دلایل نصب دوربین مداربسته
نوشته شده توسط : nima

 


دلایل نصب دوربین مداربسته

دلایل نصب دوربین مداربسته: در دنیای امروز مفهوم حفاظت از اموال و امنیت به طور کلی با گذشته تفاوت های زیادی دارد و برای بالا بردن امنیت اماکن تجاری و فروشگاه ها مجبور به استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا هستیم.به همین دلیل پیشنهاد ما به مدیران فروشگاه ها و واحدهای تجاری استفاده از راهکارهای امنیتی یکپارچه است چرا که با استفاده کامل از این راهکارها هم امنیت خود را به میزان بالایی تامین می کنند و هم در هزینه های مال و زمانی خود صرفه جویی خواهند داشت. در همین راستا قرار دادن دوربین ها در مناطق کلیدی در یک محیط اداری یا خرده فروشی، جزئی جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته است.

اگر چه سیستم های مداربسته و تجهیزات هوشمند امنیتی اولین وظیفه خود را مقابله با جرم و جنایت و سرقت های احتمالی قرار می دهند اما از این فناوری ها در جهت رسیدن به اهداف دیگری مانند نظارت بر عملکرد پرسنل، بالا بردن بهره وری محیط کار و ایجاد حس امنیت نیز استفاده های گسترده ای می شود. همچنین استفاده از دوربین های مداربسته خود به خود می تواند منجر به انصراف سارقان برای اقدام سرقت شود و در محیط هایی که دوربین های مداربسته متعدد نصب شده است شاهد کاهش چشم گیری آمار سرقت نیز بوده ایم.

حضور دوربین مدار بسته به عنوان راه حل های امنیتی یکپارچه همچنین می تواند برای اخلاق کاری و کارایی کار کنان مهم باشد.  از آنجا که ایمنی و سلامتی آنها توسط شخصی که مرتکب خشونت یا یک عمل جنایتکارانه می شود مورد تهدید قرار می گیرد، یکپارچه سازی حفاظت کافی ضروری است. با انجام این کار، می تواند نقش اساسی را در ابتلا به هر مجرمی که محصولات یا ماشین آلات با ارزش را دزدیده و یا به آنها آسیب می رساند، ایفا کند و کارمندان را در معرض خطر قرار دهد.

 

در زیر  دلایل اصلی برای نصب دوربین مداربسته را با هم مرور می کنیم.

جلوگیری از جرم و جنایت

همانطور که اشاره کردیم مهمترین ماموریت نصب دوربین های مداربسته جلوگیری از جرم و جنایت به حساب می آید. نصب دوربین های مداربسته در یک مکان در مرحله اول می تواند سارقان و دیگر مجرمین را از عمل خود منصرف کند و در مرحله بعد در صورت وقوع جرم می توانید از تصاویر دوربین ها برای شناسایی و استفاده از این تصاویر در محاکم قضایی استفاده کنید.

دلایل نصب دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:  پکیج کامل دوربین مداربسته      پشتیبانی هایک ویژن

کمک به اجرای قانون

گفتیم که یکی از اهداف مهم در نصب دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت است اما گاهی با وجود نصب دوربین ها باز هم سرقت صورت می گیرد. در چنین شرایطی بازبینی تصاویر دوربین مداربسته به ماموران کمک می کنند که سارق را شناسایی کنند و تحت تعقیب قرار دهند. همچنین این تصاویر سند محکمی در محاکم قضایی به حساب می آید.

مراقبت از کودکان و افراد مسن

با داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته در خانه، می توانید ایمنی کودکان و افراد سالخورده خود را هنگام دور بودن کنترل کنید. گاهی به دلیل آنکه کودک خود یا پدر و مادر پیر خود را در خانه تنها گذاشته اید احساس استرس و اضطراب به سراغتان می آید. با نصب دوربین می توانید به صورت آنلاین در هر مکان و در هر زمان محل سکونت خود را نظارت کنید و خیالتان از سلامتی عزیزانتان راحت شود.

مرافبت از همه چیز

اگر نمی توانید تمام وقت در مطب باشید اما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می افتد، یک دوربین امنیتی می تواند درست به این کار کمک کند. شما می توانید با چند کلیک سریع از موس خود به مواردی از رایانه منزل خود توجه کنید و مطمئن شوید که تجارت شما به راحتی پیش می رود و هیچ چیز غیر معمولی در جریان نیست.

نظارت بر عملکرد کارمندان

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته بحث نظارت بر عملکرد کارمندان است. مدیریت منابع انسانی امروز به یک علم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است و بحث نظارت بر عملکرد کارکنان یک شرکت یا فروشگاه در جهت افزایش میزان بهره وری موضوعی است که مورد توجه همه مدیران واقع شده است. با استفاده از دوربین های مداربسته می توانید علاوه بر نظارت بر شیوه عمل کارکنان از اقدامات ناشایست آنها مانند دزدی یا فحاشی و بد رفتاری با ارباب رجوع نیز جلوگیری کنید.

 

دلایل نصب دوربین مداربسته

تشویق رفتار خوب

داشتن دوربین مدار بسته در داخل دفاتر ممکن است به ایجاد نظم و انضباط در بین کارمندان کمک کند. برای کارفرمایانی که حضور آنها احساس می شود تا بهینه سازی کارآیی در محل کار باشد، یک دوربین معلق در کارمندان همین اثر را خواهد داد.

دیده بانی مناطق پر خطر

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته نظارت دقیق بر مکان های پر خطر است. دوربین ها ممکن است در مناطق پر خطر در داخل یک کارخانه قرار گیرند و برای مثال چنین مناطقی ممکن است شامل مناطقی باشند که در آن مناطق احتمال آتش سوزی بالا است. همچنین دوربین های مداربسته را به شکل گسترده در مناطق ترافیکی پر خطر مورد استفاده قرار می دهند و از این طریق در صورت وقوع تصادف اقدامات کمک رسانی فوری صورت می گیرد.

مقالات مرتبط:





:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: