رازهای موفقیت فروشگاه اینترنتی چیست
نوشته شده توسط : nima

رازهای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی

تا حالا به این فکر کردید که حجم زیادی از افراد و کسب و کارهایی که به سمت فضای مجازی کشیده می شوند تا چه حد میزان رضایت از درآمد و سود دهی خود دارند؟
ممکن است عده ایی راضی باشند و عده ایی ناراضی . در این بین حد وسط هم وجود دارد یعنی فقط حضور برایشان اهمیت دارد اینکه فقط گویی باید این کار را انجام میدادند و در دنیای مجازی وب سایتی را به عنوان ویترین کاری خود به نمایش میگذاشتند .
اما واقعا با توجه به دانش و تجربه و مطالعه ایی که کسب کردم به این نتیجه رسیدم که انسان نباد در هدفی که دارد حد وسط قائل شود یا باید نباشد منظور این است که بدون کیفیت نباشد و یا اینکه واقعا حضور پررنگی را از خود ارائه دهد .
وقتی ما فروشگاه اینترنتی را راه اندازی میکنیم باید مواردی را لحاظ کنیم و رعایت کنیم . لطفا و فقط لطفا صبوری کنید
این پروژه ایی نیست که یک شبه به شما جواب بدهد . شما باید اصول راه اندازی و اداره کردن یک فروشگاه و کسب و کار اینترنتی خوب را بدانید و آن را عملی کنید اما اگر در این راه مائوس شوید و کم طاقت باشید به سرمنزل هدف نمیرسید .
بهترین راز نهفته در هر هدفی فقط جسارت انجام و صبوری و بردباری و حرکت به سمت آن است . مابقی فرآیند ها به خوبی انجتم میگیرد .
در این مقاله سعی میکنیم راز های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را برای شما بازگو کنیم تا علت شکست و موفقیت این نوع کسب و کار برای شما هویدا شود .

1-    به مشتریان خود حس اطمینان دهید:

همیشه در فضای واقعی شما از مرکزی خرید میکنید که از خدمات آن از هر لحاظ  اطمینان کسب کرده اید ، این اطمینان به واسطه پرسیدن از رضایت مشتریان سابق است ، از راهنمایی یک دوست و همچنین از یک آگهی معتبر و غیره ..
اما در فضای مجازی واقعا دنیا تعریف دیگری دارد ، مخاطبان بسیار هوشمند شده اند و به راحتی اعتماد نمی کنند . ضمانت تعویض کالا ، نماد اعتماد الکترونیکی ، گواهی نامه های حسن انجام کار ، نظر مشتریان ، نمونه کارها و قراردادن رزومه خودتان و سابقه کاری ، اطلاعات دقیق تماس و ... همه  و همه درایجاد یک اعتماد فی ما بین شما و مشتری بسیار حائز اهمیت میباشد .

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

2-    اطلاعات کامل محصول :

دقت کنید ویترین نمایش محصول وخدمت شما بسیار مهم است . در یک فضایی قرار دارید که اطلاعات تکمیلی محصولتان در درجه اول مهم ترین پارامترخرید یک مشتری از شماست . وقتی لباس کودک می فروشید فقط سایز آن را نزنید بلکه تصاویری با اشل مناسب و جدول اندازه بندی هم از تصویر قرار دهید.

3-    نظریات مشتریان :

موفق ترین وب سایت های فروش ، صفحاتی هستند که مشتریان به راحتی نظریات خود را اعمال میکنند و تجربه خود را از بد یا خوب بودن محصولات اعلام میکنند و این یعنی شفاف سازی در فروش .

4-    سیستم مقایسه :

وقتی شما محصولات متفاوتی دارید از سیستم مقایسه استفاده کنید . انتخاب برای مشتری بسیار راحت تر خواهد بود زمانی که در تصمیم خود تردید دارد .

5-    تخفیف و جایزه :

در نظر داشته باشید دادن تخفیف به مشتری حس خوبی میدهد .این تخفیفات میتواند در قالب فستیوال خرید یا حراجی های فصلی صورت بگیرد .

6-    اطلاع رسانی درست :

از مشتریان و مخاطبانی که به سایت شما مراجعه میکنند اطلاعات تکمیلی درخواست کنید مانند ایمیل یا شماره تماس که  اطلاع رسانی های فروشگاهتان را از آن طریق انجام دهید .

7-    کالاهای خاص :

در فضای مجازی کالاهایی که کمیاب هستند بیشترین فروش را دارند به دلیل اینکه ممکن است در نقاط دوردست این کالا ها وجود نداشته باشد .

8-    پیگیری مرسوله:

همیشه به مشتری اطمینان دهید که پیگیر امور فروش هستید. فضایی را در قالب پنل کاربر یا پیامک به مشتری  اختصاص دهید تا او بداند خریدش کی به دستش میرسد.

9-    اصل سادگی و کاربرپسند:

در طراحی وب سایت فروشگاهی خود دقت فرمایید تا مشتری به راحتی محصول خود را انتخاب کند و بتواند خرید کند او را سردرگم نکنید. دسته بندی های محصولات را مرتب کنید، قابلیت جستجو را قرار دهید.

10-    مشتریان وفادار :

دنیای محازی فضای سختی برای رقابت است و هر مشتری برای شما نعمت بزرگی است سعی کنید مشتریان وفادار پیدا کنید و حواستان به مشتریان وفادارتان باشد قسمتی برای خدمات به آن ها قرار دهید مانند کلوپ مشریان یا باشگاه مشتریان وفادار.

11-    تبلیغات را فراموش نکنید.

پیشنهاد من به شما این است که در فضای مجازی دارید فعالیت میکنید و در همان فضا به دنبال مشتری باشید . یعنی هدف بندی کنید و تبلیغات بنری ، بازاریابی اینترنتی، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و ... را در برنامه های فروش خود قرار دهید.

 

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان





:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: