تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری چگونه انجام می‌شود؟
نوشته شده توسط : nima

 

وبسایت شرکت در صورتی که درست اجرا شود می‌تواند به عنوان بزرگترین ابزار فروش و بازاریابی شما باشد. بسیاری از افراد و سازمان‌ها بر این باورند که با راه‌اندازی یکباره سایت جدید کار آنها کامل شده و سایت باید برای آنها صدها مشتری راغب و سفارش را به ارمغان بیاورد؛ در صورتیکه راه‌اندازی یک وبسایت تنها آغاز راه است. راه‌اندازی یک وب سایت جدید معادل استخدام یک فروشنده جدید است. در مورد استخدام جدید، سازمان شما باید به احتمال زیاد آموزشی ارائه دهد و پس از آن عملکرد را در طول زمان برای اطمینان از حداکثر بازده سرمایه‌گذاری اندازه‌گیری کند. به طور مشابه یک وبسایت با عملکرد بالا نیاز به توجه منظم، پرورش و اندازه‌گیری عملکرد دارد.

چگونگی تبدیل بازدیدکننده به مشتری

با توجه به آنچه که گفته شد، تکنیک‌های متعدد زیادی وجود دارد تا کسب و کار شما بتواند عملکرد خوبی را برای اعمال بر روی وبسایت خود تضمین کند. هدف از این تکنیک ها باید بهبود این سه چیز باشد:

  • نرخ تبدیل وبسایت
  • رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل
  • حفظ مشتری

یافتن مشتری برای وبسایت خود یک کار سخت و وقت گیر است؛ اما اگر تکنیک‌های مناسب آن را بدانید براحتی می‌توانید بازدیدکنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید. در این مقاله ما بهترین تکنیک‌ها را برای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر برای یک وبسایت بیان می‌کنیم. 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

چت زنده (live chat) ایجاد کنید

مشتریان دوست دارند به سؤالات آنها بلافاصله پاسخ داده شود و هیچ چیز بهتر از ویژگی چت زنده برای تسهیل این امر نیست. مشتریانی که در مورد محصول خیلی مطمئن نیستند، هنگامی که با فردی از شرکت ارتباط برقرار می‌کنند، ایده بسیار خوبی از کسب و کار نوپای شما می‌گیرند. آنها احتمالا تمایل بیشتری به چت زنده نسبت برقراری تماس تلفنی دارند. به این ترتیب می‌توانید بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان خود تبدیل کنید.

اعتمادسازی در مشتریان جدید با استفاده از دیدگاه مشتریان قبلی (Testimonials)

دیدگاه مشتریان می‌تواند بسیار مؤثر برای وبسایت باشد به این دلیل که کاربرانی که قبلا محصولات شما را امتحان کرده‌اند بازخورد واقعی برای دیگران می‌تواند داشته باشد. افراد برای اطمینان یافتن از خرید محصول نیاز به تلنگر خاصی دارند و این تلنگر می‌تواند نظرات مثبت مشتریان قبلی در استفاده از این محصول باشد که خواننده را باید درگیر کند و او را به طور کامل شیفته کند. دیدگاه مشتریان شامل نام کامل، عکس و نظرات کاربر است. بنابراین خوانندگان اغلب با یک بررسی (دیدگاه مشتریان قبلی) معتبر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و احتمال بیشتری دارد محصول شما را خریداری کنند. 

اثر لوگو

چگونه ممکن است یک لوگو (آرم) بر روی نرخ تبدیل اثر بگذارد. لوگوها ممکن است ضروری به نظر نرسد اما نقش بسیار مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارند. برای مثال زمانی که یک شرکت معروف لوگوی وبسایت خود را حذف کرد نرخ تبدیل آن به 9.9% کاهش یافت. می‌توانید همه وبسایت‌های مهم را که از لوگوی بزرگ برای جذب بازدیدکنندگان استفاده کرده‌اند بیابید. لوگو نه تنها ترافیک را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش کسب درآمد نیز می‌شود.

سرعت وبسایت

سرعت وبسایت شما تأثیر بسیار زیادی بر روی بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل دارد. شما وبسایت‌های محبوبی مانند آمازون و Ebay را پیدا خواهید کرد که سریعا بارگذاری می‌شوند. این امر باعث می‌شود گردش بازدیدکنندگان افزایش یابد و نرخ تبدیل در کسب درآمد وبسایت بهبود می‌یابد.

آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از مهمترین راه‌های تبدیل بازدید کننده به مشتری در نظر گرفته می‌شود. آدرس‌های ایمیل بازدیدکنندگان را با استفاده از پیشنهاداتی مانند کتاب الکترونیک رایگان، مشاوره رایگان یا هر چیز دیگری که بازدیدکنندگان را وادار به اشتراک گذاری شناسه ایمیل خود می‌کند جمع آوری کنید. حالا با این افراد از طریق کمپین‌های بازارایابی ایمیلی که در آن محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی بیشتری به آنها ارائه می‌دهید تعامل کنید. به آنها دلایلی ارائه دهید که تا آنها را متقاعد سازید که محصول شما را خریداری کنند.

از صفحه مقایسه استفاده کنید

اگر شما در بازاری هستید که تقاضای زیادی دارد، شانس یافتن تعداد زیادی رقبا در بازار مشابه وجود دارد؛ این بدان معناست که مشتریان محصولات شما را قبل از خرید با رقیب‌تان بررسی می‌کنند. چرا به مشتریان بالقوه خود با یک صفحه فرود که این مقایسه‌ها را داشته باشید کمک نمی‌کنید؟ به آنها دلایلی ارائه دهید که چرا آنها باید محصول شما را از میان رقبا انتخاب کنند. می‌توانید این کار را در قالب یک نمودار مقایسه شده با تصاویر، اعداد و نمادها انجام دهید.

 

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان





:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: