بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام
نوشته شده توسط : nima

 


حتما اگر در شبکه های اجتماعی صفحاتی را دنبال می کنید سوال ها و حاشیه های زیادی در ذهن شما بوجود می آید اینکه مثلا چرا این پیج پست های پی در پی قرار می دهد و اگر باعث رنجیده خاطر شدن شما شود به راحتی آن را دی اکتیو و یا بلاک می کنید چون حکم اسپم را برای شما دارد. عده ایی هم در برخورد با این موضوع به راحتی از آن عبور کرده و توجهی به پیام ها نمی کنند و دگمه اسکرول را می فشارند تا به پیام های مطلوبشان برسند. پس در این حالت صفحه شما و پست شما عملا تاثیری در مخاطب نخواهد داشت. در مقالات گذشته همیشه در رابطه با پست گذاری در شبکه های اجتماعی یادآور موضوع تعادل بودیم و تاکید کردیم باید در پست ها جوری رفتار کنیم تا بهترین نرخ تبدیل را داشته باشیم و هم پست دیده شود و قابل توجه باشد هم در ذهن مخاطب از نگاه بازاریابی ماندگار شود. یکی از شبکه های اجتماعی که این روز های به شدت طرفدار پیدا کرده و در بین شبکه های اجتماعی دیگر رنگ و بوی اجتماعی به خود گرفته است شبکه اینستاگرام است. شبکه ایی میلیون ها کاربر  را در هر دقیقه به دنبال خود می کشد.

 

بهترین زمان گذاشتن پست در اینستاگرام

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای چیست؟ا   یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم.

تبلیغات میان متنی

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حال که ما در اینستاگرام صفحه ایی را داریم  بهتر است اول با سبک مدیریت آن آشنا شویم، یعنی اینکه چگونه رفتاری داشته باشیم که دنبال کنندگان ما واقعی باشند و پست های ما برای آنان دارای ارزش باشد.خوب اصولی کلی را قبلا گفتم و الان هم به اختصار می گویم :

  • پست های خیلی تبلیغاتی قرار ندهید
  • پست های مرتبط با موضوع صفحه قرار دهید
  • پست های خلاقانه ایجاد کنید
  • پست های سریالی را قرار دهید( مطالب را پارتیشن بندی کنید)
  • پست ها بر طبق اصول زمان بندی شده باشد
  • پست ها توهین و زیر سوال بردن گروهی از اقشار جامعه نباشد
  • پست های آموزشی دارای تبلیغات نامحسوس هستند

اگر صاحب کسب و کار هستید، قطعا می دانید که زمان سرمایه است. در این مقاله روی موضوع زمانبندی ارسال پست ها و اشتراک گذاری آن ها میخواهیم صحبت کنیم. اگر نیم ساعت در هفته را به برنامه ریزی برای این کار اختصاص دهید می توانید زمان بسیاری در طول روز که ممکن است به علت بی نظمی تلف شود را دخیره کنید.

ما آمارهای گوناگونی داریم مانند اینکه بیشترین اوج های مصرف اینترنت چه زمانی است بیشترین ساعات آنلاین شدن در شبکه های اجتماعی کی است و خوب قاعدتا سازمان های مربوطه این آمار را منتشر کردند و مطلبی که میتوان از این تحلیل ها به دست آورد در جهت منافع کاربردی استفاده از این شبکه های اجتماعی و موارد مرتبط با آن است. در یکی از مقالات با عنوان آنالیز عملکرد در بازاریابی شبکه های اجتماعی خیلی یادآور این موضوع شدیم که برخی از اعداد و ارقام از آنالیز و تحلیل های موجود به ما کمک میکند تا بهترین بازار هدف را پیدا کنیم، آن مطلب میتواند در ساعات اوج نمایش های پست ها به مخاطب نفوذ موثری از خود نشان دهد.
مانند وقتی که شما فوتبال مهمی را تماشا میکنید و یا سریال و فیلمی را نگاه میکنید و در آن تعداد زیادی از تبلیغات بازرگانی را مجبور هستید تماشا کنید. اینکه برنامه ریزی میشود آن تبلیغ در آن تایم به شما نشان داده شود به جهت زمان اوج بیننده است و خب طبیعتا در تبلیغات دیجیتال ما انبوهی از مخاطب داریم که اگر بدانیم کی میتوانیم در ساعات خاصی بیشترین بازدید را به خود اختصاص دهیم یکی از امتیازات بزرگ است.
عوامل گوناگونی هستند که در این زمینه به شما کمک میکند تا بهترین زمان را برای انتشار پیت های خود انتخاب کنید مانند:

-    محتوای ویدئویی:

بهترین زمان انتشار ویدئو با عکس و محتوای متنی متفاوت است. اگر می خواهید ویدئو شما دیده شود بهتر است انتشار این نوع محتوا را به ساعات اولیه صبح یا پایانی شب محدود کنید.
معمولا لازم است که ویدئو های اینستاگرام با صدای بلند دیده شود. انجام این کار برای بسیاری از افراد در محل کار، مدرسه و دانشگاه امکان پذیر نیست.

-    هدف پست:

مهمترین نکته ای که باید در انتشار پست در اینستاگرام در نظر بگیرید هدف انتشار است. آیا پستی که منتشر می کنید یک پست انگیزشی است؟ اگر این طور است بهترین زمان انتشار صبح زود و یا ساعات اولیه ی کار است. مطمئنا انتشار این نوع مطالب در ساعت 3 بعد ظهر که افراد کاملا در گیر کارهای روزانه شده اند تاثیر کمتری خواهد داشت. آیا می خواهید مخاطبان خود را به ثبت نام در وبینار دعوت کنید. در این صورت بهترین زمان این کار در طول روز و ساعات کاری است زیرا بیشتر افراد در این ساعات به مسائلی از این دست فکر می کنند. انتشار چنین پست هایی در ساعات پایانی شب که معمولا افراد این زمان ها را با خانواده خود سپری می کنند چندان مناسب نخواهد بود. آیا شما صاحب یک رستوران هستید ؟ در این مورد انتشار پست در ساعات نهار یا شام بهترین گزینه خواهد بود.
اگر مطلب شما سرگرم کننده است شاید پنج شنبه یا جمعه بهترین زمان برای اشتراک گداری مطلب باشد. همچنین از قرار دادن مطالب غمگین در ایام شاد و اعیاد پرهیز کنید. مطمئنا هزاران مثال دیگر نیز می توان ذکر کرد، بنابراین قبل از هر اقدامی، ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

-    شناخت مخاطب
به این مورد توجه کنید مخاطب شما چه رده سنی و دارای چه مشخصاتی است مثلا اینکه زن است یا مرد ؟جوان است یا مسن اگر گروه جوان و زیر 25 سال را مخاطب خود میدانید شاید دست شما در پست گذاری باز تر باشد ولی اگر آقایون مسن مد نظر شمایت خب طبیعتا باید خیلی افراط نکنید و حوصله مخاطب را سر نبرید.
به عنوان مثال بسیاری ار کارمندان و افرادی که شاغل هستند و در طول روز کار می کنند ،در ساعات اولیه روز اینستاگرام خود را چک می کنند. اما دانشجویان ممکن است تا ساعات پایانی شب بیدار بمانند و به گشت و گذار در اینترنت بپردازند.
-    تعداد پست ها را زمانبندی کنید.
مطالب و پست های پشت سر هم فاقد اعتبار و ارزش میشوند و تجربه نشان داده که اینگونه پست ها در مخاطب تاثیری  ندارد و بهتر است ما بین هر پست خود حداقل چهارساعت فاصله قرار دهید. این مورد وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که محتوای شما جنبه ی علمی یا آموزشی داشته باشد. مخاطب برای بهره گیری کافی از مطالب باید زمان لازم جهت تفکر را داشته باشد تا هدف نهایی ما یعنی آموزش مخاطب برآورده شود.
-    یکی از اهداف اینستاگرام ثبت در لحظه است
یعنی شما در لحظه ایی که قرار دارید باید پست را انتشار دهید در بهار نمیتوانید از یک روز زمستانی عکس منتشر کنید مخاطبان اینستاگرام از جنس همین الان یه هویی هستند و در لحظه حال زندگی میکنند بنابراین قرار دادن پست در اینستاگرام را در لحظه  و زمان داغ خودش فراموش نکنید.

زمان قراردادن پست در اینستاگرام

 

اما چیزی که به نظر می رسد برای صفحات تجاری که پست هایی را طراحی می کنند و برایشان مهم است که این پست هم دیده شود و هم کامنت بگیرد و مورد توجه مخاطب باشد، باید در سه بازه زمانی را در نظر بگیرند صبح ظهر و شب.
اکثر افراد وقتی صبح بیدار می شوند اولین کاری که انجام می دهند بازدید از پست های شبکه های اجتماعی است خوب طبیعتا شاد نفوذ را در این مرحله کم رنگ تر داشته باشیم چون مخاطب شاید دقت نظر کمتری داشته باشد و دنبال پست خاصی بگردد. چون هنوز اول روز است و کارهایی دارد که باید توجه خود را به آن ها متمرکز کند.
بازه بعدی بین یک ظهر تا سه ظهر است در این تایم افراد نهار خورده اند و بعد از ساعت کاری است و بیشتر به موبایل و صفحات اجتماعی خود توجه می کنند و بعد ایت ساعت ممکن است یا دوباره درگیر کار شوند و یا دوباره درگیر استراحت و خواب. بخش زمانبندی بعدی ساعت ده شب است دقیقا ساعاتی قبل از خوابیدن. و در این بازه شاید تاثیر بالقوه ایی را بتوان در ذهن مخاطب گذاشت به دلیل اینکه مرکز توجهش فقط روی پست های شبکه های اجتماعی خودش است و به لحاظ روانشناسی مطالبی که قبل از خواب و استراحت طولانی در دیدراس است تاثیر بیشتری را به دنبال دارد.





:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: