تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری
نوشته شده توسط : nima

 

یک نیاز بسیار متداول برای مردم در گذشته و حال، تامین امنیت محل سکونت در هنگام حضور در محل کار در طول روز است. با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا و بیماری COVID-19 این نیاز در جهت برعکس نیز پیدا شده است. با رواج دورکاری و در نتیجه حضور کمتر بسیاری از کارمندان در محل کار، صاحبان کسب و کارها بر آن شده‌اند تا بتوانند با دستگاهی امنیتی بتوانند سارقان احتمالی را تشخیص داده و از منابع خود در محل کار محافظت کنند. یک دوربین امنیتی قدرتمند می‌تواند به پرسنل امنیتی در راستای تامین امنیت بهتر و خاطری آسوده‌تر، کمک کند.

بنابراین یک گزارش منتشر شده در سال اخیر، نیروهای امنیتی پلیس مجبور به افزایش گشت‌های شبانه به منظور محافظت بیشتر از شهر خالی‌شده از جمعیت شده‌اند، چرا که در دوران پاندمی سارقان بیشتر به مغازه‌ها و مراکز تجاری دستبرد می‌زنند. در این وضعیت، سرمایه‌گذاری بر روی دوربین های مدار بسته امنیتی می‌تواند صرفه‌ی اقتصادی بسیاری برای کسب و کار شما داشته باشد؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از دزدی توسط عوامل داخلی، از دزدی و خرابکاری توسط عوامل خارجی نیز می‌تواند جلوگیری کند.

به هر حال با اختراع موبایل و کنترل از راه دور توسط نرم‌افزارها، بازار دوربین های امنیتی دگرگون شده و حالا هر شخص می‌تواند سیستمی امنیتی خود را با نصب آسان و پوشش کامل به راحتی در دستان خود داشته باشد. علاوه بر این، می‌توانید به تصاویر تهیه شده از محل کار خود در هر کجای جهان توسط نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه‌های هوشمند خود دسترسی داشته باشید.

بهترین دوربین‌ها جهت استفاده از راه دور

اکثر دوربین های خوب عملکرد یکسانی دارند: قابلیت‌های فوق‌العاده در برداشت تصویر و صدا، کنترل و برنامه‌ریزی از راه دور، تشخیص حرکت و صدا، و قابلیت ضبط تصاویر ثابت یا متحرک و ذخیره‌سازی آن بر روی شبکه. سوالی که مطرح می‌شود انتخاب دوربین مناسب برای یک کسب و کار کوچک تا متوسط بر حسب نیاز آن است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

تامین امنیت محل کار موضوعی است که دغدغه همه صاحبان کسب و کار است. در حال حاضر می‌توان دوربین هایی تهیه کرد که با امکاناتی مانند دید در شب تعبیه شده درون دستگاه، رزولوشن 1080 پیکسلی، و قابلیت نصب کارت حافظه microSD برای ذخیره محلی تصاویر همراه شده‌اند. همچنین این دوربین ها از لنزهای گسترده (Wide Angle) بهره می‌برند و به مشتری امکان دیدن منطقه‌ای وسیع‌تر با یک دوربین را می‌دهند. برخی از دوریبن ها نیز قابلیت‌های رایگان و هوشمندی بر اساس هوش مصنوعی دارند که قابلیت تشخیص حرکت را دارد. هوش مصنوعی به مشتریان انتخاب‌های بیشتری داده که انتخاب کنند چه تصاویری ضبط شود و در چه صورتی به آن‌ها هشدار داده شود. به طور مثال می‌توانند مشخص کنند که چه نوع حرکاتی را می‌خواهند تشخیص دهند از حرکات یک مهاجم گرفته تا حرکت یک سگ یا ورود یک شیء به داخل محوطه‌ای مشخص. هم‌چنین می‌توانند مناطق مختلفی را تعریف کرده و هشداری جداگانه برای حرکت در هر کدام از آن‌ها تنظیم کنند.

تامین امنیت محل کاربیشتر بخوانید:   هایک ویژن     دوربین مداربسته   نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی

نصب آسان حیاتی است

این دوربین های امنیتی همچنین باید قابلیت نصب آسان و استفاده‌ی راحت داشته باشند و بتوانند با دوربین ها یا دستکاه‌های DVR که از قبل نصب کرده‌اید، همکاری کنند. بسیاری از دوربین های مدار بسته تجاری قابلیت استفاده به صورت بی‌سیم را داشته و نرم‌افزار مخصوص به خود را نیز دارند. در نتیجه می‌توان تصاویر ضبط شده توسط آن‌ها را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود ببینید، بدون توجه به این که در چه نقطه‌ای از دنیا ایستاده‌اید.

در نتیجه، نیازی به استخدام یک تیم برای مشاهده‌ی تصاویر به صورت شبانه‌روزی وجود ندارد و می‌توان تصاویر ضبط شده را به صورت محلی بر روی یک دستگاه ذخیره‌ساز تحت شبکه (NVR) به صورت HD یا بر روی یک ابر داده () یا دستگاه هیبریدی NVR/Cloud ذخیره کرد. نرم‌افزار ها با ارسال یک نوتیفیکیشن در هنگام بروز خطر بر روی موبایل فرد مسئول، به سرعت او را خبر کرده تا از وقوع جرم پیشگیر شود. کاربر نیز می‌تواند سریعا و بدون نیاز به وارد شدن به حساب کاربری خود در نرم‌افزار به تصاویر زنده‌ی دوربین حاصر در محل کار دسترسی پیدا کند. همچنین می‌توان با چند نفر به طور از قبل مشخص شده و بدون نیاز به زدن هیچ دکمه‌ای، تماس برقرار کرد. همه‌ی تصاویر ضبط شده با تشخیص سنسور حرکتی بر روی ابر یا کارت حافظه محلی ذخیره می‌شوند.

فضای بسته، باز، یا هردو؟

فرق اساسی و مهم بین دوربین های مدار بسته مورد استفاده در فضای باز و بسته عوامل خارجی است که دستگاه دوربین می‌تواند در برابر آن مقاومت کند. درحالی که همه‌ی دوربین‌ها قابلیت‌های یکسانی در تصویربرداری و شکل ظاهری دارند، دوربین های مورد استفاده در فضای باز باید بتوانند تغییرات زیاد در شرایط آب و هوایی و نور را تحمل کنند. همچنین دوربین های فضای باز احتمال بیشتری دارد که مورد دستبرد و خرابکاری قرار گیرند به همین دلیل معمولا از جنس فلزی و مستحکم ساخته شده و بعضاً در قاب‌های محکم و سنگین جا داده می‌شوند. دوربین های فضای داخلی کوچکتر بوده، سبک هستند و معمولا محسوس‌ترند. هردوی این نوع دوربین ها از قابلیت‌هایی مانند اینفرارد (IR) برای تصویر برداری واضح در شرایطی مانند نور پایین و تاریک و همچنین تغییرات ناگهانی در نور و رنگ هستند. تامین امنیت محل کار در تمامی فضاها کاریست که امروز می تواند به کمک تکنولوژی به راحتی محقق شود، کافی است که با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان این شرکت برای تامین امنیت محل کار خود بهره مند شوید.

قابلیت‌هایی که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید

لنز گسترده (Wide Angle Lens): با استفاده از این نوع لنز تصاویری که یک دوربین گرفته می‌تواند شامل مساحت بیشتری شده و به این طریق با استفاده از یک دوربین، فضای بیشتری از محل مورد نظر را پوشش دهید. این لنزها تصویربرداری بهینه و کامل را از نمای جلوی ملک شما به ارمغان می‌آورند.

کیفیت تصویربرداری: دوربین ها می‌توانند با کیفیت Full HD و رزولوشن 1080 پیکسلی با تعداد 30 تصویر در هر ثانیه (30fps) فیلمبرداری کنند.

فیلمبرداری در شب: بُرد قابل فیلمبرداری دوربین در تاریکی مهم است، معمولا دوربینی که بتواند تا 5 متر را در شب فیلمبرداری کند مناسب است.

انتخاب شما بر اساس بودجه‌ی در اختیار شما و نیازهای محل مورد نظر متفاوت است؛ به هر حال خصوصیاتی که گفته شد می‌تواند در ابتدای کار شما را در این امر یاری کند. به هر حال مشورت با افراد متخصص در این امر بهترین روش برای تهیه‌ی دوربین مدار بسته است.

بیشتر بخوانید:      دوربین مدار بسته دام       تجهیزات دوربین مداربسته      دوربین مدار بسته بولت





:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: