طراحی سایت چند زبانه
نوشته شده توسط : nima

در بسیاری از کشور های دنیا، طراحی سایت های دو یا چند زبانه بسیار اهمیت دارد. البته طراحی های دو زبانه فقط مخصوص کشور یا قشر خاصی نیست بلکه صاحبان تمام مشاغل می توانند با این روش کسب و کار خود را گسترش داده و به بازار های رقابتی بین المللی راه پیدا کنند. طراحی سایت دو زبانه بیشتر در کشور هایی رواج دارد که به چند زبان مختلف گویش می کنند.

چند نکته و قانون برای طراحی سایت چند زبانه

• به هیچ وجه زبان ها را به شکل ترکیبی در صفحات وب سایت استفاده نکنید.
• برای هر زبانی که در سایت مد نظر گرفته اید صفحاتی را طراحی کرده و به طور مشخص در دید کار بر قرار دهید.
• متا تگ ها را جدی بگیرید. برای هر زبان متا تگ ها را تعریف کرده تا به موتور های جستجو بفهمانید که چه زبان هایی در وب سایت شما وجود دارند.
• دادن لینک از یک زبان به زبان دیگر که به راحتی قابل دنبال کردن باشد.
• حتما صفحه ی ورود یا ایندکس را برای طراحی سایت خود در نظر بگیرید. در صفحه ی ورود حتما تمامی زبان ها را به کاربر نشان دهید تا حق انتخاب داشته باشد. حتما بین زبان های ارائه شده در وب سایت خود، لینک دهید و کاربر را برای استفاده از صفحات با زبان های مختلف ترغیب کنید. لینک ها را در محل مناسب در اختیار کاربر قرار دهید. در استفاده از این لینک ها دقت کنید چرا که در بسیاری از سایت ها این نوع از لینک ها برای بازدیدکنندگان جذابیتی ندارند پس با در نظر گرفتن نیاز مخاطبانتان لینک ها را تنظیم کنید.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

اما بهترین روش ها برای نزدیک تر شدن صفحات زبان های مختلف در طراحی سایت های چند زبانه

• ایجاد فایل هایی برای زبان های جایگزین
• زیر دامنه های معادل
این دو روش می تواند روش مناسبی برای وجود زبان های دیگر در وب سایت باشد اما استفاده از این روش ها برای طراحان وب سایت های چند زبانه دردسر هایی هم دارد مثلا اینکه لازم است طراح همواره تمامی صفحات را به روز رسانی کرده و از این موضوع اطمینان حاصل کند که هر صفحه متناسب با زبانی که دارد به روز شده است. بعد از طراحی سایت چند زبانه ، لازم است مطمئن شوید که آن را در محل جغرافیایی درستی قرار داده اید. برای حصول اطمینان از این مهم از گوگل وب مستر استفاده کنید. اما توجه داشته باشید پیش از این کار حتما با جستجوی فایل های کمکی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بدانید چه زمانی و چگونه باید از آن استفاده کنید. پس حالا که قصد برنامه ریزی برای طراحی یک وب سایت چند زبانه را دارید توجه کنید که قوانین و نکات این مطلب را رعایت کرده باشید.

موارد استفاده طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه بیشتر در چه زمینه هایی می باشد

در جواب باید گفت که این روش معمولا درطراحی سایت پزشکی ،طراحی وب سایت صنعتی، طراحی وب سایت شرکتی،طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت گردشگری، طراحی سایت خبری، طراحی سایت پورتال سازمانی و غیره نیز کاربرد داشته و باعث معرفی و ارائه خدمات در سایر کشور ها و در عرصه ی بین المللی می شود.

استفاده از SubDomain در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

این روش را از مرسوم ترین و بهترین روش های طراحی وب سایت دو زبانه و چند زبانه می دانند. در واقع با استفاده از این روش به تعداد زبان های مختلفی که باید روی سایت قرار گیرند یک سایت جداگانه در یک Sub Domain جداگانه و با زبان متفاوت طراحی و ساخته می شوند. در این روش هم می توان از قالب ، ساختار و ترکیب جداگانه ای برای هر زبان استفاده کرد و هم اینکه یک قالب و فرم یکسان برای تمامی زبان ها مورد استفاده قرار داد، البته به این نکته هم باید توجه داشته باشید که قالب انتخابی در حالت دوم ، باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد.

از متا تگ ها برای زبان های مختلف استفاده شود

در این روش صفحاتی که به زبان های مختلف نوشته شده اند را به موتور های جستجو شناسانده و اعلام می کنیم که چه زبان هایی و در چه صفحاتی مورد استفاده قرار گرفته اند. این کار در رتبه بندی سایت بر روی موتور های جستجو تاثیر گذاشته و رعایت آن موجب راحتی کارسئو سایت و بهینه سازی خواهد شد.

لینک کردن زبان های مختلف در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

برای راحتی کار بازدیدکنندگان و کاربران سایت ،زبان های مختلف به کار برده شده در صفحات مختلف را به همدیگر لینک کرده و یک دسترسی سریع به زبان های دیگر فراهم کنید.

از ترکیب زبان های مختلف در یک صفحه خودداری کنید

این کار علاوه بر مشکلاتی که برای موتور های جستجو در شناسایی صفحات ایجاد می کند ، باعث بد ریخت شدن سایت و سردرگمی بازدید کنندگان نیز خواهد شد. بهتر است منو ها و گزینه های انتخاب زبان به صورت جداگانه در یک قسمت خاصی از سایت قرار گیرند و بازدیدکننده با توجه به نیاز خود زبان مورد نظر را انتخاب کند.

به چه زبان هایی در طراحی سایت دوزبانه و چند زبانه باید اهمیت بیشتری داد

این که طراحی سایت به چه زبان هایی باشد بستگی به هدف و نوع بازدید کننده شما دارد. ولی اکثر سایت های چند زبانه به علت فراگیر و بین المللی بودن از انگلیسی به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند، طراحی سایت انگلیسی ، طراحی وب سایت به زبان ترکی ،عربی ،فرانسوی ،اسپانیایی ، و نیز به عبارتی سایت چند زبانه گزینه هایی هستند که می توانید در کنار زبان اصلی سایتتان آن ها را نیز داشته باشید. ترجمه ی صفحات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ترجمه ها باید روان، بدون هیچ گونه اشتباه گرامری و املایی بوده و خواننده را به خود جذب کند.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی





:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: