قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) در دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : nima

 


قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) در دوربین مدار بسته

 

دوربین های مداربسته نسل جدید به حدی پیشرفته شده اند که علاوه بر ضبط تصاویر با کیفیت انتظار تجزیه و تحلیل ویدئویی تصاویر در محل به قابلیت های این دوربین های مدار بسته به شکل گسترده ای اضافه شده است. قابلیت هایی مانند تشخیص عبور از خط یا همان (line crossing) ، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص پلاک اتوموبیل ها و … از جمله مواردی است که به راحتی از عهده این دوربین ها بر می آید. قاعدتا در سیستم های امنیتی که در یک مکان مورد استفاده قرار می گیرند ابتدا باید نیاز های مجموعه بررسی شود و بر اساس آنالیز این نیاز ها اقدام به خریداری و نصب دوربین مدار بسته و دیگر تجهیزات نظارتی بر اساس آن نیاز ها اقدام کرد. در این مطلب می خواهیم توضیحاتی مختصر در خصوص قابلیت تشخیص عبور از خط در دوربین های مداربسته یا قابلیت (line crossing) این دوربین ها به شما ارائه دهیم.

 

 

قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) یکی از امکانات نرم افزارهای تجزیه و تحلیل ویدئویی استفاده شده در سیستم های نظارتی است. تمام قابلیت های این نرم افزارها به عنوان یک ابزار پیشگیرانه می تواند مدیریت سیستم های امنیتی را تا حد قابل قبولی ارتقا دهد. قابلیت هایی مانند تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص نفوذ به یک مکان و عبور از خط به شکل گسترده در تمام فضاهای عمومی و سازمان های دولتی و خصوصی در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. به طول کلی تمام این قابلیت ها را با عنوان ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدئویی در سیستم های های پردازش تصویر (Video Content Analytics) می شناسیم که به طور اختصار به عنوان سیستم های VCA نیز معرفی می شوند.

 

 

قابلیت تشخیص عبور اشیا و اشخاص از خط که با عبارت line crossing شناخته می شود برای نظارت دقیق تر بر ورود و خروج افراد در مناطق کم ترافیک از جمله درب های ورودی ساختمان یا بخش های خاصی از ساختمان های اداری که با محدودیت عبور و مرور روبرو هستند، استفاده می شود. این نرم افزار هوشمند به وسیله دوربین های نظارتی مداربسته می تواند ورود انواع سوژه های متحرک انسانی و غیر انسانی را به یک محدوده از پیش تعیین شده تشخیص دهد. همچنین می توان جهت عبور را در این سیستم ها تعریف کرد و دقت سیستم را افزایش داد. برای استفاده از این قابلیت کافی است دوربین های دارای این تکنولوژی را به دستگاه ضبط NVR متصل کنید و تنظیمات پردازش را از طریق این دستگاه فعال کنید.

کاربرد Line Crossing دوربین مدار بسته

بگذارید موارد استفاده از قابلیت line crossing در دوربین های مداربسته را با یک مثال بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید یک اتاق در یک ساختمان باید حفاظت شود و تنها افرادی خاص مجوز ورود به این اتاق را دارند. با استفاده از این قابلیت، یک خط فرضی در ابتدا ورودی این اتاق رسم می شود و محدوده ورود را این اتاق تعریف می کنیم.  در این شرایط با عبور اشخاص از این خط فرضی و وارد شدن آنها به اتاق آلارم ها و اخطارهای لازم به مدیریت سیستم نظارتی ارسال می شود.

دوربین های اسمارت دارای قابلیت line crossing در حال حاضر امکان پشتیبانی تا 4 خط فرضی را دارند و همچنین می توان میزان حساسیت این دوربین ها را به شکل دلخواه تنظیم کنید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: