نوشته شده توسط : nima

 


معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با تلگرام

 

در پروژه های نصب دوربین مدار بسته، بحث انتقال تصویر یکی از بخش های مهم به حساب می آید. در اصل انتقال تصویر در دوربین مدار بسته به معنای ایجاد امکان را ایجاد می کند که در شرایط مختلف به تصاویر سیستم نظارتی خود دسترسی داشته باشید. این کار عموما توسط اپلیکیشن هایی انجام می شود که مخصوص این کار کدنویسی شده اند و شما کافی است این اپلیکیشن ها را بر روی گوشی خود نصب کنید و در هر زمان و مکانی به راحتی تصاویر سیستم مداربسته خود را مشاهده کنید.

در این مقاله به معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با تلگرام می پردازیم.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته با اپلیکیشن

همانطور که اشاره کردیم برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل نیاز به اپلیکیشن هایی است که این بستر را برای شما فراهم می کنند. نکته مهم این است که باید از اپلیکیشن هایی استفاده شود که امنیت شما به مخاطره نیفتد و همچنین در شرایط خاص دچار اختلاف عملکردی نشوند.

اپلیکیشن تلگرام در کنار اپلیکیشن های پیام رسان دیگر مانند واتساپ محبوب ترین اپلیکیشن در میان ایرانی ها به حساب می آید و با وجود اینکه این اپلیکیشن در سالهای اخیر فیلتر شده است اما هنوز شمار بسیاری از شهروندان از این اپلیکیشن به صورت روزانه استفاده می کنند. امکانات فوق العاده این اپلیکیشن به همراه تجربه کاربری بسیار عالی از دلایل اقبال عمومی مردم به این اپلیکیشن است و در این میان برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته هم می توان از این اپلیکیشن استفاده کرد.

 

 

روش انتقال تصویر دوربین با موبایل

در مرحله اول برای دریافت تصاویر بر روی موبایل باید دستگاه ضبط تصاویر سیستم مداربسته خود را به شبکه و سپس به مودم متصل کنید. در مرحله بعد اقدام به نصب اپلیکیشن خدمات دهنده تصاویر دوربین مداربسته بر روی تلفن همراه یا تبلت خود می کند. تنظیمات هر اپلیکیشن متفاوت است اما پروسه انجام شده برای انتقال تصاویر در تمام این اپلیکیشن ها مشابه خواهد بود. به طور کلی تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته به شکل کدگذاری شده و به شکل فایل های فشرده شده به سروره های اپلیکیشن مورد نظر شما ارسال می شود و سپس این اطلاعات توسط اپلیکیشن نصب شده ترجمه شده و شما می توانید تصاویر را به شکل آنلاین مشاهده کنید. این کار تنها در عرض چند ثانیه انجام می شود.

در این پروسه مقداری از حجم و ترافیک اینترنتی ما نیز که بسیار ناچیز خواهد بود (به دلیل آنکه فایل ها پس از کدگذاری به فایل های نوشتاری تبدیل می گردند) مصرف می گردد و اغلب اطلاعات تصاویر در این فرآیند به صورت بسته های چند کیلوبایتی متنی منتقل خواهد شد.

 

کدگذاری اطلاعات

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است چرا اطلاعات برای انتقال به اپلیکیشن کد گذاری می شود . کدگذاری اطلاعات در اصل به دول دلیل عمده انجام می شود:

دلیل اصلی کدگذاری اطلاعات پیش از ارسال، تامین امنیت دیتاها و تصاویر ضبط شده دوربین است. این کدگذاری ها دسترسی هکر ها به اطلاعات شما را سخت می کند و مانع هک شدن دوربین مداربسته در هنگام انتقال دیتا می شوند.

دلیل دوم کدگذاری های انجام شده کاهش حجم فایل ها برای انتقال سریع تر است. اطلاعات تصویری عموما حجم بالایی دارند و در نتیجه انتقال آنها با تاخیر روبرو می شود و حتی ممکن است ساعت ها طول بکشد. با کدگذاری فایل ها حجم تصاویر به فایل های چند کیلوبایتی تبدیل می شود و  در نتیجه هم در زمان انتقال و هم حجم اینترنت مصرفی شما صرفه جویی می شود.

 

معایب انتقال تصویر با تلگرام

]چرا برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته نباید از تلگرام استفاده کرد؟ اگر بخواهیم هم از مزیت ها و هم معایب استفاده از تلگرام برای انتقال تصاویر صحبت کنیم شاید بتوان گفت که تنها مزیت استفاده از تلگرام به عنوان اپلیکیشن دریافت کننده تصاویر بر روی موبایل این است که کاربران زیادی داشته و در 90 درصد گوشی های موبایل وجود دارد.اما در مقابل معایب متعددی در استفاده از این اپلیکیشن به عنوان انتقال دهنده تصاویر وجود دارد که در ادامه به چند مورد مهم از معایب انتقال تصویر دوربین مداربسته با تلگرام اشاره می کنیم.

1. با استفاده از تلگرام امنیت اطلاعات تصاویر به خطر می افتد.

2. استفاده از تلگرام باعث می شود تا حجم زیادی از ترافیک اینترنت مصرف شده و سرعت آن نیز به شدت کاهش یابد

3. صرف نظر از دو مورد فوق با استفاده مکرر از تلگرام برای دریافت تصاویر حافظه آن در  مدت زمان بسیار کوتاهی پر شده و گوشی شما را بسیار کند نموده و منجر به هنگ کردن آن می شود.

در پایان باید عنوان کنیم که با توجه به معایب استفاده از تلگرام برای دریافت تصاویر بهتر است که از اپلیکیشن های مخصوص دریافت تصاویر بر روی گوشی خود که اختصاصا برای انجام همین کار طراحی شده اند استفاده نمایید، تا هم امنیت اطلاعات تان به خطر نیفتد و هم در مصرف پهنای باند خود صرفه جویی نمایید.

 

مقالاتی برای مطالعه بیشتر:

قابلیت تشخیص دستکاری (Tamper Detection) در دوربین مداربسته

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


چیپ تصویر DIS در دوربین مدار بسته

در مکانیزم دوربین های مداربسته سنسورهایی قرار گرفته است که وظیفه تبدیل نور دریافتی از محیط به سیگنال الکتریکی را بر عهده دارند. ایتن سیگنال های الکتریکی در نهایت به صورت تصاویر ویدئویی در حافظه متصل به دوربین ها ضبط می شود. یکی از سنسورهای شناخته شده در دوربین های مدار بسته به چیپ تصویر DIS معروف است. این چیپ تصویر اولین بار توسط شرکت هایک ویژن در سال 2012 مورد استفاده قرار گرفت و این شرکت در سری دوربین های جدید آنالوگ خود در آن سال از این چیپ تصویر استفاده کرد.

 

از نظر عملکردی می توان چنین گفت که سنسور های DIS در حقیقت نسخه ارتقا یافته سنسور های قدیمی CMOS هستند که مشکلات این سنسور ها را برطرف کرده است. در سنسورهای CMOS مهمترین مشکل عدم امکان تصویر برداری با کیفیت در فضاهای کم نور بود که هایک ویژن سعی کرد این مشکل را توسط چیپ تصویر DIS برطرف کند.

چیپ تصویر DIS و نحوه عملکرد آن

چیپ تصویر DIS در دوربین مداربسته مخفف عبارت (Digital Image Stabilization) بوده و به معنی تثبیت کننده دیجیتالی تصویر است. یکی از مشکلات عمده نصب دوربین های مداربسته در فضاهای باز مانند کنار جاده ها و ایستگاه قطار و فرودگاه این است که تصاویر دوربین ها بر اثر تکان های بیرونی تار می شود. تکنولوژی بکار رفته در سنسورهای DIS به شکلی توسعه یافته است که میزان نویز ایجاد شده چنین لرزش هایی را کاهش می دهد و از این طریق تصاویر با کیفیت بهتری توسط دوربین ضبط می شود.

روش کار چیپ تصویر DIS بصورت پیکسلی و فریم به فریم است. این سنسورها تکان های محیطی وارد شده به بدنه دوربین مداربسته که بیشتر ناشی از وزش باد است را تشخیص می دهد. در مرحله بعد دوربین تصاویری پیکسلی از تصویر خارج از این فریم را ایجاد می کند و یک حائل پیکسلی برای آنالیز خود ایجاد می کند تا درنهایت یک تصویر بدون نویز ایجاد کند. هنگامی که دوربین دچار ارتعاش می شود این مکانیزم عمل می کند و دوربین فریم قابل مشاهده را با فریم های تار بدون کاربرد تعویض می کند.

بعد از ارائه سنسور DIS توسط شرکت هایک ویژن، کمپانی داهوا نیز ورژن دیگری از سنسور DIS را عرضه نمود که با نام HDIS خوانده می شود. لازم به ذکر است که این دو سنسور ساخت دو شرکت از لحاظ کیفیتی هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

قابلیت تشخیص دستکاری (Tamper Detection) در دوربین مداربسته

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) در دوربین مدار بسته

 

دوربین های مداربسته نسل جدید به حدی پیشرفته شده اند که علاوه بر ضبط تصاویر با کیفیت انتظار تجزیه و تحلیل ویدئویی تصاویر در محل به قابلیت های این دوربین های مدار بسته به شکل گسترده ای اضافه شده است. قابلیت هایی مانند تشخیص عبور از خط یا همان (line crossing) ، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت تشخیص پلاک اتوموبیل ها و … از جمله مواردی است که به راحتی از عهده این دوربین ها بر می آید. قاعدتا در سیستم های امنیتی که در یک مکان مورد استفاده قرار می گیرند ابتدا باید نیاز های مجموعه بررسی شود و بر اساس آنالیز این نیاز ها اقدام به خریداری و نصب دوربین مدار بسته و دیگر تجهیزات نظارتی بر اساس آن نیاز ها اقدام کرد. در این مطلب می خواهیم توضیحاتی مختصر در خصوص قابلیت تشخیص عبور از خط در دوربین های مداربسته یا قابلیت (line crossing) این دوربین ها به شما ارائه دهیم.

 

 

قابلیت تشخیص عبور از خط (line crossing) یکی از امکانات نرم افزارهای تجزیه و تحلیل ویدئویی استفاده شده در سیستم های نظارتی است. تمام قابلیت های این نرم افزارها به عنوان یک ابزار پیشگیرانه می تواند مدیریت سیستم های امنیتی را تا حد قابل قبولی ارتقا دهد. قابلیت هایی مانند تشخیص چهره، شمارش افراد، تشخیص نفوذ به یک مکان و عبور از خط به شکل گسترده در تمام فضاهای عمومی و سازمان های دولتی و خصوصی در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. به طول کلی تمام این قابلیت ها را با عنوان ویژگی های تجزیه و تحلیل ویدئویی در سیستم های های پردازش تصویر (Video Content Analytics) می شناسیم که به طور اختصار به عنوان سیستم های VCA نیز معرفی می شوند.

 

 

قابلیت تشخیص عبور اشیا و اشخاص از خط که با عبارت line crossing شناخته می شود برای نظارت دقیق تر بر ورود و خروج افراد در مناطق کم ترافیک از جمله درب های ورودی ساختمان یا بخش های خاصی از ساختمان های اداری که با محدودیت عبور و مرور روبرو هستند، استفاده می شود. این نرم افزار هوشمند به وسیله دوربین های نظارتی مداربسته می تواند ورود انواع سوژه های متحرک انسانی و غیر انسانی را به یک محدوده از پیش تعیین شده تشخیص دهد. همچنین می توان جهت عبور را در این سیستم ها تعریف کرد و دقت سیستم را افزایش داد. برای استفاده از این قابلیت کافی است دوربین های دارای این تکنولوژی را به دستگاه ضبط NVR متصل کنید و تنظیمات پردازش را از طریق این دستگاه فعال کنید.

کاربرد Line Crossing دوربین مدار بسته

بگذارید موارد استفاده از قابلیت line crossing در دوربین های مداربسته را با یک مثال بیشتر توضیح دهیم. فرض کنید یک اتاق در یک ساختمان باید حفاظت شود و تنها افرادی خاص مجوز ورود به این اتاق را دارند. با استفاده از این قابلیت، یک خط فرضی در ابتدا ورودی این اتاق رسم می شود و محدوده ورود را این اتاق تعریف می کنیم.  در این شرایط با عبور اشخاص از این خط فرضی و وارد شدن آنها به اتاق آلارم ها و اخطارهای لازم به مدیریت سیستم نظارتی ارسال می شود.

دوربین های اسمارت دارای قابلیت line crossing در حال حاضر امکان پشتیبانی تا 4 خط فرضی را دارند و همچنین می توان میزان حساسیت این دوربین ها را به شکل دلخواه تنظیم کنید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

سنسور PIR چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در هتل

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته

پهنای باند دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

لوکس واحد SI برای تشخیص میزان نور در محیط یا در تعریف دقیق تر میزان تششعات نور مرئی بر واحد سطح است. هر لوکس برابر با یک لومن بر متر مربع است. در نور سنجی از این واحد برای نمایش میزان نور یک محیط که توسط چشم انسان دیده می شود استفاده می شود.

بیشتر در مورد لوکس

درک مفهوم تششعات نوری برای ذهن انسان تا حدی سخت است چرا که ما تنها در صورتی می توانیم نور را ببینیم که بر روی سطحی مشخص انعکاس پیدا کند. بنابر این میزان نور تابیده شده بر روی سطح واحدی است که در علوم عملی بیشتر با آن سروکار داریم. واحد لومن مشخص کننده حجم تششعات نوری در یک محیط است. این تششعات تا زمانی که به سطحی برخورد نکنند قابل تشخیص نخواهد بود و اینجاست که واحد لوکس اهمیت پیدا می کند. فرمول ساخت این واحد بسیار ساده است. یک لوکس برابر است با هزار لومن بر روی یک سطح یک متر مربعی.

گرچه رنگ و میزان انعکاس نور از سطح نیز بر روی میزان نور محیط تاثیر گذار است اما میزان نوری که از نظر چشم انسان در یک محیط دیده می شود رابطه مستقیمی با میزان لوکس سطوح در آن محیط دارد.

[table id=12 /]

چطور میتوان نور موجود در یک محیط را اندازگیری کرد؟

اندازگیری نور موجود در یک محیط از طریق دستگاهی به نام لوکس متر صورت می گیرد. لوکس متر دارای یک صفحه اندازگیری است که به دستگاه وصل شده و از طریق اندازگیری میزان شدت نوری که به صفحه برخودر می کند میتواند لوکس را در یک سطح اندازگیری کند.

  1. https://hiktejarat.com/product/ds-1ln6-uu/
  2. https://hiktejarat.com/product/dvr-204q-f1/
  3. https://hiktejarat.com/downloads/
  4. https://hiktejarat.com/gps/
  5. https://hiktejarat.com/product/nx-dvr216-t4/
  6. https://hiktejarat.com/product/dvr-208q-f2/
  7. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-6/
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

همانطور که می دانید دوربین های Turbo HD با فناوری HD-TVI توسط شرکت هایک ویژن ابداع شده اند. HD-TVI مخفف رابط گرافیکی انتقال تصاویر با وضوح بالا است. این تکنولوژی انقلابی این امکان را به وجود می آورد تا بتوان تصاویر مداربسته را با وضوح و کیفیت بسیار بالا از طریق کابل کواکسیال انتقال داد. خانواده محصولات Turbo HD شامل دوربین های Full HD و دستگاه HD-DVR (دستگاه دی وی آر اچ دی) است. دستگاه HD-DVR از فرمت های ویدیویی زیادی از جمله تصاویر آنالوگ، HD-TVI و IP پشتیبانی می کند. از مزایای دیگر دستگاه HD-DVR می توان به عدم تأخیر در پخش زنده، سیگنال دو طرفه و ذخیره سازی بسیار کارآمد و … اشاره نمود.

کاربردهای دستگاه HD-DVR

در حالیکه دی وی آر های قدیمی محدودیت های زیادی از نظر نوع کابل و مسافت مورد نظر، عدم ارتباطات دو طرفه برای ارسال تصاویر داشتند و هزینه های زیادی را به سیستم تحمیل می کردند، دستگاه HD-DVR به راحتی این چالش ها را پشت سر می گذارد. DVR های توربو می توانند رزولوشن 1080p را در مسافت های بیش از 500 متر را تضمین کنند. به این ترتیب، سیگنال های HD-TVI نسبت به تداخل امواج الکترومغناطیسی ایمن می مانند. با استفاده از دستگاه HD-DVR پخش زنده را می توان با وضوح بالا و با تاخیر صفر مشاهده کرد. سیگنال دو طرفه برای کنترل دوربین PTZ و تنظیم عملکرد آن از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری Turbo HD به صرفه ترین راه برای تبدیل سیستم های قدیمی آنالوگ به سیستم های جدید تر با کیفیت HD است. این کار حداکثر بازده را از نظر هزینه دارد، زیرا زیرساخت های موجود نیازی به جایگزینی نخواهند داشت. برای مثال دوربین های Turbo HD مانند:

  • دام، مجهز به DS-2CE56D5T-VFIT3 ، 1080p، EXIR، لنز Varifocal
  • بولت، مجهز به DS-2CE16C5T-IT1، 720p، EXIR، لنز Fix

تصاویر ویدئویی را با کیفیت بالایی ارائه می دهند و نصب آنها نیز به آسانی دوربین های مدار بسته آنالوگ قدیمی است. علاوه بر تکنولوژی نوآورانه، پلت فرم باز دستگاه HD-DVR یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه آنها است. این بدین معنی است که کاربران و کارشناسان نصب دوربین های مداربسته دیگر در هنگام ادغام محصولات از برندهای مختلف دچار مشکل نمی گردند.

  1. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-16-کانال-هایک/
  2. https://hiktejarat.com/product/lhg-5/
  3. https://hiktejarat.com/cctv-night-vision-color/
  4. https://hiktejarat.com/product/dh-hac-hfw1209tlmp-led/
  5. https://hiktejarat.com/product/ipc-t220h/
  6. https://hiktejarat.com/product/ds-2ce56h0t-it1f/
  7. https://hiktejarat.com/faq/tvt-faq/
  8. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-32-کانال-هایک-2/
 
 
 
 
 
 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 

در یک سیستم مداربسته یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده، دستگاه ضبط کننده است. تصاویر ابتدا توسط دوربین های مداربسته ثبت شده و سپس برای ذخیره سازی به این دستگاه ها ارسال می شوند. دستگاه ضبط دوربین مداربسته عنصر اصلی یک سیستم مداربسته است. ذخیره سازی صحیح و امن اطلاعات وظیفه اصلی دستگاه ضبط دوربین مدار بسته است. وجود این دستگاه تضمین می کند که تمامی دوربین ها با رزولوشن و نرخ فریم صحیحی کار می کنند. همچنین کنترل و مدیریت تصاویر نیز بر عهده این بخش است.

انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته:

  • Video Cassette recorder-VCR
  •  Digital video recorder with analogue (BNC) camera inputs-DVR
  •  Network video recorder with IP network camera inputs-NVR
  • Video recorder with analogue and IP camera inputs-Hybrid
  • Server

VCR

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربستهاولین دستگاه ضبط کننده که در ابتدای ظهور دوربین های مداربسته جهت ذخیره سازی تصاویر استفاده می شد، دستگاه VCR است که قبلا در مطلبی جداگانه به شرح آن پرداختیم. در قدیم اکثر سیستم های نظارتی از VCR برای ضبط تصاویر ویدئویی استفاده می کردند. تصاویر بر روی نوارهای کاست معمولا با نرخ 25 فریم در ثانیه ضبط می شدند. استفاده از این دستگاه ها در آن زمان راه حل مناسبی محسوب می شد اما رفته رفته با افزایش نیازهای نظارتی این دستگاه ها دیگر پاسخگوی نیاز کاربران نبودند. از جمله محدویت های آن این بود که فضای ذخیره سازی کاست ها بسیار محدود بودند و نمی توانستند اطلاعات زیادی را ذخیره کنند. همچنین ساختار خود کاست ها به نحوی بود که فضای زیادی را اشغال می کردند. امروزه استفاده از این دستگاه ها به طور کلی منسوخ شده است.

 

 

 

دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته

 

 

DVR

با بروی کار آمدن دستگاه های ضبط DVR بسیاری از محدودیت های قبلی از میان برداشته شد. DVR ها تصاویر آنالوگ دوربین مدار بسته را به دیجیتال تبدیل می کنند. همچنین از دیگر مزایای این دستگاه ها می توان به امکان نظارت از راه دور، ظرفیت ذخیره سازی بالا، جستجوی سریع و آسان در تصاویر و …اشاره نمود. از DVR می توان به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه برای افرادی که از پس هزینه های سیستم های نظارتی تحت شبکه بر نمی آیند، استفاده نمود.

 

 

 

 

مزایای DVR

نظارت از راه دور

در گذشته، سیستم های مداربسته قدیمی تنها می توانستند تصاویر ویدئویی را به یک ایستگاه نظارتی واحد برای مثال مانیتور یا نمایشگر انتقال دهند، اما در مورد DVR ها اینطور نیست. اکثر دستگاه های ضبط دیجیتال در حال حاضر امکان دسترسی به تصاویر را در هر نقطه ای خارج از مکان مورد نظر فرآهم می کنند. و شما می توانید از طریق تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و …خود به تصاویر دسترسی داشته باشید.

ضبط دیجیتال

همانطور که گفتیم در گذشته تصاویر بر روی نوار کاست ضبط می گردید  که این امر کاستی های فراوانی داشت. برای مثال جستجوی رویدادها با جلو و عقب کردن فیلم ها بر روی نوار آنالوگ یک کابوس ترسناک بود. با آمدن دستگاه های DVR این مشکل برطرف گردید، زیرا تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شوند، بنابراین شما می توانید به راحتی در تصاویر به جستجو بپردازید.

فشرده سازی تصاویر

برای استفاده بهینه از ظرفیت ذخیره سازی موجود، انواع فرمت های فشرده سازی در نرم افزار دستگاه های DVR تعبیه شده است. این فرمت های فشرده سازی معمول عبارتند از MPEG-4، H.264، H.264+، H.265+، H.265 و… . با استفاده از این فرمت های فشرده سازی ، اندازه فایل های شما تا حد ممکن کاهش می یابد بدون اینکه به کاهش کیفیت تصویر منجر شود.

امنیت بالا

اکثر ضبط کننده های ویدئویی دیجیتالی امروزی دارای سیستم پسورد هستند بنابراین فقط کاربران مجاز قادر به دسترسی به تصاویر ویدئویی هستند.

NVR

ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) یک برنامه نرم افزاری است که تصاویر را در یک فرمت دیجیتال بر روی یک دیسک درایو ، فلش درایو USB، کارت حافظه SD یا … ذخیره می کند. یک NVR شامل هیچ سخت افزاری ضبط ویدئو اختصاصی نیست. دستگاه ضبط NVR در سیستم های نظارت تصویری IP مورد استفاده قرار می گیرد. NVR تصاویر را مستقیما از طریق شبکه و با استفاده از کابل های Cat5 یا Cat6 Ethernet و ورودی های RJ45  دریافت و ضبط می کنند. به طور کلی دو نوع دستگاه NVR وجود دارد:دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته

  • ان وی آر POE: دارای پورت های اترنت برای اتصال به دوربین های PoE هستند.
  • NVR های WIFI: که با استفاده از وای فای به دوربین ها متصل می شوند.

مزایای NVR

  • امکان استفاده از انواع ویژگی های پردازش تصویر VCA مانند ردیابی هوشمند، تشخیص چهره، شمارش افراد و …
  • امکان پشتیبانی از تعداد زیادی دوربین دیجیتال در پروژه های بزرگ
  • دسترسی به تصاویر به صورت زنده و یا PLAYBACK
  • امکان جستجو در تصاویر
  • مجهز به سیستم های آلارم
  • و …

دستگاه HVR یا HD-DVR

دستگاه ضبط HVR می تواند تصاویر ویدئویی را از هر دو دوربین آنالوگ و IP دریافت و ضبط کند. اصطلاحا به این دستگاه ها هیبرید گفته می شود. تفاوت اصلی آن ها با سیستم های مداربسته آنالوگ در این است که در سیستم های آنالوگ تنها امکان استفاده از دوربین آنالوگ وجود دارد. اما در دستگاه های هیبرید امکان استفاده از هر دو دوربین آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. کاربرد اصلی این دستگاه ها زمانی است که قصد دارید سیستم قدیمی آنالوگ خود را ارتقا دهید. که منجر به صرفه جویی در هزینه ها هم می شود.

دستگاه سرور

ذخیره و مدیریت اطلاعات در سیستم های نظارت تصویری می تواند به عنوان چالش برانگیز ترین فاکتور برای هر سیستم مداربسته در نظر گرفته شود. هنگامی که همه متغیرها در نظر گرفته می شوند مانند تعداد دوربین ها، فرمت های فشرده سازی، نرخ فریم، انواع حالت ضبط در شب و روز، مقدار داده ها می تواند بسیار افزایش یابد. از سرور ها می توان به عنوان جایگزینی برای دستگاه های ضبط NVR در نصب و راه اندازی سیستم های مدار بسته استفاده نمود. به طور کلی انتخاب میان سرور و دستگاه ضبط NVR به عواملی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر ویژگی های نرم افزاری هر کدام بستگی دارد.

https://tiamcctv.com/development-of-artificial-intelligence-in-hikvision-cctv-cameras/28.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2543g0-is/45.5

https://tiamcctv.com/calculate-ups-for-cctv/93.5

https://tiamcctv.com/shop/4.7

https://tiamcctv.com/product/td-3108b1-8p/5

https://tiamcctv.com/product/td-7551ae1d-sw-ir1/5.3

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr116-h1/6.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2643g0-izs/6.7

https://tiamcctv.com/product/td-7482aed-sw-ir2/7.3

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2185fwd-is/8

https://tiamcctv.com/product/dvr-216g-f1/8.3



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

مقایسه امنیت سایبری 10 شرکت سازنده دوربین مدار بسته

 

با افزایش حملات سایبری و نفوذ به شبکه های دوربینهای مداربسته و افزایش فضای آگاهیهای سایبری در سیستمهای نظارت تصویری، به بررسی 10 شرکت تولیدکننده مختلف دوربین مداربسته پرداختیم تا کاربران وضعیت را بهتر از قبل برانداز کنند. روند کاووش و بررسیهای ما در این سوال و جوابها نهفته بود:

  • مثبت : آیا نیاز به ایجاد یک رمز عبور دارید؟
  • مثبت : آیا اکانت کاربران پس از تلاشهای متعدد برای ورود نا موفق بصورت خودکار بسته می شود؟
  • منفی : آیا اکانتهای Hardcoded یا رمز شده ویژه ای وجود دارد؟
  • مثبت : آیا دوربین مدار بسته از HTTPS پشتیبانی می کند؟
  • منفی : آیا پورتهای پیش فرض تلنت (Telnet) باز هستند؟
  • منفی : آیا پورتهای SSH بصورت پیش فرض باز هستند؟
  • مثبت : آیا UPnP دوربین مدار بسته بصورت پیش فرض باز است؟
  • آیا دوربین مداربسته بصورت پیشفرض یا بوسیله تغییرات کاربر با خط تلفن ارتباط می گیرد؟
  • چه پورتهای دیگری باز هستند؟

شرکتهای تولیدکننده دوربین مداربسته که در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم عبارتند از :

  • Arecont Vision
  • Avigilon
  • Axis
  • Bosch
  • Dahua
  • Hikvision
  • Panasonic
  • Pelco
  • Samsung/Hanwha
  • Vivotek

در ادامه مقاله به نوع کارکرد دوربین مداربسته این 10 برند در بحث امنیت سایبری می پردازیم:

بعضی از نکاتی که بطور کلی دریافتیم :

  • حالا دیگر هیچ یک از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته در دوربینهای مداربسته پورت SSH یا Telnet را باز نگذاشته اند. این مسیر بنیادینی بود که در حملات میرای بوسیله تلنت شبکه دوربینهای مدار بسته را تهدید کردند.
  • شرکت Arecont مدیریت امنیتی بسیار بدی بر روی رمزهای عبور داشت که در حالت پیشفرض اصلا نیاز به رمز برای ورود نبود! ضمن اینکه اصلا هیچ محدودیتی هم برای استفاده از رمز عبور قوی یا بسته شدن اکانت بر اثر تلاش مکرر با رمز عبور ناصحیح وجود نداشت و تنها شرکتی است که از HTTPS پشتیبانی نمی کند.
  • هایک ویژن سعی کرد بهترین مدیریت امنیتی را با رمزهای عبور قوی داشته باشد و در ایجاد رمز عبور قوی، پشتیانی از قفل خودکار اکانتها با تلاش ورود نا موفق و داشتن اکانتهای Hardcoded محدودیتهایی ایجاد نماید.
  • هایک ویژن تنها شرکتی است که در این گروه از دسترسی پیش فرض شبکه دوربین مداربسته به خط تلفن استفاده می کند که موضوع رایجی است اما ریسک امنیتی بسیار بزرگی محسوب می شود.
  • قفل شدن خودکار اکانتها هنوز خیلی رایج نشده است و از بین 10 شرکت تولیدکننده دوربین مداربسته 3 شرکت این قابلیت را به محصولاتشان اضافه کردند(داهوا، هایک ویژن و سامسونگ). بدون وجود این قابلیت راحت با استفاده از دیکشنری هک می توان به شبکه نفوذ کرد.

رمزنگاری یا امنیت رمز عبور (Encryption/Password Security)

جدول زیر قابلیتها و ویژگی رمز عبور هریک از شرکتهای سازنده دوربین مداربسته را نشان می دهد. در بین 10 شرکت سازنده دوربین مداربست 4 شرکت در هیچ یک از موارد از رمز استفاده نکردند!(ارکانت ویژن، اویجیلون، بوش و ویووتک). دوربینهای مداربسته اکسیز به رمز عبور نیاز دارند اما با یک کاراکتر هم می شود از آن گذشت و حتی رمز عبورهای پیش فرض قدیمی "pass" هم پذیرفته می شود و این قوانین اصلا جالب نیست و هنوز تغییر نکرده است. درعوض هایک ویژن، پاناسونیک و سامسونگ تنها رمز عبورهای قوی را در طی مراحل نصب اولیه قبول می کنند. در جدول زیر وضعیت اکانتهای Hardcoded که اکانتهای کاربری غیر قابل تغییری هستند را می بینید. داهوا از کاربری با نام Admin استفاده کرده  که حتی اگر اکانتی در سطح Administrator بسازید هم نمی توانید آن را تغییر دهید.

رمز عبور دوربین مدار بسته

پورتهای باز (آزاد)

ما با استفاده از NMAP بررسی کردیم که چه پورتهایی بصورت پیش فرض بر روی دوربینهای مداربسته باز است(بخصوص Telnet، SSH و FTP). این پورتها عامل نفوذ و حملات اغلب بدافزارهایی مثل بات نتهای میرای بودند.

در این مورد به محصولات هر شرکت تولیدکننده ای نگاهی انداختیم و در این بین تنها اکسیز و ویووتک پورت FTP را بسته بودند. هم شرکت بوش و هم شرکت هایک ویژن (EZVIZ) تمام 7 پورت رایج را برای سرویسها و پورتهای کنترلی باز گذاشته اند! در صورتی که دیگر شرکتها حداکثر 4 پورت را فعال نگه داشته اند و تنها پورتهای HTTP و HTTPS در همگی یکسان هستند. شرکتهای پاناسونیک و پلکو هم تنها پورتهای HTTP و RTSP را باز گذاشتند.

پورت باز دوربین مدار بسته

می توانید برای اطلاعات بیشتر به مطالعه مقاله آموزشی پورتهای پرکاربرد دوربینهای مداربسته در سی سی تی وی آنلاین بپردازید.

ارتباط خط تلفن خانه/UPnP

دوربینهای مداربسته را با استفاده از Wireshark چک کردیم تا ببینیم آیا از قابلیت ارتباط خط تلفن در سرویس ابری با یا بدون فعالسازی توسط کاربران بهره می برند یا خیر. از بین 10 شرکت سازنده دوربین مداربسته تنها شرکت هایک ویژن است که بصورت پیش فرض از قابلیت افزوده تماس تلفنی بصورت پیش فرض استفاده می کنند(اما نه بوسیله خطوط تلفن هوشمند). دیگر شرکتها هم از این قابلیتها بصورت فعال بهره می برند(سرویس AVHS Axis، Dahua Easy4IP و Panasonic Viewnetcam).

بعلاوه بررسی کردیم که دوربینهای مداربسته با قابلیت UPnP و باز بودن پیش فرض پورت روترها برای چه برند دوربین مداربسته هستند که به سه شرکت اکسیز، بوش و هایک ویژن رسیدیم.

UPnP دوربین مدار بسته

 

 دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

 

 

شرکت یونی ویو در نیمه دوم سال 2022 : رشد خزنده یونی ویو در مقابل نمایش قدرت رقبا

ابتدا این سریال با اجلاس G20 در چین استارت خورد. در گزارشی که از سرویس دهی دوربینهای مداربسته، NVR ها و VMS های شرکت یونی ویو داشتیم بخوبی مشخص بود که یونی ویو تقریبا داهوا را پشت سر گذاشته و در بخش منطقه ای فراتر از هایک ویژن به بحث تکنولوژی و اعتماد سازی پرداخته است و توانسته به موفقیت خوبی دست یابد. ضمن اینکه همانند شرکتهای هایک ویژن و داهوا داستان سیاسی یا شائبه های کنترل دولتی را همراه نداشت. قطعا اینکه در چین 10 برند مختلف تحت پوشش راهکارهای نرم افزاری یونی ویو قرار گیرند میتوانست پیام بزرگی برای رقبای منطقه ای باشد.

NVR304 یونی ویو

در سری محصولات جدید یونی ویو مثل NVR 301 (بعد از آن NVR 304 تصویر بالا) استاندارد جدید بین المللی UL (شرکت علوم امنیتی) خود نمایی می کند. این استاندارد شامل بررسی امنیتی استانداردهای ارتباطی، صوتی و تصویری بوده و شرکت یونی ویو هم اولین شرکت سازنده سیستم نظارت تصویری چینی است که توانسته این استاندارد را کسب نماید. در ماههای اخیر که مدام اخبار کشف Backdoor دوربینهای مداربسته سونی، مشکلات امنیتی دوربینهای مداربسته هایک ویژن و حملات بات نتهای میرای به دوربینهای مداربسته داهوا را دیدیم این نکته می توانست مهم باشد.

در نمایشگاه CPSE هم که در چین برگزار شد با اخبار نمایشگاه دوربین مدار بسته و تجهیزات امنیتی چین 2016 سی سی تی وی سری به غرفه شرکت یونی ویو و نکست چیپ هم سری زده بود که حال و هوای فضای فکری بازار چین در مورد برند یونی ویو بسیار فراتر از قبل مستعد پیشرفت شده بود.


 


در هفته های اخیر هم خبر از بروزرسانی پلتفرم محصولات StarView از شرکت یونی ویو به همراه معرفی 3 دوربین مداربسته و 2 دستگاه NVR سازگار با این قابلیت فضای تبلیغاتی این شرکت را تغییر داد. داستان این موضوع از نمایشگاه Securuity China 2016 شروع شد. البته داستان محصولات StarView شرکت یونی ویو را می توانید در سایت گارانتی یونی ویو در ایران مطالعه نمایید.

سری محصولات StarView یونی ویو

تبلیغ شرکت یونی ویو درباره بهبود پلتفرم Starlight قبلی و شناساندن پلتفرم StarView جدید :

 موضوع این سری محصولات با عنوان سری جدید StarView به تراشه های قدرتمند تر و دوربینهای مداربسته با قابلیت دید در شب بهتر بر می گردد. در سری جدید محصولات یونی ویو ساختار چیپستها به نوعی پیشرفت کرده و می توانند با پردازش قویتری توسط DSP در کنار کدکهای تصویری H.265 و تکنولوژی اختصاصی یونی ویو U-CODE،  نویز سیگنالهای تصویر در شرایط نوری با 0.01 لوکس را کاهش داده و رنگ تصاویر را تا 25 درصد بهبود بخشد.دوربینهای مداربسته یونی ویو برای کار در نور فوق العاده کم همگی 2 مگاپیکسلی بوده و قادرند در شدت نور حداقلی 0.002 لوکس تصاویری رنگی ارائه دهند. البته در دو مدل مینی و دام از نور داخلی IR با برد 30 متر و در مدل بولت از نور IR با برد 50 متر استفاده شده است. شرکت یونی ویو بعد از مشخصات، روی ساده تر شدن روند استفاده و تنظیمات ساده این ویژگی تاکید دارد که کاربر پسندتر است. قیمت دوربینهای مداربسته StarView یونی ویو قرار است مناسب تر از قبل باشد.

  1. EOC در دوربین مدار بسته
  2. فناوری های EIS و OIS
  3. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

پیش بینی سال 2022 برای دوربینهای مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری

سال 2017 اگر چه سالی مملو از موفقیتها به شمار نمی آید اما سالی پر از تلاشهای خوب برای صنعت امنیتی بود. در نظرسنجی ویژه ای که IPVM در این باره انجام داده است، شرکت کنندگان(تولید کنندگان و فروشندگان دوربینهای مدار بسته) در مقابل سوالی با عنوان "پیش بینی چه تغییر بزرگی را در سال 2017 برای سیستمهای نظارت تصویری خواهید داشت؟ چرا؟" پاسخهایی داده اند که نشان می دهد امیدهای بسیاری بر روی تکنولوژیهای جدیدتر وجود دارد اما برخی از آنها سال جدید را سالی پر فراز و نشیب تر می دانند.

عناوین اصلی این مقاله عبارتند از :

  1. تحلیلگر ویدئویی
  2. فضای ابری (Cloud)
  3. تهدیدات امنیتی
  4. اتحاد شرکتها در قالب یک شرکت
  5. رقابت بر سر کاهش قیمت دوربین مداربسته

تحلیلگر ویدئویی دوربین مدار بسته (Camera Analytics)

بهبود و رشد تحلیلگرهای ویدئویی دوربین مدار بسته بیشترین پیش بینیها را در بین نظرات فروشندگان سیستمهای نظارت تصویری به خود اختصاص می داد. شرکتهایی مثل Movidiusدر سال 2017 بیشترین توجه ها را به خود جلب می کنند. ضمن اینکه در چین گرایش به استفاده از تحلیلگرهای ویدئویی روز به روز بیشتر می شود.

  • تحلیلهای ویدئویی هوشمندانه تر و بهتر می شوند. همچنین نگاهها بیشتر به سمت دوربین مدار بسته حرارتی می رود. زیرا بسیاری از کاربران به چنین ابزارهای کمکی بیشتر نیاز خواهند داشت.
  • تحلیلگر ویدئوی و خصوصا جستجوی هوشمند در تصاویر ضبط شده با قابلیتها تحلیل عکسها با هوش مصنوعی در فضای محلی یا فضای ابری در نرم افزارهای VMS. این موارد می تواند قابلیتهای مهم آینده باشند که باعث افزایش کارایی و تجربه بهتر کاربران از سیستمهای نظارت تصویری شوند.
  • افزایش استفاده از تحلیلگر ویدئویی در دوربینهای مداربسته با قیمتهای مناسب تر و کمتر. زمانی که شرکت اکسیز از شرکتهای تحلیلگر ویدئویی سرویس خریداری کرد دلیلش را فهمیدم. شرکتهایی مثل پاناسونیک هم گزینه های خوبی در بین دوربینهای مداربسته دارند که به تحلیلگر ویدئویی مجهزند.
  • تحلیلگر ویدئویی تبدیل به جریان اصلی پولساز این صنعت می شوند. آنها می توانند به یک VMD مهم در سالهای آینده تبدیل شوند.
  • یکپارچگی بهتر در کنار تحلیلگر ارزانتر
  • جذب گروههای بازاریابی به استفاده از داده های تحلیلگر سیستمهای نظارت تصویر برای اتخاذ تصمیمات بهتر کسب و کار
  • تحلیلگر ویدئویی و سنسورهای جدید سیستمها مثل تشخیص عکس برداری.
  • امیدوارم که در فضای تحلیلگرهای ویدئویی دوربین مداربسته در آینده بهبودهای تکنیکی بهتری ببینم اما اصلا منتظر دیدن معجزه نیستم.
  • من می بینیم که شرکتها بدنبال استفاده از تحلیلگر ویدئویی بعنوان دست برتر در جنگ تبلیغاتی و اجناس هستند.
  • استفاده بیشتر از تحلیلگر ویدئویی برای بهبود پروسه ضبط تصاویر با تکیه کمتر بر روی قابلیت تشخیص حرکت و بیشتر بر اساس تشحیص چهره، عبور از خط، ورود به محوطه معین و ... . پیش بینی من این است که بیش از پیش تحلیلگرهای ویدئویی در دوربینهای مداربسته ارزان قیمت تر هم پیاده سازی شده اند.
  • در شرکتهایی مثل خودمان که کسب و کاری متوسط تا بزرگ داریم فکر می کنم برنامه نویسی پیشرفته تر و بهره برداری بهتری از تحلیلگرهای ویدئویی خواهیم داشت. این یکی از راههایی است که ما را در رقابت کاهش قیمتها موفق خواهد کرد.
  • تحلیلگرهای ویدئویی پیشرفته تر بر روی دوربینهای مدار بسته ارزانتر و دروبینهای مداربسته چند سنسوره (180 و 360 درجه و غیر پانورامیک)
  • تحلیلگر ویدئویی نسبت به گذشته قویتر و با قیمتی مناسب تر در دوربینهای مداربسته ارزان قیمت بازار

فضای ابری

برخی شرکتها مثل اکسیز سرویسهای ابری را برای سالها به مشتریان پیشنهاد می دادند اما فضای ابری خیلی در صنعت امنیتی طرفدار نداشت و تقریبا به عنوان مزیت رقابتی بحساب نمی آمد. همکاریهای ترکیبی در سال 2017 به این موضوع شکل دیگری می دهد و با کاهش هزینه های کاری، سرویسها فضای ابری را به جایگاه خودش بر می گرداند.

  • سیستمهای ابری و امکانات و سرویسهای این سیستمها مهد توجهات خواهند بود. محصولات ساده تر از قبل قابل استفاده باشند.
  • در رقابت کاهش قیمتها پیشنهاد راه حل های دوره ای با توجه به نوع درآمدها بطور غیر مستقیمی افزایش می یابند. نمونه ای از این راه حلها فضای ابری خواهد بود.
  • تغییر اصلی بیشتر و بیشتر مربوط به فضای ابری و یکپارچگی با راهکارهایی متمایز با روشهای رایج کنونی است تا نتنها به صرفه جویی مالی بینجامد بلکه کاربران بتوانند در طولانی مدت براحتی از راهکارهای متنوعتر و آزادانه تری بهره ببرند.
  • فکر می کنم گزینه فضای ابری در سال 2017 تبدیل به نقطه عطفی کاربردی شود.
  • پیش بینی می کنم گرایش به فضای ابری افزایش می یابد. البته اعتقاد دارم هنوز فضای ابری برای کار در فضای امنیتی بزرگ کمی  نوپاست ( بدلیل هزینه های بالای ISP ها و تامین پهنای باند آپلود ) اما نمی توانیم جلوی قدرت گرفتن بسیاری از شرکتها را در ارائه سرویسهای فضای ابری یگیریم.
  • گزینه های بیشتر فضای ابری برای سیستمهای نظارت تصویری و سیستمهای کنترل ورودی. بنظر می آید با کاهش هزینه ها و اتخاذ استراتژی سازمانها برای استفاده از فضای ابری بسیاری از تجهیزات مثل سرورهای متعدد از شرکتها رخت بر می بندند! حافظه های ویدئویی در فضای ابری هنوز هم با مسئله تامین پهنای باند در پروژه های بزرگ نظارت تصویری مشکل دارند.
  • شرکتهای بیشتری به تکنولوژیهای فضای ابری برای سیستمهای نظارت تصویری و کنترل دسترسی علاقمند می شوند. این رقابت به کاهش هزینه ها و افزایش پذیرش کاربران منجر خواهد شد.

 

دوربین مداربسته تیاندی  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  hikvision  هایک ویژن

 

پهنای باند دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری

تمام رنگی یا تک رنگ (Monochrome)

در تجربه عملی بدون افزایش یا کاهش افکت Saturation یا اشباع رنگ، رنگها حداقل ترین تاثیر ممکن را روی پهنای باند دوربین مداربسته داشتند. در مثال زیر،با تغییر تنظیمات پیش فرض رنگ به حالت تصاویر تک رنگ، پهنای باند تقریبا 20 کیلوبیت بر ثانیه کاهش پیدا کرد که یعنی 8% کاهش داشته است.

اما با اشباع یا Oversaturation با افزایش شدید پهنای باند روبرو شدیم. در این مثال تغییر تنظیمات رنگ از حالت پیش فرض به بیشترین میزان ممکن همراه با تاثیراتی مثل قرمز شدگی تصاویر (صندلی در تصویر)، باعث افزایش 200 درصدی مصرف پهنای باند شد.

نمونه تصویر دوربین مداربسته

تفاوتها در دوربینهای مدار بسته مختلف هر شرکت سازنده

با توجه به ویژگیهای هر محصولی در خط تولید دوربین مدار بسته، تفاوتهایی در میزان نرخ انتقال بیتها یا Bitrate رخ می دهد که خیلی هم ربطی به رزولوشن و سرعت فریم ضبط تصاویر ندارد. خیلی موارد دو مدل دوربین مداربسته متفاوت از یک برند با دو سری متفاوت  با مشخصات تقریبا یکسان بازهم میزان مصرف پهنای باند متفاوت می شود. این تمایز می تواند بخاطر تفاوتها در سنسور تصویر برداری یا پردازشگر بکار رفته در آن دوربینهای مداربسته در مدلهای مختلف، یا استفاده از تنظیمات پیش فرض مختلف در هر مدل، کارایی بالاتر یا ضعیفتر در نور کم یا هر یک از عوامل دیگری از این دست باشد.

برای مثال در تصویر زیر می بینید که دو دوربین مداربسته که یکی Axis Q1604 و دیگری Axis M3004 هستند با رزولوشن 720P با سرعت 10 فریم بر ثانیه و میدان دید افقی 20 درجه ای و فشرده سازی تقریبی Q28 نتایجی متفاوت می دهند. با توجه به عوامل استاندارد یاد شده در تصویر صحنه داخل اتاق میزان نرخ انتقال بیتها در Q1604 عدد 488 کیلوبیت درثانیه است درحالی که M3004 مصرفی برابر 1.32 مگابیت در ثانیه داشته که سه برابر پهنای باند Q1604 بحساب می آید.

نمونه تصویر دوربین مداربسته

البته باید دقت کنید که تفاوتها در بسیاری از مدلها خیلی بیشتر از چیزی است که در صحنه تصویر بالا دیدید و بعضی دوربینهای مداربسته بخاطر بهره مندی از کدکهای هوشمند تصویری نتایجی بسیار متفاوت تر و بهینه تری نسبت به رقبا دارند.

میزان پهنای باند دوربین مداربسته را حدودی تخمین بزنید

در این سری مقالات آموزش دوربین مداربسته تقریبا فهمیدیم که چه پارامترهایی می تواند بر روی پهنای باند دوربین مدار بسته تاثیر بسزایی داشته باشد و برای تخمین یا محاسبه میزان پهنای باند و مصرف حافظه هم قوانینی را یاد گرفتیم. اگرچه این قوانین تقریبا مجازی است و همیشه صادق نیست اما ساختار و دید خوبی برای تخمین در ذهن شما شکل می دهد. با توجه به پارامترهای فراوانی که بر روی پهنای باند دوربین مداربسته تاثیر می گذارد و بسیاری از همین عوامل هم توسط فاکتورها و پارامترها قابل تعیین یا اندازه گیری نیستند، بنابراین بهترین حالت این است که محدوده ای از حداقلها و حداکثرها را برای هر پارامتر محاسبه کنید و حاشیه امنی هم برای شرایط خاص به آن بیفزایید تا نتیجه کار معقول باشد.

جمع بندی و توصیه های مهم در بهینه سازی پهنای باند دوربین مداربسته :

  • اگر پروژه ویژه ای دارید حتما دوربین مداربسته مورد نظر را در محل و با میدان دید مورد نظر تست کنید. این حرکت مهم ترین کاری است که می شود انجام داد زیرا تفاوتها در میدان دید می تواند تفاوتهای بسیار بیشتری نسبت به بقیه عوامل در پهنای باند دوربین مداربسته بهمراه داشته باشد که اتفاقا اغلب قابل پیش بینی هم نیستند.
  • حتما میزان Sharpness را کنترل کنید تا با پیک عجیب در مصرف پهنای باند روبرو نشوید.
  • دقت کنید که افت Sharpness هم می تواند در اشغال یکباره تمام پهنای باند موثر باشد.
  • اگر با کاهش Sharpness بدنبال کاهش مصرف پهنای باند هستید، حتما این تجربه را با دوربین مداربسته مورد نظر در محل و میدان دید مورد نظر تست کنید تا بین کیفیت و مصرف منابع شبکه تعادل برقرار کنید.
  • امروزه دیگر استفاده از پروژکتورهای نور اضافی برای داشتن تصویر بهتر بسیار بصرفه تر از استفاده ویژگیهای خاص دوربین مداربسته است و چون نور کم شدت مصرف پهنای باند دوربین مداربسته را بالا می برد خیلی مهم است که این نقیصه را با نور بیشتر جبران کنید.
  • تنظیم کنتراست می تواند بین 30 تا 50 درصد نیاز پهنای باند دوربین مداربسته را کاهش دهد. افزایش کنتراست اغلب با افزایش پهنای باند همراه است در صورتی که تغییر کمی در کیفیت و جزئیات تصویر بوجود می آود. در صورت نبود نیاز به تفکیک ویژه می توانید آنرا مناسب با شرایط تنظیم و بالانس نمایید.
  • در آخر اینکه حواستان به تنظیم بودن فکوس دوربین مدار بسته باشد. تغییرات فکوس هم مثل Sharpness روی مصرف پهنای باند دوربین مداربسته تاثیر شدید دارد.

تیاندی  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته

smart ir دوربین مداربسته : یکی از مشکلات عمده دوربین های مداربسته نسل قدیم این است که در شرایط مختلف تصاویر با وضوح کافی ایجاد نمی کنند. برای مثال در دوربین های مداربسته قدیمی در شرایط نزدیکی بیش از حد شخص به لنز دوربین تصویر سفید می شود. در این مطلب به معرفی فناوری (smart ir) و بهبود کیفیت تصویر در چنین شرایطی می پردازیم.تکنولوژی اسمارت آی آر یا مادون قرمز هوشمند به یک فناوری در دوربین مداربسته اشاره دارد که میزان تابش نور مادون قرمز به اجسام نزدیک به دوربین مداربسته را تنظیم می کند. به عبارتی دقیق تر وقتی یک شخص یا شی خیلی به دوربین مداربسته نزدیک می شود لنزهای دوربین عملا از کار می افتد و تصویر شخص سفید می شود. در دوربین های مجهز به فناوری (smart ir) دوربین ها به شکل اتوماتیک شدن نور LED مادون قرمز را کاهش می دهند و بدین وسیله تصویر شخص واضح دیده می شود.

 

قابلیت های تکنولوژیSmart IR دوربین مداربسته

  • تنظیم مشکلات نوردهی بیش از حد
  • تشخیص پلاک وسایل نقلیه در شرایط ضعیف نوری
  • شناسایی افراد در نورهای کم
  • تنظیم دینامیک شدت نورهای مادون قرمز توسط منبع LED دوربین
  • تبدیل انرژی مادون قرمز به سیگنال های الکترونیکی
  • دید در شب هوشمند مادون قرمز 
  • جلوگیری از تابش بیش از اندازه نور مادون قرمز به اشیا

مختصری درباره تکنولوژی smart ir

بگذارید کمی بیشتر در خصوص تکنولوژی (smart ir) در دوربین های مداربسته صحبت کنیم، اگر به مکانیزم چشم انسان دقت کنید کاملا واضح است که چشم انسان برای تشخیص امواج نور مرئی و تمایز گذاشتن این طیف از امواج با دیگر امواج الکترومغناطیس طراحی شده است. البته که ما تنها بخش کوچکی از امواجی که در اطراف ما وجود دارند را تشخیص می دهیم. از نظر فیزیک نور، امواج مادون قرمز طیفی میان امواج مرئی و امواج مایکرو را شامل می شوند که از دید چشم انسانی پنهان است. همچنین امواج مادون قرمز با استفاده از ابزار خاص می تواند اندازه گیری دقیق شود.

بر اساس فیزیک انرژی و ماده می دانیم که هر شی به هر اندازه ای که باشد، سطحی از انرژی را از خود ساطع می کند. اینجا همان جایی است که تکنولوژی (smart ir) در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. تصویر ساز داخلی دوربین مداربسته به شما این اجازه را می دهد که گرمای منتشر شده از شی را دریافت کند و این تکنولوژی را به نام (smart ir) می شناسیم. دوربین های مداربسته دارای این قابلیت می توانند امواج مادون قرمز را به سیگنال های الکترونیکی  و سپس به تصاویر پیکسلی تبدیل کنند.

همانطور که گفته شد (smart ir) مشکلات نوردهی بیش از حد را توسط تنظیم دینامیک شدت نورهای مادون قرمز منتشر شده توسط منبع led دوربین، در حالتیکه شئی مورد نظر در میدان دید دورتر یا نزدیک تر میشود بر طرف میسازد. این امر تضمین میکند که تصویر گرفته شده از شئی توسط دوربین در سطح نوردهی مناسبی قرار دارد و جزئیات تصویر حفظ شده اند. نتیجه این امر اثر بخشی بسیار بیشتری برای کاربردهای مورد نیاز مانند شناسایی افراد یا تشخیص چلاک وسایل نقیله در شرایط ضعیف نوری فراهم میکند.

یکی از بهترین برندهای معتبر تولید کننده دوربین های مداربسته با قابلیت smart ir شرکت  هایک ویژن است. برای اطلاع بیشتر از قیمت و مدل های مختلف دوربین های مداربسته هایک ویژن (hikvision) شما می توانید با شماره 02167958 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان مهر تجارت بهره مند شوید.

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nima

 


دلایل نصب دوربین مداربسته

دلایل نصب دوربین مداربسته: در دنیای امروز مفهوم حفاظت از اموال و امنیت به طور کلی با گذشته تفاوت های زیادی دارد و برای بالا بردن امنیت اماکن تجاری و فروشگاه ها مجبور به استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا هستیم.به همین دلیل پیشنهاد ما به مدیران فروشگاه ها و واحدهای تجاری استفاده از راهکارهای امنیتی یکپارچه است چرا که با استفاده کامل از این راهکارها هم امنیت خود را به میزان بالایی تامین می کنند و هم در هزینه های مال و زمانی خود صرفه جویی خواهند داشت. در همین راستا قرار دادن دوربین ها در مناطق کلیدی در یک محیط اداری یا خرده فروشی، جزئی جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته است.

اگر چه سیستم های مداربسته و تجهیزات هوشمند امنیتی اولین وظیفه خود را مقابله با جرم و جنایت و سرقت های احتمالی قرار می دهند اما از این فناوری ها در جهت رسیدن به اهداف دیگری مانند نظارت بر عملکرد پرسنل، بالا بردن بهره وری محیط کار و ایجاد حس امنیت نیز استفاده های گسترده ای می شود. همچنین استفاده از دوربین های مداربسته خود به خود می تواند منجر به انصراف سارقان برای اقدام سرقت شود و در محیط هایی که دوربین های مداربسته متعدد نصب شده است شاهد کاهش چشم گیری آمار سرقت نیز بوده ایم.

حضور دوربین مدار بسته به عنوان راه حل های امنیتی یکپارچه همچنین می تواند برای اخلاق کاری و کارایی کار کنان مهم باشد.  از آنجا که ایمنی و سلامتی آنها توسط شخصی که مرتکب خشونت یا یک عمل جنایتکارانه می شود مورد تهدید قرار می گیرد، یکپارچه سازی حفاظت کافی ضروری است. با انجام این کار، می تواند نقش اساسی را در ابتلا به هر مجرمی که محصولات یا ماشین آلات با ارزش را دزدیده و یا به آنها آسیب می رساند، ایفا کند و کارمندان را در معرض خطر قرار دهد.

 

در زیر  دلایل اصلی برای نصب دوربین مداربسته را با هم مرور می کنیم.

جلوگیری از جرم و جنایت

همانطور که اشاره کردیم مهمترین ماموریت نصب دوربین های مداربسته جلوگیری از جرم و جنایت به حساب می آید. نصب دوربین های مداربسته در یک مکان در مرحله اول می تواند سارقان و دیگر مجرمین را از عمل خود منصرف کند و در مرحله بعد در صورت وقوع جرم می توانید از تصاویر دوربین ها برای شناسایی و استفاده از این تصاویر در محاکم قضایی استفاده کنید.

دلایل نصب دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید:  پکیج کامل دوربین مداربسته      پشتیبانی هایک ویژن

کمک به اجرای قانون

گفتیم که یکی از اهداف مهم در نصب دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت است اما گاهی با وجود نصب دوربین ها باز هم سرقت صورت می گیرد. در چنین شرایطی بازبینی تصاویر دوربین مداربسته به ماموران کمک می کنند که سارق را شناسایی کنند و تحت تعقیب قرار دهند. همچنین این تصاویر سند محکمی در محاکم قضایی به حساب می آید.

مراقبت از کودکان و افراد مسن

با داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته در خانه، می توانید ایمنی کودکان و افراد سالخورده خود را هنگام دور بودن کنترل کنید. گاهی به دلیل آنکه کودک خود یا پدر و مادر پیر خود را در خانه تنها گذاشته اید احساس استرس و اضطراب به سراغتان می آید. با نصب دوربین می توانید به صورت آنلاین در هر مکان و در هر زمان محل سکونت خود را نظارت کنید و خیالتان از سلامتی عزیزانتان راحت شود.

مرافبت از همه چیز

اگر نمی توانید تمام وقت در مطب باشید اما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می افتد، یک دوربین امنیتی می تواند درست به این کار کمک کند. شما می توانید با چند کلیک سریع از موس خود به مواردی از رایانه منزل خود توجه کنید و مطمئن شوید که تجارت شما به راحتی پیش می رود و هیچ چیز غیر معمولی در جریان نیست.

نظارت بر عملکرد کارمندان

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته بحث نظارت بر عملکرد کارمندان است. مدیریت منابع انسانی امروز به یک علم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است و بحث نظارت بر عملکرد کارکنان یک شرکت یا فروشگاه در جهت افزایش میزان بهره وری موضوعی است که مورد توجه همه مدیران واقع شده است. با استفاده از دوربین های مداربسته می توانید علاوه بر نظارت بر شیوه عمل کارکنان از اقدامات ناشایست آنها مانند دزدی یا فحاشی و بد رفتاری با ارباب رجوع نیز جلوگیری کنید.

 

دلایل نصب دوربین مداربسته

تشویق رفتار خوب

داشتن دوربین مدار بسته در داخل دفاتر ممکن است به ایجاد نظم و انضباط در بین کارمندان کمک کند. برای کارفرمایانی که حضور آنها احساس می شود تا بهینه سازی کارآیی در محل کار باشد، یک دوربین معلق در کارمندان همین اثر را خواهد داد.

دیده بانی مناطق پر خطر

یکی دیگر از دلایل نصب دوربین مداربسته نظارت دقیق بر مکان های پر خطر است. دوربین ها ممکن است در مناطق پر خطر در داخل یک کارخانه قرار گیرند و برای مثال چنین مناطقی ممکن است شامل مناطقی باشند که در آن مناطق احتمال آتش سوزی بالا است. همچنین دوربین های مداربسته را به شکل گسترده در مناطق ترافیکی پر خطر مورد استفاده قرار می دهند و از این طریق در صورت وقوع تصادف اقدامات کمک رسانی فوری صورت می گیرد.

مقالات مرتبط:



:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد