تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : nima

 


تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته : یکی از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربین مدار بسته توجه به طول کابل کشی سیستم های مداربسته است. در صورتی که نحوه کابل کشی و میزان طول کابل ها مناسب نباشد تاثیر بسیار منفی بر روی کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته خواهد گذاشت. از طرف دیگر کابل هایی با کیفیت های مختلف و مدل های متفاوتی در بازار وجود دارد که باید با توجه به نیاز پروژه ها از انواع مختلف آن استفاده کرد. نکته مهم در خصوص کیفیت کابل ها این است که هر چه فلزهای بکار رفته در کابلها خالص تر و از رسانایی مناسب تری برخوردار باشند تاثیر بهتری بر روی کیفیت تصاویر دارد. در ادامه این مطلب به موضوع طول کابل کشی در هنگام نصب دوربین مداربسته و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر صحبت خواهیم کرد.

برخی از کارشناسان نصب دوربین مداربسته به اعدادی خاص به عنوان استاندارد کابل کشی اعتقاد دارند اما این موضوع از نظر فنی صحت ندارد و فاکتور های مختلفی در این موضوع تاثیر گذار است. برای مثال کیفیت های مختلفی از جنس کابل ها در بازار وجود دارد و از سوی دیگر اتصالات و دستگاه های ضبط نیز از نظر کیفیت متفاوت هستند و در نتیجه بلندی طول کابل در تلفیق این سیستم ها متفاوت خواهد بود. با این وجود اگر بخواهیم یک استاندارد عددی به عنوان طول کابل دوربین مداربسته تعریف کنیم می توان چنین گفت که برای سیستم های مداربسته آنالوگ حداکثر مسافت کابل باید بین 250 تا 270 متر باشد.

عدد ذکر شده به عنوان سقف کابل کشی در سیستم های آنالوگ در سیستم های دیگر کاربرد ندارد و برای مثال در روش های مختلف دیگر متراژ کابل ها باید بسیار کمتر باشد تا از کیفیت تصاویر کاسته نشود. برای مثال در سیستم کابل های UTP حداکثر میزان مسافت کابل کشی حدود 100 متر تعریف می شود که البته با استفاده از تقویت کننده های موجود در بازار این عدد تا دو برابر نیز می تواند افزایش یابد.

 

تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر

تاثیر جنس کابل ها بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته

دو نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که مغذی آلومینیم از کیفیت بسیار پایین تری نسبت به مغذی مس برخوردار است و متاسفانه در بازار کابل هایی با نام کابل مسی فروخته می شود اما وقتی بر روی شعله قرار می گیرند مشخص می شود که از جنس آلومینیوم هستند. نکته دوم این است که هر چقدر طول کابل افزایش پیدا می کند افت ولتاژ در طول مسیر کابل اتفاق خواهد افتاد و در نهایت منجر به قطع شدن تصاویر می شود.

همانطور که اشاره شد نمی توان عدد دقیقی برای استاندارد طول کابل کشی دوربین مداربسته مطرح کرد ولی به شکل استاندارد برای سیستم آنالوگی که کابل آن از مس تهیه شده باشد، این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و هر چقدر از در صد مس بکار رفته در کابل ها کاسته شود این متراژ هم به همان نسبت کمتر خواهد شد. برای سیستم های تحت شبکه هم برای کابل های CAT 5 UTP از ۱۴۰ تا ۱۸۰ متر می باشد که با استفاده از تقویت کننده ها میتوان این مقدار را افزایش داد.

کابل کواکسیال و دوربین مداربسته در بستر آنالوگ به صورت تئوری قابلیت انتقال تصاویر را به طول 300 متر را خواهد داشت اما در عمل این طول کاهش پیدا می کند. چنانچه دوربین های شما در فواصل دور از دستگاه مدیریت تصویر یا DVR قرار دارند باید به موضوعاتی مانند جنس مغزی کابل، تعداد شیلد کابل، روکش کابل، ضخامت مغزی کابل و تکنولوژی کابل توجه ویژه داشته باشید.

نکته مهم دیگر در خصوص تاثیر طول کابل بر روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته این است که اگر منبع تغذیه شما در نزدیکی دوربین مداربسته قرار دارد، نباید قطر کابل برق شما کمتر از ۵٫۱ میلی متر باشد تا ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شما خیلی دچار افت نشود. اما اگر از منبع تغذیه مرکزی برای دوربین های خود استفاده می کنید ( این کار در پروژه های دارای طول کابل زیاد توصیه نمی گردد) باید در نظر داشته باشید که افت ولتاژ سر خط را با توجه به قطر و طول کابل بصورت دقیق محاسبه کنید تا تجهیزات شما با توجه به افت ولتاژ آسیب نبینند.





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: