را بالا ببرند.

هم اینک در قرن حاضر تار و پودهای تجارت و بازاریابی به شکل سنتی از هم گسیخته و تجارت و کسب و کار از حصار زمان و مکان در آمده و این با فناوری اطلاعات و صنعت آی تی میسر شده است.

طراحی وب سایت صنعتی ، حضور همیشگی واحد تولیدی را در بین مشتریان فراهم می سازد و ارائه آگاهی در مورد محصولات پیشین و معرفی محصولات جدید را به سرعت تسرّی می بخشد و بازاریابی اینترنتی را به منصه ظهور می نشاند.

طراحی سایت های صنعتی وابستگی زیادی به صنعت خاصی که در آن فعالیت می کند دارد. برای مثال طراحی سایت صنعتی برای صنایع چوب شرایط خاص خود را دارد و طراحی سایت صنایع چوب کمی با طراحی سایت صنعتی برای صنایع داروسازی متفاوت خواهد بود.

اجزای ساختار طراحی سایت صنعتی

از قسمت های مختلف که در طراحی سایت صنعتی لحاظ و در سایت پیاده سازی می گردد می توان موارد ذیل را برشمرد، البته ناگفته نماند که این موارد به صورت کلی بوده و با توجه به زمینه فعالیت هر شرکت یا کارخانه صنعتی، اجزای دیگری نیز قابل افزوده شدن می باشد :

۱ ) تاریخچه و معرفی کارخانه یا واحد صنعتی

۲ ) معرفی خدمات

۳ ) استانداردها و گواهینانمه و سرتیفکت های کسب شده

۴ ) بخش محصولات به همراه تصاویر و مشخصات فنی و ویژگی های آنها

۵ ) طبقه بندی کالاها و زیرشاخه بندی آنها

۶ ) نمایش محصولات مشابه و مقایسه آنها

۷ ) اطلاعات تماس و آدرس شرکت

۸ ) مقالات و اخبار مرتبط با فعالیت شرکت

۹ ) لیست نمایندگی ها و خدمات پس از فروش محصولات

۱۰) گالری تصاویر و ویدئو برای نمایش بخش های مختلف کارخانه و خطوط تولید

۱۱) معرفی پروژه های در دست اجرا و معرفی پروژه ها و محصولات آینده

۱۲) سیستم باشگاه مشتریان و هواداران

۱۳) بخش ارتباط با مشتریان و نظر سنجی از مشتریان

۱۴) ارائه سرویس پشتیبانی آنلاین به خریداران

طراحی سایت صنعتی و صادرات

وجود مزیت ها و پتانسیل های صنعتی و تولیدی کشورمان اعم از وجود گروه های صنعتی بزرگ و کوچک، صنایع نفت و گاز، معادن، صنایع غذایی و آشامیدنی، قطعه و مجموعه سازی خودرو، صنعت کشاورزی و شیلات، چرم ، صنایع دستی و … همه موجب شده اند تا ایران از نظر صنعتی رتبه سی و پنجم جهان را به خود اختصاص دهد.

برای بهره گیری از از این ظرفیت های موجود و همچنین راهیابی بیشتر به بازرهای جهانی و رونق صادرات، بایستی همگام با شیوه های جدید فروش و صادرات دیگر کشورها گام برداشت. از اینرو سایت صنعتی چند زبانه برای معرفی کالاها و محصولات به بازار کشورهای همسایه و اروپایی و ایجاد بستر فروش آنلاین برای آنها امری لازم و اجتناب ناپذیر است چرا که با داشتن پایگاهی منسجم در جهان اینترنت، علاوه بر بالا رفتن وجهه صنعتی کشورمان گام های رشد و شکوفایی و توسعه کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

همچنین این روزها بحث بر سر مفهوم بهینه سازی سایت زیاد شده است. شرکت طراحی رایان نیز به صورت تخصصی به این موضوع توجه ویژه دارد. سئو سایت ها با کاربری های مختلف بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است چرا که از این طریق آمار بازدید و ترافیک سایت بالا رفته و خواسته های مدیران سایت تامین می گردد که رایان در طراحی سایت صنعتی به این اصل مهم توجه ویژه دارد



:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima
 
نوشته شده توسط : dr

 

طراحی سایت هتل

طراحی سایت هتل یکی از مهمترین اقدامات صاحبان و مدیران هتل ها جهت کسب درآمد از صنعت توریست و گردشگری می‌باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا می گوییم طراحی سایت هتل‌ و مراکز اقامتی یک ضرورت است؛ مهم‌ترین دلیل برای بیان ضرورت طراحی وب سایت هتل‌، این است که دنیای اینترنت روز به روز در حال پیشرفت بوده و مردم ترجیح می‌دهند بسیاری از کارهای خود را از جمله رزرو هتل از طریق اینترنت و تنها با چند کلیک انجام دهند، در نتیجه این دو دلیل به عنوان مهم‌ترین دلایل لزوم طراحی سایت هتل در نظر گرفته می‌شوند.

طراحی سایت هتل سبب می‌شود تا مجموعه رفاهی شما به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه‌ها شناخته شده و شانس بیشتری در جذب توریست و مشتری داشته باشید؛ در واقع شما به واسطه ایجاد وب سایت، سبب افزایش اعتبار هتل خود می‌شوید.

علاوه بر این موارد، در ماحصل طراحی سایت اصولی، امکان برطرف کردن نیازهای مشتریان به ساده‌ترین حالت ممکن وجود خواهد داشت. این ویژگی در وب سایت هتل سبب می‌شود تا مشتریان شما نسبت به استفاده از خدمات هتل، رضایت بیشتری داشته باشند و وفاداری آن‌ها نسبت به هتل شما بیشتر شود.

به کمک طراحی سایت، علاوه بر اینکه شما نوع جدیدی از بازاریابی را برای خود فراهم کرده‌اید، مکملی نیز برای سایر روش‌های بازاریابی خود ایجاد می‌کنید؛ به همین جهت بهترین کیفیت ممکن را برای طراحی سایت در نظر بگیرید تا بازخورد شما از آن مناسب باشد. طراحی سایت ضعیف برای هتل، سبب می‌شود که اعتبار شما زیر سوال برود و بسیاری از افراد به شما اعتماد نکنند.

شرکت رایان به عنوان مجموعه‌ای حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت، می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کرده و راه موفقیت را برای شما هموار کند. همراهی یک تیم حرفه‌ای در طراحی سایت سبب می‌شود که شما نتیجه قابل توجهی را پس از راه‌اندازی سایت مشاهده کنید.

در ادامه ضرورت طراحی وب سایت برای هتل، مزیت‌ها و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی سایت هتل چه تفاوتی با سایر طراحی سایت‌ها دارد؟

طراحی سایت هتل به معنای طراحی سایت اختصاصی به منظور معرفی خدمات هتل است؛ در نتیجه نمی‌توان ساخت سایت هتل را به عنوان یک طراحی سایت عمومی در نظر گرفت. طراحی سایت برای هتل از نظر گرافیکی، کارایی و در نهایت هدف دارای تفاوت قابل توجهی با دیگر سایت‌ها است.

در طراحی سایت هتل، شما منابع اطلاعات متفاوتی نسبت به طراحی سایت گردشگری خواهید داشت؛ در نهایت بر اساس گفته‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که طراحی سایت برای هتل، کاملا اختصاصی است. شما به واسطه ایجاد وب سایت هتل به صورت اختصاصی می‌توانید سایتی را طراحی کنید که در آن، مردم به شما اعتماد کنند و در نتیجه شاهد وفاداری مشتریان خود باشید. انتظار عملکرد مثبت در اینگونه طراحی سایت زمانی محقق خواهد شد که راه‌اندازی سایت هتل به صورت اختصاصی انجام شده باشد نه با قالب های آماده!

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

مزایای طراحی سایت هتل

طراحی سایت هتل مزیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت، البته توجه داشته باشید که راه‌اندازی سایت هتل باید توسط تیم بسیار حرفه‌ای و متخصص انجام پذیرد تا بازخورد آن مثبت باشد. ساخت سایت هتل ضعیف، علاوه بر اینکه مزیتی ندارد، به عنوان یک عیب نیز در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزیت‌های سایت هتل خواهیم پرداخت. پس از مطالعه ادامه این مطلب، شما به صورت واضح این موضوع را درک می‌کنید که چرا می‌گوییم طراحی سایت، امروزه به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود.

بهبود کسب و کار با طراحی سایت هتل حرفه ای

طراحی سایت هتل و بهبود کسب و کار

طراحی سایت هتل سبب می‌شود تا شما بستری مناسب به جهت تبلیغات داشته باشید. طراحی یک سایت موفق مناسب برای هتل سبب می‌شود تا شما به کاربران بسیاری که به هیچ وجه از وجود آن‌ها مطلع نبوده‌اید، دسترسی پیدا کنید؛ علاوه بر این، افراد بسیاری نیز به واسطه مشاهده وب سایت شما متوجه می‌شوند که هتل شما مناسب آن‌ها است و در همان قسمتی که آنها قصد اقامت دارند، واقع شده است.

ایجاد کانال ارتباطی قدرتمند

طراحی سایت برای هتل‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید کانالی قدرتمند به جهت ارتباط با کاربران داشته باشید؛ در واقع ساخت سایت سبب می‌شود تا شما وبسایتی کارآمد داشته باشید که به عنوان اولین مکان ورود کاربران به جهت کسب اطلاعات در نظر گرفته شود، به همین جهت در راه‌اندازی سایت هتل باید به این نکته توجه داشته باشید که سایت، باید همواره در دسترس باشد و اطلاعات ارائه شده در سایت باید جذابیت بصری بالایی داشته باشند. طراحی سایت سبب می‌شود تا شما بستر مناسبی به جهت ارتباط با مهمانان داشته باشید.

تاثیر طراحی سایت هتل در برندسازی هتل

محتوای متنی و محتوای بصری در طراحی سایت ویژه هتل سبب می‌شود تا شما بتوانید برندسازی خود را تکمیل کنید؛ در واقع شما باید در تمام مراحل برند سازی، به روزرسانی سایت و تولید محتوای جذاب را در نظر داشته باشید.

برند سازی در طراحی سایت هتل باید به گونه‌ای انجام شود که نام شما در ذهن خواننده باقی بماند. کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند، شاید در گذشته هیچ نامی از هتل نشنیده باشند و ورود به سایت، اولین تجربه آنها از هتل باشد؛ به همین جهت باید برند سازی به صورت ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا مشتری‌ای که هیچ گاه هتل شما را ندیده است، احساس و جو هتل را به واسطه مشاهده وب سایت شما تجربه کند.

تا جای ممکن در ساخت سایت هتل سعی کنید تا برندسازی را به صورت شخصی انجام دهید. منحصر به فرد بودن اینگونه سایت‌ها سبب می‌شود که سایت و خدمات شما در ذهن بیننده باقی‌بماند.

 

طراحی سایت فروشگاهی       شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی

نکات مهم طراحی سایت هتل

در طراحی سایت هتل باید نکات منحصر به فردی در نظر گرفته شود تا شما بتوانید بهترین نتیجه را مشاهده کنید. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به شما در جهت طراحی سایت موفق کمک کند، می‌پردازیم.

فهرست زیر، نکاتی هستند که شما باید حتما در زمان راه‌اندازی سایت هتل به آن‌ها توجه داشته باشید. پس از مشاهده فهرست نکات، شما می‌توانید توضیحات کامل هر نکته را مشاهده کنید.

  • سادگی و دسترسی راحت کاربران به بخش‌های مختلف، اعم از اطلاعات تماس، رزرو، ثبت نام و …
  • جذابیت گرافیکی و طراحی ui-ux
  • ریسپانسیو بودن و قابلیت اجرای بدون نقص در تمامی دستگاه‌ها، سیستم عامل‌ها و مرورگرها
  • طراحی اختصاصی قالب به همراه هارمونی رنگ مدنظر شما
  • گالری تصاویر و ویدئوهای بخش‌های مختلف هتل با کیفیت بالا
  • داستان‌ها و تجربه‌های سایر مسافرین هتل را به تصویر بکشید
  • سرعت بالا و لود سایت کمتر از 3 ثانیه
  • سئو و بهینه سازی سایت هتل با کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل

سادگی در عین جذابیت

در طراحی سایت برای هتل، حتما باید به سادگی آن توجه کنید. وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که در کنار سادگی، دارای جذابیت چشمگیری هستند؛ به همین جهت نمی‌توان گفت که اگر طراحی سایت ساده باشد، جذابیتی وجود ندارد.

ریسپانسیو (قابل اجرا در تمامی دستگاه‌ها و موبایل)

واکنش‌گرا بودن امروزه به عنوان یکی از اساسی‌ترین نکات در ساخت سایت هتل شناخته می‌شود؛ در صورتی که طراحی سایت بر اساس اصول واکنش‌گرایی انجام شود، سایت در هر دستگاهی از جمله تلفن همراه به صورت بهینه قابل مشاهده خواهد بود.

ریسپانسیو بودن این قدرت را به سایت می‌دهد که با اندازه‌های متفاوت نمایشگرها سازگار باشد. این نکته از جمله از مهم‌ترین نکات طراحی وب سایت هتل است که در رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر گذار خواهد بود؛ به همین جهت طراحی سایت باید ریسپانسیو باشد.

زیبایی و گرافیک اختصاصی را در نظر داشته باشید

طراحی سایت اختصاصی برای هتل از جمله طراحی‌های حساس است. شما باید کیفیت کار خود را در ایجاد وب سایت هتل به رخ بکشید. اگر طراحی سایت شما نامناسب باشد، کاربران وارد شده به سایت شما احساس می‌کنند که قطعا خدمات شما هم به نا زیبایی سایت شما خواهد بود و به همین جهت، سایت را ترک خواهند کرد؛ در واقع تفکر آن‌ها به این صورت خواهد بود که اگر طراحی وب سایت هتل تا این حد بی‌سلیقه انجام گرفته است، در نتیجه خدمات نیز تا این حد نامطلوب خواهد بود.

ارزش پیشنهادی خود را در طراحی سایت به تصویر بکشانید

شما در ساخت سایت هتل باید ارزش پیشنهادی خود را به وضوح به کاربران نشان دهید؛ به عنوان مثال اگر شما به مرتب بودن در هتل خود اهمیت می‌دهید، در طراحی سایت نیز باید مرتب بودن را در نظر داشته باشید. این موضوع سبب می‌شود تا کاربری که به سایت شما وارد شده است، از ظاهر سایت شما برداشت مرتب بودن سیستم شما را داشته باشید.

به عنوان مثال اگر شما به ارائه امکانات اهمیت می‌دهید، سایت هتل شما باید همراه با ارائه امکانات متنوع باشد تا در ذهن کاربر، این تفکر شکل بگیرد که اگر در ایجاد وب سایت هتل تا این حد به امکانات توجه شده است، در واقعیت نیز خدمات و امکانات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.

داستان جذابی داشته باشید

نکات طراحی سایت هتلسعی کنید در طراحی سایت خودتان، داستانی جذاب در نظر بگیرید تا کاربران بخواهند آن را تجربه کنند. تجربه‌هایی که کاربران می‌توانند در هتل شما داشته باشند را در راه‌اندازی سایت به تصویر بکشید تا آن‌ها به واسطه رزرو اتاق بتوانند تجربه‌های ذکر شده را امتحان کنند.

افراد دوست دارند تا تجربه‌های جدید کسب کنند و هر اندازه ساخت سایت هتل شما قدرتمندتر و حرفه‌ای‌تر باشد، تمایل کاربران به استفاده از خدمات شما بیشتر خواهد شد. شما در ایجاد وب سایت هتل می‌توانید از عکس‌های با کیفیت، فیلم‌های هیجان انگیز، عناصر طراحی منحصر به فرد، نوشتار قدرتمند و طراحی بصری استفاده کنید.

در دسترس بودن

در دسترس بودن یکی از نکاتی است که به صورت قطعی و الزامی باید در ساخت سایت هتل در نظر گرفته شود. سایت هتل به ندرت باید از دسترس خارج شود. به منظور آنکه سایت شما همیشه در دسترس باشد، باید طراحی سایت بر روی هاست قدرتمند انجام پذیرد؛ در نتیجه در دسترس بودن را به هیچ وجه نباید در طراحی سایت‌ها سطحی در نظر گرفت. آپ تایم سرورهای رایان بالای 99% می‌باشد.

طراحی سایت هتل به صورت هدفمند

طراحی سایت برای هتل‌ها باید به گونه‌ای باشد که مهمان وارد شده به سایت به سمت رزرو اتاق هدایت شود؛ در واقع در ساخت سایت هتل باید بستر ارتباطی ساده و کاربردی در نظر گرفته شود که کاربران به سادگی به صفحه مورد نظر خود انتقال پیدا کنند. نقشه سایت در طراحی سایت باید کاملا واضح باشد و هیچ کاربری در زمان استفاده از سایت شما نباید احساس گمراهی کند.

استفاده از عکس‌های با کیفیت

استفاده از عکس در طراحی سایت هتل می‌تواند در جذب مشتریان بیشتر، کمک کننده باشد. از عکس‌هایی که سبب ایجاد انگیزه به جهت امتحان کردن خدمات هتل شما شود، استفاده کنید؛ علاوه بر آن سعی کنید در اینگونه سایت‌ها، عکس‌ها را به همراه کپشن یا توضیحات کوتاهی منتشر کنید.

کاربر پسند بودن طراحی سایت

کاربرپسند بودن چه در طراحی سایت هتل و چه در طراحی هر سایتی، امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت سایت در نظر گرفته می‌شود؛ به همین جهت در ایجاد وب سایت هتل نیز باید کاربر پسند بودن سایت در مراحل ابتدایی ساخت، در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال کاربران سایتی را دوست دارند که آدرس رستوران‌ها، جاذبه‌ها، رویدادها و غیره را به آنها ارائه دهد؛ به همین جهت در طراحی سایت، تمامی این بخش‌ها را در نظر داشته باشید.

سئو سایت و رتبه برتر در گوگل

در طراحی سایت هتل، سئو از جمله مهم‌ترین مباحثی است که باید در نظر گرفته شود. راه ‌اندازی سایت هتل از اولین قدم تا آخرین مرحله باید بر اساس اصول سئو سایت که به معنای اصول بهینه سازی به جهت موتورهای جستجو است، انجام شود؛ در واقع شما باید پس از راه ‌اندازی سایت هتل، در موتورهای جستجو دیده شوید تا کاربران به سایت شما وارد شود.

به منظور دیده شدن، نیاز دارید تا طراحی سایت شما بر اساس اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو انجام شده باشد. هر اندازه که رتبه شما در موتورهای جستجو مانند گوگل، پس از راه‌اندازی سایت بهتر باشد، موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود.

شرکت رایان در ساخت سایت هتل به واسطه تیم قدرتمند خود می‌تواند شما را در زمینه بهبود سئو کمک کرده و سبب ایجاد موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی شود. شما به واسطه بهینه‌سازی سئو در زمان ایجاد سایت، می‌توانید به عنوان یکی از اولین انتخاب‌های کاربران جستجوگر به جهت هتل باشید.



:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

امنیت فروشگاه‌ ها موضوعی مهم و دغدغه اصلی صاحبان کسب و کار به شکل سنتی است. در سال گذشته –به دلیل پاندمی کرونا ویروس- در اکثر بخش‌ها شامل تغییراتی بودیم. مثل سایر صنایعی که در خط مقدم دست و پنجه نرم می‌کردند، صنعت امنیت نیز نسبت به مشاغلی دیگر که قابلیت دورکاری داشتند بیشتر مورد محک قرار گرفت. در حالی که ساخت واکسن به تازگی وعده‌ی پایان این شرایط را در آینده‌ای نزدیک می‌دهد، دوران بعد از کرونا وضعیتی عادی که قبل از شیوع ویروس شاهدش بودیم را به همراه نخواهد آورد. ارگان‌ها خود را با شرایط وفق داده‌اند و در نتیجه مقاوم‌تر و سریع‌تر شده‌اند. در ماه‌های آینده شاهد نتیجه‌ی این اتفاقات و تغییرات سیستم در پاسخ به این شرایط خواهیم بود.

ابتدای دوران قرنطینه

همزمان با توزیع واکسن، برگشتی تدریجی به حالت عادی نیازمند اقداماتی وفق‌دهنده خواهد بود. بخش تامین امنیت نیز در این پروسه نقشی کلیدی در محافظت از امنیت افراد را بر عهده خواهد داشت. از ابتدای دوران قرنطینه و موج اول کرونا به نظر یک عمر گذشته است،. با این وجود، موج دوم کرونا در تابستان همراه با موجی دیگر پس از آن به وجود آمد، در حالی که ارگان‌های مختلف در تلاش برای نگاه داشتن مشتری‌های خود بودند.

این بلاتکلیفی است که باعث تشویش مردم خوهد شد، و این اتفاق را با هر بار نوسان محدودیت‌ها در کشور شاهد هستیم. این سیستم به چند فاکتور بستگی دارد: سرعت تشخیص افراد مبتلا، سرعت افزایش یا کاهش افراد مبتلا، تعداد تست های COVID-19 در جامعه و شرایط استثنایی و محلی.

معیارهای فاصله‌گذاری اجتماعی

در حالی که در اکثر مناطق مسافرت و جابجایی در صورت لزوم قانونی بوده، توصیه‌ی دولت بر انجام کارها از خانه در صورت امکان است. این به این معنیست که در سراسر کشور ساختمان‌های بسیاری به صورت خالی یا با ظرفیت حداقلی برای مدتی ادامه خواهند داد. مخاطرات امنیتی در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود. در بعضی مناطق پرخطر محدودیت‌های بیشتری بر مغازه‌ها نیز وضع می‌شود.

اماکن خالی آسیب‌پذیری بیشتری در مقابل دزدی یا خسارت خواهند داشت، در نتیجه احتیاج به ماموران و فناوری امنیتی از هر زمان دیگری بیشتر است. همچنین با باز شدن هرچه بیشتر اماکن، نیاز به مامورانی جهت نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به وجود خواهد آمد. این نیازها فشاری بیش از پیش بر بخش‌های مختلف خواهد آورد و در نتیجه کمک گرفتن از تکنولوژی در کنار نیروی انسانی ضروری خواهد بود. در بحث امنیت فروشگاه‌ این موضوع کاملا پذیرفته شده است که شما باید همراه با تکنولوژی های روز دنیا حرکت کنید در غیر این صورت در میان مدت متحمل هزینه های گزافی خواهید شد.

وسایل بررسی دما

این وسایل به صورت سنسورها و دوربین های مداربسته  و در غیاب ماموران، نقش مهمی ایفا خواهند کرد. در حال حاضر در بسیاری از نقاط مامورانی را می‌بینیم که با ابزارهای دستی و به منظور پیش‌گیری از پخش هرچه بیشتر ویروس کرونا، اقدام به اندازه‌گیری دمای بدن مراجعین می‌کنند.

کسب و کارهایی که در این شرایط باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند مجبور خواهند شد با مقررات در جال تغییر وفق پیدا کنند. در دوران تعطیلات سال نو، خرده‌فروشی‌ها با اقبال گشترده‌ای رو به رو خواهند شد. در این دوران شرایطی غیر قابل پیش‌بینی باعث افزایش استرس برای مردم و سخت‌تر شدن جمع‌آوری اطلاعات می‌شود. ماموران امنیتی در این حالت نقشی کلیدی هم در اجرا کردن مقررات و هم در اطمینان بخشیدن به افراد جامعه خواهند داشت.

اجرا کردن سیستم یک‌طرفه

در بعضی از مغازه‌ها سیستمی یک‌طرفه به وجود آمده و تعداد مشتریان حاضر در آن‌ها محدود شده است. در تعطیلات سال نو نیز احتمالا بسیاری از مغازه‌های دیگر اقدام به این کار کنند. ماموران امنیتی مسئول اجرای این مقررات خواهند بود، به خصوص که در این دوران پیش‌بینی رفتار مردم در برابر پروتکل‌های بهداشتی سخت‌تر می‌شود. کادر امنیت باید از افراد جامعه محافظت کرده و از اختلال جلوگیری کنند. درون فروشگاه‌ها نیز ماموران باید از اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی مطمئن شوند. برای انجام این کار نیز باید از نزدیک به موکلان در تماس بوده تا این پروتکل‌ها و نحوه‌ی انجام آن‌ها را به دقت دریافت کنند. به هر حال در شرایط کرونا زده امروز کل دنیا امنیت فروشگاه‌ ها به مانند تمام اماکن دیگر شهری با مشکلات و مخاطرات زیادی روبرو هست.

امنیت فروشگاه‌هابیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی 

راهنمایی گسترده‌ی دولتی

راهنمایی‌های گسترده‌ای از طرف دولت بسته به اماکن ختلف در مورد احتیاط و مقررات وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. آن‌ها شامل سیستم‌های یک‌طرفه و محدود کردن ظرفیت ساختمان نیز می‌شوند. سنجش این سیستم توسط افرادی که آن را درک نمی‌کنند و یا به آن اهمیت نمی‌دهند به خوبی صورت نخواهد گرفت. ماموران باید در عین حفظ آرامش خود، بدانند که واکنش درست در اینگونه موقعیت‌ها کدام است.

وظیفه‌ی ماموران امنیتی همیشه در حال تغییر بیشتر به یک جایگاه در خط اول بوده است، به این معنی که برای بسیاری از مراجعین، آن‌ها اولین برخورد مراجع با ساختمان جدید هستند. در دوران شیوع کرونا این تغییرات سرعت بیشتری گرفته است. برای مبارزه در خط مقدم کرونا این ماموران باید نقشی چندوجهی ایفا کنند. آن‌ها باید علاوه بر بر حذر داشتن مخاطرات امنیتی، بتوانند با افراد حاظر در محل و مراجعین ابراز همدردی کنند. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که دولت ها در آگاهی رساندن به مردم در خصوص مسائل مربوط به افزایش امنیت محیطی نقش بسیار مهمی داشته و دارند. در خصوص امنیت فروشگاه‌ ها نیز این موضوع صادق است و راهنمایی های دولتی در این مورد مهم جلوه می کند.

وفق پیدا کردن با تکنولوژی جدید

نشان دادن سازگاری و درک درست یک موقعیت به منظور واکنش درست در برابر آن، از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز در این صنعت خواهند بود. ماموران مجبور خواهند بود که روابط کاری نزدیکی با موکلان خود برقرار کنند. علاوه بر این، بسیاری از افراد نقش‌های جدیدی را بر عهده خواهند گرفت. به طور مثال سنجش دمای بدن افراد مراجع یک مسئولیت جدید است. این افراد باید قادر باشند که شغل جدید خود و کار کردن با تکنولوژی و روش‌های جدید را به سرعت یاد بگیرند. خود تکنولوژی نیز مهم است. شاید مهم‌ترین درسی که بشر از پاندمی کرونا گرفته این باشد که ما همیشه قادر به دیدن یا لمس خطر نیستیم.

علم بر اساس داده

سنسور‌های سنجش دما و حضور افراد در ساختمان در محافظت از کرونا به یک رویه تبدیل شده‌اند، در حالی که استفاده از علم و تکنولوژی بر اساس داده‌ها در حال رشد است. بخش امنیت برای وفق پیدا کردن با شرایط غیر قابل پیش‌بینی باید تخصص داشته باشد. اگرچه ماه‌های آتی چالش برانگیز خواهند بود، اما این بخش در حال وفق پیدا کردن است. درس‌هایی از این پاندمی به بشر داده شده است که کسب و کار در تمامی دنیا را تغییر خواهد داد، متخصصان امنیت نیز با استفاده از این اطلاعات در حال ساخت صنعتی مستحکم‌تر و موثرتر هستند. امیدواریم نکات گفته شده به بهبود امنیت فروشگاه‌ شما در سال میلادی 2021 و در دوران پسا کرونا کمک کرده باشد.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی



:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()