تقابل بازاریابی نوین با بازاریابی سنتی
نوشته شده توسط : nima

 

در عصر امروز دیگر رسانه های قدیمی بازاریابی کارآمد نیستند و باید از شیوه جدیدی برای تبلیغات استفاده کرد.

در سال ۱۹۶۰تبلیغات تلویزیونی بسیار پررونق بود و به دلیل استقبال خوب مردم تبلیغات در این فضا مورد توجه بسیاری قرار می گرفت. 

  • محوریت اکثر تبلیغات بر نیازهای عمومی و روزمره افراد تکیه داشت.
  • در آن زمان به دلیل هزینه پایین تبلیغات تلویزیونی و همچنین محدود بودن روش های تبلیغاتی، تبلیغات شما در تلویزیون به سرعت مورد توجه همگان قرار میگرفت.
  • تنوع در رسانه های اجتماعی بسیار کم بود و ابزارهایی مانند اینترنت، موبایل و یا موتورهای جستجو وجود نداشتند.
  • تنوع در شبکه های تلویزیونی وجود نداشت و هنگامی که تلویزیون برنامه ای را نشان میداد نمی توانستید آن شبکه را عوض کنید و شبکه ای دیگر را نگاه کنید.
  • محوریت تبلیغات بر روی تکرار متمرکز شده بود و  با استفاده از تکرار چند صدباره تبلیغات محصولات و خدمات این تبلیغات در بین افراد جامعه جای خود را باز میکرد.
  • تبلیغات بر روی تاثیر گذاری بر تفکر افراد متمرکز بود و سعی در ایجاد جهت دهی افکار عمومی درجهت  انتخاب محصولات خود بودند.
  • تبلیغات به صورت دهان به دهان نادیده گرفته می شد و  اینکه هر مشتری تبلیغ کننده ای برای اعضای خانواده و دوستان خود باشد توجهی نمی شد.
  • در آن زمان مارک تجاری به صورت عمومی و بدون در نظر گرفتن  گروه بندی افراد جامعه و تمرکز تبلیغات بر روی این خوشه ها تبلیغات می کردند. 

اما در جامعه امروز می توان به صورت دقیق تر و بهینه تری به تبلیغات پرداخت و با شناسایی مخاطبان هدف هم به کاهش هزینه های تبلیغات پرداخت و هم اینکه به تعداد حداکثری از مشتریان محصولاتمان برسیم:

عصر تبلیغات 

تمام قوانین و اصولی که در تبلیغات محصولات در دهه ۱۹۶۰ بکار گرفته می شدند، امروز دچار تحولاتی شده اند:

  • رسانه امروزی دیگر تلویزیون نیست
  • افراد قدرت خرید بالاتری دارند
  • افزایش امکان انتخاب و مقایسه با استفاده از اینترنت 
  • افزایش سرعت اطلاع رسانی به وسیله شبکه های اجتماعی  و با بهره گرفتن از قابلیت های اینترنت
  • انعطاف پذیری در تبلیغات با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی
  • به خدمت گرفتن رسانه های دیجیتال در جهت همسویی با علم بازاریابی

در انتها می توان نتیجه گرفت که با بروز ابزارهای مختلف بازاریابی در این زمینه و افول قدرت تلویزیون اگر شرکت ها تنها تبلیغات خود را بر روی تلویزیون متمرکز کنند به دلیل مورد توجه قرار نگرفتن تبلیغات برای کثیری از افراد جامعه سرمایه خود را به هدر خواهند داد.

مسئله گذار از دنیای دیجیتالی به دنیای بازاریابی نوین با بررسی مشکلات انسان ها و تغییر شیوه زندگی و نگرش انسان ها می توان به شیوه بهتری برای تبلیغات پرداخت.

طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت

بازاریابی دهه ۱۹۵۰

سوالی که بازاریابان سنتی در این دهه مطح کردند این است که چرا باید برای تبلیغات ۱۲۰ کلمه را در ۶۰ ثانیه بگنجانیم در حالیکه که می توان در هر صفحه روزنامه ۳۰۰۰ کلمه با رونوشت های زیاد تبلیغ کنند؟ و در مرحله گذار به دنیای دیجیتالی این موضوع را مطرح کردند که چرا باید برای تبلیغات مخاطبان را دسته بندی کنیم و پیامی خاص را برای گروهی خاص نمایش دهیم؟

تحول سنت های گذشته همواره به نیروی عظیمی نیاز داشته است که صنعت تبلیغات از این سختی مستثنی نبوده است.

تبلیغات در تلویزیون دیگر تبلیغاتی ارزان محسوب نمی شود.

تبلیغات در تلویزیون به عنوان بی اثر ترین ابزار بازاریابی محسوب می شود.

حال این سوال پیش می آید که چرا با وجود پر هزینه بودن و تأثیر گذاری کم تبلیغات در تلویزیون باز هم بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها از تلویزیون برای تبلیغات محصولات خود استفاده می کنند:

شاید دلیل اصلی این مشکل از آنجا ناشی شود که تلویزیون به عنوان اولین ابزار تبلیغاتی مطرح شده است و تبلیغات در تلویزیون به عنوان یک اصل تبدیل شده است. بنابراین برای سنت شکنی در این موضوع باید تلاش های بسیاری صورت بگیرد. 

تفاوت بازاریابی نوین با بازاریابی سنتی

هزینه

یکی از بارزترین تفاوت های بازاریابی سنتی و نوین شیوه قیمت گذاری می باشد. تبلیغات در روزنامه، بیلبورد، تلویزیون هزینه های ثابتی را دارا می باشند. اما در تبلیغات نوین هزینه تبلیغات ایمیلی و شبکه های اجتماعی با هزینه بسیار کم صورت میگیرد.

فوریت

در بازاریابی سنتی نیاز به زمان برای تنظیم تبلیغات و بررسی و تایید تبلیغات و سپس عرضه به مخاطبان وجود دارد. در حالیکه شما در بازاریابی نوین نیاز به زمان برای تهیه محتوای تبلیغاتی دارید اما با یک کلیک به سرعت تبلیغات شما منتشر خواهد شد. 

آنالیز مشتریان

شما در بازاریابی اینترنتی براحتی می توانید از مشتریان خود بازخورد بگیرید و  رفتار بعدی آنها را تحلیل کنید اما در بازاریابی سنتی حصول چنین امکانی بسختی امکانپذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

تحقیقات بازاریابی در این زمینه درصدد است که تا ابزارهای نوین بازاریابی را به افراد مختلف معرفی کرده و این ثبات فکری در تبلیغات تلویزیونی را از بین ببرند و افراد را با شیوه های نوین بازاریابی آشنا کنند. با استفاده از تکنولوژی های نوین هزینه بازاریابی نسبت به گذشته می تواند به مراتب کمتر باشد و بخصوص شبکه های اجتماعی این امکان را در اختیار افراد قرار داده است تا بتوانند با استفاده تکنیکهای نوین بازاریابی مانند بازاریابی ویروسی با هزینه ای بسیار اندک محصولات خود را معرفی کنند.

طراحی سایت  طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت  طراحی سایت طراحی سایت





:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: