10 نکته سنجش منابع انسانی
نوشته شده توسط : nima

معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

 

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

 

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

اپلیکیشن شهرنت اولین فروشگاه ساز   در فضای اپلیکیشن است که همزمان با امکان     فروشگاه ساز آنلاین برای همه کسب و کارها در کل ایران این امکان را برای شما ایجاد کرده است که بتوانید با ایجاد محتوای در فضای این اپلیکیشن به شکل مستقیم درآمد ریالی داشته باشید.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: