نکات کاربردی در طراحی سایت
نوشته شده توسط : nima

 

دنیای مجازی وب، دنیای بسیار وسیعی است. در واقع یک گالری هنری است که هزینهء ورودی ندارد. طراحان وب سایت هم در نوع خود هنرمندانی متفاوت هستند. مثل همهء هنرمندان، تمامی طراحی های وب سایت های این طراحان به درستی کار نمی کند. نوع ساخت بعضی از وب سایت ها واقعاً آزار دهنده است.

 

مثلاً فرض کنید برخی از نقاشان واقعاً به رنگ آبی علاقه دارند؛ اگر در هر قطعهء هنری از این رنگ استفاده کنند، دیگر آثار آنها چشم ما را تحریک نخواهد کرد. در واقع تمایل و حوصلهء دیدن هنر آن هنرمند را نخواهیم داشت. طراحی سایت نیز به همین صورت خواهد بود. به عنوان یک توسعه دهندهء وب سایت، باید اطمینان حاصل فرمایید که "هنر" شما برای هر یک از مشتریان متفاوت می باشد. همچنین باید از اشتباهات رایج که باعث منحرف شدن توجه افراد از محصولات و خدمات می شود، اجتناب نمایید. چیز های زیادی هستند که هنگام طراحی وب سایت و برای اطمینان از مناسب بودن یک وب سایت کامل برای مشتری، باید به درستی، واضح و روشن مشخص باشند.
حال در این مقاله به 5 مورد از مزاحم ترین تکنیک های طراحی سایت می پردازیم:

1- استفاده از موسیقی های پس زمینه در طراحی سایت

هیچ چیز بدتر از این نیست که در سرتاسر کل یک وب سایت یک صدا، مداوم تکرار شود. بدتر از آن با هر کلیک در صفحات مختلف و باز شدن صفحهء جدید، آن موسیقی از ابتدا پخش شود. تکرار یک آهنگ کامل در وب سایت نیز باعث دلخوری مطلق بیننده خواهد شد. طراحی سایت

article_image_one_451.jpg

2- استفاده از رنگ هایی که برای چشم آزار دهنده هستند

اگر مشتریان شما اصرار به استفاده از تمامی رنگهای رنگین کمان در طراحی سایت خود دارند، این وظیفهء شماست که آنها را مجاب نمایید که این کار در طراحی سایت درست نمی باشد. رنگ هایی که بسیار روشن و یا بیش از حد تیره هستند، برای پیشبرد کار مشتریان اصلاً مناسب نمی باشند. حتی اگر مشتری شما صاحب یک سیرک باشد، باید طراحی سایت آن به صورتی باشد که بیش از 3 رنگ در آن به کار نرود. استفادهء بیش از سه رنگ واقعاً تکنیک مناسبی در طراحی سایت نمی باشد. طراحی سایت اختصاصی  

3- اشتباهات املایی

شما با استفاده از یک کامپیوتر و با به کار گیری یک دکمهء "بررسی املایی" می توانید از محتوای وب سایت خود مطمئن شوید. هیچ چیز بدتر از اشتباه بودن دستور زبان، نشانه گذاری های نادرست و یا تلفظ نادرست در طراحی سایت نیست. قبل از هر بارگزاری و به روز رسانی هر متنی، چندین بار تمامی متنها را چند نفره چک کنید. حتی اگر مشتری متنی برای وب سایت خودش فراهم کرده، به درست بودن آن اکتفا نکرده و آن را مجدداً بررسی نمایید.

4- اندازه فونت

اگر در طراحی سایت در تمامی محتوای وب از حروف بزرگ استفاده شده باشد، افراد احساس خیلی بدی به آن سایت پیدا می کنند. به نظر می رسد آن وب سایت در حال فریاد زدن است. اما به کار بردن حروف با سایز کوچک به صورتی که تمامی متن وب سایت حروف کوچک باشد، افراد احساس می کنند که شما در حال نجوا کردن هستید. بهترین روش استفاده از سایز معمولی با نشانه گذاری به موقع در طراحی سایت می باشد. به این ترتیب با استفاده از سایز و فونت نرمال در متون وب سایت، بیننده احساس راحتی کرده و از برقراری ارتباط با سایت شما لذت خواهد برد.طراحی سایت تهران      

5- استفاده از لینک های چشمک زن و pop up های ویندوز

این آیتم ها در وب سایت مانند دریافت ایمیل های ناخواسته در صندوق پستی شماست. در واقع اطلاعات بیهوده را از طریقی که به نظر شما اطلاعات مهمی بیاید، به بیننده می رساند. از استفاده از pop up های ویندوزی و لینک های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب در طراحی وب سایت تان جداً خودداری نمایید. زیرا این روش فقط برای بازدیدکننده مزاحمت ایجاد می نماید

9 خطا در طراحی سایت

 

اینکه ما بتوانیم شناخت خوب و جامعی از مشکلات و موانع پیشروی سایت خود داشته باشیم میتواند در طراحی سایت و همچنین در افزودن مطالب به سایت خود کمک شایانی انجام دهد . این که تمامی سایت های اینترنتی موفق میتوانند نظر مخاطب را جلب کنند چیز تصادفی نبوده و کاملاً مرتبط با نوع طراحی سایت و محتوای سایت میباشد . از جمله مشکلاتی عمده که بر اساس نظر کاربران اینترنتی شناخته شده است در زیر آمده است.

 

یادمان نرود که در این فضا ، یک اشتباه میتواند صدمه ای بسیار بزرگ به سایت ما بزند ، پس مراقب باشیم !

1- PAGE CANNOT BE FOUND

بدترین چیز وجود لینک های شکسته در سایت است . هیچ چیز آدمو اینقدر عصبانی نمیکنه که لینکی رو کلیک کنه و با پیام PAGE CANNOT BE FOUND روبرو شه .

  طراحی سایت شرکتی

  

2- PAGE UNDER CONSTRUCTION

بهتره تا وقتی صفحه در حال ساخته لینک بهش ندین . چون باعث میشه که وقت بیننده شما در سایت تلف بشه !

article_image_one_455.jpg

3- MULTIPLE POP UPS

استفاده از پنجره های تبلیغاتی بازشو باید در زمان مناسب خودش باشه ، نه اینکه تا بیننده وارد سایت میشه چند تا پنجره با هم باز شن و نذارن صفحه مورد نظرش رو ببینه . بیننده های سایتتون هیچ وقت شما رو بخاطر وقتی که از اونا برای بستن این پنجره ها تلف کردین نمی بخشند .

4- زمینه سیاه

استفاده از زمینه سیاه علاوه بر اینکه باعث میشه متون داخل صفحه بسختی خونده بشن ، باعث میشن سایت شما در حافظه نهان بیننده سایتی غیر قانونمند و یا مزاحم بنظر بیاد ( نکته روان شناسی ! )

5- متن ناخوانا

استفاده از متن های نامفهوم و پاراگراف های طولانی ذهن را خسته میکند . همیشه از فونت های خوانا و با اندازه مناسب استفاده کنید تا چشم در خواندن خسته نشود . استفاده از حالت های بولد و زیر خط دار در جای مناسب باعث خواناتر شدن متن شما میشود . ساخت سایت      

6- عکس های بسیار بزرگ :

استفاده از تصویر در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد . اما گاهی این عکس ها بعلت حجم زیاد مانع لود شدن سریع صفحه سایت شما میشود و بیننده را ترغیب به بستن پنجره سایت شما میکند ! هنگام استفاده از عکس حتما آن را با برنامه هایی مانند photoshop برای استفاده در وب بهینه کنید تا از کمترین حجم ممکن بهره بگیرید .

7- فلش های ورودی سایت بدون دکمه skip :

اگر دوست دارید در ورودی سایتتان یک فلش زیبا بگذارید اشکالی ندارد و حتی نقطه قوتی برای سایت شما و طراحی سایت شما است . اما یادتان باشد که حتما دکمه SKIP INTRO را در آن فلش تعبیه کنید تا بیننده هایی که میخواهند مستقیم به اطلاعات سایتتان دسترسی بیابند پشت در های بسته فلش معطل نشوند .

8عرض صفحه سایت بزرگتر از عرض مرورگر

این مورد خیلی اهمیت دارد . چون همه عادت دارند برای دیدن ادامه مطالب سایت بسمت پایین حرکت کنند . نه چپ و راست . حالا اگه میخواهید بیننده خود را زجرکش کنید عرض سایتتون رو تنظیم نکنید . شرکت طراحی سایت          

9- عکس هایی که لود نمیشوند

فرض کنید وارد یک صفحه وب میشوید تا مطلبی را بخوانید . عکس مطلب مورد نظر لود نمیشود ، چرا ؟ به هر دلیلی . همین کافیست تا اعتبار سایت شما زیر سوال برود .

پس برای احترام به بازدید کننده خود ، و همچنین برای پیشرفت روز افزون سایت اینترنتی خود ، این موارد را رعایت کنید .





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: